Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv velikosti bydliště na vztah dospělé populace k pohybové aktivitě a sportu
Kořínek, Mikeš ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název: Vliv velikosti bydliště na vztah dospělé populace k pohybové aktivitě a sportu Cíle: Hlavním cílem práce je zjistit, zda má velikost bydliště vliv na vztah respondenta k pohybové aktivitě a sportu. Data z vybraných otázek, které se týkala pohybové aktivity a sportu byla vyhodnocena ve vztahu k jednotlivým velikostem bydliště respondentů. Metody: 957 mužů a žen ze všech krajů České republiky ve věkovém rozmezí 15 a 91 let (průměrný věk 41 let) vyplnilo dotazník SFSPA (Sociální funkce sportu a pohybových aktivit). Nasbíraná data byla vyhodnocována ve vztahu k velikostem bydliště respondentů a to v kategoriích: od 500, 501-2000, 2001- 5000, 5001-20000, 20001-50000, 50001-100000, 100000 a více obyvatel. Výsledky: Výsledky nevykazují jasný trend, který by dokazoval, že čím větší sídelní jednotka, tím pozitivnější či negativnější vztah k pohybové aktivitě. Lze ale vypozorovat rozdílný vztah k PA u nejmenší (do 500 obyvatel) a největší kategorií rozdělení sídelních jednotek (100000 a více obyvatel), kde u otázek tázajících se na vztah jedince k PA, vždy častěji pozitivně odpovídali respondenti z největší sídelní jednotky. Provádění nesportovních aktivit (chůze, procházky se psem, uklízení, práce na zahrádce, rodinné vycházky a houbaření) se více věnují obyvatelé malých sídelních jednotek (do 500...
Sport jako výchovný prostředek
Blažek, Daniel ; Peřinová, Radka (vedoucí práce) ; Crossan, William Morea (oponent)
Název: Sport jako výchovný prostředek Cíle: Cílem bakalářské práce je zjistit a popsat na základě dostupné literatury a rozhovorů s trenéry a vychovateli, jak lze v praxi využívat sport jako výchovný prostředek. Metody: Teoretická část obsahuje rozbor literatury týkající se výchovného působení sportu. Na základě toho rozboru byly vybrány tři organizace (Ambassadors FC Praha, Skaut, Sokol). Tyto organizace byly vybrány, jelikož jejich cílem je výchova skrze sport, a zároveň mám s těmito organizacemi vlastní zkušenost. U těchto organizací byl proveden rozbor materiálů (webové stránky, časopisy, metodiky), aby bylo možné identifikovat hodnoty, cíle a výchovné směřování organizací. Dále byla prostudována literatura o psychologii a výchově, ze které vzešly oblasti, které jsou skrze sport nejsnadněji ovlivnitelné. Praktická část zjišťuje skrze polostrukturované rozhovory s jedním trenérem z každé vybrané organizace, jak vypadá jejich výchovná činnost v praxi. Dotazuji se na tři tematické okruhy: hodnoty a cíle organizace, využití sportu jako výchovného prostředku, nároky na trenéry a jejich další vzdělávání. Výpovědi respondentů jsou následně porovnávané s poznatky získanými v teoretické části práce. Výsledky: V teoretické části jsou shrnuty cíle a hodnoty jednotlivých organizací a rozbor jejich metodik...
