Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 126 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Genderové dopady rozchodu rodičů na jejich pracovní dráhy v souvislosti s péčí o společné nezletilé děti
Malínková, Markéta ; Dvořáčková, Jana (vedoucí práce) ; Ezzeddine, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dopady rozvodu nebo rozchodu rodičů na jejich následné pracovní dráhy v souvislosti s péčí o společné nezletilé děti a genderovými rozdíly této situace. Pomocí kvalitativního výzkumu hledám odpověď na svou výzkumnou otázku: Jaká je percepce změn pracovní dráhy po rozvodu/rozchodu z hlediska matek a otců? Práce je rozdělená na teoretickou a empirickou část. V teoretické části se věnuji principům fungování současného společenskému řádu z genderového hlediska a jakým způsobem formuje chování jednotlivých aktérů a aktérek. Pomocí konceptů somatizace nadvlády, optických skel kultury nebo hegemonní maskulinity upozorňuji na neviditelné mechanismy, které ovlivňují jednání každého člena společnosti. Tento společenský řád rámuje situaci rodičů po rozchodu/rozvodu, kdy ženy i muži jsou v jiném společenském postavení a musí tedy volit odlišné strategie. Rodiče nežijící ve stejné domácnosti musí nacházet nové cesty uspokojení materiálních, citových i praktických potřeb svých i svých dětí. Oba musí řešit, zda jít do práce pro ekonomický výdělek nebo zůstat alespoň částečně v domácnosti a pečovat o své dítě/děti, což má ale mnohdy významný dopad na jejich životní úroveň. Tato práce je zaměřená na rodiče s vyšším vzděláním, kteří v této souvislosti nečelí tak často existenčním...
Kariérní rozvoj zaměstnanců ve společnosti Tesco Stores ČR, a.s.
Motalíková, Sabina
Bakalářská práce se zabývá kariérním rozvojem ve společnosti Tesco Stores ČR, a.s., a následným návrhem opatření a doporučení. Cílem bakalářské práce je zjištění silných a slabých míst v kariérním plánování ve společnosti Tesco. V teoretické části jsou popsány literární pojmy z oblasti kariéry a kariérního řízení, dále jsou zmíněny pojmy kariérní management z pohledu firmy a kariérní kompetence z pohledu jedince. Praktická část zkoumá kariérní rozvoj ve společnosti, jaké jsou možnosti a jak ke kariérnímu rozvoji zaměstnanci přistupují. Pomocí získaných výsledků z kvantitativního výzkumu budou navrženy postupy a doporučení vedoucí ke zlepšení kariérního rozvoje ve společnosti.
Kariérové poradenství v organizačním kontextu
Řádková, Lucie ; Kirovová, Iva (vedoucí práce) ; Uhlář, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem kariérového poradenství v rámci organizací. V teoretické části se práce věnuje tématu kariéry, jejímu historickému vývoji a aktuálním kariérovým koncepcím. Dále se zaobírá kariérovým poradenstvím, jeho historickým vývojem a přehledem základních koncepcí a přístupů ke kariérovému poradenství. Jednou z oblastí, kde se kariérové poradenství uplatňuje, je organizační kontext. Kariérové poradenství je součástí kariérové podpory, kterou mohou organizace zaměstnancům poskytovat. Bakalářská práce shrnuje, jakým způsobem lze kariérové poradenství v organizacích využívat, jaké jsou jeho cíle v organizačním kontextu a s jakými dalšími aktivitami určenými pro řízení zaměstnanců souvisí. Na teoretickou část navazuje část aplikační, která podává návrh výzkumného projektu, jehož cílem je vývoj dotazníku, který by zjišťoval míru potřeby využití kariérového poradenství.
