Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Psychologické aspekty přeměny genderové role u trans-lidí v českém kontextu
Čechová, Helena ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Hrubý, Radovan (oponent)
Diplomová práce představuje proces přeměny genderové role a pohlaví z hlediska psychologické, medicínské a socio-kulturní perspektivy. Hlavním tématem jsou aspekty, které ovlivňují psychiku člověka zažívajícího přeměnu. Práce se zabývá důvody patologizace trans- identit a jejího vlivu na sebepojetí trans-lidí. Dále je zaměřena na tradiční podobu procesu přeměny představovanou českou sexuologií a její srovnání se zahraničními přístupy. Část textu také tematizuje místo, které v přeměně zaujímá psychoterapie. Podstatným doplněním je sociálně-kulturní pohled na genderovou identitu a roli. Dílčími cíli výzkumu je porozumět tomu, jak nahlíží proces přeměny odborníci a odbornice zabývající se trans-identitami, a jak jej prožívají sami trans-lidé. Nadřazený cíl hledá odpověď na to, jak se obě strany vzájemně ovlivňují a jaké psychické aspekty do procesu přeměny genderové role (a pohlaví) vstupují. Klíčová slova: transsexualita, transgender, přeměna pohlaví, genderová identita, genderová role.
Faktory ovlivňující efektivitu učení v matematice se zaměřením na 2. stupeň ZŠ a nižší stupeň víceletého gymnázia
Čechová, Helena ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Zhouf, Jaroslav (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se zamerila na hledání odpovedí na otázky: jaké faktory ovlivnují studentuv proces ucení se z textu s matematickým obsahem; do jaké míry je možno tento proces ovlivnit co možná nejvetší prítomností vnitrních motivacních cinitelu (aplikovaných na ucení se z textu); a které motivacní cinitele jsou pro ucení se z textu s matematickým obsahem klícové?
Psychologické aspekty přeměny genderové role u trans-lidí v českém kontextu
Čechová, Helena ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Hrubý, Radovan (oponent)
Diplomová práce představuje proces přeměny genderové role a pohlaví z hlediska psychologické, medicínské a socio-kulturní perspektivy. Hlavním tématem jsou aspekty, které ovlivňují psychiku člověka zažívajícího přeměnu. Práce se zabývá důvody patologizace trans- identit a jejího vlivu na sebepojetí trans-lidí. Dále je zaměřena na tradiční podobu procesu přeměny představovanou českou sexuologií a její srovnání se zahraničními přístupy. Část textu také tematizuje místo, které v přeměně zaujímá psychoterapie. Podstatným doplněním je sociálně-kulturní pohled na genderovou identitu a roli. Dílčími cíli výzkumu je porozumět tomu, jak nahlíží proces přeměny odborníci a odbornice zabývající se trans-identitami, a jak jej prožívají sami trans-lidé. Nadřazený cíl hledá odpověď na to, jak se obě strany vzájemně ovlivňují a jaké psychické aspekty do procesu přeměny genderové role (a pohlaví) vstupují. Klíčová slova: transsexualita, transgender, přeměna pohlaví, genderová identita, genderová role.
Pojetí role spolužáka a spolužačky z pohledu adolescentních dívek a chlapců
Čechová, Helena ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
česky Tato bakalářská práce se zabývá tím, jak pojímají roli spolužáka a spolužačky dívky a chlapci v období adolescence. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. Teoretická část představuje téma z pohledu vývojové psychologie, sociální psychologie a genderových studií. V první polovině teoretické části se zabývám sociálními aspekty role spolužačky a spolužáka, pojímám ji v rámci třídní a vrstevnické skupiny. Prostor věnuji také navazování přátelství mezi dívkami a chlapci. Druhou polovinu teoretické části věnuji období adolescence jakožto specifické vývojové etapě. Zaměřuji se na biologické, psychické a sociální změny, které období dospívání provázejí. Celou teorií prostupuje hledisko genderové problematiky, přičemž se zaměřuji na porovnání dospívání dívek a chlapců. Teoretickou část završuji představením procesu vytváření genderových rolí a významu femininity a maskulinity. Empirická část zahrnuje výzkum pojetí role spolužáka a spolužačky v 9. třídě. Představím průměrné představy žáků a žákyň o ideální spolužačce a spolužákovi. Zaměřím se na genderový aspekt těchto rolí. Při interpretaci dat z obsahové analýzy také poukáži na odlišnost pojetí role spolužáka a spolužačky z hlediska genderové příslušnosti samotných žáků a žákyň. Zaměřím se na to, zda zaujímají chlapci a dívky...