Využívání formativního hodnocení v tělesné výchově na základních školách v Písku
Pták, Gabriel ; Peřinová, Radka (vedoucí práce) ; Kotlík, Kamil (oponent)
Název: Využívání formativního hodnocení v tělesné výchově na základních školách v Písku Cíle: Cílem této práce bylo zjištění aktuálního stavu využívání formativního hodnocení ve výuce tělesné výchovy na druhém stupni základních škol v Písku. Zaměřit se, zda jsou prvky formativního hodnocení ve výuce aplikovány a zda jsou používány cíleně. Zjistit, jestli a jakým způsobem je rozvíjena žákova osobnost v průběhu hodin tělesné výchovy. Metody: Pro dosažení cílů byla využita metoda nezúčastněného pozorování a nestandardizovaného dotazníku, který prošel pilotáží. Metoda pozorování sloužila k zachycení průběhu hodin tělesné výchovy s ohledem na využití prvků formativního hodnocení. Následně byl učitelům daných hodin předložen dotazník, jehož odpovědi byly porovnány s výsledky pozorování. Výsledky: Bylo zjištěno, že formativní hodnocení (hodnocení pro učení) se v hodinách tělesné výchovy vyskytuje ve velmi omezené míře v podobě dílčích prvků formativního přístupu. O formativním hodnocení jako takovém však nelze hovořit. Cíle výuky jsou omezeny na pohyb žáka při hodině bez komplexního rozvoje žákovy osobnosti. Klíčová slova: učitel, žák, vzdělávání, hodnocení pro učení, formativní přístup
Syndrom vyhoření v učitelské profesi
Gregar, Jan ; Peřinová, Radka (vedoucí práce) ; Kotlík, Kamil (oponent)
Název: Syndrom vyhoření v učitelské profesi Cíle: Diplomová práce si kladla za cíl popsat míru syndromu vyhoření u učitelů základních škol, středních škol a gymnázií. Dalšími cíli pak bylo porovnat míru syndromu vyhoření mezi skupinami učitelů, jež spojují sociodemografické či profesní charakteristiky a popsat názory učitelů na téma syndromu vyhoření. Metody: V rámci praktické části práce jsme využili dotazníkové šetření, kterého se zúčastnilo 653 probandů - učitelů. Dotazníkové šetření se skládalo z dotazníku MBI a z položek vytvořených autorem. Pro rozesílání byla využita internetová platforma Survio. Pro výběr respondentů byla použita metoda sněhové koule, prostý záměrný výběr a prostý záměrný výběr přes instituce. Analýza dat byla provedena v programu Excel a Statistica. Výsledky: Zjistili jsme vysoký stupeň emocionálního vyčerpání u 34 % učitelů, vysoký stupeň depersonalizace u 12 % učitelů a nízký stupeň pracovního uspokojení u 26 % učitelů. Ačkoliv je syndrom vyhoření ve školském prostředí poměrně známý fenomén, z hlediska prevence mu není věnována dostatečná pozornost. Vyhoření se netýká pouze věkově či pracovně starších učitelů, ale především učitelů začínajících. Zjištěny byly také další názory učitelů na syndrom vyhoření a souvislosti mezi syndromem vyhoření a různými zkoumanými jevy....
Význam dlouhodobé pohybové aktivity pro pro úroveň zdatnosti dětí mladšího školního věku (na příkladu Olympijského víceboje)
Foltysová, Sabina ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název: Význam dlouhodobé pohybové aktivity pro úroveň zdatnosti dětí mladšího školního věku (na příkladu Olympijského víceboje) Cíle: Cílem práce je zjistit na příkladu soutěže Olympijského diplomu, zda má pravidelná účast v soutěži vliv na vyšší zdatnost dětí mladšího školního věku. Metody: Pro porovnání výsledků dětí byla využita deskriptivní statistika (aritmetický průměr a směrodatná odchylka) a analýza dat (metoda ANOVA) pro stanovení rozdílu dlouhodobé pohybové aktivity pro úroveň zdatnosti a porovnání těchto výsledků. Výsledky: V teoretické části je vymezen vývoj člověka, především mladší školní věk, a také vývoj pohybových schopností. Dále jsou zde popsány motorické testy, historie testování a výzkumy testování motorické zdatnosti v České republice i ve světě. Výsledky zpracované v této práci byly poskytnuty organizátory Sazka olympijského víceboje a byly hodnoceny pouze děti nižšího stupně základní školy ve věku 6-11 let. Počítal se aritmetický průměr, směrodatná odchylka a pomocí využití analýzy dat (metoda ANOVA) byl vypočítán také rozdíl dlouhodobé pohybové aktivity pro úroveň zdatnosti dětí. Výzkumný soubor obsahoval celkově 95 430 dětí ve věku 6-11 let, přičemž v hodnocených letech (2017-2019) obsahoval 52 825 dětí, z toho 26 534 chlapců a 26 291 dívek. Byly hodnoceny výsledky 8...
