Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 681 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Atletika ve školní tělesné výchově na základních školách ve vybraném regionu
Antošová, Dominika ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Mejsnarová, Linda (oponent)
1 ABSTRAKT Název diplomové práce: Atletika ve školní tělesné výchově na základních školách ve vybraném regionu Zpracovala: Bc. Dominika Antošová Vedoucí diplomové práce: doc. PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D., MBA. Cíle práce: Cílem této práce je monitorovat výuku atletiky na základních školách v Praze a zjistit, v jakém rozsahu se atletika vyučuje a jaké jsou hlavní faktory ovlivňující míru zastoupení atletiky v hodinách tělesné výchovy. Pokusím se zhodnotit prostorovou a materiální vybavenost základních škol pro výuku atletiky. Dále budu sledovat, jaká cvičení zařazují učitelé do výuky v průběhu rozcvičení a průpravné části, jakým atletickým disciplínám se v tělesné výchově věnují a podle kterých kritérií hodnotí výkony žáků v atletice. Metodika práce: K zodpovězení výzkumných otázek byla zvolena metoda anketního šetření. Anketa byla vytvořena online formou v aplikaci Formuláře Google a následně rozeslána pomocí emailové adresy na všechny státní dvoustupňové základní školy v Praze. Kontaktovala jsem ředitele škol s prosbou o přeposlání ankety učitelům tělesné výchovy. Před odesláním ankety bylo nejprve provedeno krátké pilotní šetření. Získaná data byla zpracována do grafů a tabulek vytvořených pomocí programů Microsoft Excel a Microsoft Word a následně okomentována ve výsledkové části. Výsledky práce: Četnost...
Hodnocení tělesné zdatnosti žáků 4. až 5. třídy ZŠ prostřednictvím disciplín Odznaku všestrannosti
Štěpánová, Aneta ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název bakalářské práce: Hodnocení tělesné zdatnosti žáků 4. až 5. třídy ZŠ prostřednictvím disciplín Odznaku všestrannosti Zpracovala: Aneta Štěpánová Vedoucí bakalářské práce: Doc. PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D., MBA Cíl práce: Primárním cílem práce bylo zhodnotit úroveň tělesné zdatnosti u žáků 4. a 5. tříd vybrané základní školy. Pro hodnocení bylo použito 10 disciplín Odznaku všestrannosti. Pro stanovení dostatečné úrovně tělesné zdatnosti jsem zvolila kritérium dosažení minimálně hodnot bronzového odznaku bodového hodnocení v rámci OV. Sekundárním cílem bylo naměřené hodnoty porovnat mezi chlapci a dívkami. Metodika práce: Testování probíhalo metodou kvantitativního výzkumu prostřednictvím disciplín Odznaku všestrannosti v rámci hodin tělesné výchovy. Celkově byli žáci testováni v 10 disciplínách. Získaná data z provedeného testování byla zaznamenána do tabulek, poté statisticky zpracována a vyhodnocena prostřednictvím programu MS Excel. Výsledky práce: Zkoumaný soubor čítal celkem 46 žáků a 59 žákyň. Z celkového počtu chlapců bylo úspěšných 30 %, kdy si z hlediska počtu a hodnot získaných odznaků nejlépe vedla kategorie ročníku narození 2013. Pouhých 9 % chlapců dosáhlo nadprůměrných výsledků ve smyslu dosažení lepšího odznaku, než je bronzový. Podprůměrných výsledků v rámci bodování jednotlivých...
Reflexe pojetí výchovy k reprodukčnímu zdraví v základním vzdělávání
Scheithauerová, Lenka ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Šulová, Lenka (oponent) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Téma disertační práce bylo zvoleno na základě zjištění nedostatku dostupných informací a výzkumů, které by se zabývaly tím, jak se realizovala výchova k reprodukčnímu zdraví, zaváděná do základních škol v 90. letech, a jak (z pohledu jejích účastníků) naplnila očekávání, s nimiž byla implementována. Cílem předkládané disertační práce je na základě průzkumu dostupných pramenů, současných výzkumů a vlastního výzkumného šetření v oblasti výchovy k reprodukčnímu zdraví navrhnout další možné kroky vedoucí k rozvoji daného oboru a identifikovat témata vhodná pro další výzkum ve vytčené oblasti. V projektu je nabídnut pohled na danou problematiku optikou respondentů ze dvou zemí: z České republiky a ze Španělska - další evropské země, v níž byla výchova k reprodukčnímu zdraví zaváděna ve stejném období, avšak s odlišnými přístupy. Španělsko je země se silně katolickou tradicí, v České republice naproti tomu žije pouze nízký počet obyvatel s deklarovanou náboženskou příslušností (podle statistických údajů ČSÚ z roku 2021 má ČR jeden z nejnižších podílů občanů s náboženskou afiliací v Evropě). Participanti výzkumného šetření jsou současní mladiství a mladí dospělí ve věku 15- 26 let z České republiky a ze Španělska, kteří navštěvovali základní školu v době, kdy byla výchova k reprodukčnímu zdraví...
