Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dětská skupina. Přínos pro rodiče i dítě ve věku od dvou do tří let
Kuruczová, Stanislava ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce s názvem "Dětská skupina - přínos pro rodiče i dítě ve věku od dvou do tří let" se věnuje společensky aktuálnímu tématu, kterým je umisťování dětí raného věku do mimorodinných zařízení. Práce je rozdělena do dvou částí. Úkolem první, teoretické části, je s využitím odborné literatury shromáždit a přehledně zpracovat dostatek informací vztahujících se k tématu. Pozornost je zaměřena na rodinu s malým dítětem, na její současnou podobu, na faktory, které ovlivňují výchovu dítěte a jeho následné zapojení do širší společnosti. Podrobně se také věnuje jejím jednotlivým členům - dítěti, jeho potřebám a možnostem jejich naplňování, matce a otci, kteří společně, zodpovědně přistupují k výchově dítěte a zároveň řeší již zmiňované slaďování profesních a rodinných životů. Součástí teoretické části je také pohled na současnou situaci ve společnosti - na systém pro-rodinných opatření ze strany státu, na možnosti, které se rodičům a jejich dětem nabízejí, s podrobným popisem dostupných forem péče o děti raného věku. Snahou je popsat tyto možnosti, jejich výhody a nevýhody a zaměřit se na jednu z nich, nově legislativně podporovanou dětskou skupinu. K tomu by měla pomoci i druhá, praktická část práce. Jejím cílem bylo zkoumat již fungující dětskou skupinu v Brandýse nad Labem a zaměřit se na...
Indian Family in Selected Novels by Anita Desai
Kolmanová, Jitka ; Topolovská, Tereza (vedoucí práce) ; Chalupský, Petr (oponent)
Smyslem této diplomové práce je analýza vztahu rodič-dítě ve vybraných románech Anity Desai. Romány pro tuto analýzu jsou Cry, the Peacock; Clear Light of Day; Fire on the Mountain; Fasting, Feasting. Cílem teoretické části je zaprvé představit Anitu Desai a její styl tvorby; za druhé položit teoretické základy pro další analýzu vztahu mezi dětmi a jejich rodiči. V této části autorka popisuje teorii konceptu přimknutí, vzorce chování a styly výchovy (autoritářskou, autoritativní, shovívavý, zanedbávající). Teoretickou část uzavírá popis indické společnosti a struktury uvnitř typické indické rodiny - prostředí, v němž žijí postavy Anity Desai. Praktická část se skládá z podrobné analýzy vybraných románů. Tato analýza dokládá sklon Anity Desai k zobrazování takových výchovných stylů, které vyvolávají v dětech pocit nejistoty. Výsledky analýzy dokazují, že tyto postoje k výchově negativně postihují rozvoj osobnosti. Zajímavé bylo zjištění, že diskriminace na základě pohlaví ovlivňuje nejenom životní cestu a sebepojetí protagonistů, ale i povahu vztahu mezi nimi a jejich rodiči.
Dítě a rodič v náruči digitálních technologií
Zemanová, Helena ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou digitálních technologií ve vztahu k dětem předškolního věku, analýzou odlišností ve výchově a přístupu jejich rodičů. Teoretická část vymezuje pojmy, jako jsou digitální gramotnost, digitální technologie, rodič, dítě a další, které s tématem úzce souvisí, zmiňuje jejich stručnou charakteristiku a navozuje souvislosti mezi nimi. Seznamuje čtenáře s vývojovými specifiky dítěte batolecího věku a uvádí odlišné styly přístupů rodičů a výchovných pracovníků k současné povaze digitálních médií a následné dopady na zvolenou věkovou skupinu. Na základě komparace použité literatury a hlubšího zkoumání tématu dochází v práci k potvrzení zvolené hypotézy, která je východiskem pro praktický úkol. Praktickou částí je aplikačně didakticky zaměřená práce, kde nalezneme seznam vhodných doporučení, dostupných programů a aplikací, jenž jsou vodítkem pro rodiče a výchovné pracovníky, kteří se ne zcela orientují v rizikách a důsledcích užívání současných digitálních technologií a to především cílovou skupinou dětí ve fázi před vstupem do předškolního vzdělávání.
