Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prevence syndromu vyhoření u učitelů základních škol
Čapková, Johana ; Běhounková, Olga (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
Cílem bakalářské práce je identifikovat možnosti prevence syndromu vyhoření u učitelů základních škol. Nejprve je vymezen syndrom vyhoření, jeho příčiny, stádia, projevy a důsledky. Poté je charakterizován syndrom vyhoření u učitelů základních škol. Postihnuta je profese učitele a nejčastější stresory a rizikové faktory, které tuto profesi ve vztahu k syndromu vyhoření ovlivňují. Pozornost je věnována problematice prevence syndromu vyhoření u učitelů základních škol, a to z hlediska technik prevence a preventivních vzdělávacích programů. Součástí práce je kvantitativní šetření, jehož cílem je zjistit míru rizika ohrožení syndromem vyhoření u učitelů základních škol. Respondenty šetření je sto dvacet šest učitelů působících na jedenácti základních školách ve Středočeském kraji.
Kompetence specialistů náboru v oblasti informačních technologií uváděné v inzerci práce
Adámek, Vojtěch ; Běhounková, Olga (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat inzerce práce na pracovní pozice specialistů náboru v oblasti informačních technologií v České republice. Teoretickým východiskem práce je definice pracovní pozice specialisty náboru a jeho pracovních činností a kompetencí potřebných k výkonu práce. Nejprve jsou definovány pracovní činnosti, které tvoří hlavní pracovní náplň specialisty na nábor a rozpracovány jsou kompetence nutné k úspěšnému výkonu tohoto povolání. Pozornost je věnována náboru IT specialistů jako specifickému odvětví náboru pracovníků a aktuálním trendům na trhu práce v sektoru IT. Cílem empirického šetření je zjistit četnost zastoupení požadavků na vybrané kompetence náboráře IT specialistů v inzerci práce pražských organizací. Získaná data jsou následně komparována u dvou skupin inzerce, kterou tvoří inzerce zaměřená na nábor IT specialistů a inzerce nezaměřená na konkrétní pracovní pozice.
Zaměstnanecká angažovanost v IT sektoru v České republice
Rudová, Julie ; Běhounková, Olga (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat zaměstnaneckou angažovanost pracovníků v IT sektoru a identifikovat specifika cílové skupiny ve vztahu k budování zaměstnanecké angažovanosti prostřednictvím pracovních faktorů. Pozornost je věnována teoretickým východiskům zaměstnanecké angažovanosti, jejím dopadům a způsobům měření. Analyzovány jsou aspekty budování zaměstnanecké angažovanosti s důrazem na pracovní faktory. Popsán je personální proces vytváření pracovních míst, pomocí kterého lze přispívat k rozvoji zaměstnanecké angažovanosti prostřednictvím pracovních faktorů. Postihnuta jsou specifika cílové skupiny IT profesionálů. Práce obsahuje kvantitativní šetření, které bylo provedeno pomocí online dotazníku. Respondenty šetření jsou pracovníci v IT sektoru působící v soukromých společnostech se sídlem v Praze. Cílem empirického šetření je analyzovat vzájemný vztah zaměstnanecké angažovanosti a dvou pracovních faktorů, které přispívají k jejímu budování, u pracovníků v IT sektoru v České republice. Zkoumán je vztah mezi zaměstnaneckou angažovaností a autonomií v pracovní činnosti a vztah mezi zaměstnaneckou angažovaností a zpětnou vazbou na pracovní výkon. Dílčími cíli šetření je ověřit, zda míra zaměstnanecké angažovanosti je nezávislá na pohlaví respondentů a zda je závislá na věku respondentů....
