Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv jazyka online médií na vyjadřování médií tištěných na příkladu Lidových novin
Zavadilová, Michala ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Malý, Radek (oponent)
Tato diplomová práce se na příkladu Lidových novin a serveru Lidovky.cz věnuje vlivu jazyka online médií na vyjadřování médií tištěných. Práce v teoretické části přibližuje mediální produkt a obsah, styl a jazyk zpravodajství a publicistiky, výběr jazykových prostředků, které dále definuje, ale i redakční přípravu textů. Výzkumná část poskytuje vhled do chodu redakce Lidových novin a serveru Lidovky.cz a zaznamenává jejich propojenost, ale i odlišnosti. Dále jsou na základě kvalitativní analýzy identifikovány jazykové prostředky objevující se ve zpravodajství v domácí a zahraniční rubrice. Jednotlivé jazykové jevy jsou zkoumány na tištěných Lidových novinách z roku 2014 a 2019 a na serveru Lidovky.cz. Výzkumným vzorkem je v případě Lidových novin každé první pondělní vydání v měsíci v příslušných letech. Na základě výsledků a jejich interpretace jsou pak poskytnuta porovnání v rámci konkrétních jazykových prostředků objevujících se ve vybraném výzkumném vzorku. V závěru práce jsou pak shrnuty hlavní výsledky jednotlivých zkoumaných jazykových kategorií po komparaci výše zmíněných let a médií, z nichž je následně vyvozen celkový závěr tohoto výzkumu, ale také další přínosy práce týkající se chodu obou redakcí.
Komparace přesahu pracovního času do volného času redaktorů online médií versus redaktorů tištěných médií
Tomková, Klára ; Kasík, Pavel (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Digitální technologie radikálně proměnily mediální prostředí. Zásadní je především rozvoj internetu a služby web, která na něm funguje a díky které vznikla online žurnalistika. Ta má určitá specifika, na základě kterých se práce online žurnalistů do jisté míry liší od práce žurnalistů tištěných médií. Kardinálním rozdílem pro můj výzkum je to, že online žurnalistika je na rozdíl od té tištěné, žurnalistikou v reálném čase. Toto specifikum umožňuje publikovat zprávy ve velmi krátkém časovém intervalu a téměř nepřetržitě. Toto je zásadní rozdíl od publikování zpráv pro tištěná média, jejichž polygrafické zpracování zpomaluje reakční časy tištěných médií. A je to také důvodem, proč jsem se rozhodla zaměřit na komparaci strukturování času online redaktorů a redaktorů tištěných médií. Především tedy na přesah jejich pracovního času do času volného. Ten budu zkoumat jak v běžném režimu tak při mimořádných událostech, které online žurnalistika reflektuje mnohem rychleji než žurnalistika tištěná.
Vývoj mediálního obrazu cyklistického závodu Tour de France v deníku Mladá fronta DNES v České televizi v letech 2010-2015
Tomíček, Matěj ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Diplomová práce "Vývoj mediálního obrazu cyklistického závodu Tour de France v deníku Mladá fronta DNES a v České televizi v letech 2010-2015" se zabývá nejslavnějším cyklistickým závodem na světě a jeho prezentací ve dvou vybraných českých médiích. Práce shrnuje základní informace o historii závodu a také nastiňuje, jak se referování o Tour de France měnilo v průběhu daných let. Na základě kvalitativní obsahové analýzy zkoumá také zpravodajské rutiny, které se ve výstupech objevují, dále se zaměřuje na to, jak produkci ovlivňuje gaučová žurnalistika, a jestli se v jednotlivých výstupech projevuje fanouškovství novinářů. Tyto skutečnosti zkoumá na příkladu šesti ročníků Tour de France, z médií se věnuje Mladé frontě DNES a České televizi, dvěma vlajkovým lodím, co se referování o Tour de France týče. Jedním ze zdrojů pro praktickou i teoretickou část této diplomové práce jsou také vlastní rozhovory s Tomášem Mackem, redaktorem Mladé fronty DNES a Tomášem Jílkem, komentátorem České televize.
Obraz novináře v politickém a společenském prostoru se zaměřením na osobu Erika Taberyho
Liška, Petr ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Cílem této práce je zanalyzovat zobrazování českých novinářů v politickém a veřejném prostoru v proměnných historických, politických a pracovních podmínkách a vyhodnocení obrazu současného šéfredaktora časopisu Respekt, Erika Taberyho. V teoretické části práce je rozebrán obraz a jeho vztah k stereotypizaci a mýtu. Je představeno povolání novináře, jeho funkce v různých společnostech a vlastnických strukturách. Obraz novináře se vztahuje k dvěma různým historicko-politickém obdobím, k obdobím totality a ke svobodné společnosti. Stereotyp (mýtus) o novinářích jsem posoudil ve fejetonech Karla Čapka. Praktická část se zaměřuje na utváření obrazu Erika Taberyho v průběhu deseti měsíc na základě sledování výstupů jednotlivých médií, které jeho osobu zmiňují, nebo kde se prezentuje. V rámci sebeprezentace práce zkoumá Taberyho výstupy v článcích, rozhovorech, přednášce, televizním pořadu a na sociálních sítích Facebook a Twitter. V popsání oblíbenosti novináře byly využity tištěné a elektronické deníky včetně blogů a rovněž hodnotící soudy na sociálních sítích. Závěr práce hodnotí Taberyho vztah k mýtu.
