Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vnímání handicapovaných sportovců, zejména paralympioniků, televizními diváky
Macková, Veronika ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Světlík, Jaroslav (oponent) ; Válková, Hana (oponent)
Disertační práce se zaměřuje na výzkum televizního publika a jeho vnímání handicapovaných sportovců, zejména paralympioniků, ve vysílání České televize, která pravidelně vysílá program o handicapovaných sportovcích Paralympijský magazín a téma zdravotního postižení se objevuje i ve zpravodajských pořadech, zejména na ČT24 a ČT sport. Cílem výzkumu bylo odhalit vnímání handicapovaných sportovců televizními diváky. V teoretické rovině byl kladen důraz především na publikum a sportovce se zdravotním postižením. Práce se zaměřila na zodpovězení následujících výzkumných otázek: Jak diváci vnímají sportovce s handicapem? Obdivuje publikum tyto sportovce, nebo je naopak lituje? Co říkají diváci o prezentaci paralympijského sportu? Existují nějaké rozdíly mezi prezentací sportovců s postižením a bez postižení? Jsou v reportážích důležité životní příběhy handicapovaných sportovců? Má sport handicapovaných smysl? Pro zodpovězení výše uvedených otázek byly použity focus groups (skupinové rozhovory, ohniskové skupiny). Publikum (50 televizních diváků) bylo rozděleno do pěti stejně velkých skupin. V první skupině byli lidé bez postižení, kteří sledovali Paralympijský magazín a nemají ve své rodině zdravotně postiženou osobu. Druhou skupinu tvořili lidé bez postižení, kteří nesledují Paralympijský magazín a...
Dopady medializace internetu a internetizace masových médií na práci českých novinářek a novinářů.
Jirků, Jan ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Němcová Tejkalová, Alice (oponent) ; Světlík, Jaroslav (oponent)
Disertační práce nazvaná Dopady medializace internetu a internetizace masových médií na práci českých novinářek a novinářů se zabývá aktuálními vývojovými trendy médií a žurnalistiky. V kontextu konceptů mediace, medializace, remediace, mediální logiky a teorie sítí aktérů pojednává o dvou dvojicích provázaných procesů, z nichž jednu dvojici tvoří procesy medializace internetu a internetizace masových médií a jednu dvojici procesy mediální konvergence a mediální hybridizace, které všechny spolupůsobí na média i žurnalistiku v jejich aktuální vývojové fázi, a tím v podstatě i na společnost jako celek. Zaměřuje se na vztahy mezi těmito čtyřmi procesy a poukazuje na jejich projevy i důsledky, jež ovlivňují každodenní novinářskou práci. Přináší také poznatky z provedeného výzkumu, který se zabýval konkrétními dopady zkoumaných procesů na novinářské povolání v České republice, zajímal se o aktuální postoje novinářek i novinářů k technologickému vývoji a proměnám každodenní práce, čímž zároveň prověřil platnost tvrzení či definic, které jsou v souvislosti s problematikou aktuálních vývojových trendů nabízeny vědci. Navázal tak na podobné studie, jež byly uskutečněny v zahraničí.
VYUŽITÍ KONCEPTU CELOŽIVOTNÍ HODNOTY ZÁKAZNÍKA VE STRATEGICKÉM ŘÍZENÍ FIREM
Hanzelka, Michael ; Kozák, Vratislav (oponent) ; Holcner, Vladan (oponent) ; Světlík, Jaroslav (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl vydefinovat metody pro měření CLV v segmentu interních zákazníků firem působících na finančním trhu. Jde o nalezení takové metody pro určení hodnoty interních zákazníků, aby se dalo predikovat a měřit, zda se interní zákazník firmě vyplatí. Samostatnou úlohou je kvantifikace příspěvků interních zákazníků na celkové hodnotě firmy. Oblast určování CLV pro interní zákazníky firmy není v literatuře popsána. Z tohoto pohledu bude určování CLV interních zákazníků v systému strategického řízení firem významným vědeckým počinem. Podobně jako externí zákazníci (trhy), tak i interní zákazníci vyjadřují svým chováním a vystupováním vetší či menší náklonnost, v tom prvním případě ke značce a v tom druhém případě k zaměstnavateli. Proto i modelování CLV pro interní zákazníky vyžaduje kvalifikované predikce a vyjádření celé řady jak tvrdých (například ukazatele finančních toků), tak měkkých (ukazatele z kvantitativního výzkumu jako například loajalita) ukazatelů a jejich využití při výpočtu CLV interních zákazníků. Důležitým předpokladem CLV pro interní zákazníky je jejich segmentace.