Harmonizace pracovního a rodinného života u žen na manažerských pozicích
Kučerová, Jana ; Michalík, David (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Práce se zaměřuje na téma sladění rodiny a pracovních povinností u žen na manažerských pozicích. Je čerpáno z oblasti psychologie práce a organizace v teoretické části a z osobních zkušeností manažerek v empirické části. Práce rozpracovává význam práce v současné společnosti, její proměny a zvyšující se nároky na jedince. Dále jsou vyzdvižena témata ženy v managementu a společenská očekávání od ženy. Pomocí kvalitativního výzkumu s použitím polostrukturovaného rozhovoru byly zjišťovány využívané strategie u 7 žen v reálných podmínkách. Dospělo se k závěru, že jako klíčové se pro téma harmonizace jeví podpora od partnera, podpůrné rodinné zázemí, potřeba seberealizace v práci, využívání flexibilních forem pracovního úvazku a zejména využívání moderních technologií mimo pracoviště. Byla zaznamenána nejen tvrdá data, ale také pocity žen plynoucích z budování kariéry a dosahování pracovních úspěchů. Klíčová slova práce, žena, management, harmonizace rodiny a práce, vedení, děti
Hrozby a příležitosti v motivaci vedoucích pracovníků ve školství s dlouholetou praxí v oblastech dalšího vzdělávání.
Hájková, Jana ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá motivací vedoucích pracovníků v oblasti dalšího vzdělávání. Cílem diplomové práce je zjistit, jak vnímají ředitelky mateřských škol s dlouholetou praxí svou vlastní motivaci se dále vzdělávat, rozvíjet a identifikovat určitá klíčová či kritická motivační období v průběhu jejich kariéry na pozici ředitelky mateřské školy. Pozornost je věnována charakteristice vedoucích pracovníků, jejich motivaci, osobnímu rozvoji a dalšímu sebevzdělávání. Zpracována je i problematika týkající se syndromu vyhoření, možné faktory způsobující odchod z funkce vedoucího pracovníka, zásadní překážky v motivaci a kritické momenty vedoucích pracovníků v jejich profesní dráze. Součástí diplomové práce je kvalitativní výzkum založený na osobních rozhovorech s vedoucími pracovníky ve školství, které probíhaly formou polostrukturovaných rozhovorů. Kvalitativní výzkum byl zvolen na základě toho, aby bylo možné vhodnými metodami dosáhnout vytyčeného cíle diplomové práce. Pro práci v rámci kvalitativního výzkumu byl vybrán a specifikován výzkumný vzorek. Jako výzkumný vzorek pro tuto diplomovou práci byly vybrány ředitelky mateřských škol, které mají dlouholetou praxi ve funkci, a to šest a více let. Získané rozhovory byly následně analyzovány metodou kódování. Kódování bylo rozděleno a identifikováno...
Vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků v organizaci sloučených mateřských škol
Berková, Pavla ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem "Vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků v organizaci sloučených mateřských škol". Cílem práce je identifikovat a analyzovat vzdělávací potřeby pedagogických pracovníků mateřských škol v rámci jejich dalšího vzdělávání a navrhnout koncept dalšího vzdělávání pedagogických zaměstnanců dané organizace. Teoretická část seznamuje se základními pojmy a popisuje systémové vzdělávání, formy a metody rozvoje vzdělávání pracovníků vybrané organizace. V práci je popsán význam celoživotního vzdělávání v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, dále pak pojem, kdo je pedagogický pracovník, co je vzdělávání a učení, lidské zdroje a jejich řízení. Práce představuje formální, neformální a informální vzdělávání dospělých. Mimo jiné popisuje legislativní rámec dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Praktická část navazuje na teoretickou část a z ní vychází výzkumné šetření, pro které bylo využito formy anonymního dotazníku. Na základě výzkumných otázek a pomocných podotázek v dotazníku byl splněn cíl výzkumného šetření, kterým je zjistit a popsat, jakým způsobem vzdělávací aktivity pedagogů přispívají k rozšíření znalostí a vědomostí využitelné ve vzdělávacím procesu. Dále pak, zda tyto vzdělávací aktivity podporují profesní rozvoj pedagogů v rámci jejich...