Regulace reklamy na tabákové výrobky a její dopad na vybraná média v ČR
Martinová, Irena ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Benda, Josef (oponent)
Diplomová práce pojednává o tématu regulace reklamy na tabákové výrobky a její dopad na vybraná média v ČR. První část práce je věnována historii kouření, reklamě obecně a propagaci tabákových výrobků s výčtem zdraví škodlivých vlivů na lidský organismus. Jsou představeny tabákové společnosti působící na českém trhu po roce 1993 a především vývoj legislativy v oblasti omezování reklamy na tabákové výrobky v médiích, který byl v rámci České republiky zaváděn postupně ve třech fázích v horizontu let 1995 - 2004. Část této práce je rovněž zaměřena na kontext vývoje jednotného zákazu tabákové reklamy v zemích Evropské unie v roce 2005. Druhá část práce se soustředí na rozbor a vliv rozrůstajících se zákazů na vybraná česká média. Z televizních stanic je konkrétně analyzována Česká televize a TV NOVA, za tištěná média jsou prezentovány deníky Mladá fronta Dnes a Lidové noviny. Významnou součást práce tvoří také analýza dat získaných o inzerentech jednotlivých médií a změn v reklamní a marketingové strategii čtyř největších tabákových koncernů, včetně jejich přizpůsobování se omezením a definitivnímu zákazu reklamy na jejich produkty. Samostatná kapitola je věnována dopadům na dotčené subjekty, jak z řad zkoumaných médií, tak i z řad tabákových firem, s uveřejněním výsledků pokusu o získání subjektivního...
Sebeprezentace českých sportovců na internetových sociálních sítích a její využití v masových médiích
Novotný, Ondřej ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Němcová Tejkalová, Alice (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce "Sebeprezentace českých sportovců na internetových sociálních sítích a její využití v masových médiích" se zabývá novým fenoménem posledních let - sociálními sítěmi, konkrétně jejich využitím pro práci sportovních novinářů. Práce shrnuje základní informace o historii a vzniku nejdůležitějších sociálních sítí a také nastiňuje, jak proměnily současnou redakční praxi. Blíže představuje fungování profilů vybraných sportovců a jejich motivaci k založení profilu na sociální síti. Jádrem práce je ukázka toho, jak se informace ze sociálních sítí promítají do obsahu médií. Tuto skutečnost zkoumá na příkladu tří velkých sportovních akcí - zimní olympiády ve Vancouveru 2010, letní olympiády v Londýně 2012 a zimní olympiády v Soči 2014. Z médií se věnuje Mladé frontě DNES a deníku Sport, dvěma tištěným médiím, které přinesly nejobsáhlejší zpravodajství z olympijských her. Přihlíží i k jejich webovým portálům iDNES.cz, respektive iSport.cz. Práce mapuje na základě analýzy médií proměnu novinářských zdrojů, mezi nimiž hrají sociální sítě stále větší roli. Zkoumá, jaké zdroje převažovaly v průběhu jednotlivých olympiád u článků v médiích a jestli se poměr využití různých zdrojů změnil. Speciálně se zaměřuje na to, jak velkou část tvořily články s využitím sociálních sítí, a zdali se s...
Vliv tištěných médií a školy na sebepojetí dospívajících dívek
Zineckerová, Lenka ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá působením dívčích časopisů a školy na sebepojetí dospívajících dívek. Cílem teoretické části je přehledné shrnutí odborných poznatků týkajících se období dospívání, utváření osobní identity a sebepojetí, které se právě v adolescenci dostává do popředí zájmu, nejvýrazněji v souvislosti s jeho tělesnou složkou. Návazně řeší možné poruchy, které se mohou u dospívajících dívek rozvinout v důsledku chybného sebepojetí. Dále se zabývá vlivem médií, důraz klade na média tištěná, zejména na dívčí časopisy, a uvažuje o účincích, které mohou časopisy mít na jednotlivé složky sebepojetí dospívajících dívek. Jako dalšího významného činitele v utváření sebepojetí reflektuje školu a popisuje její možné vlivy na studenty v procesu vzdělávání. Empirická část práce si klade za cíl prozkoumat, ve kterých oblastech ovlivňují dívčí časopisy sebepojetí a jednání dospívajících dívek nejčastěji a zda škola reflektuje dívčí časopisy ve výuce. K získání potřebných dat byl uskutečněn experiment s šedesáti respondentkami, které byly instruovány ohodnotit jednotlivé partie svého těla před a po expozici fotografie z časopisu, která zachycuje módní ideál ženského těla. Dále byly provedeny řízené rozhovory s šesti respondentkami, které měly za cíl odhalit postoje dívek vůči dívčím časopisům. Z...
