Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Autoportrét nelidského
Trnková, Barbora ; Horáková, Jana (oponent) ; Klodová, Lenka (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Práce uměleckovýzkumnými prostředky, na ploše několika vnitřně porvázaných projektů a explikací jejich východisek, ohledává ohlášené překonání racionalistických dualit personifikované v metafoře kyborga. Je ukázáno, jakým způsobem medializované digitální myšlení brání vnímání jiného, což představuje riziko pro touto metaforou inspirované feministické vize. V duchu glitch feminismu je navrženo případy algoritmického zkreslení, které ukazují glitche normativní hegemonie zprostředkované výsledky učících se algoritmů, vnímat pozitivně jako příležitost k jejich identifikování a odstranění. Dále je v práci představena kategorie nelidského jiného vyráběná prostřednictvím dehumanizujícího tabuizovaného násilí. A ve srovnání povahy pornografického a erotického a na pozadí konceptu stávání-se, je pak naznačena cesta k nabytí vlastní autonomie jiného. Vedle vytváření alternativ rozrušujících dominantní hegemonie, je navrženo zaměřit více pozornosti na subtraktivní strategie, povstávání nelidského a zároveň suspendování transcendentálního subjektu v nás. Tím je řešena problematika přechovávání tohoto subjektu jinak vždy interpretujícího jiné.
České umění videa (v kontextu světového videoartu)
Zajačiková, Veronika ; Dolanová,, Lenka (oponent) ; Šejn, Miloš (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Disertacní projekt Ceské umění videa (v kontextu světového videoartu) si klade za cíl komplexne zmapovat a vymezit kategorii videoart v ceském kulturním prostoru s logickým ukotvením v situaci ve svete. Projekt sestává ze dvou samostatných, i když vzájemne propojených celku. Teoretický výzkum směřuje k publikaci, která nabízí komplexní zmapování české umělecké scény respektující pojem videoart v mezinárodním odborném diskurzu vázaném na analogovou technologii. Od pocátku a prvních prukopníku média videa ve svete v 60. letech, pres situaci na přelomu 70. a 80. let v Cechách, až k letům 90. kdy je tato epocha ukončena nástupem digitální technologie. Druhou cást práce tvoří praktický kurátorský projekt výstavy. Smyslem disertacní práce na téma Ceské umění videa je zaujmout odborné stanovisko k problematice ceského videoartu jak z teoretického, tak historiografického hlediska a praktickou formou seznámit s tímto tématem také širší verejnost. Práve nyní je vhodná doba k tomuto zhodnocení, predevším pro dostatecný casový odstup, který umožňuje strízlivou reflexi. Zároven jsou dostupné teoretické nástroje a metody rešení, zejména odborné zdroje zahranicní bibliografie, která u nás zcela absentuje. Motivací byla odborná publikace Pavlíny Morganové, která zpracovala české Akcní umení.
Šachová partie
Lorenc, Tomáš ; Helán, David (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje tématu přechodového rituálu, při kterém se z učedníka stává mistr. Jde o fyzickou i duchovní přeměnu při performance v prostoru barokní kaple. Zde se propojuje duch člověka a místa.
Tíseň
Kašubová, Barbora ; Alster, MgA Darina (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je strach, formou je audiovizuální instalace se sociálním přesahem. Audio vytvořené ze záznamů rozhovorů na dané téma a prostorové instalace. Jedná se tedy o vytvoření několika prvků, které dají dohromady ucelenou instalaci. Jedním z prvků jsou rozhovory s lidmi právě o jejich pocitech, obavách a strachu – práce má tak i sociální přesah. Druhým prvkem je pak instalace a použití zvukových nahrávek poptávaných osob. Konečným výsledkem je místnost, kde se přehrávají hlasy lidí, stěny jsou tvořeny z odrazových ploch, aby návštěvník viděl sebe samého v prostorném temnu. Odrazový materiál nejsou zrcadla, jde mi o vytvoření neostrého obrazu tváří.
