Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 124 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
"Nejsem lůzr, který žije jenom tady v tom pajzlu."Aneb etnografie H/hospody.
Mazáková, Tereza ; Zandlová, Markéta (vedoucí práce) ; Halbich, Marek (oponent)
Název: "Nejsem l zr, který žije jenom tady v tom pajzlu." Aneb etnografie H/hospody. Klí ová slova: hospoda, alkohol, význam, hosté, normy, studenti, ambivalence. Abstrakt: Cíle: Pochopení významu docházení do Hospody a d j m v ní se odehrávajících. Metoda: Kvalitativní výzkum realizovaný metodou zú astn ného pozorování a polostrukturovaných rozhovor . Záv ry: Hospoda je považována za spole ensky b žn akceptovatelnou alternativu trávení volného asu, spojenou se zábavou, konzumací alkoholu a možností socializace. Je významnou alternativou trávení volného asu, za jejíž opak je asto vnímán pocit osamocenosti a nudy, zejména jedinci bez stabilního sociálního zázemí mimo její prostory. Stereotyp je významným prvkem ve er v Hospod , zejména pak pro pravidelné hosty. Je zdrojem mnohých ambivalencí a p ináší mnohá pozitiva (stabilita, zázemí, jistota, p edvídatelnost a známost prost edí), stejn tak jako bývá vnímán negativn (nuda, stagnace). Hospoda je v eském kulturním kontextu nahlížena jako b žná sou ást života lidí nacházejících se v období p echodu do dosp losti. V p ípad dlouhého p echodu eskalují pocity nepat i nosti, ímž roste míra ambivalencí jak k sledovanému prostoru, tak k innosti, ke které v ní dochází. Alkohol je nezbytnou sou ástí Hospody, potencuje zábavu, akceleruje dynamiku ve era a p ispívá k...
Co je to - fenomenologie? K nevyhnutelnosti sporu mezi Husserlem a Heideggerem
Kvapil, Ondřej ; Novák, Aleš (vedoucí práce) ; Nitsche, Martin (oponent)
Vycházejíc z výslovné polemiky obou protagonistů nad formulací hesla 'Fenomenologie' pro Encyklopedii Britanniku, práce zachycuje spor mezi Husserlem a Heideggerem v momentě, kdy dospívá do otevřeného střetu. Na hlavních otázkách, nad kterými ke střetu došlo, demonstruje, že a) spor mezi Husserlem a Heideggerem nespočívá na vzájemném neporozumění, ale že je to spor věcný a principiálně nevyhnutelný; a že b) vůdčí intence obou klasických podob fenomenologie jsou nejen nesmiřitelné, ale v rozhodujících ohledech přímo protikladné.
Generační proměny skautských idejí po roce 1945 na příkladu 18. střediska Kruh
Nováková, Vendula ; Hlaváček, Jiří (vedoucí práce) ; Krátká, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá pohledem čtyř skautských generací na ideje skautského hnutí po roce 1945 v Československu. Výzkum je zaměřen na 18. středisko Kruh v Praze. Práce se zaměřuje na proměny skautských idejí, ale i na proměny vedení a skautského programu. Výzkum je veden metodou orální historie, přičemž narátoři jsou vybíráni z řad 18. střediska Kruh. Cílem práce není podrobně zmapovat vývoj a historii vybraného střediska, ale spíše obecně nastínit, jakým způsobem se skauti museli ideově přizpůsobit politické a společenské situaci. Dále práce zkoumá způsob, jakým se ve skautském oddíle předává tradice a jak na sebe jednotlivé generace navazují. Klíčová slova: skauting, generace, hodnoty, vedení, význam
Kvantitavní analýza učebnic dějepisu z hlediska křesťanství
Cmíral, Jaroslav ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Matějek, Marek (oponent)
