Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Marketigové aktivity českých kin a multikin se zaměřením na kino Světozor
Masná, Zuzana ; Šobr, Michal (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
Bakalářská práce "Marketingové aktivity českých kin a multikin se zaměřením na kino Světozor" pojednává o způsobech používání marketingu u obou typů kin a zaměřuje se na klasická kina alternativního směru. Rozdílné typy kin implikují, že i jejich marketingové aktivity budou mít odlišný charakter. Marketingovými aktivitami jsou míněny propagační aktivity kin samotných; ty jsou rozebrány zejména u kina Světozor a dalších alternativních kin. U multikin se práce zaměřuje především na typy kinoreklamy pro zadavatele reklamy. Pomocí analýzy SWOT jsou navrženy marketingové strategie pro oba typy kin a také zvlášť pro kino Světozor. Práce rovněž rozebírá nutnost změny marketingové strategie klasických kin po příchodu multikin do českého prostředí, aby tato kina byla schopna obstát v novém konkurenčním prostředí. Důraz je v tomto ohledu kladen zejména na význam značky a budování firemní identity. Tyto otázky jsou stejně tak předmětem analýzy u marketingové komunikace kina Světozor z let 2004 - 2009. Metodou práce byla analýza na základě deskripce a vyhodnocení marketingové komunikace u jednotlivých kin, přičemž vycházím z analýz výročních zpráv, tiskových zpráv, rozborů činností, sekundárních dat z již realizovaných výzkumů a propagačních a interních materiálů daných společností.
Analýza populárně-naučného pořadu alternativní televize Stream: Gebrian Vs a jeho porovnání s podobnými pořady na stejnou tématiku na jiných televizních platformách
Hlaváček, Tomáš ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Šobr, Michal (oponent)
Diplomová práce se věnuje čerstvě vznikajícím pořadům o architektuře a veřejném prostoru na platformách dvou největších internetových televizí na českém mediálním trhu Stream.cz a MALL.TV. Práce konkrétně rozebírá pořady Gebrian VS, Gebrian: Překvapivé stavby, Gebrian: PLUS/MINUS, a to z hlediska jejich svébytných formátů. Hlavním smyslem práce je poukázat na existenci těchto pořadů a identifikovat formální a žánrové aspekty, které utváří jejich unikátní podobu. Klíčovou roli hraje jejich srovnání na základě platforem, na kterých vznikají, a které poskytují odlišné podmínky pro jejich tvorbu. I vzhledem k analýze formátů pořadů byly využity následující teoretická východiska: teorie žánru, prezentace konkrétních žánrů souvisejících se zkoumanými pořady, mediální konvergence a tvorba internetových televizí. Kvalitativní prvky, jako jsou výrazové prostředky videa vedoucí k rozpoznání žánrové výstavby pořadu, jsou zkoumány kombinovanou obrazovou a sémiotickou analýzou. Kvantitativní prvky jako jsou tón a stopáž potom kvantitativně-kvalitativní obsahovou analýzou. Výzkum odhaluje některé významné rozdíly v tvorbě pořadů na obou zkoumaných platformách - odlišné postupy v produkci a vývoji pořadů, různé finanční zájmy a komerční modely pořadů, ale i některé shodné rysy týkající se samotného konceptu a...
Filmová recenze a mediální partnerství
Radváková, Tereza ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Šobr, Michal (oponent)
Bakalářská práce "Filmová recenze a mediální partnerství" se zabývá filmovou recenzí v souvislosti s etickým problémem mediálního partnerství. V teoretické části shrnuje dostupné poznatky týkající se zkoumané problematiky. Praktická část je potom založena na kvalitativní obsahové analýze filmových recenzí publikovaných ve zvoleném tisku. Pomocí komparace, jak byly dané filmy hodnoceny na stránkách mediálních partnerů a jak v ostatních periodikách, autorka zjišťuje, zda mediální partnerství ovlivňuje obsah recenze a celkový způsob prezentace snímku.