Program Respektovat a být respektován v kritické reflexi
Kočová, Lenka ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
V teoretické části práce jsou uvedeny rozdílné modely výchovy se zřetelem k postavení dítěte jako subjektu/objektu výchovy (autoritativní výchova, demokratická, liberální) a je posouzen význam autority ve výchově. V další části textu je detailně vyložena koncepce, argumentace a jednotlivé výchovné strategie programu Respektovat a být respektován. Výzkumná část práce je soustředěna na zmapování zkušeností vychovatelů (N = 10), kteří prošli vzdělávacím kurzem. Klíčovou výzkumnou otázkou je: Jak se osvědčují absolventům kurzu Respektovat a být respektován načerpaná doporučení v každodenní praxi (v rodině či ve škole)? Výzkumným nástrojem je interview. KLÍČOVÁ SLOVA: Výchova, autorita, styly výchovy, prostředky výchovy
Odlišnosti výchovných stylů rodičů s pedagogickým vzděláním a rodičů bez pedagogického vzdělání
Šimonová, Jindra ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Jeřábková, Michaela (oponent)
(česky) Návrh výzkumného pedagogického projektu se zabývá způsobem výchovy dětí v rodinách, kde má matka vysokoškolské pedagogické vzdělání a v rodinách, kde rodiče nemají pedagogické vzdělání nebo pedagogickou praxi. Práce se zaměřuje na zjištění rozdílů ve výchově dětí ve vybraných rodinách. Práce je členěna na dvě části. V teoretické části jsou definovány základní pojmy, charakteristika výchovy a výchovných stylů. Nejprve je práce zaměřena na problematiku výchovy z pohledu rodiny, následuje charakteristika učitele, jeho osobnosti, typologie vyučovacích stylů, pedagogické dovednosti a profesní kompetence. V empirické části je proveden vlastní kvalitativní výzkum. Klíčová slova (česky) výchova, rodina, vzdělávání, styly výchovy, respekt, trest, cíle výchovy, osobnost učitele
Role starších sourozenců a jejich působení na rozvoj mladších sourozenců
Chytrý, Václav ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
V rámci rozvoje dětí a dospívajících je největší pozornost věnována působení rodičů. Důležitou roli ovšem mají i jiné starší osoby. Významnou, avšak (v české literatuře) často opomíjenou osobou, která působí na rozvoj jedince, je jeho starší sourozenec. Předmětem teoretické části práce je přiblížit tématiku sourozeneckého vztahu, jeho specifika, popsat roli a oblasti působení staršího sourozence na základě faktorů, které do vztahu dvou sourozenců vstupují. Empirická část obsahuje popis výzkumného projektu a výsledky výzkumného šetření, jehož cílem je objevit specifika sourozeneckého vztahu zejména z pohledu výchovných stylů staršího sourozence, najít rozdíly mezi výchovnými způsoby rodičů a sourozenců a zároveň zjistit, jakým způsobem se na roli, vztahu a působení starších sourozenců podílí jejich pohlaví a věkový rozdíl mezi sourozenci. Klíčová slova: sourozenci, sourozenecké vztahy, role sourozence, výchova, styly výchovy
Dětská skupina. Přínos pro rodiče i dítě ve věku od dvou do tří let
Kuruczová, Stanislava ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce s názvem "Dětská skupina - přínos pro rodiče i dítě ve věku od dvou do tří let" se věnuje společensky aktuálnímu tématu, kterým je umisťování dětí raného věku do mimorodinných zařízení. Práce je rozdělena do dvou částí. Úkolem první, teoretické části, je s využitím odborné literatury shromáždit a přehledně zpracovat dostatek informací vztahujících se k tématu. Pozornost je zaměřena na rodinu s malým dítětem, na její současnou podobu, na faktory, které ovlivňují výchovu dítěte a jeho následné zapojení do širší společnosti. Podrobně se také věnuje jejím jednotlivým členům - dítěti, jeho potřebám a možnostem jejich naplňování, matce a otci, kteří společně, zodpovědně přistupují k výchově dítěte a zároveň řeší již zmiňované slaďování profesních a rodinných životů. Součástí teoretické části je také pohled na současnou situaci ve společnosti - na systém pro-rodinných opatření ze strany státu, na možnosti, které se rodičům a jejich dětem nabízejí, s podrobným popisem dostupných forem péče o děti raného věku. Snahou je popsat tyto možnosti, jejich výhody a nevýhody a zaměřit se na jednu z nich, nově legislativně podporovanou dětskou skupinu. K tomu by měla pomoci i druhá, praktická část práce. Jejím cílem bylo zkoumat již fungující dětskou skupinu v Brandýse nad Labem a zaměřit se na...