The Beadwork
Dvořáková, Karolína ; Ruller, Tomáš (oponent) ; Kohoutková, Karolína (vedoucí práce)
Beadwork je práce, která se dotýká témat, jako jsou sexuální obtěžování, znásilnění, potrat, domácí násilí, partnerské a rodinné vztahy, obecně všechna tabuizovaná témata v rodině a společnosti, témata smrti, nejrůznější skrytá traumata v rodině a v partnerství. Skrze jednoduchou ruční práci a ve vytyčeném prostoru pro sdílení, se otevírá možnost uvolnění. “ Být vyslyšen, být vyslyšena. Tak jako se navlékají korálky na nit, sbírám lidské příběhy, stávající se součástí jednoho (sebe) terapeutického aktu. To završuje performační gesto – navlékání korálků ve veřejném prostoru, vynesení oněch palčivých témat na světlo. Přesahujíc sebe – sama jako jednotlivce, dotýkajíc se všech, kteří dovolí tomu, být dotknuti. “
Každodení módní přehlídka
Rémanová, Jana ; Šagát, Petr (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá nevšedním oblečením a reakcemi širokého okolí. Celkově zahrnuje zkoumání výrazu “výstřední oblečení”, tvorbu modelů podle získaných podnětů a následnou realizaci performance na veřejných místech. Výsledkem projektu jsou získané informace z výzkumu sta dotázaných osob. Dále série deseti "kostýmů", které znázorňují podněty získané z předešlého výzkumu z vybraných dotazníků. Každý model je příkladem stereotypu toho co bylo shledané jako výstřední v oblékání. V těchto modelech následně byla realizovaná performance na veřejnosti. Všechny jednotlivé fáze tvorby projektu jsou prezentovány jako celek a uváděny jako bakalářská práce.
Linsident aneb Anatomie pozérství
Sližová, Eva ; Fic,, Igor (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Můj bakalářský projekt, Linsident, je dlouhodobý akt imaginace a sebereflexe zpracovávaných textem ve volném verši. V závěrečné fázi jsem oddělila literárních, mentální (terapeutické) a čistě osobní aspekty díla. Výsledkem je radikálně, s nadhledem proškrtaná poezie a její performativní prezentace.
Klid a mír
Lorenc, Tomáš ; Stratil, Václav (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Mou práci tvoří napůl videa a delegovaná performance. Videa zachycují lidi na okraji společnosti a performance se zabývá problematikou davu. Práce je reflexí záliby v lidech "podivného" charakteru.
Džok film
Dočkal, Petr ; Střeláková, Lenka (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Džok film je autoportrét. Reakce na hollywoodskou produkci a na to, jakým způsobem mrzačí mýtus. Džok film je o vztahu jednotlivce k civilizaci a kapitalismu. Znovuvytváření osobního mýtu na troskách těch starých. Duchovní cvičení utvářející život autora. Džok film je akční film.
Performative meditation and interpretation / Between manual and documentation, between script and record
Helia De Felice, Jennifer ; Cseres,, Jozef (oponent) ; Kuburovic,, Branislava (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
This work deals with the framing of experience, the act of becoming, repetition, a notation spectrum, and, ultimately, the notion of the open score. Several avenues are pursued in which each of the various presented approaches and contemplations connect to the fundamental concept of the working of experience into a score. Among the various styles and methods which are investigated in relation to this phenomenon are Hans-Georg Gadamer’s hermeneutic approach to the interpretation of art in Truth and Method, John Dewey’s aesthetic theory in Art as Experience, the development of notation and the open score, the rules of the happening, word and event scores, the form of the manifesto and its role in artistic practice, the guiding principles of haiku, reperformance as legacy and social research, reenactment as socially engaged art, and artistic practice in relation to legislation concerning land access. The work’s fundamental concern is to reveal the process of reducing an essential experience through artistic methodology, resulting in a final open interpretable work in the form of an open score.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.