Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postupy rozvoje čtenářské gramotnosti v podmínkách malotřídní školy
Chwastková, Iva ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Predmetem predkladane diplomove prace je problematika rozvoje ctenarske gramotnosti zaků primarního vzdelavaní prostrednictvím podmínek, ktere nabízí malotrídní skola. Cílem prace je analýza mozností rozvoje ctenarske gramotnosti ů zaků na 1. stůpni ZŠ v podmínkach malotrídní skolý; nastavení a nasledne výůzití kvalitních podmínek pro rozvoj ctenarství. Diplomova prace je rozdelena na teoretickoů a praktickoů cast. V teoreticke casti jsoů výmezena teoreticka východiska soůvisející s výse ůvedenoů problematikoů. Vlastní výzkům býl realizovan prostrednictvím akcního výzkůmů, doplnen dotazníkem, který deti výplnilý na pocatků a konci sledovaneho období. Hlavním cílem býlo zjistit pocatecní stav ctenarske gramotnosti ů skůpiný zaků a prostrednictvím zmen ve výůce, výtvorením kvalitních podmínek a výůzitím inovativních metod sledovat proces jednotlivých aktivit zaků, zachýcovat nedostatký a hledat alternativní postůpý a resení. V prakticke casti se opíram o poznatký z príme výůký. Poůkazůji na ůskalí, ktera vznikla pri samotných cinnostech s detmi. Výsledkem teto prace je zdokůmentovaní, ze výůzití specifických podmínek malotrídní skolý nejen ůmoznůje, ale můze zasadne ovlivnit rozvoj ctenarske gramotnosti ů detí a predevsím formovat vztah detí ke kniham a ctenarství.
Psychologické aspekty individualizace přístupu k žákům se specifickými poruchami učení
Michalová, Zdeňka ; Mertin, Václav (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Zdeňka Michalová Psychologické aspekty individualizace přístupu k žákům se specifickými poruchami učení Individualization of Approach to Learnes with Specific Learning Disabilities and It's Psychological Aspects Anotace Diplomová práce se zaměřuje především na zmapování úrovně individuálního přístupu učitelů k integrovaným žákům se specifickými poruchami učení v základních školách. Snaží se postihnout, do jaké míry naplňují psychologické aspekty individuálního přístupu k těmto žákům v procesu inkluze ve srovnání s integrovanými žáky s jinými handicapy. Literárně- přehledová část práce shrnuje základní poznatky o vzdělávání, integraci a školském systému České republiky. Věnuje se podrobněji specifickým poruchám učení a pokouší se aplikovat poznatky z pozitivní psychologie na individuální přístup k jedincům se SPU. Empirická část analyzuje a srovnává kvantitativním šetřením úroveň vědomostí učitelů 1. a 2. stupně základních škol o SPU. Dále zkoumá jejich znalosti vhodných postupů pro práci se žáky s SPU a dovednosti jejich praktické aplikace s preferencí psychické podpory těchto dětí. Částečně porovnává rozdíly v přístupu učitelů k žákům s SPU a k integrovaným žákům s jinými handicapy. Klíčová slova: Edukace, handicap, inkluze, individuální přístup, integrace, kompetence, optimální psychická zátěž, osobnost,...
Work-life balance
Sabolová, Katarína ; Höschlová, Eva (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Bakalářská práce pojednává o problematice rovnováhy pracovního a osobního života v kontextu psychologie, propojující poznatky z aplikované oblasti psychologie práce a organizace. Teoretická část se věnuje vymezení rovnováhy pracovního a osobního života a současně zvažuje variabilitu psychologických aspektů, které daná téma nabízí. Blíže charakterizuje vybrané oblasti rovnováhy života, mapuje působení individuálních osobnostních, vývojových a sociálních determinant, které byly ve vztahu k rovnováze pracovního a osobního života prokázány. Následně se pozornost věnuje vybraným nástrojům či strategiím, jejichž prostřednictvím lze dosahovat nebo udržovat životní rovnováhu. Vychází ze dvou základních hledisek, a to jednak práce na individuální úrovni v dosahování rovnováhy u jedince, a na druhé straně strategie ze strany organizace vedoucí k dosahování či podpoře rovnováhy. Druhá část práce představuje návrh na výzkumný projekt, jehož cílem je sledovat vztah mezi množstvím času věnovaného vybraným oblastem v životě jedince, kvalitou času ve smyslu celkové spokojenosti či vnímané naplněnosti a přáním či otevřeností jedince ke změně ve vybraných životních oblastech v rámci vnímané rovnováhy. Klíčová slova: rovnováha pracovaného a osobního života, práce, život, individuální přístup, organizace
Uplatnění osobnostního zřetele ředitele školy v oblasti vedení lidí
Hassmanová, Lucie ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Závěrečná práce se zabývá deskripcí, do jaké míry se v současné školské praxi uplatňuje zřetel k osobnostním kvalitám ředitele školy v oblasti vedení lidí. Daná problematika vychází ze zkušeností, znalostí a schopností, které využívají současní ředitelé základních škol v praxi. Cílem práce a zvoleného kombinovaného výzkumného šetření pomocí metod: "shadowing," strukturovaného a nestrukturovaného interview a dotazníkového šetření bylo popsat, v jakém rozsahu se osobnostní kvality ředitele základní školy objevují v současné školské praxi v oblasti vedení lidí. V teoretické části se autorka zaměřila na shromáždění informací z široké oblasti zdrojů, které mohou poskytnout širší záběr ze zmíněných oblastí (psychologie osobnosti, vůdcovství, sebeřízení, sebepojetí atd.). Jednalo se především o odbornou literaturu z oblasti vedení lidí, osobnosti člověka a kompetencí. Významným přínosem bylo i osobní setkání a rozhovor s p. prof. PhDr. Z. Helusem, DrSc., (rozhovor zachycen v teoretické části), který ukotvil zmíněné osobnostní kvality, jako jeden z předpokladů úspěšného života a bytí člověka v jeho osobním i pracovním životě. Kombinované výzkumné šetření by také mohlo potvrdit nebo vyvrátit tendenci vlivu osobnostních kvalit u vedoucích pracovníků na výkon v oblasti vzdělávání například v rámci výběrového...
