Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komplexní evaluace soukromého předškolního zařízení s akreditací MŠMT
Vodová, Veronika ; Šimek, Dušan (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Tato práce se zabývá komplexní evaluací soukromé mateřské školy zařazené do rejstříku školských právnických osob. Hlavním výzkumným problémem jevymezení předškolního zařízení s akreditací Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen MŠMT) v oblasti vzdělávání na základě jeho komplexní evaluace. Cílem práce je kompletně zanalyzovat vybranou předškolní instituci s akreditací MŠMT a následně ji vymezit v oblasti vzdělávání s ohledem na výzkumné předpoklady založené na zákonech, vyhláškách, školských vládních dokumentech a na dokumentech vybrané instituce. Objektem této práce bude soukromá mateřská škola s akreditací MŠMT a předmětem bude evaluace jejího fungování, tedy evaluace organizace, kontroly, personálního zajištění, obsahu a formy vzdělávání, edukačního prostředí a spokojenosti zaměstnanců školy. Analyzovat budeme v práci i prostředky a postupy, kterých musí být dosaženo, aby daná organizace akreditaci získala. Následně na základě dotazníku zjistíme, jak zaměstnancům organizace vyhovuje tento systém působení nebo se vůči němu v určitých oblastech vymezují. Z důvodu objektivního a komplexního pohledu využijeme následné SWOT analýzy, díky které bude stanovena strategie organizace. Závěrem této práce se budeme snažit postihnout fungování soukromé mateřské školy s akreditací MŠMT z...
Dramatická výchova jako nástroj k poznávání historického dědictví hlavního města Prahy
Čechová, Květoslava ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dramatickou výchovou a jejím využitím jako nástroje pro výuku historických témat spojených s Prahou a jejími památkami. Diplomová práce je rozdělena na dvě základní části. V teoretické části je charakterizována dramatická výchova, vyjmenovány jsou její principy a metody práce. Dále je zde uvedeno zařazení historie a dramatické výchovy v Rámcovém vzdělávacím programu. Kromě pozitiv dramatické výchovy ve výuce se teoretická část zabývá i jejími možnými problémy. Praktická část obsahuje návrh vzorových lekcí na téma Prahy a historie s ní spojené. Tyto lekce jsou uvedené do praxe a popsán jejich průběh, včetně vybraných zásadních situací pro toto téma.
Výuka bruslení u dětí předškolního věku
Žáčková, Lada ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
NÁZEV: Výuka bruslení předškolních dětí AUTOR: Lada Žáčková KATEDRA: Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Ladislav Pokorný ABSTRAKT: Tato diplomová práce mapuje výuku bruslení u dětí předškolního věku. Dále zahrnuje specifika předškolního věku, jeho vzdělávací koncepci, trénink a pohyb předškolních dětí, metodiku bruslení a přípravy na hodiny bruslení. Cílem této práce bylo zmapovat výuku bruslení předškolních dětí v různých institucích, zda děti docílí porovnatelných výsledků při stejném počtu hodin od úrovně naprostý začátečník, i zda se dá navržený model výuky použít v jiných bruslařských sportech a dosáhnout v nich určité bruslařské úrovně. Na základě poznatků, prostudované literatury a zkušeností trenérů je navržen optimální model výuky bruslení pro tuto věkovou skupinu, který je ověřen a porovnán v praxi. Práce je podložena dotazníkovým šetřením u trenérů a experimentem u této věkové skupiny. Výsledky mé práce odpověděly kladně na stanovené požadavky. KLÍČOVÁ SLOVA: dítě, předškolní věk, vzdělávací koncepce, Rámcový vzdělávací program, metodika bruslení, tréninkový plán, krasobruslení, hokej, rychlobruslení, kurzy bruslení
Současné přístupy k výuce hudební výchovy na základních a středních školách a hudební nauky na ZUŠ
Šelmeczi, Jakub ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Marešová, Jiřina (oponent)
Tato bakalářská práce se předně zabývá moderními přístupy ve výuce hudební nauky na ZUŠ, a také výukou hudební výchovy na ZŠ a SŠ. V první kapitole jsou shrnuty základní pojmy nutné pro chápání celého systému hudebního vzdělání. Blíže zde rozebírám rámcový vzdělávací program ZŠ, SŠ a ZUŠ, který je základním stavebním kamenem při tvorbě školního vzdělávacího programu každé školy. Ve druhé kapitole rozebírám problematiku zápisů na ZUŠ, kde analyzuji hudební vlohy a způsoby jejich diagnostiky v kontextu zápisu na ZUŠ. V odborné literatuře je zápis na ZUŠ zmíněn pouze okrajově, proto jsem tomuto tématu v mé práci věnoval dostatečný prostor. Třetí kapitola pojednává o vnitřních a vnějších faktorech ovlivňujících výuku a shrnuje mou perspektivu na jednotlivé aspekty vyučování a vyučovací hodiny. Snažím se dále názorným způsobem předložit své zkušenosti a ty pak předat čtenáři. Čtvrtou kapitolu věnuji výzkumu, stanovuji hypotézy a vyhodnocuji nasbíraná data. V poslední kapitole detailně rozepisuji to, jak si myslím, že by na základě předchozích zkušeností a nově nasbíraných dat, měla být strukturovaná hodina hudební nauky. Podobný způsob výuky lze aplikovat i na hudební výchově na ZŠ a SŠ.
