Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv informačního přetížení na psychiku adolescentů a strategie jeho zvládání
Havránková, Anna ; Háša, Marek (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce s názvem Informační přetížení a jeho vliv na psychiku adolescentů a strategie jeho zvládání se zabývá informačním přesycením a psychickou kondicí adolescentů. Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem ovlivňuje příliš velké množství informací na sociálních sítích psychickou pohodu dospívajících. Teoretická část poskytuje vhled do problematiky informačního přehlcení na digitálních platformách. Věnuje se také různým typům a dělením informačního přetížení, příčinám jeho vzniku a projevům a dopadům tohoto přetížení na člověka. Kromě toho se také zabývá strategiemi, které slouží ke zvládání informačního přehlcení. Teoretická část rovněž poskytuje podrobnější charakteristiku adolescentů. Zaměřuje se na jejich kognitivní vývoj, sociální změny, duševní vývoj a jejich vztah k sociálním sítím. Na tuto část navazuje poslední kapitola věnující se vlastnostem sociálních sítí a souvislostem mezi nimi a informačním přesycením. V metodologické části jsou představeny hlavní cíle výzkumu a výzkumné otázky, které se zabývají pohledem adolescentů na sociální sítě, způsobem, jakým prožívají informační přehlcení, důsledky tohoto přetížení a strategiemi, které adolescenti využívají k jeho zvládání. Výzkumná data byla získána za pomoci polostrukturovaných rozhovorů, kterých se zúčastnilo jedenáct...
(Ne)bezpečné sociální sítě pohledem dětí
Šolcová, Tereza ; Háša, Marek (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje bezpečnosti dětí na sociálních sítích z perspektivy jejich vlastních zkušeností a vnímání. Pomocí interpretativní fenomenologické analýzy se snaží popsat žitou zkušenost participantů s důrazem na citlivost tématu. Výsledky výzkumu byly získány pomocí polostrukturovaných rozhovorů se sedmi participanty ve věku 13 let ze Základní školy Lutín. Jednotlivé rozhovory byly nahrávány a následně interpretovány podle jednotlivých postupů zvolené metody analýzy.
Marketingové strategie neziskových organizací na sociálních sítích a reakce jejich uživatelů
Bílková, Kateřina ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Háša, Marek (oponent)
Práce se věnuje marketingovým strategiím neziskových organizací na sociálních sítích v souvislosti s válkou na Ukrajině a zkoumá, jak uživatelské publikum na tyto strategie reaguje a jaké k nim zastává postoje. Teoretická část se proto zabývá pojmem nezisková organizace, kterou definuje stejně jako jednotlivé typy těchto organizací, dále pak marketingem, konkrétně sociálním marketingem a marketingem neziskových organizací jakožto stěžejními body práce, a poté marketingovými strategiemi neziskových organizací. Práce rozebírá také image a reputaci neziskových organizací a to, co ji tvoří. Samostatnou podkapitolou jsou rovněž faktory, které neziskové organizace od využívání sociálních sítí mohou odrazovat, a faktory úspěšnosti. Následuje kontextuální část, která se ve zkratce zabývá vypuknutím ozbrojeného konfliktu na Ukrajině a vybranými nejznámějšími neziskovými organizacemi, které působí v České republice. Následuje část metodologická, která popisuje zvolené metody kvalitativní a kvantitativní analýzy. Analytická část práce se věnuje nejprve kvalitativnímu dotazníkovému šetření, aby zmapovala základní trendy a charakteristiky lidí, kteří přispěli neziskovým organizacím jak v návaznosti na kampaně na sociálních sítích, tak těch, kteří měli motivaci jinou. Na tuto část poté navazují kvalitativní...
