Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
"Frajer" vs. "vynálezce"
Hrdina, Jan ; Doubek, David (vedoucí práce) ; Levínská, Markéta (oponent)
Práce pojednává o vývojových typech chlapců ve čtvrté třídě základní školy. Je rozdělena na dvě části. V teoretické části se zabývám možnými důvody vzniku vztahu (kamarádství) mezi chlapci, a to z hlediska sociální psychologie, socio-kulturního a psychologického. V empirické části, která je založena na mém pozorování školní třídy, je podrobně popisována struktura vztahů mezi chlapci. Cílem empirické části je popsat jednotlivé chlapce s ohledem na jejich vzhled, zájmy, rodinné zázemí a hry, které ve třídě rádi hrají a podle těchto kategorií je rozdělit do určitých skupin. Třídním hrám se věnuji v samostatné části práce. Na základě pozorování byly vykonstruovány čtyři chlapecké skupiny, z nichž každá má vlastní charakteristiku a její členové se vyznačují specifickými zájmy a přístupem ke třídnímu kolektivu. Dané skupiny vznikly na základě vzájemných sympatií, podobných vlastností chlapců a jejich přístupu ke škole. Tyto výsledky jsou rozvedeny v závěru práce.
Mami, tati, znáte mé oblíbené celebrity? Role celebrit ve světě dětí-uživatelů masových médií
Kalivodová, Hana ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Předkládaná bakalářská práce je rozdělena na dvě části. První z nich obsahuje teoretická východiska, tedy rešeršní zpracování literatury k danému tématu a přehled získaných teoretických poznatků. Zabývá se především pojmem celebrita z hlediska mediologie, vztahem celebrit a společnosti, významem celebrit v porovnání s reálnými autoritami, charakteristikou socializace a úlohou masových médií v jejím průběhu. Následuje pojednání o masové komunikaci − v čem je specifická, co dětem přináší či bere. V závěru první části jsou z pohledu vývojové psychologie charakterizována obě věková období dětí, jež jsou následně porovnávána v empirické části práce. Empirické šetření mapuje návyky konzumace masových médií u dětí. Zjišťuje především, jaké celebrity dnešní děti obdivují a jakou roli pro ně hrají. Obsahuje analýzu dat získaných z kvalitativně-kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníků rozdaných žákům čtvrtých a šestých ročníků Základní školy Polepy u Litoměřic. Cílem práce je získat informace o světě dětí - uživatelů masových médií.
Rizikové chování středoškolské mládeže
KOPTYŠOVÁ, Monika
Bakalářská práce se zaměřuje na téma problémového chování u mládeže. Mnoho dospívajících osob se v průběhu dospívání setkává s poruchou chování, ať už jako osoba zasažená touto poruchou, tak osoba, která přihlíží nějakému sociálně patologickému jevu. Příčiny vzniku a rozvoje problémového chování mohou být výrazně rozmanité. Tématem realizovaného výzkumného projektu je zjistit výskyt problémové chování mládeže ve vztahu k ekonomické situaci rodiny. Sledovány jsou základní charakteristiky projevů problémového chování u respondentů (např. zkušenosti respondentů s policejním vyšetřováním, přítomnost pocitů společenské inkluze či exkluze, sebeúcty a spokojenosti sama se sebou aj.). Výzkumné šetření bylo provedeno na věkové skupině respondentů 13 až 18 let (organizace Lata a organizace Liga lesní moudrosti). Výzkumným nástrojem šetření bylo užití dotazníku. Bakalářská práce je rozčleněna na část teoretickou a na část výzkumnou. V teoretické části práce je popsána problematika faktorů, které mohou ovlivňovat výskyt rizikového chování u mládeže a popis jednotlivých typů problémového chování. Z výsledků výzkumu je patrné, že na vzniku problémového chování u mladistvých se podílí jejich nejbližší sociální okolí, tedy jak rodiče, tak pedagogové a vrstevníci. Současně se ukazuje, že je potřeba, aby se mladiství naučili za svůj způsob chování převzít plnou odpovědnost. Naučili se rozhodovat o svém způsobu života s větším výhledem do budoucnosti a vědomí případného rizika vzniku problémů.
"Frajer" vs. "vynálezce"
Hrdina, Jan ; Doubek, David (vedoucí práce) ; Levínská, Markéta (oponent)
Práce pojednává o vývojových typech chlapců ve čtvrté třídě základní školy. Je rozdělena na dvě části. V teoretické části se zabývám možnými důvody vzniku vztahu (kamarádství) mezi chlapci, a to z hlediska sociální psychologie, socio-kulturního a psychologického. V empirické části, která je založena na mém pozorování školní třídy, je podrobně popisována struktura vztahů mezi chlapci. Cílem empirické části je popsat jednotlivé chlapce s ohledem na jejich vzhled, zájmy, rodinné zázemí a hry, které ve třídě rádi hrají a podle těchto kategorií je rozdělit do určitých skupin. Třídním hrám se věnuji v samostatné části práce. Na základě pozorování byly vykonstruovány čtyři chlapecké skupiny, z nichž každá má vlastní charakteristiku a její členové se vyznačují specifickými zájmy a přístupem ke třídnímu kolektivu. Dané skupiny vznikly na základě vzájemných sympatií, podobných vlastností chlapců a jejich přístupu ke škole. Tyto výsledky jsou rozvedeny v závěru práce.