Zkušenosti žáků vybraných základních škol v hlavním městě Praha s konzumací nealkoholických piv: dotazníková studie
Stromšíková, Vanessa ; Kulhánek, Adam (vedoucí práce) ; Barták, Miroslav (oponent)
Východiska: Ochucená nealkoholická piva se v posledních letech stala velmi populární mezi dětmi a dospívajícími. Tyto produkty na sebe upozorňují nejen svou chutí, obalem, designem ale také dojmem, že se jedná spíše o limonádu než o pivo. Jsou dostupná a podle většiny lidí bezriziková. Děti a dospívající je konzumují obvykle i za přítomnosti dospělých, často rodičů. Cíl práce: Cílem této studie je zmapovat zkušenosti žáků 9. tříd s užíváním nealkoholických piv a identifikovat, jak žáci vnímají jejich rizikovost. Metody: Výzkum byl realizován kvantitativní metodou, konkrétně dotazníkovým šetřením. Data byla sebrána jako dotazníky v papírové podobě ve vybraných školách v městské části Prahy 9 a přepsána do MS Excel, kde byla i zpracována. Dotazníků se účastnili studenti 9. tříd. Celkově se dotazníku zúčastnilo 79 respondentů, největší zastoupení bylo 15letých žáků. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že 85 % žáků má alespoň jednorázovou zkušenost s nealkoholickými pivy. Mezi respondenty, kteří zkušenost mají, jsou více zastoupeny dívky (57 %). Pouze 61 % žáků odpovědělo správně na otázku, co je to nealkoholické pivo. Frekvence užívání byla u 40 % respondentů méně než jednou týdně, což byla nejčastější odpověď. Celkem 49 % respondentů si myslí, že je nealkoholické pivo možné zakoupit od 15 let. Více než...
Mimoškolní sportovní aktivity žáků se sluchovým postižením na území hlavního města Prahy
Zoulová, Anna ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na identifikaci postojů žáků druhého stupně ZŠ pro sluchově postižené v Praze k mimoškolním sportovním aktivitám. Teoretická část je uvedením do problematiky sportování se sluchovým postižením. Popisuje člověka se sluchovým postižením z hlediska jeho specifické životní situace a věnuje se jeho komunikaci, osobnosti a kompenzačním pomůckám. Dále se teoretická část věnuje problematice staršího školního věku, vzdělávání žáků ve školách pro sluchově postižené v Praze a sportovním aktivitám osob se sluchovým postižením. Sportu se sluchovým postižením se práce věnuje z hlediska jeho historie i současného stavu a nabízí také vhled do profesionálního sportu. V praktické části jsou zkoumány postoje žáků k mimoškolnímu sportování pomocí postojové škály a dále identifikovány okolnosti vedoucí k výběru sportu a vliv komunikační bariéry na mimoškolní sportování těchto žáků. Praktická část také popisuje cíle práce, použité metody výzkumu a samotný postup sběru dat. Výzkum je kvantitativní a využívá metody dotazování. Práce předkládá zjištění kladných postojů žáků k mimoškolnímu sportování a informace o jejich praktickém provozování volnočasových sportovních aktivit. Bakalářská práce dále poskytuje praktické doporučení konkrétních opatření, která by mylo možné v základních školách pro...
