Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Modifikace pálkovacích her pro žáky Jedličkova ústavu
Včeláková, Karla ; Pravečková, Petra (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Název: Modifikace pálkovacích her pro žáky Jedličkova ústavu Cíl práce: Ověření možnosti zařazení nácviku vhodným způsobem modifikovaných pálkovacích her do hodin ZTV v Jedličkově ústavu u žáků s různými formami postižení (tělesné, mentální, smyslové). Cílem této práce je tedy navržení a vytvoření baterie modifikovaných průpravných cvičení pro pálkovací hry. Následná realizace nácviku, testování dovedností pomocí sestavených cvičení a závěrečná evaluace výzkumu. Metoda: V rámci výzkumu byla vytvořena metodika adaptace tréninku pálkovacích her pro žáky Jedličkova ústavu. Metodika byla aplikována v rámci hodin ZTV u 11 tříd školy na souboru 63 žáků na jaře 2023 pod supervizí učitele. Během první hodiny TV byla zařazena speciálně vytvořená lekce adaptovaných pálkovacích her, kde si žáci vyzkoušeli jednotlivé herní dovednosti. V následující hodině byl hodnocen výkon v dovednostech: hod, chyt a odpal metodou participantního pozorování se záznamem kvantitativních i kvalitativních aspektů výkonu (kvalita provedení a úspěšnost dílčích pohybů) včetně hodnocení supervidujícího učitele. Na základě přímého pozorování v hodinách ZTV i výsledků testování jednotlivých herních dovedností byla posuzována vhodnost tréninku pro žáky s různými typy postižení a různého věku. Výsledky: Všichni začlenění žáci byli...
Vývoj plavecké výkonnosti uchazečů o studium Tělesné výchovy a sportu se zaměřením na vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy
Grešová, Marieta ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem plavecké výkonnosti uchazečů o studium Tělesné výchovy a sportu se zaměřením na vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Zjišťuje, který plavecký způsob si nejčastěji uchazeči volí, a to i v závislosti na pohlaví. Zajímá se o to, zda jsou úspěšnější ženy nebo muži u přijímacího řízení. Odhaluje, jakým způsob se uchazeči připravují na plavání v rámci talentové zkoušky a v neposlední řadě, jak dlouho věnují své přípravě. Práce zpracovává pětiletý výpis z přijímacího řízení ze sportovního odvětví plavání v talentové zkoušce na katedře tělesné výchovy. K řešení byla také použita metoda kvantitativního dotazování a data jsou zde zpracována pomocí statistických metod. Využívá i komparaci získaných dat. Provedeným výzkumem jsme zjistili, že nejčastěji zvoleným způsobem je plavecký způsob kraul a plavecký způsob prsa si v porovnání s muži více vybíraly ženy. Muži preferují nejrychlejší plavecký způsob častěji než ženy. Úspěšnějšími byli v přijímacím řízením muži, stejný počet mužů a žen nedoplavalo určenou vzdálenost. Práce poukazuje na to, že se zvyšuje počet neúspěšných v bodovém hodnocení v rámci let. Nejvíce uchazečů se připravuje samostatně studiem z dostupných zdrojů. Délka pro přípravu je čtyři týdny a většina absolvovala plaveckou výuku na základní...
Trénink plavců mladšího školního věku ve vodní záchranné službě ve sportovním oddílu Klatovy
Tomanová, Jitka ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Diplomová práce se soustředí na přípravu a trénink plavců mladšího školního věku ve vodní záchranné službě ve sportovním oddílu Klatovy, kteří navštěvují základní školu. Cílem práce je zlepšit trénovanost jedinců, která bude monitorována srdeční frekvencí a prostřednictvím speciálních plaveckých testů, které jsou stanoveny svazem vodní záchranné služby. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zabývá disciplínami záchranného sportu, jako jsou bazénové disciplíny jednotlivců 200 metrů Obstacle Swim, 50 metrů Manikin Carry, 100 metrů Rescue Medley, 100 metrů Manikin Tow with Fins, 100 metrů Manikin Carry with Fins, 200 metrů Super Lifasaver, bazénové disciplíny štafety Line Throw, Manikin Relay (4 × 25 m), Obstacle Relay (4 × 50 m), Medley Relay (4 × 50 m), Pool Lifesaver Relay (4 × 50 m). V teoretické části práce jsou popsány i mořské a plážové disciplíny, které jsou rovněž součástí záchranářského sportu a mezi které patří Surf Race, Beach Flags, Beach Sprint, Surf Ski Race, Board Race, Oceanwoman/Oceanman v kategoriích jedinců a v kategorii štafet Oceanwoman/Oceanman, Boarder Rescue, Beach Relay, Rescue Tube Rescue. Dále se teoretická část práce zaměřuje i na plavecké způsoby, které jsou ve vodním záchranném sportu využity stejně jako v plaveckých sportech. Jedná se o plavecké způsoby...