Tématem práce je kvantitativní analýza obsahu vybrané ucelené řady dějepisných atlasů pro základní školy a víceletá gymnázia, z hlediska frekvence výskytu křesťanských souvislostí. Téma je zadáno k řešení Katedrou pastorálních oborů a právních věd na KTF UK Praha. V řešení je postupováno následujícími kroky: 1) Hledání východisek mnohovrstevnatých vztahů mezi kulturou a křesťanstvím v dějinném pohybu. Otázky smyslu dění. Poznámky k východiskům osvětlují možnosti a meze zachycení a zaznamenání skutečného přínosu křesťanství pro evropskou kulturu, potažmo problém poznávání a transformace kulturních obsahů do učebnic dějepisu, a v samotné výuce. 2) Smysl výuky dějepisu ve světle kurikulárních dokumentů. Kurikulární dokumenty udávají tvar celé koncepci současného vzdělávání a významně ovlivňují tvorbu učebnic. Dotkneme se v této souvislosti též smyslu výuky dějepisu pro křesťanství, církev. 3) Zkoumání procesu tvorby učebnic. Smyslem je získat ucelenější obraz o transformaci kulturních obsahů do výuky dějin. a to z hlediska nároků a požadavků, jaké jsou dnes na tvorbu učebnic kladeny. Co je od nich očekáváno, jaké kladou důrazy, jaký historický obraz mají žákům zprostředkovávat. Jaké dějinné povědomí mají pomáhat utvářet v procesu pedagogické komunikace. 4) Učebnice jako edukační médium. Orientace...
Představy dětí a mládeže o práci novináře
Zahornadská, Eva ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šírová, Tereza (oponent)
Cílem bakalářské práce "Představy dětí a mládeže o práci novináře" je typizace českého novináře a jeho pracovní náplně dle dětí a dospívajících ve věku 10-16 let. Dále pak práce operuje se subjektivními postoji dětí a mládeže k dané profesi. První, teoretická část, hledá definici novinářské profese v odborné literatuře a sumarizuje již proběhlé výzkumy na podobná témata. Vlastní výzkum je jádrem celé práce. Dotazníkové šetření probíhalo na základních a středních školách v Praze, Středočeském a Královéhradeckém kraji a zpracováno bylo 153 dotazníků pro mladší a 180 pro starší respondenty, celkem tedy 333 dotazníků. Dotazníky zjišťovaly sociodemografické údaje typického novináře (věk, pohlaví, bydliště, příjem, vzdělání...), osobnost novináře (povahové vlastnosti), lukrativitu povolání (hodnocení profese respondenty) a běžný pracovní den novináře (časový harmonogram aktivit a výskyt novináře). Následovaly polostrukturované hloubkové rozhovory s dalšími čtyřmi respondenty, které měly upřesnit a potvrdit výsledky dotazníkového šetření, tedy ověřit jejich reliabilitu. Závěr práce shrnuje výsledky výzkumu ve snaze o vytvoření obrazu průměrného českého novináře podle dětí a mládeže.
Funkce řeči u Husserla a Merleau-Pontyho
Puc, Jan ; Novotný, Karel (vedoucí práce) ; Čapek, Jakub (oponent) ; Janoušek, Hynek (oponent)
Funkce řeči u Husserla a Merleau-Pontyho Tématem práce je proměna intencionální funkce řeči mezi E. Husserlem a M. Merleau-Pontym. Intencionální funkcí řeči máme na mysli proměnu vyjadřovaného smyslu, kterou zapříčiňuje právě jeho vyjádření. U Husserla sledujeme proměnu z pozice Logických zkoumání a první knihy Idejí k čisté fenomenologii a fenomenologické filosofii, v nichž zastává tezi o neproduktivitě zrcadlení jiných druhů intencionality v řeči, na pozici Původu geometrie, v níž rozlišuje podíl řeči na vytváření myšlenkové formy ve dvou ohledech: Řeč dává myšlence její idealitu, která se liší od vztahu rodové podstaty k mnohosti věcí. A řeč dává myšlence její objektivitu, formu předmětu, který vstupuje do dějin a trvá v nich. Ve Fenomenologii vnímání Merleau-Ponty přebírá Husserlovu zralou pozici s několika podstatnými změnami. Východiskem analýzy přestává být jazykový znak, nýbrž se jím stává tělesné gesto, v důsledku čehož zaniká Husserlem zdůrazňovaný rozdíl mezi rodovou a jazykovou idealitou. Vedle objektivační funkce řeči Merleau-Ponty uvažuje také o obsahovém dokončování vyjadřovaného smyslu vyjádřením. Tím, že se řeč stává tvořivou, přestává být prázdným míněním názoru a může se stát stejně původní přítomností světu jako vnímání. V poslední části se zaměřujeme na Merleau-Pontyho pojetí...
