Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Realizace RVP v tělesné výchově na 1. stupni ZŠ ve vztahu k žákům a jejich názorům (preferencím)
Hoffmannová, Tereza ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá osobními názory (preferencemi) žáků 1. stupně základní školy k realizaci hodin tělesné výchovy ve vztahu k obsahové složce rámcového vzdělávacího programu. Diplomová práce je rozdělena na teoretická východiska a praktickou část. V teoretických východiscích diplomové práce je blíže specifikována charakteristika dítěte mladšího školního věku, pohybová aktivita dítěte mladšího školního věku a rámcový vzdělávací program Člověk a zdraví. V praktické části diplomové práce je proveden výzkum formou dotazníkového šetření žáků 1. stupně základní školy a formálními rozhovory s pedagogy 1. stupně základní školy. Cílem diplomové práce je zjištění, zda se shodují názory (preference) žáků na 1. stupni základních škol s obsahovým plněním cílů rámcového vzdělávacího programu realizovaného pedagogy ve vyučovacích hodinách. Úkolem diplomové práce byla analýza a vyhodnocení získaných dat z dotazníkového šetření žáků 1. stupně základní školy a strukturovaných rozhovorů s pedagogy 1. stupně základní školy a vyvození výsledků do další pedagogické praxe. Ve výsledkové části byly řešeny názorové preference žáků s ohledem na obsahové plnění rámcového vzdělávacího programu pedagogy ve vyučovacích hodinách tělesné výchovy. Názorové preference žáků byly následně porovnány s názory pedagogů na...
Organizace lyžařského výcviku na středních školách
Růžičková, Sára ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá Organizací lyžařského výcviku na středních školách. V teoretické části se věnuji charakteristice lyžařského kurzu, legislativě jeho pořádání a celkové organizaci od prvotního plánování až po příjezd na kurz a jeho průběh. V rámci organizace kurzu se zabývám tématy, jako je personální zajištění, ubytování a doprava, vybavení, nebo bezpečností žáků na lyžařském kurzu. V praktické části jsem se zaměřila na státní a soukromá gymnázia a pomocí anketního šetření porovnávám jejich organizaci lyžařských kurzů. Zde jsem porovnávala, zda gymnázia jezdí na lyžařské kurzy do zahraničí, jestli přijímají externí instruktory, nebo jaké bezpečnostní vybavení po svých žácích povinně vyžadují. Výsledky výzkumu ukázaly, že soukromá gymnázia častěji pořádají své lyžařské kurzy v zahraničí a častěji na ně přijímají externisty. Naopak státní gymnázia mají větší možnosti pro zapůjčení lyžařského vybavení žákům. Velmi pozitivní zjištěním bylo, že všechny dotázané školy vyžadují po žácích povinně bezpečnostní vybavení.
Návrh pohybového programu se zaměřením na atletiku pro předškolní vzdělávání
Hollasová, Kateřina ; Fořterová, Petra (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Název: Návrh pohybového programu se zaměřením na atletiku v předškolním vzdělávání Cíl: Cílem práce je vytvořit pohybový program zaměřený na atletiku pro děti předškolního věku a ověřit jej v mateřské škole. Metody: Jedná se o případovou studii, která má charakter deskripce. Využili jsme testování, které nám sloužilo jako vstupní informace o pohybových schopnostech a dovednostech dětí předškolního věku. Dále nám testová baterie posloužila k ověření vlivu aplikovaného pohybového programu zaměřeného na atletické dovednosti. Vybrali jsme testy z testové baterie DMT a MOBAK - běh na 10 m, skok daleký z místa, hloubka předklonu a hod na cíl. Dále bylo využito škálování pro hodnocení techniky hodu míčkem. Poslední použitou metodou bylo zúčastněné pozorování při realizaci pohybového programu. Výsledky: Pohybový program zaměřený na atletické dovednosti byl rozvržen do 10 lekcí po 45 minutách, každá lekce obsahovala 4 části: rušnou, průpravnou, hlavní a závěrečnou. Účinnost programu byla ověřena vybranou testovou baterií. K výraznému zlepšení došlo v testu skok do dálky z místa i v běhu na 10 m. Stejně tak výrazný posun nastal u technického provedení hodu míčkem. U testu flexibility a hodu na cíl nedošlo k tak výraznému zlepšení. Klíčová slova: atletika, pohybový program, předškolní věk, testová baterie
Změny v technice plaveckého způsobu kraul u dětí mladšího školního věku v plaveckém oddíle Brandýs nad Labem
