Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 106 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pohybové aktivity a sport jako alternativa trávení volného času dětí a mládeže v době rozmachu digitálních technologií
Pospíšek, Pavel ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Kotherová, Zuzana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá způsobem trávení volného času českých dětí a mládeže a jeho atraktivitou. Výzkumným problémem, který v práci autor adresuje, je neustále zvyšující se procento výskytu dětské obezity v ČR a jeho souvislost s nárůstem technologické závislosti u dětí a mládeže. Hlavním cílem této práce je popsat, zda existuje souvislost mezi výše uvedeným. Dalším cílem je na základě vlastního výzkumu autora zjistit, jaké způsoby trávení volného času jsou pro děti a mládež více a méně atraktivní, co dětí ve volném čase baví a jak jej tráví doopravdy. Pro tyto účely formuluje autor v textu hypotézy, jejichž platnost k dosažení cílů práce ověřuje položenými výzkumnými otázkami. Autor definuje základní pojmy pro lepší orientaci v textu, který je členěn na analytickou a empirickou část. Autor v práci dále zavádí dva zcela nové pojmy: online svět a offline svět. Závěrečná část práce se zabývá perspektivou teorie změny možností propojení online světa a offline světa za účelem efektivního zapojení dětí do pohybových aktivit.
Podpora digitální gramotnosti a digitálního vzdělávání: případová studie Zlínského kraje
Maděričová, Adéla ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato diplomová práce je případovou studií zaměřující se na oblast digitální gramotnost a digitálního vzdělávání na příkladu Zlínského kraje. Hlavním cílem této práce bude komplexně zmapovat situaci v oblasti digitální gramotnosti a digitálního vzdělávání v rámci Zlínského kraje, s přihlédnutím k mezikrajským rozdílům. Bude se snažit zjistit, jaké nedostatky a problémy jsou v rozvoji těchto oblastí nejčastěji identifikovány a jaké oblasti našeho života mohou nejvíce ovlivnit a jaké faktory je nejvíce ovlivňují. Dále se pokusí vysvětlit, jaká činnost a systémová podpora by k rozvoji digitální gramotnosti a digitálního vzdělávání nejvíce přispěla a jaká je v realitě. Diplomová práce bude rozdělena na dvě hlavní části, v první části bude pracováno se sekundárními zdroji, druhá část se pak bude věnovat sběru a analýze primárních dat získaných polostrukturovanými expertními rozhovory. Na rozbor analýzy dat bude navazovat diskuse nad výsledky a budou popsána možná doporučení, která z výzkumu mohla vyplynout.
Využití ICT technologií ve výuce přírodopisu/biologie
Semencová, Barbora ; Hlaváčová, Lucie (vedoucí práce) ; Němečková, Linda (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá praktickým využitím informačních a komunikačních technologií ve výchovně-vzdělávacím procesu, a to především ve výuce přírodopisu a biologie. Je členěna na části teoretickou, výzkumnou a tvůrčí; teoretická část v úvodu vymezuje klíčové pojmy související s problematikou, dále mapuje vývoj vzdělávacích strategií v souvislosti s ICT, shrnuje a poukazuje na možné klady a zápory využívání digitálních technologií ve školním prostředí a přináší výčet vybraných způsobů, jak technologie prakticky využít při práci ve škole. Výzkumná část práce zpracovává názory a postoje českých učitelů přírodopisu či biologie na různých typech škol v otázkách využívání ICT technologií v zaměření na výše uvedené předměty. Výzkum proběhl formou dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 168 respondentů napříč Českou republikou. Tvůrčí část vychází z výsledků výzkumné části práce a představuje výukový program Virtuálně kolem školy, jenž sdružuje všechny podklady pro výuku konkrétního tématu - systematické biologie rostlin s využitím digitálních technologií. Tento program byl pilotně ověřen v listopadu 2019 ve spolupráci se základní školou Petra Strozziho v Praze.
