Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  začátekpředchozí47 - 56dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení metodických postupů u shybu jako testu maximální síly vojáků AČR
Kouřil, František ; Šťastný, Petr (vedoucí práce) ; Petr, Miroslav (oponent)
Název práce: Hodnocení metodických postupů u shybu jako testu maximální síly vojáků AČR Cíle práce: Cílem práce je porovnat metodické postupy při shybu, jako testu maximální síly horních končetin a zad u vojáků AČR a stanovit způsob nastavení zátěže s ohledem na důvod testování. Dále je cílem práce zjistit, jaký vliv má zátěž v podobě vojenské výstroje na testování silových schopností ve shybu u vojáků AČR. Metody: Práce je založena na experimentu spočívajícím v provedení různých testovacích protokolů stejnou skupinou probandů a následnou komparací pořadového umístění probandů ve zvolených testovacích metodikách. Zvolenými testy byl maximální počet shybů s vlastní hmotností, maximální počet shybů se základní vojenskou výstrojí a výzbrojí (15kg), maximální počet shybů s 40% vlastní tělesné hmotnosti, maximální zvednutá zátěž při shybu a absolutní přítah, který byl vypočítán na základě maximální zvednuté zátěže. Využito bylo základní statistiky a pořadové korelace dle Kendallova korelačního koeficientu. Výsledky: Test se základní vojenskou výbavou (zátěž vážící 15kg) koreloval s testem ve shybu s vlastní vahou hodnotou τr = 0,83 na statistické hladině významnosti α = 0,05. Test ve shybu se 40% vlastní tělesné hmotnosti koreloval s testem ve shybu s vlastní vahou hodnotou τr = 0,72 na statistické...
Podpůrný materiál pro výuku zaměřenou na NMR spektroskopii na středních školách
Tomanová, Marie ; Tošner, Zdeněk (vedoucí práce) ; Hrubý, Martin (oponent)
Nukleární magnetická rezonance je velmi důležitou, nenahraditelnou a zároveň běžnou metodou využívanou v chemii i v lékařství. Z tohoto pohledu je velmi žádoucí, aby NMR spektroskopie byla implementována do výuky přírodovědných předmětů na SŠ. V českém jazyce ale bohužel není dostatek materiálů pro žáky středních škol odpovídajících svou úrovní jejich znalostem. Tato diplomová práce se zabývá tvorbou podpůrných materiálů pro výuku zaměřenou na NMR spektroskopii a možnostmi její implementace na střední školy. K tomuto účelu byly zpracovány následující materiály: výukový text, testy a databáze spekter naměřených látek (v příloze na CD). Materiály byly testovány formou cíleného rozhovoru a na základě získaných výsledků upraveny. Testování potvrdilo, že je text srozumitelný, motivační a že by zařazení tohoto tématu do výuky ocenili jak studenti, tak vyučující. Pro učitele i studenty středních škol budou materiály dostupné na středoškolském výukovém portálu studiumchemie.cz. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Specifické a kondiční testování brankářů HC Motor České Budějovice
KOLANDA, Michal
Cílem práce je otestovat specifické a kondiční schopnosti brankářů HC Motor České Budějovice. Nejdříve byla provedena rešerše lieratury, ze které byla za pomoci metody obsahové analýzy vypracována teoretická část práce. V této části si představíme pohybové schopnosti, vývojové zákonitosti a přehled nejpoužívanějších testů. V praktické části se budeme zabývat vytvořením a ověřením testové baterie. Testová baterie byla navržena na základě vědomostí získaných rešerší literatury a ze zkušeností z vlastní hráčské a trenérské praxe. K získání výsledků výkonnosti jednotlivých pohybových schopností jsme využili metodu testování. Naměřené hodnoty byly následně porovnány s hodnocením daných pohybových schopností na ledě. Hodnocení bylo získáno od trenérů brankářů HC Motor České Budějovice formou dotazníku. Výsledky jsou popsány a následně zpracovány do přehledných grafů.
Školní hodnocení žáků v České republice a v Anglii se zaměřením na primární vzdělávání
Poláčková, Ladislava ; Linková, Marie (oponent) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Rigorózní práce se zabývá školním hodnocením žáků v České republice a v Anglii se zaměřením na primární vzdělávání. Dále se zabývá evropskými trendy ve vzdělávání. Kromě teoretických podkladů se opírá o výsledky šetření provedených v obou zemích, které následně analyzuje. Šetření se zabývá postoji žáků, jejich rodičů a učitelů ke školnímu hodnocení.
