Název:
Zavedení týdenních témat do výuky na základní škole speciální
Překlad názvu:
Implementation of weekly thematic units into the teaching in special elementary school
Autoři:
Megyešiová, Lucia ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce pojednává o možnostech vzdělávání žáků se středně těžkým a těžkým mentálním postižením, souběžným postižením více vadami a s autismem. Teoretická část popisuje systém vzdělávání této skupiny žáků a představuje vyučování v praktické části předkládá návrh výukového projektu formou týdenních tematických bloků pro žáky základní školy speciální, který je přizpůsoben specifikům vzdělávacích potřeb těchto žáků. Cíl trvání jednoho měsíce do podmínek konkrétní základní školy speciální a akčním zjistit, jaké výsledky učení přinásí integrované tematické výuky na základní ško KLÍČOVÁ SLOVA Žáci s mentálním postižením, integrované tematické vyučování (ITV), speciální školy, kombinované postižení, rámcový vzdělávací program (RVP)The thesis deals with possibilities of educating pupils with moderate and severe mental disabilities, multiple disabilities and autism. The theoretical part describes an educational system of these pupils and presents an integrated thematic teaching model in weekly units. The practical part presents a proposal of teaching project in the specific educational needs of these pupils. The aim of this thesis is to introduce proposed teaching project in the duration of one month, into the conditions of particular special elementary school and find out its learning results by action research. The outputs of this thesis are proposals for integrated thematic teaching in special elementary school. KEYWORDS Pupils with mental disability, integrated thematic teaching, special schools, multiple disability, framework educational program
Klíčová slova:
integrované tematické vyučování (ITV); kombinované postižení; rámcový vzdělávací program (RVP); speciální školy; Žáci s mentálním postižením; framework educational program; integrated thematic teaching; multiple disability; Pupils with mental disability; special schools