Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mami, tati, znáte mé oblíbené celebrity? Role celebrit ve světě dětí-uživatelů masových médií
Kalivodová, Hana ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Předkládaná bakalářská práce je rozdělena na dvě části. První z nich obsahuje teoretická východiska, tedy rešeršní zpracování literatury k danému tématu a přehled získaných teoretických poznatků. Zabývá se především pojmem celebrita z hlediska mediologie, vztahem celebrit a společnosti, významem celebrit v porovnání s reálnými autoritami, charakteristikou socializace a úlohou masových médií v jejím průběhu. Následuje pojednání o masové komunikaci − v čem je specifická, co dětem přináší či bere. V závěru první části jsou z pohledu vývojové psychologie charakterizována obě věková období dětí, jež jsou následně porovnávána v empirické části práce. Empirické šetření mapuje návyky konzumace masových médií u dětí. Zjišťuje především, jaké celebrity dnešní děti obdivují a jakou roli pro ně hrají. Obsahuje analýzu dat získaných z kvalitativně-kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníků rozdaných žákům čtvrtých a šestých ročníků Základní školy Polepy u Litoměřic. Cílem práce je získat informace o světě dětí - uživatelů masových médií.
Manipulation and moral responsibility
Kalivodová, Hana ; Marvan, Tomáš (vedoucí práce) ; Hill, James (oponent)
V současné filozofii probíhá debata o vlivu manipulace na morální odpovědnost jedince. Jedni poukazují na to, že manipulace není odlišná od jakéhokoliv jiného deterministického působení prostředí na agenta. Jiní přicházejí s historicismem, ideou, že odpovědnost je citlivá na výskyt manipulace v kauzálním řetězci předcházejícím činu. Historicismus stojící na narušení přirozeného vývoje může být ale těžko obhajitelný v případech skrytého společenského podmiňování. Názory na konečnou odpovědnost agenta navíc ovlivňují intuice o jeho identitě, kontrole a původu důvodů, jež ho motivují k činu. Předmětem práce je současnou debatu zmapovat a pojmenovat faktory vstupující do hry při hledání hranice odpovědnosti manipulovaného agenta. Klíčová Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Televize jako socializační činitel na začátku dospívání chlapců a dívek
Kalivodová, Hana ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na dětské televizní diváky. Jejím cílem je zmapovat návyky konzumace masových médií u dětí, vysledovat, jakou roli v jejich životě hraje televize, a zjistit, jaký význam pro ně mají hrdinové, které znají z médií, v následné konfrontaci s jejich bezprostředním okolím. Pro tyto účely byl prostřednictvím dotazníků proveden kvantitativní výzkum čítající 349 respondentů - žáků šestých ročníků pražských základních škol a prvních ročníků pražských osmiletých gymnázií. Výsledky jsou prezentovány jako komparace z hlediska pohlaví i typu školy. V teoretickém úvodu předkládám popis daného věkového období, charakteristiku masových médií a jejich působení při socializaci dospívajících. Následně je text rozdělen na tři části odpovídající třem oddílům dotazníku. První z nich se zabývá způsobem trávení volného času dětmi dané věkové kategorie a zastoupením masových médií v jejich volném čase. Druhá část se věnuje výhradně televizi, oblíbeným televizním pořadům a názorům, které na televizi mají dospívající i jejich rodiče. Tématem třetí části jsou oblíbení hrdinové z médií, vztah dětí k těmto hvězdám, chování dětí jako fanoušků a vzory, které si dospívající vybírají jak mezi svými oblíbenými hrdiny z médií, tak ze svého reálného okolí. Na začátku každé části je vždy provedena...
Mami, tati, znáte mé oblíbené celebrity? Role celebrit ve světě dětí-uživatelů masových médií
Kalivodová, Hana ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Předkládaná bakalářská práce je rozdělena na dvě části. První z nich obsahuje teoretická východiska, tedy rešeršní zpracování literatury k danému tématu a přehled získaných teoretických poznatků. Zabývá se především pojmem celebrita z hlediska mediologie, vztahem celebrit a společnosti, významem celebrit v porovnání s reálnými autoritami, charakteristikou socializace a úlohou masových médií v jejím průběhu. Následuje pojednání o masové komunikaci − v čem je specifická, co dětem přináší či bere. V závěru první části jsou z pohledu vývojové psychologie charakterizována obě věková období dětí, jež jsou následně porovnávána v empirické části práce. Empirické šetření mapuje návyky konzumace masových médií u dětí. Zjišťuje především, jaké celebrity dnešní děti obdivují a jakou roli pro ně hrají. Obsahuje analýzu dat získaných z kvalitativně-kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníků rozdaných žákům čtvrtých a šestých ročníků Základní školy Polepy u Litoměřic. Cílem práce je získat informace o světě dětí - uživatelů masových médií.
Revitalizace vytěžených zlatých dolů v Ghaně
Kalivodová, Hana
Práce navrhuje řešení revitalizace zlatých lomů v Ghaně. Řešení je vytvořeno jako modelový příklad pro zájmové území s cílem napravit škody na životním prostředí a zároveň přispět k socioekonomickému rozvoji regionu. V první části je vytvořen návrh řešení na základě zhodnocení místních klimatických a půdních podmínek spolu se sociální a ekonomickou situací místní komunity. Je zhodnocena problematika těžby zlata v zemi a její legislativní rámec relevantní k navrhovanému řešení. Výsledkem je revitalizace výsadbou stromů. Na ploše vybraného území bude vytvořena lesní plantáž využívající agrolesnické systémy. V druhé části práce bylo nutné vybrat nejvhodnější formu financování projektu. Možnost financování byla zvolena v soukromém i veřejném sektoru a pro oba sektory byl návrh projektu modifikován do formy pro získání financí. Ve veřejném sektoru byla vybrána nejvhodnější organizace, poskytující grantové možnosti a podle jejího zadání byla vytvořena projektová žádost. Pro soukromý sektor byl vytvořen podnikatelský záměr, včetně finanční a ekonomické analýzy a analýzy rizik, s cílem získat investora. Obě možnosti, i přes odlišný průběh, směřují k vytyčenému cíli revitalizace. Výsledek je následně aplikován na celé řešené území a je vyhodnocen celkový rozvojový přínos projektu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.