Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 431 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvod rodičů a jeho dopad na žáky 1. stupně ZŠ
VONDRÁKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá rozvodem rodičů a jeho dopady na dítě v mladším školním věku. V teoretické části je zaměřena na rodinu a celkový proces rozvodu. Důraz je kladen na prožívání dítěte, jeho reakce, školní život a celkové dopady rozvodu na jeho osobu. Praktická část představuje výzkum sledující zkušenosti mladých dospělých, jejichž rodiče se rozvedli v jejich mladším školním věku. Ukázalo se, že významný vliv na jejich vyrovnání s touto změnou měla komunikace s rodiči a zachování kontaktu a vztahu s nerezidentním rodičem (ve všech sledovaných případech otcem). Tam, kde tomu tak nebylo, se děti se změnou vyrovnávaly obtížněji. Jednou z náročných proměnných bylo stěhování a v jednom případě též významné zhoršení vztahu matky k dceři. V těchto případech se u dítěte ve škole projevily obtíže ve vztazích s vrstevníky i ve školním výkonu.
Problematika povinného a nepovinného očkování dětí
DOLEŽALOVÁ, Anna
Současný stav: Vakcinace je nedílnou součástí prevence infekčních onemocnění. V České republice se v současnosti povinně očkuje proti devíti infekčním nemocem. Mezi činnosti dětské sestry patří nejen správná příprava a podání vakcíny dítěti, ale i edukace rodičů a dětí o očkování. Cílem práce: Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jaké znalosti mají rodiče o systému očkování dětí, popsat zkušenosti sester s přístupem rodičů k očkování jejich dětí a stanovit povinnosti dětské sestry při přípravě a aplikaci očkovací látky dětem. Metodika práce: Pro výzkumné šetření byla zvolena kombinovaná kvalitativně-kvantitativní metoda. Kvantitativní výzkum byl proveden pomocí nestandardizovaných dotazníků. Dotazníky byly rozdány rodičům v ordinacích praktických lékařů pro děti a dorost (PLDD) a dále byly dostupné na sociálních platformách sdružující rodiče. V rámci dotazníkového šetření bylo získáno a následně zpracováno 152 dotazníků. Kvalitativní část studie byla realizována technikou polostrukturovaných rozhovorů se sestrami u praktického lékaře pro děti a dorost. Velikost výzkumného souboru byla dána teoretickou saturací dat. Celkem bylo provedeno deset rozhovorů se sestrami ve vybraných ordinacích PLDD v Českých Budějovicích a Dačicích. Výběr informantů a respondentů byl záměrný. Výsledky: Z kvantitativní části výzkumného šetření vyplynulo, že znalost rodičů o systému očkování dětí v ČR statisticky významně souvisí s jejich vzděláním (p<0,001) a počtem jejich dětí (p = 0,006). Čím vyšší vzdělání rodičů a počet dětí, tím vyšší jejich znalost. Souvislost znalostí s věkem respondentů nebyla prokázána (p=0,197). Kvalitativní výzkumné šetření potvrdilo, že sestry mají dostatečné znalosti o jejich povinnostech při očkování dětí. Zkušenosti sester, s přístupem rodičů k očkování jejich dětí, jsou takové, že většina rodičů s očkováním souhlasí. Mezi jejich důvody řadí zdraví jejich dítěte a fakt, že rodiče nechtějí řešit komplikace ve starším věku dítěte (nemožnost navštěvovat předškolní zařízení, letní tábory aj.). Dle zkušeností sester mezi důvody rodičů, kteří nechtějí udělit souhlas s očkováním jejich dětí, patří strach z vedlejších nežádoucích účinků po očkování a jejich celkové odmítání autorit. Závěr a doporučení pro praxi: V dnešní době je očkování dětí ve společnosti velmi diskutované téma. Proto je edukace rodičů o očkování v primární preventivní péči sestrou a lékařem velmi důležitá. Nedílnou součástí edukace rodičů v primární péči sestrou a lékařem je vyvrácení všech nepravdivých informací o očkování a sdělování jen pravdivých faktů.
Vliv rozvodu rodičů na sociální chování dětí v dospělosti.
RŮŽIČKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá vlivem rozvodu rodičů na sociální chování dětí v dospělosti a cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké dopady může mít rozvod rodičů na sociální chování v dospělosti. V souvislosti s tímto cílem jsou výzkumné otázky, které se zabývají tím, jak vnímají dospělí zkušenost rozvod rodičů a jak vnímají jedinci v období dospělosti dopady rozvodu rodičů na svůj současný život. Praktická část je realizována prostřednictvím kvalitativního výzkumu s využitím techniky sběru dat pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Tato metoda umožňuje nejen získat informace o konkrétních otázkách, ale také se zaměřit na jedinečné zkušenosti a pohledy každého jednotlivého komunikačního partnera. Výzkum obsahuje rozhovor s deseti dospělými jedinci, kteří v minulosti prožili rozvod svých rodičů. Z výsledků mého výzkumu je patrné, že zkušenost rozvodu rodičů může být pro dospělé jedince jak inspirací, tak i ponaučením do budoucna, nicméně dopadům, které si dospělí z této zkušenosti odnášejí se nedá vyhnout. Přesto díky svým zkušenostem a dopadům, si mohou určit své preference a priority v životě. Je klíčové umět se svými zkušenostmi a dopady pracovat a najít si dostatečnou podporu od rodiny, partnera, přátel či odborníka. Výsledky tohoto výzkumu mohou přispět k terapeutickým a poradenským službám pro rodiny a jednotlivce, kteří se s těmito výzvami potýkají a také mohou poskytnout cenné informace pracovníkům z odboru sociálně-právní ochrany dětí, kteří se tímto tématem zabývají, a mohou využít výsledky výzkumu k lepšímu porozumění a pomoci svým klientům.
Sharenting z pohledu rodičů a dětí ve věku 10-13 let
Zavadilová, Tereza ; Háša, Marek (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce zpracovává téma sharenting skrze perspektivu rodičů a jejich dětí ve věku 10-13 let. Prostřednictvím zkoumaného fenoménu je věnován prostor rodičům a dětem k vyjádření jejich vlastního postoje. Výzkum reflektuje dosavadní teoretické poznatky, kterými je problematika sharentingu definována. Pomocí hloubkových kvalitativních rozhovorů je zpracován výzkum s dvojicí rodič a dítě. Data byla analyzována kombinací tematické a konverzační analýzy. Z hlavních zjištění v této práci vyplývá, že dotazované děti projevují vůči svým rodičům důvěru, avšak jejich postoj se značně liší podle konkrétního obsahu a vůči subjektům, kterými je sdílení jejich vlastní osoby vykonáváno. Podle dětí by ke zveřejňování jejich informací mělo docházet pouze za předpokladu jejich souhlasu. Pro rodiče je sharenting novou disciplínou, o které není k dispozici příliš mnoho informací. Pomocí výzkumu bylo zjištěno, že mezi rodiči a dětmi nedochází k pravidelné komunikaci na probírané téma. Z výpovědí participantů a následných hlavních zjištění výzkumu je potvrzeno, že by se problematika sharentingu měla více rozšířit do povědomí široké veřejnosti. Výsledky tohoto výzkumu mohou sloužit jako základ pro realizaci dalšího výzkumu zaměřeného na sharenting.
Motivace v tenise u dětí staršího školního věku
Hradský, Lukáš ; Kočíb, Tomáš (vedoucí práce) ; Pravečková, Petra (oponent)
1 Abstrakt Název práce: Motivace v tenise u dětí staršího školního věku Cíl práce: Cílem mé diplomové práce je prozkoumat úroveň motivace dětí v tenisovém klubu Písek ve věku staršího školního věku. Pomocí ověřeného dotazníku jsem zjišťoval, co je hlavní motivací, proč se mladí tenisté v tenisovém klubu Písek věnují právě tomuto sportu, čeho chtějí v tenise dosáhnout, a jestli vnímají nějaké důvody, proč by s tenisem mohli přestat. Pokusil jsem se také porovnat, jak se změnila úroveň motivace a aspirace dětí oproti výzkumu, který proběhl v roce 2019 v tenisovém klubu Písek u dětí mladšího školního věku. Metoda: Výzkum byl proveden kvantitativní metodou pomocí české verze standardizovaného dotazníku The Sport Motivation Scale "SMS-28". Dotazník byl doplněn o 3 doplňující otevřené otázky. Výsledky: Výzkum ukázal, že u dětí ve věku staršího školního věku v tenisovém klubu Písek převládá vnitřní motivace nad vnější motivací. Z výzkumu dále vyplývá, že děti jsou nejvíce motivovány vnitřní motivací prožít a vnitřní motivací něčeho dosáhnout. Zvýšenou pozornost vyžaduje vyšší hodnota amotivace u dětí ve věkové kategorii 13-15 let. Zjistili jsme také, že hlavními důvody pro ukončení tenisové kariéry dětí je jiný sport a další vzdělávání dětí. Klíčová slova: tenis, motivace, děti staršího školního věku, syndrom...