Analýza spokojenosti zákazníků KomTeSa, spol. s r.o. a návrhy opatření na zvýšení jejího zvýšení
Menšíková, Marie ; Matějka, Pavel (oponent) ; Světlík, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou analyzování spokojenosti zákazníků s produkty a službami a její následnou aplikací na firmu KomTeSa, spol. s r.o. Cílem práce je vysvětlit podstatu, důležitost a význam této oblasti, analyzovat současnou úroveň zákaznické spokojenosti v konkrétní společnosti a formulovat možný způsob řešení, který by mohl pomoci této společnosti odstranit její slabé stránky a následně tak vést i k vyššímu zákaznickému uspokojení
Národní image jako faktor konkurenceschopnosti českých výrobků
Veselá, Jitka ; Kita, Jaroslav (oponent) ; Zich, Robert (oponent) ; Nétek, Václav (oponent) ; Světlík, Jaroslav (vedoucí práce)
Předkládaná dizertační práce se zabývá problematikou národní image a jejího vlivu na zvyšování konkurenceschopnosti tuzemských výrobců na domácím trhu s vínem. Zákazníky v současné době ovlivňuje mnoho faktorů, které se společnosti snaží využít k získání konkurenční výhody a upevnit tak svoji konkurenční pozici na trhu. Celá práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část je věnována vymezení hlavního cíle dizertační práce, dále dílčích cílů, prostřednictvím kterých bude hlavního cíle dosaženo. Dále jsou definovány výzkumné předpoklady, které jsou statisticky ověřovány na základě stanovených hypotéz, a v závěru jsou definované metody, které povedou k naplnění hlavního cíle práce. Ty kombinují několik přístupů, aby bylo dosaženo co nejpřesnějších výsledků. Druhá část shrnuje současný pohled odborné literatury na řešenou problematiku. Ten je rozčleněn do tří dílčích celků, přičemž první celek je věnován definici, formování a měření národní image. Druhý celek se zabývá spotřebním chováním, modely spotřebního chování dle tradičního a moderního pojetí i s využitím on-line médií pro ovlivňování zákazníkových postojů. Třetí celek popisuje koncepty konkurenceschopnosti, které jsou v literatuře dostupné. Třetí část práce je výzkumnou částí. Výzkum je prováděn v oblasti zákazníka, výrobců a externích organizací, které se podílejí na zlepšování povědomí tuzemských produktů vinařského průmyslu na domácím trhu. U každé z oblastí jsou v závěru vytyčeny nejdůležitější výsledky, na něž pak navazuje tvorba konceptu konkurenceschopnosti využitelná ve vinařském průmyslu a tvorba modelů fungování komunikace zohledňující specifika trhu s vínem.
Budování konkurenční výhody českých podniků prostřednictvím kreativní internetové reklamy v rámci jednotného evropského trhu
Navrátilová, Ludmila ; Kita, Jaroslav (oponent) ; Šimberová, Iveta (oponent) ; Turčínková, Jana (oponent) ; Světlík, Jaroslav (vedoucí práce)
Dizertační práce se zaměřuje na oblast kreativní internetové reklamy v kontextu znalosti hodnotových orientací českých spotřebitelů. Interakcí aspektů kreativních kampaní a národní kultury cílové země mohou podniky dosáhnout konkurenční výhodu v oblasti digitální marketingové komunikace. Hlavním cílem práce je vytvořit koncept využití kreativní internetové reklamy na českém trhu v návaznosti na kulturní hodnoty českého spotřebitele jako faktor zvyšování konkurenceschopnosti českých podniků. Výsledkem práce je návrh, jenž představuje kreativní prvky interaktivní internetové kampaně s ohledem na českou národní kulturu definovanou jako hodnotové orientace dle Schwartze včetně cílení na konkrétní věkovou kategorii spotřebitelů a zároveň definuje efektivní využívané formáty internetové reklamy.
