Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 91 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Strategie rozvoje vybrané školy
Kočová, Karolína ; Hubert, Vlastimil (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na oblast strategického managementu vybrané vzdělávací organizace, kterou je odborné učiliště. V teoretické části diplomové práce je věnována pozornost teoretickým východiskům, tedy oblasti vzdělávání, managementu v širším kontextu a strategickému managementu se specifiky ve vzdělávání. Diplomová práce se dále zaměřuje na vybranou vzdělávací organizaci a její charakteristiky, a obecná specifika speciálních škol. Ve výzkumné části je analyzován současný stav managementu organizace a s využitím rozhovorů a dotazníkového šetření jsou zjišťovány informace vedoucí k naplnění cíle diplomové práce, a to k sestavení strategie rozvoje vybrané organizace. Cílem diplomové práce je zpracování návrhu strategie rozvoje vybrané školy, a to na základě analýzy současného stavu řízení školy s využitím výstupů dotazníkového šetření a rozhovorů a ve vazbě na strategické dokumenty vzdělávací politiky České republiky včetně využití výsledků projektů zpracovaných na národní úrovni ke zkoumané problematice. Stěžejním krokem pro vytvoření strategického plánu je zjištění klimatu školy na základě dotazníků a rozhovoru, SWOT analýza, obsahová analýza dokumentů školy, včetně analýzy hodnocení školy Českou školní inspekcí.
Didaktické prostředky Výchovy ke zdraví na praktických školách dvouletých
Široká, Magdaléna ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na výukové materiály výchovy ke zdraví používané na praktických školách dvouletých. Cílem práce bylo navrhnout pracovní listy ve třech úrovních obtížnosti, které by se daly použít ve výuce. V práci bylo využito kvalitativní šetření. Prezentace a pracovní listy byly navrženy po analýze Rámcového vzdělávacího programu praktických škol dvouletých. Dílčím cílem práce bylo pomocí rozhovorů s vyučujícími zmapovat výukové materiály výchovy ke zdraví, které pro svou výuku používají, a zjistit, jak hodnotí předložené pracovní listy a zda jsou pro ně využitelné v pedagogické praxi. Výsledkem práce je návrh pěti vyučovacích hodin na téma Zdravý životní styl s prezentací a pracovními listy ve třech úrovních obtížnosti. Pracovní listy jsou upravené podle hodnocení vyučujících, kterým byly pracovní listy předloženy. Pracovní listy i prezentace byly hodnoceny kladně, ale přesto bylo potřeba je částečně upravit, aby naplňovaly očekávání vyučujících. V příloze jsou předloženy upravené pracovní listy, které je možné využít v praxi praktických škol dvouletých.
Využití arteterapeutických technik a postupů v práci speciálního pedagoga
Kasalová, Markéta ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Tato bakalářská práce se opírá o odborníky avizovanou proměnu oboru speciální pedagogiky a s ní související rozšiřování škály nástrojů a kompetencí speciálního pedagoga. Jejím cílem a hlavním tématem je popsat a představit techniky a postupy výtvarné arteterapie, které mohou být využívány právě speciálními pedagogy. Tomuto účelu je nakloněn humanisticky orientovaný směr arteterapie, z něhož je v popisu technik vycházeno. Možné působení arteterapeutických postupů je rozděleno do tří oblastí. A to na aktivizaci a osvěžení, relaxaci a uvolnění, sociální interakci a komunikaci. Toto rozdělení je doplněno příklady konkrétních cvičení a popisem jejich použití v různých skupinách. Text práce obsahuje i přehled vývoje speciální pedagogiky a popis jejích současných trendů, kapitolu věnovanou umění, stručný přehled ostatních expresivních terapií a samostatnou kapitolu zaměřující se na výtvarnou arteterapii.
Poruchy příjmu potravy
Loudová, Libuše ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tématem bakalářské práce je obecné pojednání o multifaktoriálních příčinách poruch příjmu potravy v kontextu současných sociokulturních determinantů, se zaměřením na děti a mladistvé. Teoretickými východisky práce jsou v jejím úvodu obecná pojednání o možných příčinách vzniku, výskytu, průběh, prognóze a diagnostických kritérií poruch příjmu potravy, s odkazem na mladší školní a mladistvý věk. Stěžejním tématem bakalářské práce je pak dotazníkové šetření z oblasti znalostí, schopností rozpoznání, intervence, obecných postojů k problematice a realizace primární prevence poruch příjmu potravy pedagogického sboru druhého stupně běžné základní školy. Uvedení statistických dat za období posledních pěti let v souvislosti s nárůstem výskytu a hospitalizace pacientů dětského a mladistvého věku s poruchami příjmu potravy na dětské psychiatrické klinice a výskyt těchto poruch v kombinaci s duální diagnózou, je dílčím cílem práce. V práci bude použita komparativní metoda a dotazníkové šetření.
