Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 241 záznamů.  začátekpředchozí210 - 219dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrace dětí s Aspergerovým syndromem na prvním stupni základní školy
Harudová, Adéla ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Diplomová práce se v teoretické části zabývá dostupnými informacemi o Aspergerově syndromu, získanými z odborné literatury. Druhou oblastí, kterou práce analyzuje je pojem integrace v širším slova smyslu, jeho význam a přínos. V praktické části zkoumá dvě případové studie, analyzuje integraci žáků s Aspergerovým syndromem. Především se zaměřuje na funkci asistenta pedagoga, učitele a výpověď rodičů. V praktické části diplomové práce byly použity zejména metody pozorování, rozhovoru, sběr a analýza informací od zúčastněných odborníků. Získané výsledky a závěry by měly posloužit k dalšímu vzdělávání nejenom pedagogům, ale mohli by pomoci i rodičům, pro které je tato oblast stále velkou neznámou.
Problémy. limity a možnosti asistentské služby
Kanka, Patrik ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku asistentské služby v České republice. Důraz je kladen na funkci asistenta pedagoga, která představuje jednu ze dvou forem asistentské služby. Jednotlivé kapitoly se věnují jejímu legislativnímu vymezení, možnostem vzdělávání asistentů pedagoga i vybraný problémům této funkce. Ve vztahu k ní je část práce věnována problematice integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Důraz je kladen na integraci žáků s Aspergerovým syndromem. Práce se soustředí na jeho definici, historii, diagnostická kritéria a z nich vyplývajících aspektů pedagogické práce. Součástí bakalářské práce je také případová studie žáka s Aspergrovým syndromem.
Sociokulturně znevýhodněné prostředí a jeho vliv na dítě předškolního věku
Holubová, Petra ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Předkládaná práce popisuje situaci části obyvatelstva České republiky, které je v současnosti považované za sociálně a kulturně znevýhodněné, a snaží se pojmenovat faktory ohrožující zdravý a harmonický vývoj dětí předškolního věku, které v takovém prostředí vyrůstají. Uvádí způsob ochrany dětí na mezinárodní úrovni s návazností státních norem, zabývá se postavením příslušníků národnostních etnik v rámci České republiky, a následně se soustředí na romskou minoritu. Na příkladu vybrané městské části Prahy popisuje způsob života romské minority, soužití s většinovou společností, popisuje zvláštnosti v používání romského etnolektu. Uvádí možné příčiny vzniku vyloučených lokalit a rizika s tím spojená v oblasti sociální a zdravotní pro romské obyvatele, kteří se v těchto místech koncentrují. Věnuje se oblasti školství a přístupu ke vzdělávání dětí předškolního věku ze sociokulturně znevýhodněného prostředí, legislativním a podpůrným opatřením. Popisuje sociální determinanty zdraví a jejich projevy v romské populaci v České republice. V praktické části je výzkum zaměřený na vzdělávání dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí, které docházejí do přípravných ročníků základní školy v městské části Prahy 5. V rámci šetření jsou stanoveny parciální výzkumné cíle, které mají přinést odpověď na otázku,...
