Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Profesní vzdělávání kriminalistických techniků Vojenské policie
Plitz, Jaroslav ; Pavlov, Ivan (vedoucí práce) ; Krámský, David (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na profesní vzdělávání kriminalistických techniků Vojenské policie. V první, teoretické části diplomové práce, se autor zabývá vzděláváním a profesní přípravou kriminalistických techniků Vojenské policie v kontextu vymezení základních teoretických pojmů z oblasti dalšího profesního vzdělávání, stručné představení struktury Vojenské policie a objasnění základních pojmů z oblasti kriminalisticko-technické činnosti Vojenské policie. Cílem druhé, praktické části diplomové práce, je analýza současného profesního vzdělávání kriminalistických techniků Vojenské policie se zaměřením na jejich potřeby.
Vzdělávání odborných pracovníků Úřadu práce České republiky na území hlavního města Prahy
Fraibišová, Markéta ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Název diplomové práce Vzdělávání odborných pracovníků Úřadu práce České republiky na území hlavního města Prahy Autor Bc. Markéta Fraibišová Abstrakt Diplomová práce se zabývá vzděláváním odborných pracovníků Úřadu práce České republiky na území hlavního města Prahy. Úřad práce ČR jako správní úřad s celostátní působností má vlastní vzdělávací systém, do kterého zařazuje kmenové i projektové pracovníky. Vzdělávání zaměstnanců řídí přímí vedoucí, kteří identifikují vzdělávací potřeby, zařazují zaměstnance do vzdělávacích akcí a vyhodnocují výsledky vzdělávání. Cílem diplomové práce je návrh úprav vzdělávacího systému odborných pracovníků Úřadu práce ČR na území hlavního města Prahy. Teoretická část diplomové práce se věnuje vzdělávání dospělých, managementu vzdělávání a vzdělávání zaměstnanců veřejné správy. Praktická část diplomové práce je řešena dotazníkovým šetřením, rozhovorem a studiem dostupných interních dokumentů. Klíčová slova Úřad práce ČR, veřejná správa, profesní vzdělávání, vzdělávání dospělých, vzdělávání zaměstnanců
Odborné vzdělávání v obchodní akademii a spolupráce se zaměstnavateli
Sládková, Marcela ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Odborné vzdělávání v obchodní akademii a spolupráce se zaměstnavateli Marcela Sládková ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá současnou problematikou středního odborného vzdělávání a zapojením zaměstnavatelů do tohoto procesu. V teoretické části je zaměřena na systém středního odborného vzdělávání v České republice, postavený na rámcových vzdělávacích programech a na legislativní ukotvení spolupráce škol se zaměstnavateli. Dále popisuje cíle Strategie vzdělávací politiky v České republice do roku 2020 pro oblast odborného vzdělávání ve spolupráci se zaměstnavateli a zabývá se konkrétními možnostmi spolupráce zástupců zaměstnavatelů a obchodní akademie při odborném vzdělávání, zejména v rámci odborné praxe žáků. Není opomenuta ani důležitá role ředitele školy při této spolupráci. Výzkumná část na základě výzkumného šetření analyzuje spolupráci učitelů, zástupců zaměstnavatelů a žáků obchodní akademie z hlediska vzájemných požadavků na odborné vzdělávání. Přináší poznatky, zkušenosti a podněty pro zaměstnavatele i pro realizaci spolupráce na stejných nebo podobných typech škol. Kritické zhodnocení konkrétní spolupráce jedné obchodní akademie se zástupci zaměstnavatelů odhaluje úskalí této oblasti středního odborného vzdělávání v širším kontextu. KLÍČOVÁ SLOVA odborné vzdělávání, obchodní akademie, zaměstnavatelé,...
Historický vývoj povolání nutričního terapeuta
Krajíčková, Květa ; Prošková, Eva (vedoucí práce) ; Říhová, Milada (oponent)
Tato bakalářská práce mapuje vývoj profesionalizace činnosti nutričních terapeutů a jejich předchůdců. Pozornost je věnována zejména souvislostem s dalšími zdravotnickými obory (ochrana veřejného zdraví, ošetřovatelství, lékařství), je nastíněn i vývoj péče o výživu z hlediska těchto profesí. Obsahem práce jsou i otázky názvů a obsahu profese, její regulace, vzdělávání a profesního sdružování. Práce je teoretického charakteru, využívá zejména metod historického výzkumu. Byly zpracovány zejména prameny ze starší odborné literatury, soudobých odborných časopisů, rozhovor s pamětnicí a informace z dalších zdrojů. K porovnání s relevantními historickými informacemi je v práci popsána stávající pozice nutričních terapeutů, zejména možnosti studia oboru, kompetencí a profesního uplatnění.