Učitel v tandemové výuce
Mourečková, Nikola ; Hubert, Vlastimil (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na tandemovou výuku. Tandemová výuka má celou řadu přínosů a silných stránek, ale české školy ji užívají spíše v menší míře. Tandemová výuka se pojí i s řadou obav nebo nedostatku financí či personálu. Teoretická část práce je uvedením do problematiky tandemové výuky. Vymezuje jak základní pojmy pojící se s tandemovou výukou, její vývoj, tak i možnosti ředitelů zavádění tandemové výuky, na základě pozitiv a negativ a již realizovaných výzkumů. Výzkumná část práce využívá kvalitativních výzkumných metod a zahrnuje analýzu provedených polostrukturovaných rozhovorů. Rozhovory byly realizovány s učiteli, žáky i ředitelem. Cílem práce je popsat, jak ředitel podporuje profesní rozvoj v oblasti tandemové výuky a jak se učitelé na vybrané základní škole připravují na tandemovou výuku a jak spolu vzájemné spolupracují a komunikují. Ukázalo se, že tandemové výuce není ve škole přikládána dostatečná pozornost, a to zejména z důvodu nedostatku financí. Spolupráce a komunikace učitelů je velmi různá. Učitelé vyzdvihují vzájemné obohacení, lepší pozornost žáků, chování i výsledky žáků, ale také budování kolegiálnosti, získávání efektivní zpětné vazby. I když je tandemová výuka ve škole realizována, není nijak monitorována vedením.
Začínající učitel a výuka v inkluzivní třídě
Bajtlová, Anna ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Diplomová práce se zabývá začínajícími učiteli a jejich výukou v inkluzivní třídě. První kapitola teoretické části je věnována začínajícímu učiteli a jeho pregraduální přípravě na výuku v inkluzivním vzdělávání. Druhá kapitola se zabývá vymezením pojmu inkluzivní vzdělávání, inkluzivními principy, vývojem inkluzivního vzdělávání na území ČR i jeho aktuálním stavem. Třetí kapitola je zaměřena na samotnou výuku v inkluzivní třídě, její aktéry a další vybrané aspekty. Empirická část si klade za cíl popsat zkušenosti začínajících učitelů, absolventů studijního oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy na PedF UK, s výukou v inkluzivní třídě, s důrazem na limity, které při ní pociťují. Vedle toho je cílem práce také přiblížit postoje začínajících učitelů k inkluzi, neboť právě ty se jeví pro úspěšnou inkluzi jako zcela zásadní. K tomuto účelu práce využívá polostrukturovaných rozhovorů, které následně analyzuje a interpretuje v šesti oblastech, které vznikly na základě otevřeného kódování. Výsledky výzkumu ukazují, že začínající učitelé pociťují limity ve znalostech speciální pedagogiky a dovednostech s nimi spjatými, ve spolupráci s asistentem pedagoga a individualizaci výuky. Přičemž zejména v první zmíněné oblasti vnímají nedostatečnou pregraduální přípravu. Z šetření dále vyplývá, že začínající...
Školní a komunitní projekty se zaměřením na zdraví a bezpečnost na základních školách v Pardubickém kraji
Kumpanová, Marcela ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá školními a komunitními projekty se zaměřením na zdraví a bezpečnost na základních školách v Pardubickém kraji. Cílem této diplomové práce je zjistit, zda nabídka projektů či programů týkajících se zdraví a bezpečnosti je dostatečná, zda školy tyto nabídky využívají nebo si raději vytvářejí projekty či programy samy. Dalším cílem práce je zjistit, zda nějaká témata projektů či programů školám na trhu chybí, případně jaká. Posledním cílem této práce je vytvoření přehledu externích nabízených projektů a programů týkajících se zdraví a bezpečnosti. V teoretické části je vymezena terminologie, která souvisí s projekty a programy, zaměřujícími se otázkami zdraví a bezpečnosti jedince, jejich organizaci a realizaci na základních školách v Pardubickém kraji. Praktická část představuje rozhovory s vedoucími a odbornými pedagogy školy a s provozními zaměstnanci. V některých rozhovorech se dotázaní respondenti zmiňují o zajímavých školních projektech, které si dané školy vytvořily samy a které se jim v praxi osvědčily. Součástí praktické části je i seznam nabízených projektů a programů školám v Pardubickém kraji. Tento seznam je rozdělen do sekcí dle zaměření. Diplomová práce by mohla být pomocníkem pro školy k rychlejšímu vyhledávání školních a komunitních projektů a programů...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 681 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.