Odrazy myšlenek na podporu dětí s postižením v díle profesora Čády a jeho přesah do současné speciální pedagogiky
Požárová, Michaela ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Titzl, Boris (oponent)
Cílem práce je zjištění míry přínosu významné osobnosti profesora Františka Čády pro formování české speciální pedagogiky v kontextu 20. století s přesahem do současnosti. Snahou je na základě zpracovaných archivních materiálů ukázat osobní život Františka Čády, jeho veřejnou činnost a význam pro vývoj české speciální pedagogiky. Východisko práce tvoří materiály vzniklé z činnosti Františka Čády, korespondence, memoárová literatura, dějiny a dosavadní poznatky vydané literatury z oboru pedopsychologie. V neposlední řadě práce využívá i vzpomínek syna Františka Čády.
Úloha individuálních vzdělávacích plánů v edukačním procesu na základní škole u žáků s poruchou učení
Vařejková, Petra ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na podstatu individuálně vzdělávacích plánů u žáků se specifickou poruchou učení. První kapitola teoretické části je zaměřena na specifikaci a dělení specifických poruch učení. Druhá kapitola se věnuje možnosti podpory a vzdělávání žáků se specifickou poruchou učení, tvorbě a obsahu individuálních vzdělávacích plánů. Poslední kapitola teoretické části pojednává o legislativním rámci vzdělávání žáků se specifickou poruchou učení. Praktická část je věnována žákovi se specifickou poruchou učení na prvním stupni základní školy. Kazuistika žáka, rodinná a osobní anamnéza a vypracovaný individuálně vzdělávací plán. Popsány jsou činnosti prováděné s žákem v rozmezí deseti měsíců. Závěrem jsou vyhodnoceny pokroky žáka v daných oblastech. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak velkou úlohu zastává individuálně vzdělávací plán ve vzdělávacím procesu. Dále metodou pozorování zjistit, jak se žák v námi zvolených oblastech rozvíjí při pravidelně prováděných činnostech dle individuálně vzdělávacího plánu.
Speciálně pedagogická podpora klientů Domova pro zrakově postižené Palata
Zbořilová, Barbora ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
Předmětem bakalářské práce je ucelený popis a charakteristika speciálně pedagogických aktivit Domova pro zrakově postižené Palata. Práce se skládá z několika kapitol, které se zprvu věnují problematice seniorského věku, dále problematice zrakového postižení v seniorském věku a volnému času v kontextu kvality života u seniorů. V poslední části nalezneme charakteristiku speciálně pedagogických aktivit na Palatě, jejich specifika pro seniory se zrakovým postižením a popis jejich průběhu. Cílem bakalářské práce je podat ucelený přehled o speciálně pedagogické podpoře v Domově pro zrakově postižené Palata a díky analýzám speciálně pedagogických činností, pozorování a analýze odborné literatury demonstrovat důležitost a potřebu těchto aktivit v zařízení pro seniory. Klíčová slova - zrakové postižení, senior, Domov pro zrakově postižené seniory Palata, speciální pedagogika, terapie, volný čas Bibliografický odkaz ZBOŘILOVÁ, B. Speciálně pedagogická podpora klientů Domova pro zrakově postižené Palata. Bakalářská práce. Praha : Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze. Vedoucí práce: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D., 2013. 57 s.
Využití dramaterapie u jedince s mentálním postižením
Filipková, Žaneta ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zaobírá v první teoretické části mentální retardací, jejím vymezením, klasifikací a etiologií. Zdůrazňuje význam výchovy u dítěte s lehkým mentálním znevýhodněním v mladším školním věku, kterou lze uplatňovat ve formě terapeuticko- formativních intervencí. V druhé teoretické části se věnuje poznatkům z oboru dramaterapie spadající do terapeuticko-formativních přístupů, které jsou známy pod pojmem expresivní terapie. Poukazuje na možnosti aplikovatelnosti dramaterapeutických technik a cvičení v problematice týkající se dětí s lehkým mentálním znevýhodněním. Třetí část se zaměřuje na návrh dramaterapeutického programu pro děti s lehkou mentální retardací, jehož přínosem je rozvoj verbální a neverbální komunikace. Jedná se o prezentaci deseti lekcí dramaterapeutického programu zaměřeného na prevenci v oblasti komunikace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 91 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.