Rozdíl v pojetí výchovy v období dospívání
Valková, Pavla ; Žáčková, Hana (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá pohledem dospívajících žáků na rodičovskou výchovu. Cílem práce je zjistit, jaký je rozdíl v pohledu na rodičovskou výchovu v období dospívání. Cílem práce v teoretické části je definovat základní pojmy, jako je rodina a výchova. Práce se zabývá historií vývoje rodiny, rozdělením rodiny dle funkčnosti a rozpracovává typy problémově zatížených rodin. Zaměřuje se na vymezení rodičovských stylů výchovy. Dále se zabývá emancipací od rodiny a současným pohledem na výchovu. Praktická část má za úkol zjistit pohled dotazovaných žáků na výchovu. Budou zde prezentovány výsledky kvantitativního dotazníkového šetření, které bylo realizováno pomocí dotazníků předložených studentům víceletého gymnázia v Praze. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Indian Family in Selected Novels by Anita Desai
Kolmanová, Jitka ; Topolovská, Tereza (vedoucí práce) ; Chalupský, Petr (oponent)
Smyslem této diplomové práce je analýza vztahu rodič-dítě ve vybraných románech Anity Desai. Romány pro tuto analýzu jsou Cry, the Peacock; Clear Light of Day; Fire on the Mountain; Fasting, Feasting. Cílem teoretické části je zaprvé představit Anitu Desai a její styl tvorby; za druhé položit teoretické základy pro další analýzu vztahu mezi dětmi a jejich rodiči. V této části autorka popisuje teorii konceptu přimknutí, vzorce chování a styly výchovy (autoritářskou, autoritativní, shovívavý, zanedbávající). Teoretickou část uzavírá popis indické společnosti a struktury uvnitř typické indické rodiny - prostředí, v němž žijí postavy Anity Desai. Praktická část se skládá z podrobné analýzy vybraných románů. Tato analýza dokládá sklon Anity Desai k zobrazování takových výchovných stylů, které vyvolávají v dětech pocit nejistoty. Výsledky analýzy dokazují, že tyto postoje k výchově negativně postihují rozvoj osobnosti. Zajímavé bylo zjištění, že diskriminace na základě pohlaví ovlivňuje nejenom životní cestu a sebepojetí protagonistů, ale i povahu vztahu mezi nimi a jejich rodiči.
Rodina a možnosti prevence sociálně deviantního chování dětí a mládeže
Fáberová, Jana ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Část teoretickou tvoří čtyři kapitoly, část praktickou tvoří empirické šetření. První kapitola teoretické části je zaměřena na vysvětlení pojmu rodina a jejího významu. Kromě objasnění pojmu jsou zde popsány základní charakteristiky rodiny v současnosti, základní funkce rodiny a výchovné styly. Závěr první kapitoly pohlíží na rodinu jako na možný rizikový činitel vzniku a rozvoje sociálně patologického chování dětí a dospívajících. Druhá kapitola je věnována vysvětlení základních pojmů sociální deviace a sociální patologie a popisuje hlavní příčiny vzniku sociálně patologických jevů. Třetí kapitola charakterizuje jednotlivé sociálně patologické jevy, které představují největší riziko pro věkovou skupinu dětí a dospívajících. Podrobněji jsou zde popsány: závislosti na psychoaktivních látkách, agresivita a násilí, vandalismus, šikana, kyberšikana, kriminalita a delikvence a patologické hráčství. Poslední čtvrtá kapitola je věnována problematice prevence, zejména pak možnostem preventivního působení v rámci rodiny. Praktickou část diplomové práce tvoří empirické šetření, v jehož rámci byly zpracovány případové studie deseti dětí a dospívajících, kteří se dopustili některé z forem sociálně patologického chování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.