Vláda Petra Nečase a změna DPH - mediální obraz
Kurfiřtová, Tereza ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá mediálním obrazem vlády Petra Nečase v souvislosti s návrhem na změnu DPH, respektive sjednocení snížené a základní sazby. Sleduje vývoj informování o vládě i samotné změně DPH v období od ledna do dubna roku 2011. V této době se realizace změny DPH stala pravděpodobnou. Změna DPH byla součástí dlouho očekávané penzijní reformy. Prostředky vybrané díky vyšší DPH měly financovat reformu důchodů. Realizace penzijní reformy byla cílem vlády Petra Nečase. Práce vychází z předpokladu, že média informovala o vládě více negativně, neboť se jich výše DPH bezprostředně týká a zvýšení sazby by mohlo nepříznivě ovlivnit jejich fungování. Tisk a knihy spadají v ČR do snížené sazby DPH, které byla v roce 2011 10 %. Vláda nejprve chtěla sjednocení sazeb na 19 %, poté dokonce na 20 %. Nakonec se však shodla na postupném sjednocení - v lednu 2012 zvýšení snížené sazby na 14 %, o rok později sjednocení obou sazeb na 17,5 %. První část této bakalářské práce představuje teoretický rámec fungování médií. Další část se zabývá ekonomickými otázkami českého tisku. Následuje kvantitativní obsahová analýza a interpretace výsledků analýzy článků o DPH z šesti sledovaných médií. Cílem této práce je zjistit, zda média ovlivňují v objektivitě jejich vlastní zájmy.
Vliv mediálního partnerství na obsah filmové recenze
Radváková, Tereza ; Šobr, Michal (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce Vliv mediálního partnerství na obsah filmové recenze zkoumá, do jaké míry mohou obsahy filmových recenzí v českém tisku souviset s praxí mediálního partnerství. První část založená na rešerších nejprve stručně popisuje vývoj kulturní publicistiky zaměřené na kinematografii v českém prostředí a věnuje se danému žánru po teoretické stránce. Dále potom na základě krátkého dotazníkového šetření rozebírá přístup píšících recenzentů a zamýšlí se nad hranicemi subjektivity publicisty i nad etickými normami, jimž se česká tištěná média řídí. Druhá část vychází z vlastního výzkumu. Autorka si zvolila dva celostátní deníky a dva celostátní týdeníky, u kterých provedla obsahovou analýzu recenzí filmů, jež byly danými periodika zároveň mediálně zaštítěny. Přístup mediálního partnera potom porovnávala s prvoplánově nezainteresovanými periodiky, a to s tištěnými i s elektronickými. Analýza prováděná v letech 2007 až 2010 umožnila komparaci přístupu nejen mezi jednotlivými médii či konkrétními recenzenty, ale také meziroční srovnání.
Vývoj tisku v Itálii v období 1943-1956
Kučerová, Monika ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Bakalářská práce "Vývoj tisku v Itálii v letech 1943-1950" je analýzou historických podmínek vydávání médií v Itálii v období po porážce fašismu. Je pokusem zrekonstruovat hlavní události, které se odehrály v oblasti tištěných médií, především denního tisku, v období po porážce fašismu a po konci druhé světové války. Mapuje vztahy médií s politickou a ekonomickou mocí. Pojednává o systému tisku a o tom, kdo a za jakých podmínek mohl v daném období vykonávat žurnalistickou práci. Přibližuje způsob, jakým byli novináři organizováni. Práce je uvozena stručným historickým přehledem společenské situace v období nástupu, vzestupu a pádu totalitního režimu. Po vítězství nad fašismem a nacismem byla Itálie postavena před těžký úkol - vypořádat se s minulostí a stanovit nová pravidla. Pokus o očistu společnosti a médií (tzv. očista novinářského stavu) byl dlouhým a komplikovaným procesem. Práce zjišťuje, jakými tématy se novináři zabývali a jaká byla východiska takových diskusí. Poválečné období, uzavřené volebním úspěchem Křesťanské Demokracie, nastartovalo novou etapu politického vývoje a zlepšování hospodářské situace. S tím došlo k dalším změnám ve struktuře tisku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.