Vnímání stáří dětmi v souvislosti s mediálními reprezentacemi
Nikodemová, Tereza ; Háša, Marek (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje postojům dětí ke stáří a k seniorům v kontextu mediálních reprezentací. Část práce čerpající z literatury se zabývá sociální i mediální konstrukcí reality, mediálními reprezentacemi a vlivem médií na dětské publikum. Dále definuje stáří a přibližuje postavení seniorů ve společnosti, a nakonec nastiňuje způsob prezentace seniorů nejen v dětských médiích. Výzkumná část práce osvětluje problematiku vnímání stáří v kontextu mediálních reprezentací dětmi ve věku devět až jedenáct let, a to v souvislosti s již provedenými studiemi. V rámci vlastního zkoumání prostřednictvím individuálních hloubkových rozhovorů zjišťuje, jaké představy mají dětští participanti o starých lidech, jejich životech a postavení ve společnosti a jakou roli v tomto procesu hrají média. Studie zjistila, že děti nejčastěji staré osoby charakterizují pomocí vnějších znaků a přemýšlí o nich velmi stereotypně. Považují je za homogenní skupinu lidí s častými zdravotními potížemi, kteří žijí o samotě, naplňují primárně potřeby druhých, mají mnoho znalostí a jsou moudří. Děti projevují značnou obavu ze stárnutí a ve svých názorech se dopouští "otheringu", vyzdvihují "ideál mládí" a reflektují "dualitu stáří". "Mladé staré" považují za stále aktivní osoby pečující o mladší jedince, "pokročilé staré" poté za...
Jak sociální sítě ovlivňují stravování celiaků
Pretlová, Anna ; Háša, Marek (vedoucí práce) ; Hájková, Karolína (oponent)
Tato práce se zabývá vlivem sociálních sítí na stravování celiaků. Jejím cílem bylo zjistit, jak mohou sociální sítě, konkrétně Facebook, Instagram, YouTube, Twitter a Pinterest, ovlivňovat přípravu, nákup a konzumaci bezlepkových produktů. Zvolenou metodou výzkumu byl kvantitativní výzkum. Pomocí dotazníkového šetření a následné deskriptivní analýzy, byly získány výsledky od českých a několika málo slovenských celiaků a lidí s alergií na lepek. Samotný dotazník byl rozšířen na sociálních sítích Instagram, Facebook a aplikaci WhatsApp. Do výsledného vzorku bylo zařazeno 264 z původních 279 respondentů. Z výsledků vyplývá, že užívání sociálních sítí je mezi pacienty s celiakií a bezlepkovou dietou populární a uživatelům přináší užitek. Dále vyšlo najevo, že nejužitečnějšími sociálními sítěmi jsou Instagram a Facebook. Naopak YouTube, Twitter a Pinterest v hodnocení respondentů zcela propadly. Hlavním důvodem je malé množství přínosných informací. Co se stravování týče, celiaci podle výsledků vyhledávají hlavně nové recepty, produkty a místa, která nabízí bezlepkové pokrmy. Kromě rozšíření obzorů v oblasti stravy se také ukázalo, že sociální sítě obsahují důležité informace o nemoci samotné a zvyšují o ní povědomí. Lidé se tak snadněji orientují v tom, co bezlepková dieta obnáší a mají větší pocit...
Vliv influencerů na informovanost generace Z na sociálních sítích (na příkladu pandemie Covid-19)
Dostálová, Veronika ; Háša, Marek (vedoucí práce) ; Odstrčilová, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá možným vlivem influencerů na informovanost Generace Z o aktuálním dění a pandemii covid-19. Mimo to chce práce zjistit postoj příslušníků Generace Z k influencerům šířícím informace na sociálních sítích, zejména v souvislosti s relevantností a ověřitelností těchto informací. Mezi hlavní témata práce spadají sociální sítě, influenceři a Generace Z, které jsou v teoretické části představeny do většího detailu. Výzkumné šetření bylo provedeno formou šesti polostrukturovaných hloubkových rozhovorů se členy Generace Z. Realizace rozhovorů i analýza dat následovaly metodu zakotvené teorie. Výsledky naznačují, že participanti stále preferují spíše tradiční mediální zdroje, i v otázce důvěryhodnosti. Participanti si jsou vědomi existence informačního vlivu influencerů, ale přistupují k nim spíše negativně, i přesto, že během pandemie covid-19 minimálně od jednoho influencera informace čerpali. Hlavním limitem práce byl především malý počet a gendrově nevyvážený výběr participantů a také částečný úpadek zájmu o téma covid-19.
