| |
|
Trh se sýry a perspektivy dalšího vývoje
HŘEBEČKOVÁ, Věra
Tato bakalářská práce je zaměřena na zpracování literárního přehledu, který posuzuje nutriční význam sýrů, vývoj spotřeby v posledních letech, jakožto i nabídku sýrů v tržní síti, včetně uvedení inovačních a spotřebitelských trendů tohoto odvětví. Bakalářská práce byla v průběhu zpracování doplněna o dílčí cíl, a to vypracovat jednoduché dotazníkové šetření zaměřené na problematiku nákupu a spotřeby sýrů u vybrané skupiny respondentů. Výsledky průzkumného šetření jsou uvedeny v závěru bakalářské práce a informují o základních rysech nákupního a spotřebního chování na trhu se sýry.
|
|
K využívání volnočasových aktivit v pobytových sociálních zařízeních
HŘEBEČKOVÁ, Věra
Předkládaná diplomová práce se zabývá využíváním volnočasových aktivit v domovech pro seniory. Primárním cílem diplomové práce je zmapovat spektrum volnočasových aktivit a sekundárním cílem je zjistit využívání volnočasových aktivit seniory včetně komparace aktivit mezi testovanými zařízeními. Diplomová práce je strukturovaná do dvou částí. První část charakterizuje fenomén stáří a stárnutí, sociální péči o seniory, potřeby seniorů ve volném času, na které navazuje spektrum volnočasových aktivit včetně možností jejich využívání. Okruh první části uzavírají analýzy volnočasových aktivit v domovech pro seniory. Navazující výzkumná část se věnuje výzkumu kvalitativní metodou polostrukturovaným rozhovorem zjistit spektrum a využívání volnočasových aktivit ve dvou domovech pro seniory v Českých Budějovicích včetně komparací se zjištěnými teoretickými analýzami využívání volnočasových aktivit v dalších domovech pro seniory.
|
|
Šikana
HŘEBEČKOVÁ, Věra
Bakalářská práce Šikana pojednává o projevech a prevenci šikany ve škole. V první kapitole jsou popsány příčiny, prvotní zrod agresivity, eliminace. Druhá kapitola vysvětluje historii a pojem šikany, podrobněji se zabývá příčinami, zamýšlí se nad osobnostmi všech zúčastněných. Třetí kapitola je věnována rodině a možným metodám, způsobu, jak minimalizovat šikanu v roinném prostředí. Uvádím zde vhodná doporučení pro komunikaci rodičů s dětmi, neboť jsou-li dodržena, vztahy jsou pevnější a šikana se minimalizuje.Zároveń upozorňuji na nevhodné postupy rodičů a jejich možné pozdější negativní reakce.Čtvrtá kapitola se zabývá prostředky minimalizace šikany ve škole. Popisuje metody prevence, které škola používá, uvádí správné způsoby vyšetřování šikany a opět se zamýšlí nad osobnostmi všech zúčastněných. Zkoumá, zda jsou příčiny šikany v jejich nesprávném chování a zároveň se snaží najít způsoby, směřující k minimalizaci šikany. Pátá kapitola vymezuje hranice pozitivního chování, upozorńuje na hrozící rizika, k nimiž při překročení těchto hranic dochází. Navrhuje možná řešní za pomoci odborníků, odborných středisek a zákonů, jenž se šikanou zabývají. Na konci všech kapitol je vždy stručná rekapitulace napsaného.
|