Realizace RVP v tělesné výchově na 1. stupni ZŠ ve vztahu k žákům a jejich názorům (preferencím)
Hoffmannová, Tereza ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá osobními názory (preferencemi) žáků 1. stupně základní školy k realizaci hodin tělesné výchovy ve vztahu k obsahové složce rámcového vzdělávacího programu. Diplomová práce je rozdělena na teoretická východiska a praktickou část. V teoretických východiscích diplomové práce je blíže specifikována charakteristika dítěte mladšího školního věku, pohybová aktivita dítěte mladšího školního věku a rámcový vzdělávací program Člověk a zdraví. V praktické části diplomové práce je proveden výzkum formou dotazníkového šetření žáků 1. stupně základní školy a formálními rozhovory s pedagogy 1. stupně základní školy. Cílem diplomové práce je zjištění, zda se shodují názory (preference) žáků na 1. stupni základních škol s obsahovým plněním cílů rámcového vzdělávacího programu realizovaného pedagogy ve vyučovacích hodinách. Úkolem diplomové práce byla analýza a vyhodnocení získaných dat z dotazníkového šetření žáků 1. stupně základní školy a strukturovaných rozhovorů s pedagogy 1. stupně základní školy a vyvození výsledků do další pedagogické praxe. Ve výsledkové části byly řešeny názorové preference žáků s ohledem na obsahové plnění rámcového vzdělávacího programu pedagogy ve vyučovacích hodinách tělesné výchovy. Názorové preference žáků byly následně porovnány s názory pedagogů na...
Organizace lyžařského výcviku na středních školách
Růžičková, Sára ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá Organizací lyžařského výcviku na středních školách. V teoretické části se věnuji charakteristice lyžařského kurzu, legislativě jeho pořádání a celkové organizaci od prvotního plánování až po příjezd na kurz a jeho průběh. V rámci organizace kurzu se zabývám tématy, jako je personální zajištění, ubytování a doprava, vybavení, nebo bezpečností žáků na lyžařském kurzu. V praktické části jsem se zaměřila na státní a soukromá gymnázia a pomocí anketního šetření porovnávám jejich organizaci lyžařských kurzů. Zde jsem porovnávala, zda gymnázia jezdí na lyžařské kurzy do zahraničí, jestli přijímají externí instruktory, nebo jaké bezpečnostní vybavení po svých žácích povinně vyžadují. Výsledky výzkumu ukázaly, že soukromá gymnázia častěji pořádají své lyžařské kurzy v zahraničí a častěji na ně přijímají externisty. Naopak státní gymnázia mají větší možnosti pro zapůjčení lyžařského vybavení žákům. Velmi pozitivní zjištěním bylo, že všechny dotázané školy vyžadují po žácích povinně bezpečnostní vybavení.
Návrh pohybového programu se zaměřením na atletiku pro předškolní vzdělávání
Hollasová, Kateřina ; Fořterová, Petra (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Název: Návrh pohybového programu se zaměřením na atletiku v předškolním vzdělávání Cíl: Cílem práce je vytvořit pohybový program zaměřený na atletiku pro děti předškolního věku a ověřit jej v mateřské škole. Metody: Jedná se o případovou studii, která má charakter deskripce. Využili jsme testování, které nám sloužilo jako vstupní informace o pohybových schopnostech a dovednostech dětí předškolního věku. Dále nám testová baterie posloužila k ověření vlivu aplikovaného pohybového programu zaměřeného na atletické dovednosti. Vybrali jsme testy z testové baterie DMT a MOBAK - běh na 10 m, skok daleký z místa, hloubka předklonu a hod na cíl. Dále bylo využito škálování pro hodnocení techniky hodu míčkem. Poslední použitou metodou bylo zúčastněné pozorování při realizaci pohybového programu. Výsledky: Pohybový program zaměřený na atletické dovednosti byl rozvržen do 10 lekcí po 45 minutách, každá lekce obsahovala 4 části: rušnou, průpravnou, hlavní a závěrečnou. Účinnost programu byla ověřena vybranou testovou baterií. K výraznému zlepšení došlo v testu skok do dálky z místa i v běhu na 10 m. Stejně tak výrazný posun nastal u technického provedení hodu míčkem. U testu flexibility a hodu na cíl nedošlo k tak výraznému zlepšení. Klíčová slova: atletika, pohybový program, předškolní věk, testová baterie
Změny v technice plaveckého způsobu kraul u dětí mladšího školního věku v plaveckém oddíle Brandýs nad Labem
Hřídelová, Kateřina ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Cílem diplomové práce je na základě pozorování a testování zhodnotit techniku plaveckého způsobu kraul u dětí mladšího školního věku před zahájením a po ukončení plaveckého kurzu v plaveckém oddílu. Teoretická část práce se zabývá historií plaveckého způsobu kraul, významem plavání, plaveckou výukou, popisem techniky plaveckého způsobu kraul, upřesněním nejčastěji se vyskytujících chyb u tohoto plaveckého způsobu a charakteristikou dětí mladšího školního věku. Praktická část je tvořena popisem výzkumu a rozborem zjištěných výsledků. Ke zpracování práce bylo využito několik výzkumných metod. Metoda kompilace, pozorování, testování, škálování, a ke zpracování výsledků statistická metoda analýzy získaných dat. KLÍČOVÁ SLOVA plavání, metodika výuky, diagnostika plavecké úrovně, odstranění chyb, dětská technika plaveckého způsobu kraul, chyby u plaveckého způsobu kraul

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.