Mateřské a základní školy v rámci jednoho právního subjektu a způsoby vzájemné spolupráce nejen při přechodu z jedné instituce do druhé
Košátková, Lucie ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Spolupráce mateřských a základních škol v rámci jednoho právního subjektu při přechodu dětí z jedné instituce do druhé Diplomová práce pojednává o možnostech a formách vzájemné spolupráce instituce mateřské a základní školy v rámci jednoho právního subjektu. V teoretické části jsou vymezeny pojmy důležité pro pochopení práce. Těmi jsou předškolní a základní vzdělávání a jejich rámcové vzdělávací programy, definuje jejich společné cíle ve vzdělávání. Dále pedagogicko- psychologický pohled na připravenost dětí na základní školu a podmínky přijetí k povinné školní docházce, tedy zápisu do 1. tříd a vývojových specifik předškolního a mladšího školního věku. V empirické části, pomocí výzkumné metody dotazníku, odpovídá na výzkumné otázky, které zkoumají, jaké je vzájemné povědomí o Rámcových vzdělávacích programech předškolního a základního vzdělávání mezi učiteli předškolních tříd mateřských škol a 1. tříd škol základních, které jsou jedním sloučeným subjektem; a jaké kroky uskutečňují tyto dvě instituce v rámci spolupráce při přechodu dětí z mateřské do základní školy.
Pojďme oživit nedávnou historii ... aneb jak na výuku soudobých dějin na středních školách
Hofnerová, Marcela ; Mücke, Pavel (vedoucí práce) ; Vaněk, Miroslav (oponent)
Diplomová práce s názvem Pojďme oživit nedávnou historii … aneb jak na výuku soudobých dějin na středních školách je pojata formou metodické příručky pro učitele středních škol, kteří by chtěli zajímavě, badatelsky a efektivně pojmout svou výuku soudobých dějin. Jsou zde nastíněny překážky, kvůli kterým se pedagogové soudobým dějinám vyhýbají, dále jsou v této práci porovnány a zhodnoceny učebnice dějepisu, jež patří mezi nejčastěji užívané při výuce na středních školách. Též je patrno, kolik prostoru je soudobým dějinám v těchto učebnicích věnováno a která témata soudobých dějin preferuje rámcový vzdělávací program. Práce je zaměřena na československé a české soudobé dějiny, k nimž předkládá možnosti využívání různých internetových platforem, jež jsou učitelům přímo určeny nebo z nich mohou čerpat inspiraci pro svou výuku. V neposlední řadě též nabízí několik aktivit zahrnujících práci s prameny či jinými dobovými artefakty, jichž lze v hodinách využít. Zároveň upozorňuje na možnosti tematických exkurzí s doplňujícím materiálem, kterými je možno výuku efektivně doplnit. V práci je představen rovněž malý výzkum, jehož úkolem je zmapování postoje učitelů dějepisu k výuce soudobých dějin.
Zavedení týdenních témat do výuky na základní škole speciální
Megyešiová, Lucia ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Práce pojednává o možnostech vzdělávání žáků se středně těžkým a těžkým mentálním postižením, souběžným postižením více vadami a s autismem. Teoretická část popisuje systém vzdělávání této skupiny žáků a představuje vyučování v praktické části předkládá návrh výukového projektu formou týdenních tematických bloků pro žáky základní školy speciální, který je přizpůsoben specifikům vzdělávacích potřeb těchto žáků. Cíl trvání jednoho měsíce do podmínek konkrétní základní školy speciální a akčním zjistit, jaké výsledky učení přinásí integrované tematické výuky na základní ško KLÍČOVÁ SLOVA Žáci s mentálním postižením, integrované tematické vyučování (ITV), speciální školy, kombinované postižení, rámcový vzdělávací program (RVP)
Faktory ovlivňující výuku sportovní gymnastiky na druhém stupni základní školy
Vajglová, Kateřina ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá faktory ovlivňujícími výuku sportovní gymnastiky na druhém stupni základní školy. Bylo zjišťováno, kdy se učitelé sami setkali s výukou sportovní gymnastiky, jejich názory na zařazování sportovní gymnastiky do školní tělesné výchovy, materiální vybavenost tělocvičny, kterou mají k dispozici a rizika možných zranění. V teoretické části je popisováno zařazení sportovní gymnastiky do školního vzdělávacího programu. Praktická část porovná výsledky dotazníků, na které odpovídali učitelé druhého stupně základní školy a jsou doplněny o rozhovor. KLÍČOVÁ SLOVA Tělesná výchova, gymnastika, sportovní gymnastika, rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program, dotazník, rozhovor
Mediální výchova pohledem žáků
JINDROVÁ, Kristýna
Tato diplomová práce si klade za cíl zmapovat důležitost mediální výchovy ve všeobecném vzdělávání. Odhalit, jak žáci 2. stupně ZŠ a nižšího stupně víceletých gymnázií reflektují výuku mediální výchovy, a zároveň zjistit její přínos a využití v praktickém životě žáků. Teoretická část popisuje základní poznatky, které jsou s tímto tématem spojeny. Největší důraz je kladen na pojetí mediální výchovy v českém vzdělávacím systému. Praktická část je věnována výsledkům výzkumu, kdy na základě rozhovorů s žáky 2. stupně základních škol a nižšího stupně víceletých gymnázií je zjišťováno, jaký je pohled těchto žáků na výuku mediální výchovy. Skrze jednotlivé výpovědi se autorka kromě výše uvedených cílů dále pokusí nastínit, zda se nějak liší pojetí mediální výchovy u žáků základní školy a víceletého gymnázia. V samotném závěru práce jsou autorkou podány návrhy ke zlepšení či zpestření výuky mediální výchovy, které reagují na skutečnosti zjištěné ve výzkumu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.