Vzdělávací potřeby učitelů prvního stupně základních škol
Strobachová, Anna-Marie ; Běhounková, Olga (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Cílem bakalářské práce je specifikovat vzdělávací potřeby učitelů prvního stupně základních škol. Nejprve bude představena učitelská profese s orientací na učitele základních škol dle NSP a jejich profesní kompetence. Charakterizována bude profese učitele prvního stupně základních škol. Následně bude představena oblast dalšího profesního vzdělávání učitelů prvního stupně základních škol, jeho legislativní ukotvení, obsah, cíle a podoby. Pozornost bude věnována procesu analýzy vzdělávacích potřeb učitelů prvního stupně základních škol. Cílem kvalitativního šetření je zjistit, zda a do jaké míry pokrývají možnosti dalšího profesního vzdělávání vzdělávací potřeby učitelů prvního stupně základních škol. Šetření je realizováno formou polostrukturovaných rozhovorů se 13 učiteli prvního stupně působících na třech pražských základních školách. Klíčová slova (česky): učitelé prvního stupně základních škol, další profesní vzdělávání, vzdělávací potřeby, kompetence učitelů, profesní rozvoj učitelů, analýza vzdělávacích potřeb
Prevence syndromu vyhoření u učitelů základních škol
Čapková, Johana ; Běhounková, Olga (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Cílem práce je identifikovat možnosti prevence syndromu vyhoření u učitelů základních škol. Nejprve je vymezen syndrom vyhoření, jeho příčiny, stádia, projevy a důsledky. Poté je charakterizován syndrom vyhoření u učitelů základních škol. Postihnuta je profese učitele a nejčastější stresory a rizikové faktory, které tuto profesi ve vztahu k syndromu vyhoření ovlivňují. Pozornost je věnována problematice prevence syndromu vyhoření u učitelů základních škol, a to z hlediska technik prevence a preventivních vzdělávacích programů. Součástí práce je kvantitativní empirické šetření, jehož cílem je zjistit osobní zkušenost učitelů základních škol s technikami prevence a vzdělávacími programy zaměřenými na prevenci syndromu vyhoření. Respondenty šetření jsou učitelé pěti základních škol ve Středočeském kraji. Velikost vzorku je sto dvacet šest respondentů.
Rétorické dovednosti lektorů dalšího vzdělávání
Šudák, Patrik ; Běhounková, Olga (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
Diplomová práce se zabývá specifickou oblastí komunikačních dovedností lektorů dalšího vzdělávání - rétorikou. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem lektoři dalšího vzdělávání rozvíjí své rétorické dovednosti, aby komunikace mezi nimi a účastníky vzdělávání byla na profesionální úrovni a efektivní. Nejprve je charakterizován lektor dalšího vzdělávání dle Národního pedagogického institutu České republiky a jeho kompetence se zaměřením na rétorické dovednosti. Následně jsou popsána teoretická východiska rétoriky, její historie a složky, které tvoří verbální, neverbální a paraverbální komunikace. Pozornost je věnována komunikačním dovednostem lektorů dalšího vzdělávání s orientací na jejich projev. Součástí práce je kvalitativní šetření, jehož cílem je analyzovat proces přípravy lektorů dalšího vzdělávání v oblasti rétorických dovedností a jeho vliv na vzdělávací proces. Šetření je realizováno formou rozhovorů se čtrnácti lektory dalšího vzdělávání, kteří minimálně dvakrát měsíčně lektorují kurzy v oblasti vzdělávání dospělých.
Proces adaptace zahraničních administrativních pracovníků ve velkých mezinárodních organizacích
Slánská, Aneta ; Běhounková, Olga (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat proces adaptace pracovníků cizí národnosti ve velkých mezinárodních organizacích v České republice a identifikovat faktory, které ho ovlivňují. Pozornost je věnována mezinárodnímu řízení lidských zdrojů, jeho specifikům, strategiím a tématu řízení diverzity pracovníků v mezinárodních organizacích. Popsán je proces adaptace se zaměřením na zahraniční pracovníky v mezinárodních organizacích s orientací na adaptaci pracovní, sociální a kulturní, dále plánování a fáze procesu adaptace, problémy související s prací v zahraničí a hlavní aktéři tohoto procesu. Postihnuta je problematika interkulturního výcviku v mezinárodních organizacích a faktory, které jej ovlivňují. Součástí práce je kvantitativní šetření realizované formou online dotazníku. Respondenty šetření jsou zahraniční administrativní pracovníci pracující ve velkých mezinárodních organizacích působících v komerční sféře na území České republiky. Cílem šetření je analyzovat faktory jejich interkulturní adaptace a zjistit, které z nich percipují jako klíčové a nejvíce ovlivňující jejich adaptaci v nové zemi. Klíčová slova: adaptace, program adaptace, akulturace, kultura, mezinárodní řízení lidských zdrojů, mezinárodní organizace, řízení diverzity, administrativní pracovníci, interkulturní výcvik