Vzdělávání Romů v ČR
Pekárková, Hana ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá vzděláváním Romů v prostředí České republiky. Zmiňuje základní fakta spojená s příchodem Romů do Evropy a na naše území, pojednává o reakcích společnosti na něj a o vývoji vztahů mezi Romy a majoritní společností. Pozornost věnuje současné koncepci vzdělávání Romů, determinantům edukace romských žáků, sociálnímu vyloučení jejich rodin, možným rizikům problémového chování a afirmativním přístupům, ke kterým je řazeno zřizování přípravných ročníků či pozic asistentů pedagoga. Právě na asistenty pedagoga je zaměřená praktická část této práce. Klíčová slova: Romové, vzdělávání, sociální vyloučení, afirmativní přístupy, přípravný ročník, asistent pedagoga
Role neslyšícího asistenta na základních školách pro žáky se sluchovým postižením
Przeczková, Tereza ; Ptáčková, Klára (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
RESUMÉ Tato bakalářská práce se zabývala neslyšícími asistenty, kteří působí na základní škole pro žáky se sluchovým postižením. Cílem bylo zjistit, jaký je jejich celkový význam, přínos pro žáky se sluchovým postižením. První kapitoly obsahují uvedení do problematiky sluchového postižení, kulturní a jazykové menšiny Neslyšících, vývoje a vzdělávání žáků se sluchovým postižením se zaměřením na osobnost neslyšícího asistenta a jeho přínosu ve vzdělávacím procesu. Další část bakalářské práce pojednává o výzkumném šetření, jehož cílem bylo zjistit a popsat vliv neslyšících asistentů na jedné základní škole pro žáky se sluchovým postižením přímo ve vyučovacím procesu. Výzkumné šetření probíhalo formou pozorování ve třídách, kde působil primárně slyšící pedagog spolu s neslyšícím asistentem. Jak vyplývá z výsledků šetření, přítomnost neslyšícího asistenta na základní škole pro žáky se sluchovým postižením má velký význam pro vývoj a vzdělávání žáků se sluchovým postižením v mnoha ohledech.
Integrace dětí a mládeže s kochleárním implantátem v podmínkách škol běžného vzdělávacího proudu
ŠVEHLOVÁ, Tereza
Má bakalářská práce zahrnuje problematiku integrace dětí, mládeže i dospělých v oblasti sluchového postižení. Konkrétně jsem se rozhodla zaměřit na osoby, které mají kochleární implantát a chtějí se integrovat do běžného vzdělávacího proudu. Tuto problematiku jsem si vybrala z toho důvodu, že je jednou z nejdiskutovanějších oblastí světa sluchového postižení a samotná kontroverznost implantování dítěte oslovuje mnoho příznivců i odpůrců. Všechno záleží na tom, jak jedinec postoupí rehabilitaci před i po implantaci kochleárního implantátu. To, jak společně spolupracují rodiče s odborníky a se zařízením SPC, ovlivňuje jedince ve společenském světě, ve vzdělávání a v pracovním procesu. Chci ukázat, že čím dříve se s jedincem pracuje efektivně, přechod do běžného vzdělávacího proudu je jednodušší nejen pro samotného jedince s postižením, ale i pro jeho rodinu a okolí.
Asistent pedagoga ve školách pro sluchově postižené v České republice
Vojtová, Markéta ; Okrouhlíková, Lenka (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
V této bakalářské práci se zabývám legislativním ukotvením a reálným postavením asistenta pedagoga a osobního asistenta u osob se sluchovou vadou ve výchovně vzdělávacím procesu. Zaměřuji se především na pracovní náplň a spolupráci asistentů s učitelem, ale zmiňuji i další problematiku - např. odbornou kvalifikaci, možnosti dalšího vzdělávání nebo financování. Hlavní pozornost věnuji asistenci ve speciálních školách pro sluchově postižené, ale popisuji i situaci na školách běžných, kam mohou být děti / žáci / studenti se sluchovým postižením integrováni. Kromě zmíněných asistenčních pracovníků se věnuji i roli tlumočníka - jeho povinnostem ve školství, vymezení jeho pozice v legislativě či oddělení jeho role od role asistenta. V práci uvádím také stručný přehled systému českých škol pro osoby se sluchovým postižením, počty asistentů a žáků na těchto školách. Všímám si rovněž spolupráce slyšících a neslyšících pedagogických pracovníků. Součástí práce je i výzkumná část, jejímž záměrem je zachycení aktuálního stavu asistence na školách pro sluchově postižené. Výzkum byl proveden formou dotazníků určených pro asistenty pedagoga, učitele s nimi spolupracující, osobní asistenty a ředitele. Výsledky jsem se pokusila usouvztažnit s informacemi uvedenými v teoretické části práce. Klíčová slova: Osoba se...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 241 záznamů.   začátekpředchozí210 - 219dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.