Význam rodinné mediace při řešení právních konfliktů v rodině
Čechová, Helena ; Radvanová, Senta (vedoucí práce) ; Frinta, Ondřej (oponent)
Význam rodinné mediace při řešení právních konfliktů v rodině Cílem této práce je podat výklad o rodinné mediaci jako o jedné z forem alternativního řešení sporů (Alternative Dispute Resolution - ADR). Rodinnou mediaci můžeme vymezit jako strukturovaný proces, ve kterém strany konfliktu (členové rodiny) usilují o nalezení vzájemně přijatelného řešení konfliktu za pomoci třetí neutrální a nestranné osoby - mediátora. Role mediátora spočívá ve vytváření podmínek pro usnadnění komunikace mezi účastníky, nemůže však navrhovat či rozhodovat o konkrétní podobě řešení konfliktu. Mediační proces je založen na principu dobrovolnosti a důvěrnosti. Věřím, že pro řešení konfliktů uvnitř rodiny může být užití mediace v řadě případů vhodnější než soudní řízení. Toto mé přesvědčení bylo také jedním z důvodů, pro které jsem si téma diplomové práce vybrala. Rodinná mediace je již řadu let úspěšně využívána v zahraničí (zejména v západní Evropě, Spojených státech amerických a Kanadě) pro řešení konfliktů týkajících se např. rozchodů partnerů, rozvodů manželství, péče o nezletilé děti, finančních záležitostí v rodině atd. V České republice se však zatím do širšího povědomí veřejnosti nedostala, což vnímám jako negativní. V poslední době je u nás velmi diskutovaným návrh zákona o mediaci, jehož přijetí by mohlo tuto...
Faktory ovlivňující efektivitu učení v matematice se zaměřením na 2. stupeň ZŠ a nižší stupeň víceletého gymnázia
Čechová, Helena ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Zhouf, Jaroslav (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se zamerila na hledání odpovedí na otázky: jaké faktory ovlivnují studentuv proces ucení se z textu s matematickým obsahem; do jaké míry je možno tento proces ovlivnit co možná nejvetší prítomností vnitrních motivacních cinitelu (aplikovaných na ucení se z textu); a které motivacní cinitele jsou pro ucení se z textu s matematickým obsahem klícové?
ČESKOSLOVENSKÝ ROZHLAS A POLITICKÉ PROCESY - analýza politických procesů v rozhlasovém vysílání v letech 1949 - 1952
ČECHOVÁ, Helena
ANOTACE Ústředním tématem diplomové práce je fungování média Československého rozhlasu ve vymezeném období 1949 ? 1952 s důrazem na jeho propagandistickou funkci při vysílání politických procesů. Práce je založena na předpokladu, že rozhlas ve své době představoval nejdůležitější masové médium, které dotáhlo komunistickou propagandu téměř k dokonalosti. Součástí je teoreticko-historický úvod doby konce 40. a počátku 50. let, který je dán do kontextu s vývojem instituce rozhlasu. Hlavní důraz je kladen na otázku uspořádání společnosti, formování veřejného mínění, hospodářskou situaci, na stranický aparát KSČ a zejména na historii politických procesů, které tvoří nejdůležitější mezník sledovaného období. Dobová historie je doplněna o vývoj Československého rozhlasu ? programové změny, personální obsazení, celková organizace rozhlasové struktury. Druhá část práce se zaměřuje na praktickou stránku věnovanou komunistické propagandě podle sovětského vzoru, uplatňované cenzuře s důrazem na rozhlasové médium a především na medializaci politických procesů v samotném rozhlasovém vysílání. Cílem práce je podat čtenáři celistvý pohled na dobu počátku padesátých let a poukázat na činnost rozhlasu v referování o nezákonnosti a perzekuci nevinných osob.

Viz též: podobná jména autorů
7 ČECHOVÁ, Hana
7 ČECHOVÁ, Helena
7 Čechová, Hana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.