Motivace a spokojenost vedoucích pracovníků ve vybrané společnosti
Dlabajová, Eva ; Kruntorádová, Markéta (oponent) ; Konečný, Štěpán (vedoucí práce)
Tato magisterská diplomová práce se zabývá spokojeností manažerů a správného uchopení stylu motivace ze strany vedení a společnosti. Práce je koncipovaná do dvou částí – teoretické a empirické. Vteoretické části jsou vymezeny základní pojmy: manažer, manažerství, leader, leaderství. Dále jsou definovány a porovnány typy stylů vedení manažery. Následně je zde vysvětlen pojem potřeba, motiv, motivace a uvedeny jsou nejzákladnější nástroje kmotivaci. Empirická část obsahuje kvalitativní výzkumné šetření realizovaného prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů, jehož cílem bylo odpovědět na hlavní výzkumné otázky. Zároveň bylo zkoumáno, čím je tento jev ovlivňován a jaký typ spolupráce či pomoci by uvítali oslovení respondenti ke zlepšení výkonu ve své práce. Cílem této práce má být konkrétní návrh, který povede k navýšení pracovního výkonu.
Čeští sportovní novináři generace Y: Reflexe kariéry na základě profesní spokojenosti a motivace
Hobzová, Ilona ; Chladová, Marta (vedoucí práce) ; Turková, Kateřina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá reflexí kariéry českých sportovních novinářů a novinářek na základě atributů profesní spokojenosti a motivace. Zaměřuje se na novináře generace Y, jejíž členové jsou v odborných studiích popisováni jako ekonomicky aktivní, požadující vyšší životní úroveň, kladoucí důraz na osobní uplatnění, ale zároveň zajímající se o svůj osobní a rodinný život. Cílem práce je popsat generaci sportovních novinářů a novinářek z hlediska jejich profesní spokojenosti a motivace. Práce se na základě kvantitativního dotazníkového šetření a kvalitativního výzkumu formou osobních polostrukturovaných rozhovorů a jejich následné analýzy metodou interpretativní fenomenologie pokouší zmapovat nejčastější výzvy, kterým novináři a novinářky patřící do generace Y během své kariéry čelí. Mezi ty patří například slaďování profesního a soukromého života, genderová nerovnost na pracovišti, generační konflikty v pracovním týmu nebo nedostatečné finanční ohodnocení. Vzorek je složen z mužů a žen, kteří v době konání rozhovorů pracovali v audiovizuálních, rozhlasových a tištěných/online sportovních médiích.
Nedoslýchavost a období adolescence
Daňková, Kateřina ; Hradilová, Tereza (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vlivem nedoslýchavosti na život osob se sluchovým postižením v období adolescence. Teoretická část textu se věnuje vymezení pojmu adolescence, vlivu sluchového postižení na vývoj osobnosti a dále obsahuje informace o sluchovém ústrojí a kompenzačních pomůckách. Následně se zaměřuje na problematiku týkající se oblastí, které jsou pro období adolescence stěžejní. Jedná se o oblast vzdělávání a příprava na budoucí povolání. Kapitola o vzdělávání osob se sluchovým postižením svou pozornost zaměřuje na komunikační přístupy a na proces inkluze ve školách v České republice. Na tuto kapitolu navazuje text o možnostech terciárního vzdělávání, což je součástí kapitoly o přípravě na budoucí povolání. Cílem práce je přiblížení čtenářům život osoby se sluchovým postižením s důrazem na zmíněné problematické oblasti, které je třeba zlepšovat. Praktická část obsahuje analýzu čtyř provedených rozhovorů, kterých se zúčastnili tři děvčata a jeden chlapec s diagnostikovanou nedoslýchavostí. Výzkum byl primárně zaměřen na výše zmíněné oblasti (vzdělávání a výběr budoucí profese) a na subjektivní efektivitu kompenzačních pomůcek. Dále je doplněn o vedlejší informace dokreslující životy osob s nedoslýchavostí umožňující čtenářům podrobnější náhled do života jedinců s tímto postižením. Závěrečná...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 126 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.