Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  začátekpředchozí14 - 23dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vyprávění příběhů ve výuce angličtiny na prvním stupni základních škol
ŠTĚTINA, Lukáš
Diplomová práce se zabývá problematikou používání příběhů ve výuce angličtiny na prvním stupni základních škol. Teoretická část práce je zaměřena na význam používání příběhů ve výuce cizího jazyka a metodiku práce s příběhy. Ve výzkumné části práce byly sestaveny dva dotazníky. První je určen učitelům angličtiny na prvním stupni základních škol a druhý dětem {--} jejich žákům. Cílem obou dotazníků bylo zjistit, jakou důležitost mají příběhy pro děti, jakou roli hrají ve výuce angličtiny a jak dětem napomáhají při její výuce.
RPG jako narativní médium
Slavík, Petr ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hrdina, Matouš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá narativem v počítačových hrách, konkrétně pak v RPG a jeho "hybridech". Teoretická část představuje vybrané koncepty herních studií a naratologie, které jsou v praktické části použity jako základ pro možnou metodu analýzi. Tato metoda je demonstrována na čtyřech příkladech formou čtyř krátkých případových studií.
Škola ve vyprávění rodičů dětem
Šplíchalová, Markéta ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
Bakalářská práce "Škola ve vyprávění rodičů dětem" se zaměřuje na oblast orální historie rodiny ve vztahu ke škole. Teoretická část shrnuje, jak důležitou roli hraje vyprávění v lidském životě. Ukazuje příběh jako zdroj důležitých hodnot, historie společnosti, jako možnost formování osobní identity. Představuje vzájemné působení rodiny a školy, i vliv školy při utváření rodinných příběhů. Empirická část práce popisuje výzkum, jehož cílem je objasnit z jakého důvodu rodiče vypráví dětem příběhy o škole. Výsledky ukazují, že ve většině rodin sledovaného vzorku hraje škola důležitou roli, je zdrojem tradičních hodnot a norem, proto o ní rodiče hovoří. Působí jako konzervativní instituce poskytující rodině stabilitu a jistotu.
Storytelling and Reconciliation: Shifts in Frames and Discursive Narratives in Listeners of the Initiative "My Story" in Bosnia and Herzegovina
Oberpfalzerová, Hana ; Aslan, Emil (vedoucí práce) ; Stojarová, Věra (oponent) ; Kubátová, Hana (oponent)
Vyprávění příběhů a usmíření: Posuny rámců a diskurzívních narativů u posluchačů iniciativy "Můj příběh" v Bosně a Hercegovině Hana Oberpfalzerová Abstrakt Dvě nevládní organizace v Bosně a Hercegovně provozují iniciativu "Můj příběh", v rámci které tři oběti války - jeden Bosňák, jeden Srb a jeden Chorvat - vypráví o svých zkušenostech z dob války a o své cestě k usmíření sedíce vedle sebe tváří v tvář publiku složenému z mladých lidí či řadových občanů. Cílem této iniciativy je posilovat usmíření u posluchačů. Tato doktorská disertační práce integruje několik různých oblastí výzkumu a vytváří analyitcký rámec sloužící k vyvozování posunů postojů z diskurzívních narativů vyslovených posluchači, a z rámců, které v rámci těchto diskurzívních narativů pojí jednotlivé narativy s širším společenským diskurzem. Tento výzkum analyzoval tři veřejné promluvy obětí a osmnáct rozhovorů s jejich posluchači. S některými z těchto posluchačů byl proveden druhý rozhovor ca. o čtyři měsíce později s cílem zjistit možné další posuny postojů. Rozhovory byly analyzovány induktivně metodou tématické diskurzívní analýzy s cílem identifikovat diskurzívní narativy, které pak byly seřazeny do dimenzí či faktorů usmíření a klasifikovány jako pozitivní či negativní na základě současných teorií usmíření. Analýza ukázala, že vycházeje...
Vyprávění a jeho grafický doprovod v předškolním věku
Bartošová, Magda ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Předkládaná práce se zabývá různými podobami zpracování pohádkového příběhu dětmi. Děti pracují s pohádkou ve třech odlišných reprezentacích. Nejprve příběhu naslouchají, následně pohádku kreslí a nakonec je s dětmi veden rozhovor. Rozhovor má dvě podoby. Zpočátku je středobodem kresba dětí. Postupně navazuje také rozhovor o obrázku z pohádkové knížky. Obrázek je doplněn textem, přičemž mě zajímá, jak děti s těmito reprezentacemi naloží. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a empirické. Teoretická část je členěna do tří kapitol. První kapitola vymezuje předškolní období z hlediska vývoje jedince. Zaměřuje se na důležité vývojové úkoly tohoto období. Druhá kapitola proniká do světa pohádek. Třetí kapitola si klade za cíl seznámit s tématem počáteční dětské komunikace. Empirická část práce je zaměřena na výzkum, který probíhal v mateřské škole. Snahou bylo vzniklé tři podoby reprezentace pohádky propojit. Každá z těchto podob má na dítě různé nároky. Pokouším se najít a popsat možné způsoby využití získaných informací.
