| |
|
Vývoj plavecké výkonnosti uchazečů o studium Tělesné výchovy a sportu se zaměřením na vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy
Grešová, Marieta ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem plavecké výkonnosti uchazečů o studium Tělesné výchovy a sportu se zaměřením na vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Zjišťuje, který plavecký způsob si nejčastěji uchazeči volí, a to i v závislosti na pohlaví. Zajímá se o to, zda jsou úspěšnější ženy nebo muži u přijímacího řízení. Odhaluje, jakým způsob se uchazeči připravují na plavání v rámci talentové zkoušky a v neposlední řadě, jak dlouho věnují své přípravě. Práce zpracovává pětiletý výpis z přijímacího řízení ze sportovního odvětví plavání v talentové zkoušce na katedře tělesné výchovy. K řešení byla také použita metoda kvantitativního dotazování a data jsou zde zpracována pomocí statistických metod. Využívá i komparaci získaných dat. Provedeným výzkumem jsme zjistili, že nejčastěji zvoleným způsobem je plavecký způsob kraul a plavecký způsob prsa si v porovnání s muži více vybíraly ženy. Muži preferují nejrychlejší plavecký způsob častěji než ženy. Úspěšnějšími byli v přijímacím řízením muži, stejný počet mužů a žen nedoplavalo určenou vzdálenost. Práce poukazuje na to, že se zvyšuje počet neúspěšných v bodovém hodnocení v rámci let. Nejvíce uchazečů se připravuje samostatně studiem z dostupných zdrojů. Délka pro přípravu je čtyři týdny a většina absolvovala plaveckou výuku na základní...
|
|
Trasování absolventů středních odborných škol
Nazarov, Džalal ; Liška, Roman (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Pravidelné hodnocení spokojenosti absolventů se školou a kvalitou poskytovaného vzdělávání je jedním z důležitých nástrojů řízení kvality ve vzdělávání. Díky pravidelnému a cílenému trasování bývalých žáků lze odhalit nesoulad mezi vzděláním a požadavky trhu práce, ale také zjistit skutečnosti, které mohou zvýšit kvalitu školního vzdělávání a poskytnout cennou zpětnou vazbu vedení škol. Diplomová práce na téma "Trasování absolventů středních odborných škol" je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány definice a základní pojmy, které s tímto tématem souvisí. Mezi ně patří například pojmy jako žák a absolvent, vzdělávací systém v ČR, klima školy a vliv školního klimatu na spokojenost žáků nebo faktory ovlivňující výběr školy. Cílem diplomové práce je zjistit, jak jsou bývalí žáci s odstupem času spokojeni se školou, kterou vystudovali, s kvalitou vzdělání, které získali, jak hodnotí přínos získaného vzdělání pro své další studium a profesní kariéru a tato zjištění promítnout do doporučení vedení školy. K dosažení cíle práce nám mohou pomoci výzkumné otázky. V praktické části této práce byla formou kvantitativní metody provedena analýza níže uvedených faktorů na sledované střední škole. Práce dále obsahuje srovnání těchto faktorů s výsledky, které byly publikovány v...
|
|
Komunikační mix konkrétního produktu
Morkesová, Zuzana ; Kaňovská, Lucie (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá komunikačním mixem pro konkrétní program zaměřený na vesmírné technologie. V rámci práce jsou specifikovány teoretické poznatky obecně v oblasti marketingové komunikace a také specifika marketingové komunikace pro vysoké školy. Analytická část je zaměřena na konkurenci v rámci Evropy, polostrukturované rozhovory se současnými studenty programu a zahrnuje i rozhovor s manažerem Brno Space Cluster, což označuje uskupení firem, které působí v rámci Brna v kosmickém průmyslu. Na základě analýzy je navržen komunikační mix pro program a v úplném závěru práce se nachází komunikační manuál pro program Space Application.