Využití digitálních technologií v přípravě žáka ZŠ do školy
Jaroš, Aleš ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Tocháček, Daniel (oponent)
Cílem diplomové práce je zmapovat, jakou úlohu hrají digitální technologie v domácí přípravě žáků ZŠ do školy, jakým způsobem používají žáci digitální technologie ke své domácí přípravě do školy, a zda vůbec používají žáci DT pro potřeby učení. Diplomová práce se zabývá otázkou, zda umějí žáci 2. stupně ZŠ používat digitální technologie pro své učení a jakým způsobem je využívají, jakou mají žáci představu o tom, že se učí, jaké klady a zápory vidí v používání digitálních technologií, jak podporují rodiče své děti v tom, aby v domácí přípravě používaly digitální technologie. Teoretická část práce se zaměřuje na úlohu a možnosti využití digitálních technologií ve vzdělávání i v domácí přípravě žáka, na možná pozitiva a negativa užívání DT v životě žáků 2. stupně ZŠ. Popisuje vývojové charakteristiky žáka staršího školního věku a síťové generace. V praktické části představuje dotazníkové šetření, které bylo uspořádáno mezi 169 žáky 2. stupně nejmenované ZŠ v Mostě s cílem zjistit, zda a jakým způsobem žáci využívají digitální technologie v domácí přípravě do školy, které technologie při přípravě do školy preferují. Dále se praktická část zaměřuje na výsledky polostrukturovaného rozhovoru s rodiči žáků, který by měl odhalit, nakolik podporují rodiče své děti ve využívání digitálních technologií...
Dítě a rodič v náruči digitálních technologií
Zemanová, Helena ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou digitálních technologií ve vztahu k dětem předškolního věku, analýzou odlišností ve výchově a přístupu jejich rodičů. Teoretická část vymezuje pojmy, jako jsou digitální gramotnost, digitální technologie, rodič, dítě a další, které s tématem úzce souvisí, zmiňuje jejich stručnou charakteristiku a navozuje souvislosti mezi nimi. Seznamuje čtenáře s vývojovými specifiky dítěte batolecího věku a uvádí odlišné styly přístupů rodičů a výchovných pracovníků k současné povaze digitálních médií a následné dopady na zvolenou věkovou skupinu. Na základě komparace použité literatury a hlubšího zkoumání tématu dochází v práci k potvrzení zvolené hypotézy, která je východiskem pro praktický úkol. Praktickou částí je aplikačně didakticky zaměřená práce, kde nalezneme seznam vhodných doporučení, dostupných programů a aplikací, jenž jsou vodítkem pro rodiče a výchovné pracovníky, kteří se ne zcela orientují v rizikách a důsledcích užívání současných digitálních technologií a to především cílovou skupinou dětí ve fázi před vstupem do předškolního vzdělávání.
Současné trendy v interaktivní výuce na střední škole
Brand, Petr ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Lapeš, Jakub (oponent)
Diplomová práce mapuje interaktivní výuku na střední škole jako fenomén současné doby. Cílem práce je pochopit současnou situaci v rámci interaktivního vyučování a představit možnosti, jak lze interaktivní výuku realizovat. V teoretické části popisuje různé pohledy na interaktivitu a její zástupné znaky. Z toho vyplývají i charakteristické prvky interaktivního vyučování a přínosy, které interaktivní vyučování přináší. Práce dále představuje současné digitální technologie, které lze využít ve školní výuce. Upřesňuje, k čemu se konkrétní technologie dají využít, jaké jsou jejich výhody i nevýhody. V empirické části práce zkoumá jednu střední školu v pražské Hostivaři pro bližší pochopení současné situace interaktivního vyučování. Toho se snaží docílit využitím dotazníkového šetření. Součástí empirické části je návrh a realizace výukových aktivit s využitím interaktivity, které vycházejí z teoretického základu a z informací zjištěných výzkumem. Aktivity jsou realizovány přímo ve výuce a následně podrobeny hodnocení ze strany samotných žáků. Následně jsou hodnoceny ze strany využitelnosti v rámci vyučování, jejich univerzálnosti použití a rizik, které mohou při vyučování hrozit. Výsledky výzkumu rozkrývají možnosti, v kterých oblastech se může škola zlepšit a jaký mají učitelé postoj k interaktivní...
