Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analysis of the Attitude and the Motivation of Future Graduates Towards Self-employment Based on the Push - Pull Theory
Kudračová, Denisa ; Putnová, Anna (oponent) ; Konečný, Štěpán (vedoucí práce)
The topic of the master thesis is an analysis of the attitude of future graduates towards self-employment. The aim of the thesis is to find out, within the push-pull theory, which factors currently influence graduates in decision-making whether to be employed or to start their own business and whether their attitude has changed due to the situation in society associated with the COVID-19 pandemic. The research will be conducted by a questionnaire survey. The result of the thesis will be a comparison of motives for decision-making between employment and entrepreneurship before and during the pandemic crisis. Based on the research results, solutions for increasing motivation of future graduates to become entrepreneurs and suggestions for improving strategy of business support organizations to support entrepreneurship among graduates according to their needs will be proposed
Současné vzdělávání v mezinárodním pohledu
Sochová, Lucie ; Rychtaříková, Jitka (vedoucí práce) ; Fialová, Ludmila (oponent)
Současné vzdělávání v mezinárodním pohledu Abstrakt Práce se věnuje tématu současného vzdělávání v evropských zemích se zaměřením na terciární vzdělávání. První část je věnována obecnému přehledu o vzdělávání v Evropě, mezinárodní klasifikaci vzdělání ISCED, organizacím zabývající se školskou tematikou a jejich činností ve formě programů, sběru mezinárodně srovnatelných dat či vydávaných publikací. Součástí je popis vzdělávacích politik v evropských zemích a popis vzdělávacích systémů ve vybraných zemích. Ve druhé části jsou analyzovány údaje za rok 2020, poskytované OECD o absolventech terciárního vzdělávání, kteří jsou posuzováni z hlediska mezinárodních klasifikací i dle věku či pohlaví. Provedena je typologie bakalářských a magisterských absolventů dle pohlaví metodou shlukové analýzy, s cílem vymezit regiony s podobnými znaky a následně prokázat rozdílnosti v závislosti na pohlaví absolventů či úrovně a oborů studia. Klíčová slova: terciární vzdělávání, mezinárodní klasifikace vzdělání ISCED, vzdělávací politika, vzdělávací systém, absolventi, shluková analýza
Uplatnění absolventů oboru ŘEP na trhu práce
LIŠKOVÁ, Michaela
Tato diplomová práce se zaměřuje na uplatnění absolventů oboru ŘEP na trhu práce. Nejprve jsou nastíněny základní pojmy vztahující se ke zkoumanému tématu. Poté je na základě dotazníkového šetření mezi absolventy a na základě řízeného rozhovoru s garantem daného oboru, vyhodnocena současná situace s jakou absolventi vstupují na pracovní trh. Na závěr, v návaznosti na zjištěné poznatky, byly stanoveny návrhy ke zlepšení, aby se absolventi na trhu práce měli šanci lépe prosadit.
Vliv masifikace vysokoškolského vzdělání na uplatnění absolventů na trhu práce
Ludvíková, Karolína ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem masifikace terciárního vzdělání na uplatnění absolventů na trhu práce. Zkoumá jevy zpřístupnění vysokoškolského vzdělání v populaci absolventů a jejich možnost nalezení adekvátního zaměstnání. Práce je z části inspirována prací Jana Kellera a Lubora Tvrdého - Vzdělanostní společnost? Chrám, výtah a pojišťovna. Dále je popsán stav trhu práce s ohledem na zaměstnávání absolventů a jejich uplatnitelnost v praxi. V práci je využit statistický výzkum, který je doplněn o dotazníkové šetření mezi zaměstnavateli. Díky těmto výsledkům se podařil vyhodnotit hlavní cíl práce - tj. uplatnění absolventů na trhu práce. Diplomová práce by mohla sloužit jako prezentace výsledků ve zkoumání kvality a potřeby vysokoškolského vzdělávání.
Mladí lidé na trhu práce v souvislosti s činností úřadů práce ve Středočeském kraji
Herinková, Jana ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Tumová, Anna (oponent)
Hlavním cílem této práce je explorovat situaci a informovanost mladých lidí na trhu práce, evaluovat stávající nástroje a navrhnout zlepšení současné situace pomocí vybraného nástroje. Tyto cíle sleduji pomocí analýzy sekundárních dat, expertních rozhovorů s pracovníky IPS ÚP ve Středočeském kraji, Krajského ÚP v Příbrami a VÚPSV a dále je sleduji vlastním dotazníkovým šetřením na vybraných 5 středních školách ve Středočeském kraji. Práce je zaměřena na exploraci problematiky situace nezaměstnaných mladých lidí, a to jak z perspektivy budoucích absolventů, tak z pohledu klíčového aktéra problematiky, IPS ÚP, který aktivně pracuje jak s budoucími absolventy, tak se stávajícími nezaměstnanými mladými lidmi. Dle provedených šetření jsem dospěla k závěru, že nejefektivnějším nástrojem pro vybranou skupinu je poradenství, které poskytují ve většině případů pracovníci IPS u ÚP. Takové poradenství má v různých okresech rozlišnou podobu a podle toho se také liší informovanost budoucích absolventů o trhu práce. Poradenství by tedy mělo být unifikováno ve všech okresech Středočeského kraje. Aby toto bylo možné, je třeba vytvořit pracovníkům IPS u ÚP odpovídající pracovní podmínky. Po reformě úřadů práce v roce 2011 však tyto podmínky nejsou příliš příznivé co se týče personální kapacity, nové struktury...