Obraz médií v československém filmu 1930 až 1949
Kliment, Michal ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Šobr, Michal (oponent)
Rigorózní práce Obraz médií v československém filmu 1930 až 1949 prezentuje roli médií a jejich profesních představitelů v československých celovečerních hraných filmech vyrobených mezi lety 1930 a 1949. Práce si klade za cíl popsat, jakým způsobem tento obraz ovlivňovaly technologické, sociální a politické proměny této doby. Vedlejším záměrem bylo ukázat, jakým způsobem na tehdejší filmové tvorbě participovali soudobí českoslovenští i zahraniční novináři. Úvod vymezuje filmové tituly určené k primární a sekundární analýze této práce. Pro primární analýzu byly vybrány snímky, které významným způsobem zobrazovaly soudobá média (zejména tisk, rozhlas, filmové a agenturní zpravodajství a nastupující vynález televise) či jejich profesní představitele. Pro sekundární analýzu byly vybrány snímky, které zobrazovaly soudobá média či jejich profesní představitele okrajovým způsobem. První kapitola také uvede stručný přehled krátkometrážní tvorby zobrazující média a také snímků, které s mediální tematikou nepřímo souvisí. Druhá kapitola poskytuje historický kontext zkoumaného období s důrazem na sociální, technologické a politické proměny. Třetí část popisuje klíčové reprezentace médií a jejich představitelů ve filmových textech primární analýzy, tj. prezentuje relevantní části obsahu těchto děl. Následující čtvrtá...
Analýza marketingové komunikace Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary v roce 2008
Tesařová, Michaela ; Šobr, Michal (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary. V úvodu své práce se zaměřím na charakteristiku karlovarského festivalu a stručně zmíním i jeho vývoj v průběhu let. Rovněž se pokusím vyjmenovat veškeré typy návštěvníků a budu se snažit určit, jakým způsobem tyto jednotlivé skupiny filmový festival vnímají. Práce se rovněž zabývá rolí filmového festivalu v souvislosti s dalšími okruhy marketingu - marketingem umění a filmovým marketingem. Cílem mé práce pak bude analyzovat marketingovou komunikaci vybraného ročníku filmového festivalu v Karlových Varech. Pro svou práci jsem si zvolila jeho 43. ročník, který proběhl v roce 2008. Zaměřím se na veškeré aktivity v rámci propagace festivalu roku 2008. K tomuto popisu využiji terminologii týkající se komerčního marketingu, především marketingový a komunikační mix. Vzhledem k tomu, že má práce není rozdělena na teoretickou a praktickou část, pouze stručně definuji jednotlivé složky výše uvedených mixů a následně je aplikuji na konkrétní příklady filmového festivalu. V závěru práce zhodnotím, zda bylo jejich využití pro 43. ročník Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech přínosné a efektivní. Práce pak bude obsahovat i prognózy filmového festivalu do budoucích let.
Transformace české filmové kritiky (Na cestě k internetu s Františkem Fukou)
Řápek, Jan ; Šobr, Michal (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje důležitému trendu transformace filmových médií z tištěných titulů do médií nových v čele s internetem. Práce si klade za úkol zmapovat podobu, funkci a proměny současné internetové filmové žurnalistiky. Jedná se o současný trend, ve kterém je aktuální filmová kritika významně ovlivněna internetem, jenž do ní přináší nové zvyklosti a postupy. V první části se bude věnovat současné scéně filmové kritiky a recenze. Ve druhé části se zmíněné trendy promítnou v případové studii zaměřené na osobu filmového kritika Františka Fuky. Ten je jedním z předních českých filmových kritiků, který dlouhodobě působil v tradičních tištěných médiích a patří i k průkopníkům filmové žurnalistiky na českém internetu. V jeho osobě se střetávají všechny charakteristické rysy internetového publicisty. Fuka je typickým příkladem moderního filmového kritika, který využívá všech možných platforem a rozvíjí všechny dostupné možnosti internetu pro prezentaci vlastní tvorby i komunikaci se čtenáři. Cílem je na jeho příkladu poukázat na současné trendy filmové kritiky a dokázat sbližování filmových kritiků a čtenářů, které je vyústěním příchodu nových médií a internetizace žurnalistiky. Díky internetu se navíc mažou pomyslné hranice a dochází tak ke konvergenci vztahu mezi autorem a čtenářem.