Utilization of strategic management tools and techniques
Afonina, Anna ; Kubíčková, Lea (oponent) ; Spáčil, Vojtěch (oponent) ; Světlík, Jaroslav (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
The aim of this dissertation is to identify and explore the relationships between strategic management tools and techniques and organizational performance. Therefore, at first it was necessary to define the set of strategic management tools and techniques that are most frequently used in current managerial practice among Czech companies, as well as to find a way of measuring organizational performance. Two empirical researches have been conducted: the result of the first research was the identification of the most popular management tools and techniques as well as factors which influence their utilization, namely managerial awareness, satisfaction with them and company size. As a result of the second research, a multidimensional framework of company performance measurement was proposed. Using principal component analysis, four groups of organizational performance outcomes were indicated: financial performance, competitive positioning, customer orientation and organizational integrity. By using stepwise regression analysis, the research confirms that the utilization of strategic management tools and techniques has a positive impact on organizational performance outcomes.
Tržní orientace a řízení vztahů k zákazníkům
Frejková, Daniela ; Karlíček, Miroslav (oponent) ; Stávková, Jana (oponent) ; Světlík, Jaroslav (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá tržní orientací (MO) a řízením vztahů k zákazníkům (CRM). MO i CRM jsou neustálým předmětem zájmu akademiků i praktiků, neboť jsou považovány za významné pro zajištění dlouhodobého úspěchu firem. Překvapivé je, že tyto dva strategické koncepty byly zkoumány odděleně. Chybí zde výzkum, který by systematicky analyzoval případné souvislosti mezi MO a CRM. Hlavním cílem práce je posoudit existenci souvislostí mezi koncepcí MO a koncepcí CRM. Práce byla vypracována na základě jak výzkumu sekundárního, tak výzkumů primárních. Pro získání komplexního pohledu na řešenou problematiku byly použity kvalitativní i kvantitativní metody. Hlavní primární výzkum této práce byl proveden pomocí dotazníkového šetření u firem z oblasti letectví v České republice. K naplnění dílčích cílů přispělo testování hypotéz. Předkládané výsledky představují cenný příspěvek k prohloubení znalostí o koncepcích MO a CRM. Byly odhaleny souvislosti mezi MO a CRM. Dále byl navržen a ověřen nástroj pro měření CRM a určena míra využití MO a CRM v analyzovaných firmách. Také byly identifikovány bariéry implementace MO a CRM, protože problémem zůstává skutečná aplikace těchto koncepcí v praxi firem. Byly formulovány závěry a doporučení a zdůrazněny přínosy pro teorii, praxi a oblast pedagogickou. Závěry práce poskytují příležitost k dalším výzkumům.
Nové přístupy v marketingové komunikaci v segmentu outdoorového oblečení
Mráček, Pavel ; Kita, Jaroslav (oponent) ; Stávková, Jana (oponent) ; Světlík, Jaroslav (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá marketingovou komunikací v rámci vztahů mezi dodavatelem/výrobcem materiálů - výrobcem oblečení – prodejcem a zákazníkem v segmentu outdoorového oblečení v České republice. Specifická role zákazníka je posuzována v kontextu koncepce spoluvytváření hodnoty s důrazem na rozvoj a navýšení vnímané hodnoty. Primárním cílem dizertační práce je vymezení nových přístupů marketingové komunikace se zákazníkem v rámci uvedených vztahů s důrazem na vymezení efektu synergie uvedených vztahů v působení různých forem komunikace na zákazníka. V návaznosti na tento cíl jsou definování dílčí cíle. Cíl práce a jednotlivé hypotézy, kterými se práce zabývá, byly definovány na základě rozboru teoretických východisek a sekundárních dat. Provedený primární výzkum pak kombinuje kvalitativní a kvantitativní přístupy pro analyzování a deskripci jednotlivých částí. Výsledky výzkumů jsou prezentovány jak ve formě dílčích závěrů charakterizujících jednotlivé oblasti, tak ve formě souhrnného závěru. Zásadní důraz při formulaci závěrů byl kladen na vizualizaci ve formě schematického znázornění identifikovaných principů. Práce obsahuje závěry a doporučení pro jednotlivé účastníky vztahu. V závěru práce jsou sumarizovány přínosy pro vědu a výzkum, praxi i pedagogickou oblast. Komplexní pojetí zpracování tématu je doplněno vymezením omezení provedeného výzkumu a podněty pro další výzkumy v dané oblasti.