Reflexe pojetí výchovy k reprodukčnímu zdraví v základním vzdělávání
Scheithauerová, Lenka ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Šulová, Lenka (oponent) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Téma disertační práce bylo zvoleno na základě zjištění nedostatku dostupných informací a výzkumů, které by se zabývaly tím, jak se realizovala výchova k reprodukčnímu zdraví, zaváděná do základních škol v 90. letech, a jak (z pohledu jejích účastníků) naplnila očekávání, s nimiž byla implementována. Cílem předkládané disertační práce je na základě průzkumu dostupných pramenů, současných výzkumů a vlastního výzkumného šetření v oblasti výchovy k reprodukčnímu zdraví navrhnout další možné kroky vedoucí k rozvoji daného oboru a identifikovat témata vhodná pro další výzkum ve vytčené oblasti. V projektu je nabídnut pohled na danou problematiku optikou respondentů ze dvou zemí: z České republiky a ze Španělska - další evropské země, v níž byla výchova k reprodukčnímu zdraví zaváděna ve stejném období, avšak s odlišnými přístupy. Španělsko je země se silně katolickou tradicí, v České republice naproti tomu žije pouze nízký počet obyvatel s deklarovanou náboženskou příslušností (podle statistických údajů ČSÚ z roku 2021 má ČR jeden z nejnižších podílů občanů s náboženskou afiliací v Evropě). Participanti výzkumného šetření jsou současní mladiství a mladí dospělí ve věku 15- 26 let z České republiky a ze Španělska, kteří navštěvovali základní školu v době, kdy byla výchova k reprodukčnímu zdraví...
Obliba postav u dětí mladšího školního věku, jejich rodičů a prarodičů
Vaňková, Adéla ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá oblibou postav v literatuře pro děti, a to u tří generací - dětí, jejich rodičů a prarodičů. Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit, jak se proměňovala oblíbenost postav u jednotlivých generací. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. Teoretická část obsahuje několik hlavních celků. V prvním celku se autorka zabývá literaturou jako takovou, její historií, dělením a různými literárními žánry včetně různých pojetí postavy podle několika autorů, například Daniely Hodrové, Bohumila Fořta, Seymoura Chatmana nebo Aristotela. V druhé části představuje postavu, její charakteristiku, historii a ostatní druhy postav v literatuře. Poté se práce zaměřuje na literaturu pro děti, její vývoj, její historii a oblíbenost postav podle výzkumu Jiřího Trávníčka, ve kterém jsou popsány jednotlivé čtenářské generace a fenomény s nimi spojené, které budou také součástí této práce. V empirické části této práce je představen kvalitativní výzkum. Zvolenou metodou jsou osobní rozhovory se čtyřmi odlišnými rodinami. Všichni respondenti jsou rozděleni dle bydliště, věku, pohlaví a dosaženého vzdělání do několika kategorií, které byly následně porovnány napříč výzkumem. Na konci této části jsou popsány výsledky kvalitativního výzkumu - rozhovorů. Výsledky jsou také zpracované v grafech s...
Adaptace dvouletých dětí v dětských skupinách
Hýblerová, Karolína ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám specifickým vývojem dvouletých dětí. Konkrétně jde o fyzický, kognitivní, sociální a emocionální vývoj. Druhá až třetí kapitola je zaměřena na historii zařazování dvouletých dětí do předškolních zařízení, názory odborníků na to, zda je pro děti vhodný nástup do předškolního zařízení ve věku dvou let, a jaké existují v ČR možnosti zařazení dvouletých dětí do dětského kolektivu. Čtvrtá kapitola se věnuje možnostem, které mají rodiče v ČR, když chtějí umístit své dvouleté dítě do předškolního zařízení. Poslední - pátá kapitola pojednává o adaptaci jako takové. Praktická část diplomové práce začíná stanovením cílů, jimiž jsou analýza adaptačního plánu konkrétní dětské skupiny, zjištění, jak probíhá adaptační období u 11 dětí z konkrétní dětské skupiny, které byly zapojeny do výzkumu. V neposlední řadě je cílem výzkumu přijít na to, co by dvouletým dětem i jejich rodičům mohlo adaptaci do dětské skupiny zjednodušit. Na cestě k naplnění cílů jsem čerpala z docházkových záznamů dětské skupiny, dotazníků od rodičů dětí, a především ze svého zúčastněného pozorování. Dále se věnuji obecným standardům kvality i standardům kvality konkrétní dětské skupiny. Součástí praktické části diplomové práce je i adaptační plán konkrétní dětské skupiny a analýza případových studií 11...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 431 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.