Ekonaratologie
Filková, Kateřina ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Valkounová, Tereza (oponent)
Diplomová práce Ekonaratologie se zabývá historií, cíly a využitím moderní interdisciplinární teorie narativity v environmentální výchově v předškolním prostředí. Popisuje potenciality a význam naratologie jako přístupu pro dětské pochopení okolního světa a zvyšování environmentální senzitivity. Cílem výzkumné části bylo ověření narativního paradigmatu (Fisher, 2000; Bruner 1996) u dětí předškolního věku a navázání bližšího vztahu mezi dětmi a přírodou vytvořením několika autentických příběhů o přírodě, které si samy děti vymyslely. Druhá část práce se zaměřuje na výzkum mezi učitelkami mateřských škol. Úkolem bylo sepsat knihy o přírodě, které ve své praxi využívají. Z tohoto seznamu se poté tvořil žebříček deseti nejoblíbenějších dětských publikací o přírodě. Práce nabízí i seznam vhodných knih pro ekonaratologickou metodu u dětí předškolního věku. Výsledkem bylo zjištění, že děti ve věku 4-6 let si přirozeně více pamatují, když slyší informace ve formě vyprávění příběhů, a že jsou schopné naslouchat přírodě a jejím projevům.
Where Games and Stories Meet: Four Frames of Meaning in the City of Mist TTRPG System
Picková, Tereza ; Spalová, Barbora (vedoucí práce) ; Testa, Alessandro (oponent)
Tento text se zaměřuje na zkoumání tzv. Stolových her "na hrdiny", které se vyznačují mimo jiné značnou imerzivitou, pluralitou "světů", ve kterých hráči operují a s tímto spjatou pluralitou rolí, které jsou těmito hráči adoptovány. Klasická studie této plurality publikovaná G. A. Finem inspirovaná prací E. Goffmana a jeho analýzou rámců (srov. Fine 2002) představuje tři z těchto "světů významu"; rámec lidí, rámec hráčů a rámec postav ve hře. Tato práce si klade za cíl rozšířit klasický model G. A. Fina, obohacením tohoto třístupňového modelu přidáním čtvrtého rámce nazvaného "rámec vypravěčů". Přidání rámce vypravěčů kazuje, do jaké míry se rolové hry podobají tzv. "příběhovým událostem" (Georges 1969), a jak je tato skutečnost odlišuje od klasických her, a staví je do unikátní pozice procesů kolaborativní narace. Rámec navíc přináší pochopení určitého chování hráčů, k vypravěčskou agendou a očekáváními spjatými s touto rolí. Tato jedinečná forma interakce je zkoumána z pohledu hry i z pohledu vypravěčství, přičemž předmětem analýzy je kromě momentů diskrepanc mezi čtyřmi světy významu také zvládání těc předcházení, a aplikace kompetencí získaných při hraní těchto her v mimo herních situacích v primárním rámci žitého světa.
Storytelling a jeho využití ve výuce VO a OSZ
Schneider, Benjamin ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na témata narativity, vypravěčství a příběhů, a především na narativně-dramatickou metodu storytelling. Tato metoda má v práci ústřední místo a je zde zkoumán její didaktický potenciál ve vzdělávacích oborech Výchova k občanství a Občanský a společenskovědní základ. Práce je rozdělena do dvou tematických částí, z nichž každá je zpracována v samostatné kapitole - do části filosofické a části didaktické. V první kapitole je věnován prostor narativitě jakožto antropologickému a filosofickému jevu a je nahlížena fenomenologickou perspektivou existenciálu spolubytí, řeči, porozumění a starosti. V této části práce je zdůrazněn nenahraditelný význam vyprávění a příběhů pro lidský pobyt ve světě, pro lidskou zkušenost a pro ontologické možnosti výchovy a vzdělávání. V druhé kapitole je naznačena pestrost narativních forem a uvedena metoda storytelling. V této části je představena její metodologie a popsán proces přípravy storytellingové inscenace a storytellingového představení. V návaznosti na to jsou zde zároveň analyticky odvozeny možnosti této metody, pokud jde o její možné využití ve výuce obecně. V této části práce je formulováno několik zásadních průsečíků mezi storytellingem a pedagogickou činností, na příkladech je v tematické oblasti demonstrována využitelnost...
Nav
Serebrianska, Daria ; Záhora, Zdeněk (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je vytvoření počítačové hry žánru platformy s názvem „Nav“. Práce zkoumá fáze tvorby hry i postavení her v současném umění. Účelem práce je vytvořit hru založenou na slovanské, zejména ukrajinské, mytologii.
The Beadwork
Dvořáková, Karolína ; Ruller, Tomáš (oponent) ; Kohoutková, Karolína (vedoucí práce)
Beadwork je práce, která se dotýká témat, jako jsou sexuální obtěžování, znásilnění, potrat, domácí násilí, partnerské a rodinné vztahy, obecně všechna tabuizovaná témata v rodině a společnosti, témata smrti, nejrůznější skrytá traumata v rodině a v partnerství. Skrze jednoduchou ruční práci a ve vytyčeném prostoru pro sdílení, se otevírá možnost uvolnění. “ Být vyslyšen, být vyslyšena. Tak jako se navlékají korálky na nit, sbírám lidské příběhy, stávající se součástí jednoho (sebe) terapeutického aktu. To završuje performační gesto – navlékání korálků ve veřejném prostoru, vynesení oněch palčivých témat na světlo. Přesahujíc sebe – sama jako jednotlivce, dotýkajíc se všech, kteří dovolí tomu, být dotknuti. “

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   začátekpředchozí14 - 23dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.