Jak udržet a rozvíjet vnitřní motivaci dětí na počátku školní docházky
Vaculíková, Vaishali ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Práce se zaměřuje na téma udržování a rozvíjení vnitřní motivace žáků k učení v první třídě waldorfské základní školy, kde autorka působí jako třídní učitelka. Teoretická část obsahuje charakteristiku pojmu vnitřní motivace, její druhy a popisuje, jaké metody slouží k jejímu udržení. Dále popisuje specifika pojetí výuky ve waldorfské škole. V praktické části používá diplomantka metodu akční učitelský výzkum ke sledování čtyř vybraných žáků z její třídy. V průběhu jednoho školního roku průběžně stanovuje co nejvýhodnější strategie výuky tak, aby byla podpořena jejich vnitřní motivace k učení. Výsledky výzkumu prokazují, že pokud jsou žáci vnitřně motivováni, jsou aktivní a lépe spolupracují.
Alternativní forma domácího vzdělávání
Pecharová, Klára ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
PECHAROVÁ, Klára. Alternativní forma domácího vzdělávání Praha, 2020. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky. Diplomová práce se zabývá problematikou individuálního (domácího) vzdělávání v České republice. Má za cíl představit alternativní formu v přístupu k domácímu vzdělávání, kdy je realizace převedena do vzdělávacího spolku. V teoretické části se práce věnuje vymezení základních pojmů a přiblížení zmíněné problematiky. Dále objasňuje legislativní přístup a porovnává s dalšími přístupy k individuálnímu (domácímu) vzdělávání v českém i zahraničním kontextu. Stěžejní část práce je zaměřena na představení možnosti domácího vzdělávání prostřednictvím vzdělávacího spolku. Výzkumná část práce se soustředí na zpracování této problematiky z pohledu zákonných zástupců. Jako metodu výzkumu práce využívá kvantitativní analýzu dat, získaných formou dotazníků vyplňovaných rodiči žáků na individuálním (domácím) vzdělávání, kteří navštěvují vzdělávací spolek KT 19 z. s. Tento výzkum je doplněn rozhovorem s pedagogickými pracovníky, kteří působí ve vzdělávacím spolku. Hlavním přínosem pro speciálně pedagogickou teorii a praxi je vhled na přínos komunitního vzdělávání jako alternativní formy individuálního (domácího) vzdělávání.
Strukturované učení ve školní praxi a jeho využití při vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra
Pavlištíková, Alena ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce představuje strukturované učení a jeho využití ve třídách, kde se vzdělávají děti s poruchou autistického spektra. Výzkum se zaměřuje na to, jak pedagogičtí pracovníci aplikují principy strukturovaného učení při vzdělávání jednotlivých žáků. Naším záměrem je propojení výzkumu s praxí. Zvolili jsme kvalitativní šetření, abychom mohly jít do hloubky zvolené problematiky. Vycházíme z analýz rozhovorů s pedagogickými pracovníky. Chceme objasnit, jaké jsou výhody a nevýhody této metody. Zajímá nás, proč pedagogičtí pracovníci doporučují strukturované učení pro děti s PAS dalším pedagogům, asistentům a rodičům. Zkušenosti z výzkumu chceme předat ostatním pedagogům pro další využití v jejich každodenní praxi. KLÍČOVÁ SLOVA Poruchy autistického spektra, strukturované učení, individuální přístup, vzdělávaní, třída

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.