Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparace online interaktivních aplikací a jejich využití ve vzdělávání
Šašek, Martin ; Leipert, Jiří (vedoucí práce) ; Lapeš, Jakub (oponent)
Smyslem této práce je vybrat pro výuku uživatelsky přívětivou interaktivní aplikaci a představit ji formou návodného výukového videa včetně návodu v textové podobě pro její využití v pedagogické praxi. Výběr nejvhodnější interaktivní aplikace byl proveden komparací na základě sestavené pětiprvkové metodické škály hodnocení, která vyplynula z rešerší literatury a internetových zdrojů a ze získaných zkušeností z vlastní učitelské praxe. Byla hodnocena míra interaktivity, přístupnost aplikace, dostupnost licence, jazyková vybavenost a uživatelská zkušenost s jednotlivými aplikacemi. Komparace byla poté vyhodnocena a vybraná aplikace Nearpod byla charakterizována, byly popsány její vlastnosti a možnosti z pohledu učitele a studenta. Byl vytvořen návod k jejímu využití formou souboru návodných výukových videí, která byla zveřejněna na webu https://sites.google.com/view/vyucovat-interaktivne. Tato videa představují prostředí interaktivní aplikace Nearpod, ukazují základní způsob práce s aplikací, přípravu vyučovacího materiálu a zaměřují se na praktická doporučení pro užívání nástroje v denní pedagogické praxi. KLÍČOVÁ SLOVA výuka, učení, interaktivita, základní škola, Nearpod
Interaktivní technologie ve vzdělávání
Svobodová, Kristýna ; Lapeš, Jakub (vedoucí práce) ; Tocháček, Daniel (oponent)
Bakalářská práce se věnuje různým druhům interaktivních technologií a jejich začleněním do výchovně vzdělávacího procesu na druhém stupni základních škol. Cílem bakalářské práce je zjištění, jak se učitelé staví k používání interaktivních technologií ve vzdělávání na běžných základních školách. V teoretické části je čtenář nejdříve seznámen s pojmem interaktivní technologie, dále s vybranými druhy interaktivních technologií, které lze efektivně využívat v rámci výuky na základní škole, dále je seznámen s jejich aplikací ve vyučovací hodině. Na závěr této části jsou popsána teoretická východiska získávání a tvorby didaktických materiálů pro interaktivní technologie. Praktická část bakalářské práce je zaměřena na dostupnost a využití interaktivních technologií ve vzdělávání na druhém stupni základních škol. V závěru práce jsou formulovány závěry výzkumu, který proběhl metodou polostrukturovaného rozhovoru s řediteli a dotazníkového šetření, jehož respondenti byli učitelé na druhém stupni pražských základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA Interaktivní technologie, interaktivní tabule, didaktické materiály, základní škola, vzdělávání
Edukační robotika při volnočasových aktivitách a v zájmových útvarech
Erbes, Oliver ; Tocháček, Daniel (vedoucí práce) ; Lapeš, Jakub (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na přípravu a organizaci aktivit v zařízení zajišťující zájmovou činnost a vzdělávání mládeže v zájmových útvarech. Cílem práce je vytvořit sadu úloh týkajících se robotické sady VEX, následné ověření žáky v zájmovém útvaru s analýzou jejich výstupů a na jejich základě tyto úlohy modifikovat, či upravit. V teoretické části směřujeme k vhodnému vymezení základních pojmů robotiky, edukační robotiky, základních pedagogických metod pro tento typ robotické výuky, základů algoritmizace, seznámení s jinými robotickými sadami a popisem vybrané stavebnice. KLÍČOVÁ SLOVA Edukační robotika, robotika, VEX, sada úloh, vzdělávání
Aplikace digitálních výukových objektů pro interaktivní tabuli v předmětu matematika
Valenta, Lukáš ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Lapeš, Jakub (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou interaktivních tabulí jak z technického, tak z didaktického hlediska. V práci jsou analyzovaná vybraná česká úložiště a práce mapuje digitální učební materiály uložené v těchto úložištích. V rámci svého obsahu se zaměřuje na oblast Matematika a její aplikace. Na základě analýzy digitálních učebních objektů a RVP ZV v návaznosti na konkrétní Školní vzdělávací program Základní školy byly vytvořeny a popsány digitální učební objekty, zároveň byly ověřeny na základní škole v kalendářním roku 2014/2015 a práce obsahuje závěry jejich nasazení.
Výukové objekty pro interaktivní tabuli se zaměřením na matematiku
Moravcová, Barbora ; Lapeš, Jakub (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
Cílem bakalářské práce na téma "Výukové objekty pro interaktivní tabuli se zaměřením na matematiku" je zmapovat teoretické aspekty interaktivní výuky a principy využití interaktivní tabule při výuce matematiky na střední škole. Dalším cílem je vytvoření interaktivních prezentací různých tematických celků z osnov matematiky pro střední školy, a to zároveň s pedagogickou dokumentací k těmto prezentacím. Popis teoretických aspektů se věnuje jednak samotnému pojmu interaktivita a dále pojmům výukový objekt a interaktivní tabule. V práci je zdůrazněna nutnost dbát při výuce pomocí interaktivní tabule tradičních didaktických zásad a tyto zásady jsou vysvětleny ve vazbě na interaktivní výuku. Praktická část práce je věnována tvorbě výukových objektů v prostředí programu GeoGebra a programu SMART Notebook pro tvorbu prezentací. Výsledkem práce je osm prezentací vytvořených pro druhý a třetí ročník SŠ tak, aby plně využívaly možností, které daný program nabízí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Lapeš, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.