Postoj vysokoškolských studentů ke sportu a pohybovým aktivitám
Šimurdová, Alžběta Anna ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Autor: Bc. Alžběta Anna Šimurdová Název: Postoj vysokoškolských studentů ke sportu a pohybovým aktivitám Cíle: Cíli práce je zjistit, zda se studenti vysokých škol věnují více sportu a pohybovým aktivitám v porovnání se skupinou pracujících občanů České republiky. Zda mají preferenci ve sportovních nebo jiných pohybových aktivitách. Dalším cílem je provedení analýzy a porovnání životosprávy uvedených skupin se zaměřením na stravu, závislosti a spánkový a denní režim. Metody: Práce má charakter kvantitativního výzkumu. Jako výzkumná metoda byl zvolen dotazník "SFSPA", který byl přepracován podle potřeb a východisek teoretické části této diplomové práce. Dotazník byl publikován pomocí formuláře na platformě Google Forms, ze které byly odpovědi převedeny do programu MS Excel. V programu MS Excel byla data dále zpracována do popisné statistiky, výsledky převedeny do grafů a vytvořeny kontingenční tabulky. Hypotézy jsme ověřili pomocí Pearsonova chí-kvadrát testu. Výsledky: Do dotazníkového šetření se zapojilo 294 účastníků z České republiky. Z respondentů bylo 187 studentů vysokých škol a 107 pracujících občanů. Celkově se do výzkumu zapojilo 202 žen a 92 mužů. Výsledky ukázaly, že doba strávená sportem a pohybovou aktivitou se statisticky významně neliší mezi skupinou studentů a pracujícími osobami....
Jan Železný - případová studie o přerodu úspěšného závodníka v úspěšného trenéra
Tabačková, Nikol ; Červinka, Pavel (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název: Jan Železný - případová studie o přerodu úspěšného závodníka do úspěšného trenéra. Cíl: Zjistit zda, Jan Železný dokázal převést své závodní zkušenosti do role trenéra a co je předpokladem jeho úspěšnosti. Metody: Bakalářská práce je zpracována formou kvalitativního výzkumu, konkrétněji formou případové studie. Jako hlavní metoda této práce je využíván polostrukturovaný rozhovor opřený o teoretický podklad, také pozorování a analýza dat. Výsledky: Výsledkem práce je potvrzený úspěšný převod závodních zkušeností. Také zjištění, co je předpokladem Jana Železného a které faktory vedly k tomu, aby se stal úspěšným trenérem. Klíčová slova: Jan Železný, úspěšný, sportovec, trenér, oštěp, atletika
Společenské postavení učitele tělesné výchovy
Krucká, Dominika ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název: Společenské postavení učitele tělesné výchovy Cíle: Cílem diplomové práce bylo zmapovat profesi učitele tělesné výchovy, zvláště význam, náplň a náročnost této profese. Dále popsat, co může ovlivňovat vnímání společenského postavení učitele tělesné výchovy z pohledu samotných učitelů tělesné výchovy a z pohledu jejich kolegů z pedagogického sboru, kteří tělesnou výchovu neučí. V neposlední řadě bylo cílem práce na základě výpovědí navrhnout, co by mohlo v budoucnosti pozitivně ovlivnit společenské postavení učitele tělesné výchovy. Metody: Hlavní metodou získávání dat byl polostrukturovaný rozhovor. Kvalitativní výzkum byl proveden s využitím zakotvené teorie. K vyhodnocení a následnému zpracování dat byl použit software pro kvalitativní výzkum Atlas.ti. Výsledky: Otázka společenského postavení učitele tělesné výchovy je velmi komplexní a vnímání učitele tělesné výchovy a jeho společenské postavení se na školách liší v závislosti na řadě faktorů. Významně jej ovlivňuje přístup samotného učitele tělesné výchovy, přístup vedení a postavení samotného předmětu. Klíčová slova: Učitel, společnost, prestiž, tělesná výchova
Pocovidové změny v pohybové aktivitě dětí ve škole.