|
| |
| |
|
Řízení spokojenosti zájmových skupin s kvalitou služeb vysokých škol
Schüller, David ; Koráb, Vojtěch (oponent) ; Světlík, Jaroslav (oponent) ; Spáčil, Vojtěch (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou řízení spokojenosti zájmových skupin vysokých škol s kvalitou služeb těchto institucí. Zkoumá vazby mezi spokojeností, zájmovými skupinami (stakeholdery) a kvalitou služeb. Práce pojednává o jednotlivých přístupech a metodách k měření spokojenosti s kvalitou služeb, přičemž důraz je kladen na oblast terciárního vzdělávání. Na základě získaných teoretických znalostí z odborných publikací byly stanoveny cíle a hypotézy disertační práce. Hlavním cílem je vytvoření modelu pro řízení spokojenosti zájmových skupin s kvalitou služeb vysokých škol. Druhým hlavním cílem práce je navržení nové metodiky hodnocení spokojenosti studentů s kvalitou služeb vysokých škol. Studenti jsou v práci chápáni jako klienti vysoké školy. Oba hlavní cíle spolu úzce souvisí. Hypotézy a dílčí cíle jsou úzce navázány na cíle hlavní a jsou formulovány tak, aby přispěly k jejich naplnění a ověření v praxi. Například jedním z dílčích cílů disertační práce je identifikace zájmových skupin vysoké školy, což výrazným způsobem pomohlo naplnit jeden z cílů hlavních. Dílčí cíle jsou také zaměřeny na oblast marketingové komunikace. Marketingová komunikace tvoří neoddělitelnou součást navrženého modelu pro řízení spokojenosti zájmových skupin. Záměrem proto je, aby jako jeden z dílčích výstupů disertační práce byl formulován soubor doporučení, jakým způsobem lze zlepšit marketingovou komunikaci vysokých škol se svými zájmovými skupinami. Autor při zpracování disertační práce vycházel jak z teoretických poznatků získaných studiem odborné literatury českých a zahraničních autorů, tak z provedených výzkumných šetření. Primární výzkum byl proveden pomocí kombinace následujících technik – individuální rozhovory, skupinové rozhovory a dotazníkové šetření. Výsledky získané během primárního výzkumu byly zpracovány především za pomocí programu Microsoft Office Excel, Statistika a QC. Expert. Zpracování získaných dat z primárního výzkumu sloužilo k vymezení důležitosti jednotlivých zájmových skupin v modelu řízení jejich spokojenosti s kvalitou služeb vysokých škol. Dále byly identifikovány faktory a zhodnocena jejich důležitost pro měření spokojenosti studentů s kvalitou služeb. Výsledky primárního výzkumu dále umožnily statistické potvrzení stanovených hypotéz v disertační práci. Práce obsahuje stanovení východisek, cílů a hypotéz disertační práce, metody a techniky zpracování disertační práce, současný stav úrovně vědeckého poznání, analýzu a diskusi výsledků primárního výzkumu, shrnutí výsledků a zhodnocení přínosů disertační práce a doporučení pro další výzkum.
|
|
Návrh systému spolupráce studentů s firmami
Večeřová, Veronika ; Vaňková,, Lucie (oponent) ; Juřica, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na možnosti spolupráce studentů s podniky. V rámci diplomové práce byla analyzována současná spolupráce z pohledu Vysokého učení technického v Brně, především Fakulty podnikatelské. Součástí analýzy byly také dva výzkumy zaměřené na názor obou zainteresovaných stran. Výsledkem je návrh systému spolupráce, který zohledňuje výsledky výzkumu a nabízí možnost účelného propojení studentů s praxí.
|
|
Dobudování VUT - Fakulta výtvarných umění
Ivanova, Nadezda ; Navrátil,, Aleš (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Objekt je tvořen třemi částmi: dvěma šesti podlažními školními budovami, které jsou propojené dvoupodlažním společeným prostorem. Jednoduchá geometrie komplexu zapadá do stávající městské zástavby. Opakování směrování ulic poskytuje možnost vizuálního kontaktu s Právnickou fakultou, objekt je tvořen tvarem písmena V s uzavřenými nádvořími. Ve spodní části budovy Fakulty výtvarných umění jsou situovány dílny, archiv a depozitář uměleckých děl, do kterých se vchází ze severní strany. První tři podlaží jsou propojena chodbou s odpočinkovým společenským prostorem, který byl vytvořen pro pohodlnou komunikaci a oddych studentů a zaměstnanců. Na zbývajících podlažích jsou ateliéry, keramické a sochařské dílny, fotografie, tisk a 3D tisk, místnosti děkanátu, pedagogů a učebny. V horním patře, 6 m od paty budovy, jsou situovány velké ateliéry, osvětlení je zde zajištěno pomoci světlíků ve střeše. Také je zde navrženo otevřené vzdušné atrium, které spolu s poloprůhlednými fasádami zajišťuje přirozené světlo ve většině interiérů. Fasádní konstrukce je zdůrazněna pomoci pláště z vertikálních a horizontálních hliníkových lamel a desek, což dodává komplexu zajímavý, lehký a vzdušný nádech. Jednotnou kompozici podtrhují rovněž odstíny teplých a studených barev. Čtyři podzemní podlaží jsou využívána jako podzemní parkoviště, první patro je vyhrazeno univerzitě VUT. V budoucnu projekt také počítá s terénními úpravami okolí za účelem oživení a zpříjemnění, především z hlediska zeleně.
|
| |