Vzdělávání dospělých v pojetí Cyrila O. Houlea
Šedivá, Kamila ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá dílem Cyrila Orvina Houlea, jeho hlavními myšlenkami a vlivem na teorii i praxi vzdělávání dospělých ve Spojených státech amerických. Cílem diplomové práce je na základě analýzy primárních a sekundárních zdrojů představit dílo Cyrila O. Houlea a identifikovat v něm klíčové myšlenky o vzdělávání dospělých. Detailně jsou popsány odborné články, které dokreslují počátek jeho kariéry i aktuální témata, na která reagoval a vybrané odborné i populárně- naučné publikace. Své místo v práci má zasazení celého díla do kontextu vývoje vzdělávání dospělých v USA a identifikace Houleho inspiračních zdrojů. Na základě studia a analýzy všech dokumentů byly jako klíčové myšlenky identifikovány sebe-řízeného učení, motivace učících se dospělých k zapojení do vzdělávacích aktivit, pojetí profesního vzdělávání v USA a systém plánování vzdělávacích programů.
Komparace názorů studentů a učitelů na přínos odborného vzdělávání pro další uplatnění absolventů
Chocholoušová, Michaela ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se věnuje odbornému vzdělávání v ČR, konkrétně komparaci názorů studentů a učitelů na přínos odborného vzdělávání pro další uplatnění absolventů. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se nejdříve zaobírá diskuzí na téma odborné vs. všeobecné vzdělávání na filozofické i empirické úrovni. Zmiňuje se také o specificích střední Evropy z hlediska této diskuze. Dále je představen systém odborného vzdělávání ČR, včetně své historie a aktuálních otázek. Poskytnuta jsou také statistická data o změnách účasti ve vzdělávací po roce 1989 a o úspěšnosti absolventů SOŠ na pracovním trhu a v terciárním vzdělávání. Praktická část je věnována rozhovorům se studenty a učiteli a soustřeďuje se zejména na jejich názory na SOŠ a její vliv na budoucí uplatnění absolventů.
Proč učňák? Volba střední školy u žáků prvních ročníků učňovských oborů a jejich vztah ke škole a ke vzdělávání.
Jirát, Daniel ; Vinopal, Jiří (vedoucí práce) ; Podaná, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem volby středního odborného učiliště. Přes popis důležitých teorií spjatých se vzděláváním a deskripcí českého vzdělávacího systému se dostává k analýze založené na kvalitativních rozhovorech, které byly zpracovány podle zásad zakotvené teorie. Skrze tyto rozhovory je popsán proces výběru střední školy a vztah k ní. V této části jsou rovněž okrajově použita data z výzkumu OECD PISA 2012 za účelem poskytnutí dodatečného kontextu. Práce dochází k závěru, že volba, kterou učinili učni a učnice, byla výrazným způsobem limitována a že tyto limity měly především sociální povahu. Tyto závěry jsou vztaženy i k celkovému kontextu vysoce diferenciovaného českého vzdělávacího systému Klíčová slova vzdělávání, kvalitativní výzkum, učňovské školství, odborné vzdělávání, volba střední školy, vztah ke škole
Ochrana člověka za mimořádných událostí jako téma pro žáky středních odborných škol
Metelková, Iva ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Beneš, Pavel (oponent)
NÁZEV: Ochrana člověka za mimořádných událostí jako součást výchovy ke zdraví AUTOR: Iva Metelková KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Eva Marádová, CSc. ABSTRAKT Ochrana člověka za mimořádných událostí (OMU) je tématem této teoreticko- výzkumné diplomové práce. Teoretická část je zaměřena na zasazení ochrany člověka za mimořádných událostí potažmo branné výchovy do širších historických ale také legislativních souvislostí. Prostor je věnován jednoznačnému vymezení souvisejících pojmů. Dále je představen průběh kutikulární reformy s důrazem na úroveň středního odborného vzdělávání. Praktická část práce je zaměřena na vyhodnocení výzkumu, který probíhal mezi žáky prvních a druhých ročníků středních odborných škol nechemického zaměření. Data pro výzkum byla získána dotazníkovým šetřením a vyhodnocena statistickou metodou. Součástí práce je také návrh koncepce pro realizaci výuky ochrany člověka za mimořádných událostí. Cílem tohoto návrhu je zajistit žákům ale i učitelům přístup k informacím týkajících se OMU a tímto přispět k utváření žádoucích vzorců chování pro případ účasti při mimořádné události. KLÍČOVÁ SLOVA: mimořádná událost, ochrana člověka, branná výchova, střední odborné vzdělávání, porovnávání, chemický experiment

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.