Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Protidrogová prevence rómské mládeže
Hrabcová, Marta ; Sak, Petr (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
Resumé Bakalářská práce "Protidrogová prevence romské mládeže" se zabývá možnostmi prevence závislostí na návykových látkách u romských dětí a mládeže. Vychází z výzkumu provedeného formou hloubkových rozhovorů s dvanácti romskými klienty NZDM v Praze na Žižkově, ve věku od deseti do šestnácti let. Romové v České republice jsou vlivem historických, etnických a dalších specifik výrazně zasaženi sociálním vyloučením. V souvislosti s tím je v této komunitě i značná míra sociopatogenních jevů včetně závislostí. Romskou mládež tedy můžeme chápat jako mládež rizikovou a proto je třeba se jí zvláště věnovat v rámci prevence selektivní. Vzhledem k mnohým rizikovým aspektům spojeným s etnickými specifiky je velmi důležitá i nespecifická prevence, zaměřená nejen na využití volného času, ale i na posilování pozitivní etnické identity, schopnosti plánovat a odložit uspokojení na pozdější dobu, přijímání odlišností a hospodaření s financemi. V rámci specifické prevence je třeba zdůrazňovat způsob vzniku a rozvoje závislosti a praktické možnosti odvykání. U velmi rozšířeného a tolerovaného kouření je možné se zaměřit na posouvání věkové hranice s využitím vztahů v rodině jako pozitivní hodnoty. V souvislosti s fungováním romských komunit by bylo dobré se zaměřit na prevenci napříč všemi věkovými skupinami.
Vzdělávací strategie médií
Valenta, Petr ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Sak, Petr (oponent)
Cílem této práce je nastínit vzdělávací strategie médií, konkrétně televize. Teoretická část je věnována funkcím a účinkům médií a možným problémům učení se z obrazů. Empirická část práce se zabývá konkrétními vzdělávacími strategiemi televize. Tyto strategie jsou rozděleny do tří kategorií: 1) obecných vlastností a chování médií, které mohou být považovány za vzdělávací strategie 2) vzdělávací koncepce tvůrců vzdělávacích pořadů v České televizi 3) vzdělávacích strategií použitých v konkrétním vzdělávacím pořadu. Na základě tohoto vymezení jsou vzdělávací strategie médií popsány nejprve obecně, poté úžeji zobrazené na konkrétní činnosti tvůrců vzdělávacích pořadů a nakonec specifikované v rámci konkrétního vzdělávacího pořadu.
Spolupráce školy a Úřadu městské části Praha 10 v oblasti primární prevence sociálních deviací
Kočí, Michal ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Sak, Petr (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, jaký je současný životní styl žáků druhého stupně základních škol na území městské části Praha 10 a jak lze tuto znalost aplikovat při tvorbě programu primární prevence Úřadu městské části Praha 10 a základních škol, jejichž je Městská část Praha 10 zřizovatelem. Dalším cílem práce je ukázat, jakou formou je stávající program primární prevence Úřadu městské části Praha 10 realizován. V teoretické části práce nastiňuje příčiny sociálněpatologického chování u dětí a mládeže, mapuje podoby a míru výskytu tohoto závadného chování, věnuje se působení rodiny na skupinu dětí a mládeže. Problematiku prevence pojímá v celé šíři, od vymezení pojmu prevence, druhy preventivních programů až po jednotlivé resorty veřejné správy, které se této problematice věnují. Zevrubněji si všímá resortu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a následně toho, jak k této problematice přistupuje hlavní město Praha a městská část Praha 10. Praktická část práce obsahuje výstupy z dotazníkového šetření, které bylo uskutečněno v říjnu roku 2008 na druhém stupni všech základních škol městské části Praha 10 s cílem zjistit hodnotové zaměření mládeže, jejich volnočasové aktivity i kvalitu rodinného zázemí, jejich zkušenosti se závislostmi, způsoby jejich chování v problematických situacích a názory na...
Vliv televizní reklamy na hodnotový systém dětí mladšího školního věku
Benet, Tomáš ; Sak, Petr (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou vlivu televizní reklamy na hodnotový systém dětí mladšího školního věku v českém prostředí a v kontextu dnešní společnosti, která se vlivem infosféry a kyberkultury výrazně modifikuje. Vliv souvisí jak s nadměrným sledováním televize, tak i s využíváním ostatních digitálních video zařízení. Video reklama, zpravidla totožná s televizní, se zde objevuje také. Sledování televizního vysílání výrazně podporuje pasivní a konzumní životní styl. Proto je důležitá role rodičů, aby děti vedli k aktivitám a ke kritickému uvažování o jejich skutečných potřebách. Důležité je i pedagogické působení prostřednictvím mediální výchovy, která je stále opomíjena. Cílem práce je ověřit, zda a do jaké míry tento hodnotový systém prezentovaný reklamami děti přijímají za svůj, protože hodnotový systém člověka je směrodatný pro jeho vývoj.
Profese policisty, profesiografická analýza, prestiž
Vodák, Lumír ; Knobloch, František (vedoucí práce) ; Sak, Petr (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Katedra veřejné a sociální politiky Lumír Vodák Profese policisty, profesiografická analýza, prestiž Diplomová práce Praha 2013 Souhrn Diplomová práce "Profese policisty, profesiografická analýza, prestiž" je zaměřena na zlepšení prestiže profese policisty ve společnosti mezi ostatními povoláními, kde podle posledního průzkumu, provedeného společností CVVM, zaujímá 11. místo mezi sledovanými profesemi. Pro navržení možných způsobů, jak zvýšit prestiž policisty byla provedena analýza uvedeného povolání, profesiografická analýza zabývající se náplní práce, časovým snímkem, kartou minimálních nároků a samotným profesiografickým dotazníkem. Pro tvorbu vhodné strategie byla navíc vypracována SWOT analýza pro zjištění silných a slabých stránek policisty, možných příležitostí a také rizik, kterých je potřeba se vyvarovat. Na základě provedené analýzy získaných dat bylo zjištěno, že mezi nejdůležitější podmínky potřebné pro získání prestiže ve společnosti patří především profesní znalosti pracovníků ve svém oboru, důležitost jejich profese pro společnost a zodpovědnost pracovníků vůči společnosti. Aby toho bylo dosaženo je potřeba se zaměřit na pečlivý výběr budoucích zaměstnanců, celoživotní vzdělávání policistů, svědomité plnění úkolů policisty, dodržování zásad...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Sák, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.