Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 97 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv dostupnosti pornografie na partnerské vztahy
Skalický, Václav ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Bakalářská práce se věnuje souvislostem mezi partnerskými vztahy a užíváním internetové pornografie. Základním výzkumným cílem bylo identifikovat významné souvislosti mezi užíváním pornografie, vlastnostmi partnerských vztahů a sociodemografickými atributy, přičemž součástí tohoto cíle bylo také zhodnocení možného inhibičního vlivu užívání pornografie na zájem o partnerské vztahy u svobodných osob. Závěrečným cílem výzkumu bylo posoudit, zdali mohou být partnerské vztahy ovlivněny nejen pornografií obecně, ale také specificky její současnou neomezenou dostupností na internetu. Výsledky výzkumu ukazují, že způsoby sledování internetové pornografie - jako jsou frekvence sledování, druh sledovaného obsahu nebo věk při prvním zhlédnutí pornografie - v mnoha ohledech významně souvisí s tím, jaké mají lidé partnerské vztahy a také významně souvisí s některými sociodemografickými atributy. Dle výzkumných zjištění mohou být partnerské vztahy neomezenou dostupností pornografie skutečně ovlivněny, a to skrze důsledky snižujícího se věku při první pornografické expozici. Inhibiční vliv pornografie na zájem o partnerské vztahy nebyl výzkumem prokázán. KLÍČOVÁ SLOVA pornografie, internetová pornografie, partnerské vztahy, sexualita
Nadaní žáci v základním školství
Mňuk, Kamil ; High, Radka (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Stěžejním tématem této práce je problematika žáků s nadáním a mimořádným nadáním a jejich vzdělávání v základních školách. Teoretická část práce se zabývá terminologií, modely nadání, charakteristickými projevy nadaných žáků, kognitivními i mimointelektovými znaky i specifickou skupinou nadaných dětí, kterou tvoří zejména žáci s dvojí výjimečností a podvýkonností. Rozebírá rovněž edukační a vzdělávací potřeby nadaných, poskytuje přehled legislativních podkladů, s tím souvisejících, a uvádí odborníky doporučované přístupy, které se mohou směrem k žákům nadaným v povinném školním vzdělávání efektivně uplatnit. Cílem výzkumné části je prostřednictvím dotazníků vlastní konstrukce analyzovat zkušenosti pedagogů - výchovných poradců - s nadanými žáky na základních školách v regionu Rychnov nad Kněžnou, zároveň analyzovat jejich postoje, přístupy a orientaci v problematice i to, jak probíhá nominace a identifikace těchto žáků a jak jsou podporováni při svém vzdělávání. Výzkum doplňují kazuistické snímky nadaných dětí, vzniklé na podkladě rozhovorů s jejich rodiči, které se orientují rovněž na přístup ke konkrétním žákům v kontextu nadání na základních školách. Výsledky výzkumu poukazují na aktuální stav problematiky, která souvisí nejen s nominací a identifikací žáků s nadáním či mimořádným nadáním na...
Využití paměťových technik při výuce slovní zásoby anglického jazyka - intervenční studie
Dámová, Alena ; Špačková, Klára (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku osvojování slovní zásoby v cizím jazyce. Představuje intervenční studii ověřující přínos Metody slovíček v příbězích při osvojení nové slovní zásoby v anglickém jazyce u dětí mladšího školního věku. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol, ve kterých představuje aktuální poznatky o paměti. Zabývá se také paměťovými technikami a možnostmi využití paměťových technik při osvojování a výuce slovní zásoby. Práce popisuje jak pojetí, tak současný stav poznání daných pojmů ve vztahu k učení a úspěšnému rozvoji cizojazyčných kompetencí. Praktická část se opírá o kvantitativní výzkum, ve kterém proběhla výuka slovní zásoby anglického jazyka pomocí vybraných paměťových technik. Samotné výzkumné šetření probíhalo ve dvou výzkumných skupinách žáků 4. ročníků po dobu 12 týdnů. Kromě úrovně osvojení jazyka a slovní zásoby včetně pravopisu slov byly sledovány také individuální rozdíly v paměťových schopnostech žáků. Výsledky výzkumného šetření poukázaly na statisticky významné rozdíly ve prospěch žáků experimentální skupiny v úlohách zaměřených na osvojování slovní zásoby, ale neprokázaly vliv paměťové techniky na rozvoj paměťových schopností a celkovou jazykovou komunikativní kompetenci. KLÍČOVÁ SLOVA anglický jazyk, mladší školní věk, paměť, paměťové techniky,...