Analýza populárně-naučného pořadu alternativní televize Stream: Gebrian Vs a jeho porovnání s podobnými pořady na stejnou tématiku na jiných televizních platformách
Hlaváček, Tomáš ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Šobr, Michal (oponent)
Diplomová práce se věnuje čerstvě vznikajícím pořadům o architektuře a veřejném prostoru na platformách dvou největších internetových televizí na českém mediálním trhu Stream.cz a MALL.TV. Práce konkrétně rozebírá pořady Gebrian VS, Gebrian: Překvapivé stavby, Gebrian: PLUS/MINUS, a to z hlediska jejich svébytných formátů. Hlavním smyslem práce je poukázat na existenci těchto pořadů a identifikovat formální a žánrové aspekty, které utváří jejich unikátní podobu. Klíčovou roli hraje jejich srovnání na základě platforem, na kterých vznikají, a které poskytují odlišné podmínky pro jejich tvorbu. I vzhledem k analýze formátů pořadů byly využity následující teoretická východiska: teorie žánru, prezentace konkrétních žánrů souvisejících se zkoumanými pořady, mediální konvergence a tvorba internetových televizí. Kvalitativní prvky, jako jsou výrazové prostředky videa vedoucí k rozpoznání žánrové výstavby pořadu, jsou zkoumány kombinovanou obrazovou a sémiotickou analýzou. Kvantitativní prvky jako jsou tón a stopáž potom kvantitativně-kvalitativní obsahovou analýzou. Výzkum odhaluje některé významné rozdíly v tvorbě pořadů na obou zkoumaných platformách - odlišné postupy v produkci a vývoji pořadů, různé finanční zájmy a komerční modely pořadů, ale i některé shodné rysy týkající se samotného konceptu a...
Proměny mediálního obrazu Miloše Formana v dobovém tisku
Řápek, Jan ; Šobr, Michal (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje proměnám mediálního obrazu Miloše Formana, tedy přesněji tomu, jak ho dobová média v Česku zaznamenávala. Miloš Forman je světově nejznámějším a nejuznávanějším českým filmovým režisérem. Jeho osud je propojen s osudem české kinematografie a je zároveň příběhem jejích proměn. Právě ve Formanově životním příběhu se zrcadlí dějiny novodobé kinematografie. Práce si klade za úkol zjistit, proč navzdory emigraci nebyl Forman médii dehonestován. Snaží se dokázat, že jeho mediální obraz nebyl nikdy striktně negativní a sám Forman se nikdy nestal tabuizovaným tématem. Formanova osobnost se totiž vymyká standardům. Je zároveň důkazem, že pokud tvorba není vyloženě antagonistická vůči režimu, vzbuzuje respekt napříč ideologiemi. Navzdory emigraci a navzdory politicky determinovaným médiím, byl v jednotlivých etapách reflektován sice různě, ale stále v relativně dobrém světle. Práce zkoumá vnímání Miloše Formana médii ve třech životních etapách: práce v Československu před odchodem do Spojených států, práce v zahraničí, a nakonec po sametové revoluci. Přestože se Forman podílel na mnoha filmech, diplomová práce se zabývá jen jeho celovečerní tvorbou. A protože Miloš Forman je osobností, která přesahuje hranice Československa, potažmo České republiky, reflektovaly jeho kariéru i...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Šobr, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.