Řízení spokojenosti zájmových skupin s kvalitou služeb vysokých škol
Schüller, David ; Koráb, Vojtěch (oponent) ; Světlík, Jaroslav (oponent) ; Spáčil, Vojtěch (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou řízení spokojenosti zájmových skupin vysokých škol s kvalitou služeb těchto institucí. Zkoumá vazby mezi spokojeností, zájmovými skupinami (stakeholdery) a kvalitou služeb. Práce pojednává o jednotlivých přístupech a metodách k měření spokojenosti s kvalitou služeb, přičemž důraz je kladen na oblast terciárního vzdělávání. Na základě získaných teoretických znalostí z odborných publikací byly stanoveny cíle a hypotézy disertační práce. Hlavním cílem je vytvoření modelu pro řízení spokojenosti zájmových skupin s kvalitou služeb vysokých škol. Druhým hlavním cílem práce je navržení nové metodiky hodnocení spokojenosti studentů s kvalitou služeb vysokých škol. Studenti jsou v práci chápáni jako klienti vysoké školy. Oba hlavní cíle spolu úzce souvisí. Hypotézy a dílčí cíle jsou úzce navázány na cíle hlavní a jsou formulovány tak, aby přispěly k jejich naplnění a ověření v praxi. Například jedním z dílčích cílů disertační práce je identifikace zájmových skupin vysoké školy, což výrazným způsobem pomohlo naplnit jeden z cílů hlavních. Dílčí cíle jsou také zaměřeny na oblast marketingové komunikace. Marketingová komunikace tvoří neoddělitelnou součást navrženého modelu pro řízení spokojenosti zájmových skupin. Záměrem proto je, aby jako jeden z dílčích výstupů disertační práce byl formulován soubor doporučení, jakým způsobem lze zlepšit marketingovou komunikaci vysokých škol se svými zájmovými skupinami. Autor při zpracování disertační práce vycházel jak z teoretických poznatků získaných studiem odborné literatury českých a zahraničních autorů, tak z provedených výzkumných šetření. Primární výzkum byl proveden pomocí kombinace následujících technik – individuální rozhovory, skupinové rozhovory a dotazníkové šetření. Výsledky získané během primárního výzkumu byly zpracovány především za pomocí programu Microsoft Office Excel, Statistika a QC. Expert. Zpracování získaných dat z primárního výzkumu sloužilo k vymezení důležitosti jednotlivých zájmových skupin v modelu řízení jejich spokojenosti s kvalitou služeb vysokých škol. Dále byly identifikovány faktory a zhodnocena jejich důležitost pro měření spokojenosti studentů s kvalitou služeb. Výsledky primárního výzkumu dále umožnily statistické potvrzení stanovených hypotéz v disertační práci. Práce obsahuje stanovení východisek, cílů a hypotéz disertační práce, metody a techniky zpracování disertační práce, současný stav úrovně vědeckého poznání, analýzu a diskusi výsledků primárního výzkumu, shrnutí výsledků a zhodnocení přínosů disertační práce a doporučení pro další výzkum.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 SVĚTLÍK, Jan
1 Světlík, Jakub
4 Světlík, Jan
2 Světlík, Jiří
1 Světlík, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.