Podpůrná opatření ve vzdělávání - vliv navýšení časové dotace na výkon žáků se specifickými poruchami učení
Frombergerová, Anna ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Vítečková, Miluše (oponent) ; Špačková, Klára (oponent)
Disertační práce se zaměřuje na analýzu oblasti podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Hlavní oblastí studie je navyšování časové dotace na práci žáků se specifickými poruchami učení, což je jedna z nejčastěji volených forem podpory pro tyto žáky. Po představení teoretických východisek studie je prezentován samotný výzkum. Jedná se o kvantitativní analýzu výkonu žáků 9. tříd základních škol. Výzkumný soubor obsahoval žáky s SPU (N = 31) a intaktní žáky (N = 188). Žáci pracovali na Testu struktury inteligence I-S-T 2000 R a jejich výkony byly následně statisticky zpracovány. Žáci s SPU měli k dispozici o 25 % na práci více, než žáci intaktní, ale byli hodnoceni také v základním čase. Pracovalo se s jejich výkonem v podobě hrubých skórů (tedy fakticky správně vyplněných položek), hrubé skóre se nepřevádělo na inteligenční kvocient. Statisticky významné výsledky byly zjištěny v následujících oblastech. Žáci s SPU podali v rámci své skupiny statisticky významně lepší výkon, pokud pracovali s navýšením času (než v čase základním), a to ve všech hodnocených škálách i subtestech. Při hodnocení rozdílu mezi žáky s SPU a intaktní skupinou žáků, dosahovali žáci s SPU, s přidaným časem navíc, statisticky významně lepších výkonů ve figurální škále testu a v subtestu Výběr...
Sourozenecké vztahy z pohledu dospělého
Krulišová, Julie ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
V teoretické části této diplomové práce shrnuji s využitím odborné literatury některá východiska a poznatky k tématu rodiny a sourozencům v ní, specifik sourozeneckého vztahu a faktorů, které sourozenecký vztah ovlivňují - především sourozeneckým pozicím, věkovému rozdílu, počtu sourozenců a pohlaví. Dále pojednávám o sourozenecké dynamice, především o rivalitě a žárlivosti a o vývoji sourozeneckého vztahu v průběhu celého života člověka. V empirické části se pak věnuji mému kvantitativnímu výzkumu, ve kterém respondenti odpovídali na otázky o jejich osobních sourozeneckých vztazích. Formou testování byl dotazník a byl rozdělen na část dětství a část současnost. Mým cílem bylo více se přiblížit pohledu dospělých a jejich subjektivnímu hodnocení jejich sourozeneckých vztahů v dětství i v dospělosti. Z výzkumu vyplynulo, že spokojenost se vztahem v dětství ovlivňuje spokojenost s ním v dospělosti, zároveň jsou respondenti spokojenější se sourozeneckým vztahem, který mají ve svém dospělém životě, než který měli v dětství (kromě pozice prostředních sourozenců, kteří uváděli vyšší spokojenost v dětství). Převážně pozitivně hodnotí své sourozenecké vztahy v celkovém hodnocení přibližně 80 % respondentů. Více pozitivních...
Vybrané kognitivní předpoklady a metakognice ve vztahu k obtížím v aritmetických dovednostech u žáků mladšího školního věku
Stieranková, Marína ; Špačková, Klára (vedoucí práce) ; Skalová Pražáková, Kateřina (oponent)
Tato práce se zabývá oblastí obtíží v aritmetických dovednostech ve vztahu k metakognici a vybraným kognitivním předpokladům u žáků mladšího školního věku. Teoretická část této práce poskytuje vhled do problematiky metakognice, matematických dovedností, kognitivních předpokladů pro jejich rozvoj, metakognice v souvislosti s matematikou, a také se věnuje nástrojům pro měření těchto oblastí. V empirické části popisuje výzkum, jehož cílem bylo porovnat metakognitivní znalosti (vztahujících se k self, úlohám a strategiím) a vybrané kognitivní předpoklady (symbolické a nesymbolické vnímání množství (numerozita), prostorové schopnosti, inhibice) u skupiny žáků s oslabenou úrovní aritmetických dovedností (N=24) a skupiny žáků s úrovní aritmetických dovedností v normě (N=31). Výsledky výzkumu prokázaly mezi výzkumnými skupinami rozdíl v metakognitivních znalostech vztahujících se k self a metakognitivních znalostech vztahujících se ke strategiím posilujícím kompetence. V ostatních sledovaných oblastech (metakognitivní znalosti vztahující se k úlohám, k vyhýbacím strategiím a vybrané kognitivní předpoklady) nebyl statisticky významný rozdíl mezi sledovanými skupinami žáků prokázán. KLÍČOVÁ SLOVA aritmetické dovednosti, metakognitivní znalosti, mladší školní věk, kognitivní předpoklady, výukové obtíže
Strachy a strašidla u dětí předškolního a mladšího školního věku
Brummer, Martin ; Valentová, Hana (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá významem strašidel v představách dětí. Teoretická část pojednává o vlivu strašidel na evropskou kulturu, definuje pojem strachu a uvádí základní rozdíly v jeho obsahu u dětí předškolního a mladšího školního věku. Dále definuje pojmy gender a pohlaví a předkládá rozdíly ve vnímání strachu mezi dívkami a chlapci. Empirická část je rozdělena na dvě části. V první části je u dětí a jejich příbuzných prostřednictvím 5bodové škály zjišťována intenzita dětského strachu ze strašidel a dalších strachů. Druhá část empirické práce uvádí informace o dětských představách o strašidlech získaných prostřednictvím rozhovorů s dětmi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 97 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 ŠPAČKOVÁ, Kateřina
5 ŠPAČKOVÁ, Kristýna
2 Špačková, Kamila
5 Špačková, Kateřina
5 Špačková, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.