Rizika poruch zdraví v adolescenci jako odraz rozvoje digitálních technologií
Tóthová, Dominika ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce je věnována tématu digitálních technologií a jejich vlivu na vývoj psychiky, upevňování hodnot a zdravého životního stylu u mládeže v zásadním životním období, tzv. adolescenci. Cílem práce je prozkoumat a popsat možnosti vlivu digitálních technologií na dospívající mládež ve vztahu k jejich zdravému fyzickému i psychickému vývoji a blíže poukázat na možné zdravotní problémy a projevy rizikového chování spjaté s jejich nadměrným užíváním. Teoretická část vychází ze studia a rozboru různých informačních zdrojů, tzn. odborné literatury, internetových článků i sociálních sítí, které jsou dnes již neodmyslitelnou součástí naší doby a jsou zdrojem každodenního příjmu informací. Praktická část se zaměřuje na průzkum vlivu digitálních technologií na adolescenty v konkrétním středoškolském zařízení. Pomáhá blíže nahlédnout do problematiky psychického i fyzického vývoje dospívajících jedinců daného zařízení, jejich způsobů využívání volného času a schopnosti přijímání a zužitkování informací získaných prostřednictvím digitálních technologií. Tento průzkum byl realizován pomocí kvantitativního empirického šetření anonymní dotazníkovou výzkumnou technikou. V závěru práce jsou shrnuty výsledky empirického šetření, vlastní náhled autorky na prozkoumanou problematiku a její doporučení pro...
Vliv mobilních telefonů na novou generaci dětí
Tománková, Aneta ; Sak, Petr (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Tato práce shrnuje vliv mobilních telefonů a moderní technologie na vývoj dětí, vysvětluje problém Nomofobie a dalších novodobých nelátkových závislostí. Hledání cesty k předcházení závislosti. Výzkum mapuje, kdy se děti o tuto technologii začínají zajímat. Jak dlouho tráví čas na chytrém telefonu či tabletu. V neposlední řadě, jak si jsou rodiče vědomy možných vlivů moderní technologie na vývoj dětí. Základem praktické části bakalářské práce byla realizace vlastního průzkumu. Průzkum byl proveden mezi rodiči a jejich dětmi, které dochází do mateřské školy Veleň. Výzkum potvrdil, že každý z rodičů vlastní svůj chytrý telefon nebo tablet a pravidelně jej půjčují svým dětem. Tím pádem děti jsou ve styku s moderní technologií již od útlého věku a intuitivně ji umějí ovládat. Často ji pak využívají na vyplnění svého volného času. Děti chápou, že telefon využíváme na psaní textových zpráv (SMS) 18,60 %, volání 48,84 % a hraní her 12,79 %. 2, Děti využívají moderní technologii na vyplnění svého volného času, přednostně na sledování filmů, videí, pohádek, poslouchání písniček a hraní her. Vlastnictví tabletů u dětí koreluje s věkem, šestileté děti vlastní tablet (26,98%), nebo chytrý smartphone a starší děti školou povinné vlastní svůj chytrý telefon - 9,52 % dotazovaných dětí. Děti jsou vlastníky tabletů...
Dehumanizace jako rizikový faktor používání digitálních technologií v kontextu sociální práce
Brezina, Lukáš ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Müller, Karel (oponent)
Tato práce se zabývá rizikem dehumanizace při použití digitálních technologií a robotiky v oboru sociální práce. Práce obsahuje historii vzniku digitálních technologií v kontextu společenských změn. Zabývá se základními pravidly uvozujícími principiální fungování a vývoj digitálních technologií a robotiky. V práci jsou popsány a shrnuty základní informace o možnostech i rizicích použití digitálních technologií a robotiky v oboru sociální práce. Ve svém závěru také obsahuje názory několika odborných a politických autorit vyjadřujících se k danému tématu. Tato práce by chtěla přispět k prohloubení a zintenzivnění debaty nad riziky spojenými s dehumanizací oboru sociální práce v kontextu problematiky použití digitálních technologií a robotizace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 106 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.