Depresivní porucha v českých denících a její zobrazení před a během pandemie Covid-19
Žižková, Kristýna ; Háša, Marek (vedoucí práce) ; Hodboď, Vojtěch (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje zobrazení depresivní poruchy ve třech nejčtenějších denících v České republice před a během pandemie Covid-19. Depresivní porucha patří mezi nejrozšířenější duševní onemocnění v celé populaci a podle Světové zdravotnické organizace došlo během prvního roku koronavirové pandemie k jejímu navýšení o 28 %. Ačkoliv je deprese léčitelnou poruchou, potřebným se často nedostává dostatečné péče. Jeden z důvodů představuje stigmatizace a s tím spojená sebestigmatizace, kdy ze strachu z odsouzení a v rámci své vlastní nedůvěry osoba s příznaky duševního onemocnění nevyhledá odbornou péči. Dle některých mediálních teorií se masová média podílejí na utváření postojů člověka a mohou ve svých obsazích přenášet stereotypy a předsudky. Zároveň však mohou média sloužit jako kvalitní zdroj informací a vzdělávat společnost. Proto se tento výzkum pomocí kvantitativní obsahové analýzy pokusil posoudit, zda dochází ke kvalitnímu a nestigmatizujícímu informování o depresivní poruše a zaměřil se také na frekvenci vydávání článků před a během pandemie Covid-19. Analýza deníků Blesk, MF DNES a Aha! však neprokázala žádné významné proměny v počtech publikovaných mediálních výstupů v rámci koronavirové pandemie, a v návaznosti na znalosti získané z Media Guide českého projektu NA ROVINU byly...
"For You Page" na sociální síti TikTok jako sexuální nástěnka pro mladé
Chmelíková, Daniela ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Háša, Marek (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na sociální síť TikTok a její videoobsah, zejména na obsah se sexuálním podtextem, jeho témata či přílišné odhalování. Teoretická část práce se zabývá vymezením sexuálního obsahu, samotných sociálních sítí a TikToku, jejich fungováním, a také vztahem mladistvých ke zmíněné sociální síti. Praktická část pomocí kvantitativní obsahové analýzy potvrdila nemalé zastoupení sexuálního podtextu ve stovkách krátkých videí publikovaných na platformě TikTok. Tato videa byla vyobrazena na profilu, který byl nastaven na 16 let a byla zkoumána také tematika videí, úroveň oblečení či sexuální mluva.
Using New Technologies in Healthy Lifestyle Interventions Targeted at Children: The Case of the Netherlands
Háša, Marek ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Nové technologie, jako jsou sociální sítě nebo mobilní hry, jsou často viněny z přispívání k neustále rostoucímu procentu obézních dětí. Ty samé technologie však paradoxně skrývají velký potenciál pro kampaně propagující zdravý životní styl mezi dětmi. Předmětem této práce byl přístup tvůrců takových kampaní k využití nových technologií. Autor se zaměřil na kampaně sociálního marketingu, které mají za cíl měnit návyky jednotlivců. Nizozemsko bylo pro svou nízkou prevalenci dětské obezity, a naopak velmi vysoké postavení ve světovém žebříčku inovativnosti vybráno jako země, jejíž kampaně by mohly poskytnout cennou inspiraci pro sociální marketéry z Česka i jiných evropských zemí. Hlavním cílem této mnohonásobné instrumentální případové studie bylo odhalit, jaké výhody a limitace využití nových technologií spatřovali sami tvůrci kampaní na podporu zdravého životního stylu u dětí. Na základě prostudování dostupných dokumentů a realizace polostrukturovaných rozhovorů s tvůrci sestavil autor případové studie čtyř nizozemských kampaní propagujících cvičení a zdravý spánek a stravu mezi dětmi. Výsledky výzkumu ukázaly, že autoři těchto kampaní skutečně vnímali nové technologie jako hrozbu pro fyzické i psychické zdraví dětí. Zároveň však tyto technologie považovali za neodlučitelnou součást dnešní...

Viz též: podobná jména autorů
3 Hasa, Martin
2 Hasa, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.