Pojetí role spolužáka a spolužačky z pohledu adolescentních dívek a chlapců
Čechová, Helena ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
česky Tato bakalářská práce se zabývá tím, jak pojímají roli spolužáka a spolužačky dívky a chlapci v období adolescence. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. Teoretická část představuje téma z pohledu vývojové psychologie, sociální psychologie a genderových studií. V první polovině teoretické části se zabývám sociálními aspekty role spolužačky a spolužáka, pojímám ji v rámci třídní a vrstevnické skupiny. Prostor věnuji také navazování přátelství mezi dívkami a chlapci. Druhou polovinu teoretické části věnuji období adolescence jakožto specifické vývojové etapě. Zaměřuji se na biologické, psychické a sociální změny, které období dospívání provázejí. Celou teorií prostupuje hledisko genderové problematiky, přičemž se zaměřuji na porovnání dospívání dívek a chlapců. Teoretickou část završuji představením procesu vytváření genderových rolí a významu femininity a maskulinity. Empirická část zahrnuje výzkum pojetí role spolužáka a spolužačky v 9. třídě. Představím průměrné představy žáků a žákyň o ideální spolužačce a spolužákovi. Zaměřím se na genderový aspekt těchto rolí. Při interpretaci dat z obsahové analýzy také poukáži na odlišnost pojetí role spolužáka a spolužačky z hlediska genderové příslušnosti samotných žáků a žákyň. Zaměřím se na to, zda zaujímají chlapci a dívky...
Školní hodnocení žáků v České republice a v Anglii se zaměřením na primární vzdělávání
Poláčková, Ladislava ; Linková, Marie (oponent) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Rigorózní práce se zabývá školním hodnocením žáků v České republice a v Anglii se zaměřením na primární vzdělávání. Dále se zabývá evropskými trendy ve vzdělávání. Kromě teoretických podkladů se opírá o výsledky šetření provedených v obou zemích, které následně analyzuje. Šetření se zabývá postoji žáků, jejich rodičů a učitelů ke školnímu hodnocení.
Mami, tati, znáte mé oblíbené celebrity? Role celebrit ve světě dětí-uživatelů masových médií
Kalivodová, Hana ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Předkládaná bakalářská práce je rozdělena na dvě části. První z nich obsahuje teoretická východiska, tedy rešeršní zpracování literatury k danému tématu a přehled získaných teoretických poznatků. Zabývá se především pojmem celebrita z hlediska mediologie, vztahem celebrit a společnosti, významem celebrit v porovnání s reálnými autoritami, charakteristikou socializace a úlohou masových médií v jejím průběhu. Následuje pojednání o masové komunikaci − v čem je specifická, co dětem přináší či bere. V závěru první části jsou z pohledu vývojové psychologie charakterizována obě věková období dětí, jež jsou následně porovnávána v empirické části práce. Empirické šetření mapuje návyky konzumace masových médií u dětí. Zjišťuje především, jaké celebrity dnešní děti obdivují a jakou roli pro ně hrají. Obsahuje analýzu dat získaných z kvalitativně-kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníků rozdaných žákům čtvrtých a šestých ročníků Základní školy Polepy u Litoměřic. Cílem práce je získat informace o světě dětí - uživatelů masových médií.
Šikana
HŘEBEČKOVÁ, Věra
Bakalářská práce Šikana pojednává o projevech a prevenci šikany ve škole. V první kapitole jsou popsány příčiny, prvotní zrod agresivity, eliminace. Druhá kapitola vysvětluje historii a pojem šikany, podrobněji se zabývá příčinami, zamýšlí se nad osobnostmi všech zúčastněných. Třetí kapitola je věnována rodině a možným metodám, způsobu, jak minimalizovat šikanu v roinném prostředí. Uvádím zde vhodná doporučení pro komunikaci rodičů s dětmi, neboť jsou-li dodržena, vztahy jsou pevnější a šikana se minimalizuje.Zároveń upozorňuji na nevhodné postupy rodičů a jejich možné pozdější negativní reakce.Čtvrtá kapitola se zabývá prostředky minimalizace šikany ve škole. Popisuje metody prevence, které škola používá, uvádí správné způsoby vyšetřování šikany a opět se zamýšlí nad osobnostmi všech zúčastněných. Zkoumá, zda jsou příčiny šikany v jejich nesprávném chování a zároveň se snaží najít způsoby, směřující k minimalizaci šikany. Pátá kapitola vymezuje hranice pozitivního chování, upozorńuje na hrozící rizika, k nimiž při překročení těchto hranic dochází. Navrhuje možná řešní za pomoci odborníků, odborných středisek a zákonů, jenž se šikanou zabývají. Na konci všech kapitol je vždy stručná rekapitulace napsaného.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.