Uplatnění absolventů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze oborů učitelství se zaměřením na technickou a informační výchovu nebo ICT v praxi (2001-2011)
Kubíková, Lucie ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
NÁZEV: Uplatnění absolventů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze oborů učitelství se zaměřením na technickou a informační výchovu nebo ICT v praxi (2001-2011) AUTOR: Lucie Kubíková KATEDRA: Katedra technické a informační výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá dvěma hlavníma výzkumnými problémy. Klíčovým tématem diplomové práce je uplatnění absolventů učitelského studia se zaměřením na technickou a informační výchovu na PedF UK v Praze v období 2001- 2011 a zmapování potřeb jejich dalšího vzdělávání. Cílem diplomové práce je vytvoření uceleného přehledu vývoje studijního oboru ve vztahu ke kvalitě praktického uplatnění absolventů v letech 2001-2011 a jejich potřeb z hlediska doplnění odborného oborového i pedagogického vzdělání. Teoretickým východiskem pro řešení diplomového úkolu je analýza studijních plánů učitelství se zaměřením na technickou a informační výchovu akreditovanými na PedF UK v letech 1996-2011. Empirická část se zaměřuje na dotazníkové šetření provedené mezi absolventy těchto studijních oborů, jehož cílem bylo zjistit pomocí rozsáhlého on-line dotazníku nejen to, v jakých oborech a profesích nacházejí uplatnění absolventi pětiletého magisterského studia oboru Technická a informační výchova, dvouletého navazujícího studijního...
Získávání a rozvoj studentů a absolventů v koncepci talent managementu
Nováková, Andrea ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Běhounková, Olga (oponent)
Práce se zabývá získáváním a rozvojem studentů a absolventů v souvislosti s koncepcí talent managementu. Zaměřuje se na pojetí talentu, vývoj talent managementu, jeho aktuální podobu a význam pro organizaci, pozornost je věnována metodám získávání a rozvoje studentů a absolventů s důrazem na specifika této skupiny pracovníků. Součástí práce je kvalitativní šetření, které pomocí studia dokumentů (kariérních stránek zaměstnavatelů) a rozhovorů se zástupci personálních oddělení velkých podnikatelských subjektů působících v Praze sleduje, jestli a případně jak se zaměstnavatelé zaměřují v rámci svých programů talent managementu na studenty a absolventy, jak rozumějí pojmu talent a jaké metody získávání a rozvoje studentů a absolventů nejčastěji využívají. Klíčová slova talent management, získávání pracovníků, vzdělávání pracovníků, rozvoj pracovníků, studenti, absolventi, trainees
Dopad projektu oborových dnů na klíčové kompetence absolventů Základní školy Kunratice
Tychtl, Tom ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
NÁZEV: Dopad projektu oborových dnů na klíčové kompetence absolventů ZŠ Kunratice AUTOR: Tom Tychtl KATEDRA: Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Veronika Laufková Ph.D. ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá projektem s názvem Oborové dny, který je realizován na Základní škole Kunratice, především pak jeho dopadem na rozvoj klíčových kompetencí absolventů školy s přesahem do jejich budoucího života. Práce vychází z teoretických poznatků o klíčových kompetencích, konstruktivistickém pojetí výuky, organizačních formách výuky a projektové výuce, o které se následně opírá v praktické části. V praktické části si pak dává práce za cíl představit fungování projektu a na základě kombinace kvalitativního a kvantitativního šetření předložit výsledky dopadu projektu Oborové dny na rozvoj klíčových kompetencí a přesahu tohoto rozvoje do budoucího života absolventů školy. KLÍČOVÁ SLOVA: klíčové kompetence, projektová výuka, základní škola, kvalitativní výzkum, absolventi
Paralelní penzum gymnaziálního a hudebního vzdělávání z pohledu pedagogů a studentů na Gymnáziu a Hudební škole hlavního města Prahy, ZUŠ
Pudlovská, Veronika ; Valášek, Marek (vedoucí práce) ; Jiřičková, Jiřina (oponent)
zabývá názory pedagogů a studentů na paralelní gymnaziální a hudební vzdělávání na Gymnáziu a Hudební škole hlavního města Prahy. Kromě kapitol o historii vzniku hudebních tříd se soustředí zejména na výzkumnou část, která přináší pohledy pedagogů například na spolupráci s kolegy, jejich názory na adekvátní vybavení školy či přínos vyučování Š pro ně samotné. oučasně nty a absolventy školy. Pomocí dotazníku zjišťuje, jak je podle studentů/absolventů studium náročné časově, co všechno je škola naučila a jak školu zpětně hodnotí. Práce pedagogy či řediteli školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.