Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 884 záznamů.  začátekpředchozí535 - 544dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Studie genderových postojů žáků a žákyní devátých ročníků vybraných základních škol
Zemková, Jana ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je zjistit, zda jsou žáci a žákyně devátých ročníků vybraných základních škol ovlivněni genderovými stereotypy a zda se genderové stereotypy promítají do jejich představ, vnímání a rozhodování. Teoretická část práce obsahuje kromě vymezení pojmu gender i kapitoly týkající se teorií genderu, postojů, genderových stereotypů, rovných příležitostí mužů a žen v zaměstnání, role muže a ženy v rodině. Stěžejní kapitola se týká oblasti genderu a vzdělávání. Praktická část diplomové práce je zaměřena na mapování žákovských postojů dotýkajících se oblasti genderu. Pomocí dotazníkového šetření byla získána data celkem od 204 žáků a žákyň. Získané výsledky byly konfrontovány s poznatky, které uvádí odborná literatura.
Názor dětí staršího školního věku na pohyb, zdraví a sport
Šindlerová, Hana ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Buriánková, Jitka (oponent)
Název: Názor dětí staršího školního věku na pohyb, zdraví a sport Cíle: Cílem mé diplomové práce je získat názor dětí a komplexní pohled na problematiku pohybu, sportu, zdraví, tělesné výchovy a zdravého životního stylu. Diplomová práce zjišťuje znalosti a názory dětí staršího školního věku (2. stupeň základní školy) o zdravé výživě, pohybu a životním stylu. Dále prozkoumává, jaké faktory ovlivňují žáky starat se o svůj životní styl, zda jsou rozdíly v jejich názorech ke zdravému životnímu stylu ovlivněny pohlavím, rodinou, případně školou, kterou navštěvují. Úkolem práce bude také zjistit, zdali žáci dvou vybraných základních škol ve Slaném mají rozdílný názor na výše zmíněný pohyb, zdraví, výživu, tělesnou výchovu a sport. Také by mě zajímalo jaká je motivace žáků vést zdravý životní styl a proč děti baví či nebaví tělesná výchova a sport. Metody řešení: K získání výsledků důležitých pro diplomovou práci jsem zvolila metodu kvantitativní - anketu. Jedná se o neinvazivní anonymní dotazníkové šetření, které se zaměřuje na jednotlivce v období staršího školního věku - 2. stupeň základní školy. Podstatou šetření je shromáždění dat a informací od respondentů a zjistit jejich názory na dané téma. Dotazník byl sestaven ve spolupráci s vedoucím mé diplomové práce. Respondentů bylo celkem 180. 90...
Historie školy v obci Slivenec
Drda, Stanislav ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Bakalářská práce přibližuje, v rámci možností daných dochovanými prameny, kompletní známou historii školství a školy v obci Slivenec. Práce se detailněji věnuje některým významným dějinným obdobím (zejména období první a druhé světové války), která měla zásadnější dopad na dění v obci. Zaměřuje se také na osobnosti některých učitelů, kteří se ve své době výrazně zapsali do života slivenecké školy i obce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Plavecký výcvik na 1. stupni ZŠ
Vavrošová, Karolína ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématu plaveckého výcviku na 1. stupni ZŠ. V teoretické části je zpracována, dle dostupných zdrojů, historie a význam plavání, charakterizován základní plavecký výcvik a mladší školní věk. Praktická část je již zaměřena na výzkumný vzorek, tedy plaveckou školu a zkoumané děti, které se účastnily základního plaveckého výcviku. Navazující částí práce je analýza výzkumného vzorku, který tvoří instruktoři plavání ve vybraných školách. Tento průzkumný vzorek byl zkoumán zejména z pohledu zjištění efektivity plaveckého výcviku a vlivu instruktorů plavání na výsledky absolventů kurzů plavání. Práce by měla zmapovat plavecký výcvik žáků ZŠ, především z hlediska periodicity a efektivity výuky. Cílem diplomové práce je zpracování uceleného přehledu o stávající situaci ve výuce základního plaveckého výcviku.
Komunikace rodiny a školy na 1. stupni základní školy v současnosti
Rychterová, Kateřina ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Cílem této práce je zjistit, zda komunikace s neúplnou/"nespolupracující" rodinou je z pohledu učitelů náročnější. Jaké mohou být problémy v komunikaci s rodinou žáka, jak jim lze předcházet, popřípadě je řešit. Ve druhé části zjistit, jaký vliv má na vzájemnou komunikaci učitele a zákonného zástupce hodnocení žáka formou slovního hodnocení. Úkolem je navrhnout možné strategie vzájemné komunikace s rodiči dětí na 1. stupni základní školy. V řešení bylo použito dotazníkového šetření rodičů a rozhovorů s učiteli. Provedeným výzkumem jsem zjistila, že na sledované škole se téměř 100% učitelů setkává s rodiči problémovými/"nespolupracujícími". Slovní hodnocení má podle výsledků šetření na vzájemnou komunikaci vliv a to především kladný. Zároveň motivuje žáka k lepším výsledkům. Na základě zjištění výsledků mohou učitelé dále zlepšovat vztahy mezi rodinou a školou, popřípadě více zapojovat slovní hodnocení, které komunikaci mezi oběma stranami zlepšuje. Hlavním výsledkem je získání značky "Rodiče vítáni".