Legová, Tereza ; Peřinová, Radka (vedoucí práce) ; Musálek, Martin (oponent)
Název: Pocovidové změny v pohybové aktivitě dětí ve škole Cíle: Cílem této diplomové práce bylo zjistit, zda a jak byla implementována doporučení ČŠI Inspirace pro podporu pohybových dovedností žáků v rámci různých školních aktivit v průběhu školního roku 2021/2022 na českých základních školách během každodenního režimu žáků ve školách mimo hodiny tělesné výchovy. Metody: Praktická část je založena na dotazníku vytvořeném v Google Forms, který zjišťuje aktuální stav podpory pohybových aktivit (dle doporučení ČŠI) a porovnává ho se stavem před propuknutím pandemie covid-19. Dotazník byl rozeslán stratifikovanému výběru škol pomocí online služby Mailchimp. Výsledky byly statisticky zpracovány v aplikaci Tabulky Google. Výsledky: Většina oslovených škol je s doporučením ČŠI Inspirace pro podporu pohybových dovedností žáků v rámci různých školních aktivit seznámena a aplikuje ho do praxe. Školy, které aplikují toto doporučení ČŠI, byly už před propuknutím pandemie covid-19 celkově aktivnější v podpoře pohybových aktivit žáků. Školy, které aplikují doporučení ČŠI i ty, které ho neaplikují do praxe, měly úroveň podpory pohybových aktivit ve školním roce 2021/2022 srovnatelnou a nižší, než tomu bylo před propuknutím pandemie covid-19. Neprokázalo se tedy, že by školy ve školním roce 2021/2022 více...
Výkonová motivace a soutěžní úzkost hráčů ledního hokeje
Duda, Tomáš ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název: Výkonová motivace a soutěžní úzkost hráčů ledního hokeje Cíle: Hlavním cílem této závěrečné práce je zjistit, jak výkonová motivace sportovců souvisí s emočními důsledky jejich účasti ve sportu, tj. s jejich zaujetím, ale také úzkostí či negativními emocemi souvisejícími s vyhořením. Metody: Jedná se kvantitativní dotazníkovou studii, které se účastnilo 53 profesionálních či poloprofesionálních hráčů ledního hokeje. Účastníci studie vyplnili dotazníkovou baterii zjišťující různé aspekty jejich výkonové motivace (Perception of Success Questionnaire, Dweck Mindset Instrument, Sport motivation scale-6), pozitivní a negativní emoce vztahující se k jejich sportovní aktivitě (Athlete Engagement Questionnaire, Athlete Burnout Questionnaire, Competitive State Anxiety Inventory) a teamovou kohezi (Youth Sport Environment Questionnaire). Následně byla data zpracována Spearmanovou korelační analýzou a vícečetnou lineární regresní analýzou. Výsledky: Vysoké hodnoty byly naměřeny u odhodlání, integrované regulace, vnitřní motivace a orientace na úkol. Nízké hodnoty se vyskytovaly u vyhoření a amotivace. Z výsledků je patrné, že u sportovců převažuje zaujetí nad vyhořením a orientace na úkol nad orientací na ego. To vede k tomu, že mají tendenci se zlepšovat. Negativní vztah na vyhoření byl naměřen u...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Peřinová, Rozálie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.