Faktory agilní transformace v bankovním sektoru
Šoffa, Nicole ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Běhounková, Olga (oponent)
Cílem práce je identifikovat faktory agilní transformace v bankovním sektoru. Agilní řízení je v posledních letech velmi diskutovaným tématem. V práci je představena historie agilního vývoje softwaru, ze kterého agilní řízení organizací vychází. Agilní vývoj vznikl v reakci na tradiční vývoj softwaru, který měl zdlouhavý proces a nesplňoval požadavky zákazníka. Dále je představen Manifest agilního řízení, základní dokument agilního řízení. Poté jsou vymezeny hodnoty a principy agilního řízení. V práci jsou představeny vybrané metody agilního řízení, konkrétně Extreme Programming, Kanban, Lean software a Scrum, a agilní rámce na škálování, které rozšiřují agilní metody takovým způsobem, aby se daly aplikovat i ve velkých organizacích. Práce se dále zaměřuje na okolnosti, za kterých se organizace pro agilní transformaci rozhodují, zpracovává její průběh a faktory, tedy činitele, které mají vliv na úspěch agilní transformace. Dále se práce věnuje historii a specifikům bankovního sektoru a příkladům agilních transformací bank na území České republiky. V neposlední řadě práce identifikuje faktory agilní transformace bank na území České republiky. Součástí práce jsou výsledky kvalitativního empirického šetření. Cílem šetření je zjistit vliv jednotlivých faktorů agilní transformace na průběh agilní...
Preference pracujících studentů vysokých škol v oblasti zaměstnaneckých výhod
Pitnerová, Kristýna ; Fonville, Alexandra (vedoucí práce) ; Běhounková, Olga (oponent)
Diplomová práce se zabývá preferencemi pracujících studentů vysokých škol v oblasti zaměstnaneckých výhod. Cílem práce je identifikovat tyto preference, zejména určit konkrétní druhy zaměstnaneckých výhod, o které mají studenti vysokých škol největší zájem a identifikovat způsoby jejich poskytování, které upřednostňují. Nejprve je pozornost věnována samotnému procesu odměňování pracovníků. Následující část práce se věnuje definování pojmu zaměstnaneckých výhod a vymezení jejich významu v pracovním prostředí. Dále jsou charakterizovány konkrétní druhy výhod z hlediska jejich přínosů a omezení a jsou přiblíženy jednotlivé generace se zaměřením na upřednostňované zaměstnanecké výhody. Největší pozornost je věnována generaci Z, jejíž součástí je většina současných studentů vysokých škol. V následující části se práce zaměřuje na preference studentů vysokých škol v oblasti zaměstnaneckých výhod. Cílem kvantitativního empirického šetření, které je realizováno formou dotazníkového šetření, je zjistit, jaké preference v oblasti zaměstnaneckých výhod mají pracující studenti posledních ročníků magisterského studia humanitních a společenskovědních oborů v České republice.
Postoje zaměstnavatelů ke starším pracovníkům
Hlavín, Ondřej ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Běhounková, Olga (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza postojů zaměstnavatelů k zaměstnávání osob starších 55 let. Práce se věnuje pozici starších zaměstnanců na trhu práce z pohledu trendu stárnutí populace a strategických dokumentů týkajících se zaměstnávání starších pracovníků. Dále je zaměřena na nejčastější charakteristiky starších pracovníků, organizační kontexty jejich zaměstnávání a postoje zaměstnavatelů ke starším pracovníkům. Součástí práce je kvalitativní empirické šetření, jehož cílem je identifikovat postoje zaměstnavatelů ke skupině starších pracovníků v pěti průmyslových organizacích v Jihočeském kraji. Šetření je realizováno polostrukturovanými rozhovory s vedoucími pracovníky personálních oddělení. Sledovány jsou oblasti diskriminace na pracovišti, specifik starších pracovníků, strategického přístupu k věkové struktuře pracovníků, pracovních podmínek a mezigeneračního učení na pracovišti. Výsledky ukazují mnohé postoje zaměstnavatelů, jenž jsou v souladu s teoretickými východisky a výzkumy, rovněž však opomíjené oblasti, především strategické řízení věkové struktury pracovníků. Zjištění jsou v závěru práce diskutována s teoretickými východisky a dalšími dostupnými studiemi. Klíčová slova Postoje, trh práce, zaměstnanost, starší pracovníci, pracovníci 55+, diskriminace, ageismus, age management, talent...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.