Název:
Vliv mediálního partnerství na obsah filmové recenze
Překlad názvu:
Impact of Media Partnership on the Content of Film Reviws
Autoři:
Radváková, Tereza ; Šobr, Michal (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce Vliv mediálního partnerství na obsah filmové recenze zkoumá, do jaké míry mohou obsahy filmových recenzí v českém tisku souviset s praxí mediálního partnerství. První část založená na rešerších nejprve stručně popisuje vývoj kulturní publicistiky zaměřené na kinematografii v českém prostředí a věnuje se danému žánru po teoretické stránce. Dále potom na základě krátkého dotazníkového šetření rozebírá přístup píšících recenzentů a zamýšlí se nad hranicemi subjektivity publicisty i nad etickými normami, jimž se česká tištěná média řídí. Druhá část vychází z vlastního výzkumu. Autorka si zvolila dva celostátní deníky a dva celostátní týdeníky, u kterých provedla obsahovou analýzu recenzí filmů, jež byly danými periodika zároveň mediálně zaštítěny. Přístup mediálního partnera potom porovnávala s prvoplánově nezainteresovanými periodiky, a to s tištěnými i s elektronickými. Analýza prováděná v letech 2007 až 2010 umožnila komparaci přístupu nejen mezi jednotlivými médii či konkrétními recenzenty, ale také meziroční srovnání.The diploma thesis Impact of Media Partnership on the Content of Film Reviews explores the relation between the content of film reviews in Czech press and media partnership. The first part, which is based on researches, briefly describes the development of the cultural journalism oriented on the cinematography in the Czech setting and analyses the issues theoretically. Than the diploma thesis examines the approach of Czech professional journalists and considers the limits of personal subjectivity of respective journalists and the ethics of Czech press. In the second part, which focuses on the analysis, the author chose two national journals and two national weekly magazines and analyzed the reviews of films, which were in media partnership with the journals or weekly magazines. She compared the attitude of media partners with others journals - either press or electronic. The analysis covers the period from 2007 to 2010 and allows not only comparison between the journalists or the media, but also between the selected years.
Klíčová slova:
etika; kinematografie; kritika; mediální partnerství; ovlivňování; recenze; tištěná média; Cinematography; Criticism; Ethics; Influence; Media Partnership; Printed Media; Review