Hřídelová, Kateřina ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Cílem diplomové práce je na základě pozorování a testování zhodnotit techniku plaveckého způsobu kraul u dětí mladšího školního věku před zahájením a po ukončení plaveckého kurzu v plaveckém oddílu. Teoretická část práce se zabývá historií plaveckého způsobu kraul, významem plavání, plaveckou výukou, popisem techniky plaveckého způsobu kraul, upřesněním nejčastěji se vyskytujících chyb u tohoto plaveckého způsobu a charakteristikou dětí mladšího školního věku. Praktická část je tvořena popisem výzkumu a rozborem zjištěných výsledků. Ke zpracování práce bylo využito několik výzkumných metod. Metoda kompilace, pozorování, testování, škálování, a ke zpracování výsledků statistická metoda analýzy získaných dat. KLÍČOVÁ SLOVA plavání, metodika výuky, diagnostika plavecké úrovně, odstranění chyb, dětská technika plaveckého způsobu kraul, chyby u plaveckého způsobu kraul
Nejčastější úrazy a nemoci ve sportovní gymnastice
Vosyková, Julie ; Panská, Šárka (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Cíl: Hlavním cílem je zjištění nejčastějších úrazů a nemocí ve sportovní gymnastice u mužů a žen. Metody: Pro výzkum byl využit nestandardizovaný dotazník s otevřenými i uzavřenými otázkami. Rozesláno bylo 92 dotazníků, celkem se vrátilo 70 vyplněných. Výsledky: Výsledkem bakalářské práce jsou informace a sumarizace o úrazech a nemocích vyskytujících se ve sportovní gymnastice (n=60, núrazy=55, nnemoci=5). Častější úrazovost je v tréninkovém cyklu u mužů i žen a nejčastější gymnastické nářadí, kde ke zranění dochází je akrobacie. Pozitivním zjištění bylo zvyšující se procento zařazení regenerace a rehabilitace do tréninkového cyklu. Závěry: Míra zranění ve sportovní gymnastice je vyšší než nemocnost. Nejčastějším mechanismem úrazu v gymnastice jsou pády a doskoky. KLÍČOVÁ SLOVA nemoc, rehabilitace, sportovní gymnastika, sportovní trénink, úraz
Plavecká výuka v oblasti Prahy 5 - Barandov
Končelová, Tereza ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Hlavním cílem práce je zmapovat povinnou výuku dětí mladšího školního věku v plaveckých školách v oblasti - V teoretické části práce seznamuje s významem plavání, s historií plavání, s legislativou plaveckých škol, s plaveckými způsoby vyučovanými v základní povinné plavecké výuce a s metodami výuky. V praktické části najdeme výsledky šetření úrovně základní povinné plavecké výuky ve vybraných plaveckých školách oblasti Praha 5 - Barrandov. Metodami šetření jsou metoda kvalitativního dotazování - anketa a metoda pozorování. Výsledná data jsou statisticky zpracována a zapsána v tabulkách a pro lepší přehlednost ve výsečových grafech. KLÍČOVÁ SLOVA plavání, význam plavání, historie plavání, plavecká škola, povinná plavecká výuka, výuková metoda, plavecký způsob, výuka, žák, instrukto
Plavecký program zaměřený na výuku dětí mladšího školního věku - základní plavecké dovednosti
Štěpánková, Simona ; Chvostek, Lukáš (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Název práce: Plavecký program pro výuku dětí mladšího školního věku - základní plavecké dovednosti Cíl: Cílem práce je vytvoření výukového materiálu pro plaveckou školu zaměřeného na nácvik základních plaveckých dovedností (ZPD). Metody: Výzkumný soubor byl na první hodině zhodnocen pro zjištění jejich vstupních dovedností. Hodnocení probíhalo dle standardizované škály. Do dalších hodin plavecké výuky byly zařazeny cvičení a aktivity jimž se samotná práce věnuje. Na základě jejich použití v praxi byly vyvozeny pozorování poznatky pro jejich další použití. Na poslední lekci proběhlo závěrečné výstupní hodnocení. Získaná data z obou hodnocení byla nakonec porovnána. K porovnání byl využit aritmetický průměr (x ) a Medián (Med(x)). Výsledky: Výstupní hodnoty ukázaly zlepšení téměř u všech žáků. Z třiceti osmi zúčastněných dosáhlo maximálního počtu bodů deset žáků, dalších deset ztratilo jen jeden nebo dva body. Zbylých osmnáct žáků nedosáhlo takových hodnot, ale i tak byl ve výsledcích zaznamenaný viditelný progres. KLÍČOVÁ SLOVA plavání, plavecká výuka, neplavci, ZPD

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.