Obraz ženy v současném českém umění
Zimmermannová, Vladimíra ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Zimmermannová, V.: Obraz ženy v současném českém umění. /Diplomová práce/ Praha 2010. Universita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta. Katedra výtvarné výchovy. Vedoucí práce J. Bláha. Cílem diplomové práce je popsat a reflektovat různé pohledy na problematiku zobrazování ženy, ženské tělesnosti, identity, sexuality a jiných prvků souvisejících s tématem ženy v tvorbě autorů současné české výtvarné scény. Práce se snaží nalézt charakteristické vyjadřovací principy a námětová schémata, která jejich díla spojují, a pokouší se je zasadit do kontextu dějin umění, sociokulturních teorií pohlaví a genderu a současné mediální produkce. Zároveň předkládá výtvarnou řadu aplikující toto téma do výuky výtvarné výchovy na základní a základní umělecké škole. klíčová slova žena, umění, zobrazení, tělesnost, tělo, identita, sexualita, gender, význam, stereotyp
Filosofování a obec
Timingeriu, Filip ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Blažková, Miloslava (oponent)
Diplomová práce "Filosofování a obec" se zabývá vznikem polis a zrozením občana, jako specifických způsobů bytí světa a člověka, jejichž korelace je nejvíce patrná ve filosofii Platónově. Důrazem na Platónovo privilegování mluveného slova před psaným, ukazuje na možné zdroje pro filosofickou hermeneutiku. Porozuměním situaci, která vedla k rozpadu vzájemného vztahu mezi člověkem a světem, snaží se autor práce sdělit, že v Platónově myšlení zůstávají doposud nereflektované možnosti, které by mohly být současné době východisky. Záměrem práce je, nastíněním a rozvedením samotných předpokladů polis a myšlení, přispět k diskuzi nejen v oblasti politické filosofie a politologie.
Komiksy časopisu Ohníček v letech 1968-1971: sémiotická analýza
Řezníková, Ivana ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Práce se zabývá žánrem komiksu v časopise Ohníček v počátečním období normalizace: jeho vztahem ke světovým trendům, cílovou čtenářskou skupinou, mytologickými a ideologickými strukturami a způsobem vizuálního vyjádření. Jádrem práce je podrobná analýza jedenácti komiksů, které vycházely v Ohníčku v letech 1968-71 (ročníky 19-21). Na úrovni žánru se komiksy v Ohníčku výrazně přiblížily dobrodružným příběhům, které se těšily na přelomu let šedesátých a sedmdesátých velké popularitě, zároveň se ale původně "dospělý" výtvarný výraz značně přizpůsobil dětskému čtenáři. Tři z analyzovaných komiksů reprezentují komiksový seriál, kde epizody v jednotlivých číslech časopisu jsou vzájemně pevně provázány dobrodružnou narativní linií. Zbylých osm má charakter stripu, typově odpovídá gagu nebo bajce. U každého z komiksů je sledován jazyk, výtvarná stránka, způsob, jakým je artikulován děj, a distinktivní znaky, které titul odlišují jak od ostatních komiksů v listu, tak od žánrové klasiky. Jak grafická podoba komiksů, tak jejich narativní linie jsou ovlivněny faktem, že Ohníček je určen dětským čtenářům. Závěrem analýzy jsou obecná schémata týkající se typu hrdiny a podoby fikčního světa v závislosti na narativním typu a srovnání české komiksové tradice s podobou, k jaké žánr dospěl v evropském a americkém...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 124 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.