Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Bariéry ve vzdělávání předškolních dětí na okraji společnosti
Zemanová, Helena ; Kaščák, Ondrej (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá existujícími bariérami v předškolním vzdělání, které stojí mezi dětmi z okraje a úspěšným zahájením vzdělávacího procesu v běžném vzdělávacím proudu. Cílem práce bylo zachytit způsob, jakým jsou bariéry vnímány z pohledu rodičů dětí a učitelek a učitelů mateřských školek, a popsat, jakým způsobem se tyto dva světy střetávají. V teoretické části jsem se věnovala již existujícím výzkumům a situaci předškolního vzdělávání v České republice vzhledem k dětem z okraje. V praktické části jsem navázala vlastním výzkumem založeném na kvalitativní metodě polostrukturovaného rozhovoru. Výzkum jsem realizovala v lokalitě Plzeň. Výsledkem práce jsou možné průsečíky, které nabízejí prostor pro odbourávání bariér mezi rodinou a institucí. Klíčová slova: bariéry v předškolním vzdělávání, předškolní vzdělávání, sociální znevýhodnění, lokalita Plzeň, kvalitativní výzkum, dostupnost předškolního vzdělávání, včasná péče, sociálně vyloučené rodiny, rodiče se základním vzděláním, učitelé a učitelky
Dítě a rodič v náruči digitálních technologií
Zemanová, Helena ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou digitálních technologií ve vztahu k dětem předškolního věku, analýzou odlišností ve výchově a přístupu jejich rodičů. Teoretická část vymezuje pojmy, jako jsou digitální gramotnost, digitální technologie, rodič, dítě a další, které s tématem úzce souvisí, zmiňuje jejich stručnou charakteristiku a navozuje souvislosti mezi nimi. Seznamuje čtenáře s vývojovými specifiky dítěte batolecího věku a uvádí odlišné styly přístupů rodičů a výchovných pracovníků k současné povaze digitálních médií a následné dopady na zvolenou věkovou skupinu. Na základě komparace použité literatury a hlubšího zkoumání tématu dochází v práci k potvrzení zvolené hypotézy, která je východiskem pro praktický úkol. Praktickou částí je aplikačně didakticky zaměřená práce, kde nalezneme seznam vhodných doporučení, dostupných programů a aplikací, jenž jsou vodítkem pro rodiče a výchovné pracovníky, kteří se ne zcela orientují v rizikách a důsledcích užívání současných digitálních technologií a to především cílovou skupinou dětí ve fázi před vstupem do předškolního vzdělávání.
Figura ve veřejném prostoru
Zemanová, Helena ; Dvořák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Základní údaje ZEMANOVÁ HELENA, Figura ve veřejném prostoru (BP), Praha 2011, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta: M. D. Rettigové 4, Praha 1. Abstrakt Tato bakalářská práce se týká figury ve veřejném prostoru. Zachycuje člověka, který se pohybuje v scenérii naší krajiny, či umělecké dílo ve veřejném prostoru. V teoretické části se zmiňuji o autorech, kteří mě inspirovali či se svou tvorbou přibližují mému tématu. Dále se zde zabývám vztahem člověka a krajiny, tím jak se navzájem pozitivně i negativně ovlivňují. V praktické části jsem se věnovala cyklu maleb středního formátu, kde jsem se snažila zachytit detail figury ve veřejném prostoru. V didaktické části jsem nastínila možnosti projektu práce s dětmi na téma "Já ve veřejném prostoru". Klíčová slova: Figurace, malba, prostor, veřejnost, Nová Figurace, detail, šablona, Street art, příroda.

Viz též: podobná jména autorů
21 ZEMANOVÁ, Hana
21 Zemanová, Hana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.