Výběrové řízení na učitele odborných předmětů
Kocina, Roman ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
NÁZEV: Výběrové řízení na učitele odborných předmětů AUTOR: Mgr. Roman Kocina KATEDRA (ÚSTAV) Pedagogická fakulta Karlovy univerzity v Praze VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Irena Lhotková, Ph.D. ABSTRAKT: Cílem bakalářské práce je popsání postupu výběrového řízení na pozici učitele odborných předmětů a pohled na tuto problematiku středních škol v Ústeckém kraji. V teoretické části je popsán doporučený postup provádění výběrového řízení doplněný návrhem inzerátu, osobního dotazníku a návrhu otázek k pohovoru. Je zde rozebrána problematika desatera výběrového řízení, získávání uchazečů za využití různých zdrojů oslovení, předvýběru a použití osobního pohovoru, testů a předvedení práce jako metody výběru z uchazečů. V praktické části byl proveden výzkum u středních škol Ústeckého kraje v oblasti výběrového řízení. Na základě získaných poznatků došlo ke zmapování situace a vyhodnocení jejich výsledků a upozornění na problematické oblasti ve vypisovaných řízeních. KLÍČOVÁ SLOVA: Výběr, učitel, školství, pohovor, testy, inzerát
Diagnostika obtíží žáků při výuce CLIL
Šteflíčková, Alena ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Procházková, Lenka (oponent)
Název práce: Diagnostika obtíží žáků při výuce CLIL Autor: Ing. Alena Šteflíčková Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky Vedoucí diplomové práce: Prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. Abstrakt: Tématem mé práce je hodnocení v CLILu a problematika diagnostiky obtíží při výuce CLIL. Cílem práce bylo vytvořit a zanalyzovat vlastní test, který by integroval jazyk (angličtinu) a odborný předmět (matematiku). Práce má šest částí. V první části jsou shrnuty základní informace týkající se CLILu, v další části se zaměřuji na hodnocení obecně a hodnocení ve škole. Ve třetí části se věnuji didaktickým testům a jejich tvorbě a ve čtvrté části se zabývám hodnocením studentů CLILu a dosavadními zkušenostmi s jejich testováním. V další části mé práce jsou tři vytvořené vzorové testy pro výuku integrující angličtinu a matematiku, které diagnostikují, zda má student obtíže v matematice, nebo v angličtině. Šestá část obsahuje analýzu žákovských řešení jednoho z testů. Klíčová slova: CLIL, integrovaná výuka, hodnocení, diagnostika, testování, testy
Přírodovědná gramotnost patnáctiletých žáků v ČR v mezinárodním výzkumu PISA
Petrášek, Pavel ; Chvál, Martin (vedoucí práce) ; Mandíková, Dana (oponent)
Název práce: Přírodovědná gramotnost patnáctiletých žáků v ČR v mezinárodním výzkumu PISA Autor: Pavel Petrášek Katedra: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí diplomové práce: PhDr. Martin Chvál, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Diplomová práce je zaměřena na výsledky patnáctiletých žáků České republiky ve vybraných úlohách mezinárodního výzkumu PISA. Obsahuje stručné seznámení s metodologií výzkumu a jeho realizací v našich podmínkách. Práce poukazuje na vztahy mezi úspěšností žáků a jinými proměnnými zjišťovanými v doprovodném dotazníku, jako jsou například pohlaví, vzdělání rodičů, vztah k matematice nebo socioekonomické zázemí žákovy rodiny. Dále práce obsahuje porovnání důležitosti jednotlivých dotazníkových proměnných a srovnání výsledků z roku 2000 a 2003. Práce může sloužit jako námět pro hlubší zkoumání daných vztahů a jejich porovnání v delším časovém horizontu s využitím výsledků z dalších cyklů výzkumu. Přiloženo je také CD, které obsahuje elektronickou podobu práce. Klíčová slova: testy, mezinárodní výzkum, přírodovědná gramotnost
Výběr a tvorba výukových materiálů pro podpůrný výukový web www.studiumchemie.cz
Zaspalová, Jana ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Petrželová, Simona (oponent)
V rámci této diplomové práce byl vytvořen nový výukový materiál ve formě výukového textu, PowerPointové prezentace, webové stránky, pracovních listů, testů, her a experimentů k tématu syntetické makromolekulární látky a v menším rozsahu (výukový text, PowerPoinotvá prezentace a webová stránka) i k tématu nové materiály. Tyto materiály byly vytvořeny pro web www.studiumchemie.cz, výukový web Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze, který zajišťuje distribuci výukových materiálů vzniklých na uvedené fakultě. Vytvořené výukové materiály by měly doplňovat stávající materiály pro SŠ učitele a žáky, které se na webu www.studiuemchemie.cz již nachází. Materiály jsou, po obsahové stránce, zpracovány v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro gymnázia (RVP-G) a současně v souladu s Katalogem požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky z chemie. Součástí práce je také rešerše a zhodnocení vybraných učebnic chemie pro střední školy (SŠ) a vybraných českých internetových zdrojů, vše na téma syntetické makromolekulární látky. Vypracovaný materiál má sloužit SŠ učitelům jako podpůrný materiál pro výuku zaměřenou na vznik, vlastnosti a využití makromolekulárních látek a nových materiálů.
Variabilita somatestezie u souboru studentů fyzioterapie
Koudelková, Alena ; Lepšíková, Magdaléna (vedoucí práce) ; Čech, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce "Variabilita somatestezie u souboru studentů fyzioterapie" pojednává v teoretické části o somatosensorickém systému. V praktické části jsou popsány sady vytvořených testů zaměřených na testování somatestezie, které se dají snadno provést a jsou objektivizovatelné. Tato pilotní studie probíhala na souboru 29 probandů ve věku 24 až 30 let. Kritérium výběru bylo studium fyzioterapie a dobrý zdravotní stav. Výzkum probíhal od října 2007 do ledna 2008 na klinice rehabilitace FN Motol. Měření bylo opakováno celkem čtyřikrát, kdy rozmezí mezi jednotlivými vyšetřeními byly náhodné od 1 do 12 dnů a probíhalo v náhodně zvolenou denní hodinu. V metodické části je podrobně popsán postup měření a provedení jednotlivých testů. Prvním cílem této diplomové práce bylo vytvořit sadu vyšetřovacích testů zaměřených na somatestezie, které lze objektivně měřit. Dále jsme si stanovili za cíl zjistit, zda se při opakovaném měření u stejných probandů projeví vliv senzomotorického učení a zda se kvalita somatestezie nějakým způsobem mění v závislosti na stavu vnitřního prostředí jedince. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   začátekpředchozí47 - 56dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.