Umění jako sociální intervence
Peroutková, Pavla ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Peroutková, P.: Umění jako sociální intervence. [Diplomová práce] Praha 2014 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 99 s. (Příloha: cd s video- dokumentací) Předmětem diplomové práce je teoretická studie tématu sociální intervence v umění s ověřením možnosti jeho didaktického uplatnění ve výtvarné výchově. Nejprve je zde nastíněna základní problematika a otázky související se sociálními intervencemi, zejména s participativním uměním. Ty jsou dále prezentovány na rozmanitých konkrétních ukázkách umělecké praxe z české i světové umělecké scény po roce 1990. Jejich společným tématem je jídlo, které se objevuje v uměleckých sociálně angažovaných projektech napříč celou škálou odlišných přístupů a strategií. Následně je využito jako hlavní motiv i v didaktickém projektu a vlastní výtvarné realizaci. Práce také poukazuje na společné průsečíky zkoumaných uměleckých strategií a pedagogického působení. Téma sociální intervence a participace je uplatněno v realizovaném didaktickém projektu na gymnáziu a ve vlastním výtvarném zpracování, které jsou v kontextu celé práce reflektovány.
Vyprávění rodičů dětem o škole ve vyloučených lokalitách
Syrovátková, Nikola ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Bakalářská práce Vyprávění rodičů dětem o škole ve vyloučených lokalitách Nikola Syrovátková ANOTACE Bakalářská práce se zabývá vyprávěním rodičů dětem o škole ve vyloučených lokalitách. Teoretická část je rozdělena na čtyři hlavní kapitoly. První kapitola vymezuje základní charakteristiky romské rodiny. Důraz je kladen na výchovné styly, které romská rodina používá. Práce popisuje fungování mezigeneračního přenosu. Třetí kapitola se zabývá specifiky vzdělávání romských žáku. V poslední kapitole je objasněna funkce rodinného vyprávění. Druhou významnou část práce tvoří vlastní empirický výzkum. Bakalářská práce si klade za cíl zjistit, zjistit jaké je vyprávění rodičů dětem o škole ve vyloučených lokalitách. Dále potvrdit význam a kontinuitu mezigenerační přenosu. Výsledky výzkumu jsou shrnuty v závěru práce. KLÍČOVÁ SLOVA škola, vyprávění, sociální vyloučení, rodina
Názory a postoje školní mládeže v tělesné výchově a sportu
Jansová, Kateřina ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Názory a postoje školní mládeže k tělesné výchově a sportu Cíle: Hlavní cíl diplomové práce se zaměřuje na sledování názorů a postojů u školní mládeže ve věku 11 - 15 let pomocí dotazníku DIPO - J (Dimenze postojů pro juniory). Výzkumné šetření se má realizovat na školách 2. stupně ve vybraných třídách se sportovním a normálním školským vzdělávacím programem. Získané výsledky budeme komparovat dle pohlaví včetně věkového rozlišení 11 -13 let a 14 - 15 let. Výsledky porovnáme s výzkumnými šetřeními o školní mládeži, která se prováděla dotazníkem DIPO - J od roku 1983 až do roku 2013. Metody: Výzkumné šetření bylo prováděno pomocí dotazníků DIPO J, který sestavil prof. PhDr. Bohumil Svoboda, DrSc. Obsahuje celkem 60 otázek, které zjišťují názory a postoje v následujících šesti dimenzích a otázkách: Dimenze I. Postoje k výkonu, výkonnosti, zdraví a zdatnosti aj. Dimenze II. - Postoje k rozvoji osobnosti, charakteru, schopnostem aj. Dimenze III. - Postoje k sociální zkušenosti, chování a jednání, přátelství aj. Dimenze IV. - Postoje k napětí, riziku, odvaze a dobrodružství aj. Dimenze V. - Postoje k estetickým zkušenostem v TV a sportu, kráse a ladnosti pohybu aj. Dimenze VI. - Postoje k relaxaci, kompenzaci, snižování tenze aj. Dotazník se používá od roku 1983. Výsledky: Zjistili jsme názory a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 884 záznamů.   začátekpředchozí535 - 544dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.