Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Bilingvní vzdělávání v českých mateřských školách
Pavlíková, Lucie ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Bakalářská práce představuje problematiku bilingvismu a rané vícejazyčnosti. Cílem je prozkoumání raného osvojování druhého jazyka s pohledem na implementaci výukových metod a strategií metody CLIL (Content and Language Integrated Learning) v kontextu předškolní výchovy a vzdělávání. Teoretická část se zaměřuje na jazykový vývoj dětí v předškolním věku a otevírá otázku souvisejících problematik, jež vychází ze záměrně získaného, sukcesivního bilingvismu. Rovněž poskytuje důležité informace týkající se metody CLIL, jejích základních principů, možností implementace do předškolního vzdělávání a také výukových metod a strategií podporující ranou vícejazyčnost. Empirická část přináší výsledky výzkumného šetření zkoumajícího bilingvní vzdělávání a výuku anglického jazyka v pražských mateřských školách. Data byla získána prostřednictvím analýzy informačních dokumentů, dotazníku a polostrukturovaných rozhovorů. Výzkum zkoumal nejen podobu jazykového vzdělávání, ale také využití metod a strategií metody CLIL a dále podmínky důležité k úspěšné realizaci rané výuky anglického jazyka formulované oslovenými respondentkami. K základním zjištěním patří, že nejčastější forma rané výuky anglického jazyka v pražských mateřských školách jsou zájmové kroužky. Metoda CLIL je v současné době realizována pouze ve dvou...
Metodika využití bojových her v prostředí alternativních lesních škol preprimárního a primárního vzdělávání, jako možná prevence šikany a zdravý rozvoj žáků.
Nováková, Sandra ; Kazík, Petr (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
Diplomová práce "Metodika využití bojových her v prostředí alternativních lesních škol preprimárního a primárního vzdělávání, jako možné prevence šikany." poukazuje na oblast her dětí, která je ze své podstaty spojena s takovým fyzickým projevem, že u dospělých jedinců může vzbuzovat nejrůznější obavy. Bojové a úpolové hry, o kterých je řeč, jsou v této diplomové práci uchopeny jako druh her, někdy možná opomíjených, avšak nezbytných pro zdravý vývoj osobnosti dětí. Jestliže je rozvoj dětí a žáků cílem školských zařízení, pak právě možné zařazení bojové a úpolové hry do těchto prostředí se jeví jako vhodně rozvíjející. Alternativní školy, v tomto případě lesní mateřské a základní školy, jsou natolik otevřené inovacím, že si je tato diplomová práce zvolila pro pomyslné zasazení bojové hry do jejich kurikula. Je zde také nastíněn možný kontext mezi vědomou bojovou hrou dětí a jejich vnímání šikany, či případný vliv bojové hry na eliminaci těchto nežádoucích projevů chování. Empirická část formuluje metodický materiál v souladu s blíže popsanou charakteristikou vybraných školských zařízení. Sběr dat probíhá online dotazníkovým šetřením průvodcům lesních mateřských a základních škol. Utváření metodiky ovlivnilo studium relevantních dokumentů a virálních dat s tematikou bojových a úpolových her,...
Kontinuita předškolního a základního vzdělávání z pohledu managementu sloučených mateřských a základních škol v kontextu kurikulární reformy
Lisnerová, Romana ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent) ; Vítečková, Miluše (oponent)
Cílem disertační práce je provést první výzkumnou sondu do oblasti kontinuity předškolního a základního vzdělávání z pohledu managementu ve sloučených mateřských a základních školách v České republice a zjistit, jaký mají ředitelé škol názor na kontinuitu předškolního a základního vzdělávání v kontextu kurikulární reformy a jak tuto kontinuitu zajišťují v praxi svých škol. Kontext tématu disertační práce je vymezen managementem školy a kurikulární reformou. Teoretická část objasňuje triádu pojmů: management, kontinuita, kurikulární reforma a následně je propojuje s prostředím sloučených mateřských a základních škol. Zároveň reflektuje roli ředitele školy ve specifickém prostředí tohoto typu škol. Východiskem se staly teoretické přístupy managementu i pedagogiky. Empirická část se podrobněji zaměřuje na zkoumání role jednoho z aktérů zajišťování kontinuity předškolního a základního vzdělávání, kterým je ředitel školy. Kvalitativní výzkum je proto řešen pomocí deskriptivní případové studie, která reflektuje názory vzorku ředitelů škol a přináší jejich pohled na manažerské činnosti a kompetence i na potřeby související se zajišťováním kontinuity předškolního a základního vzdělávání. Definovaným případem je role ředitele ve specifickém prostředí sloučených mateřských a základních škol.
Předškolní vzdělávání, výchova a péče ve Finsku
Čadková, Kateřina ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Práce se zaměřuje na předškolní vzdělávání, výchovu a péči ve Finsku. Jejím cílem je nastínit specifika fungování předškolních institucí a následně porovnat dvě konkrétní předškolní zařízení z pohledu nastavení jejich strukturní i procesuální stránky. Práce je strukturována do teoretické a praktické části. Teoretická část v úvodu shrnuje základní informace o Finsku (politická situace, demografie). Uvádí klíčová data k fungování rodiny a její podpory v rámci sociálního systému ve Finsku. Hlavní část teoretické části bakalářské práce je věnována charakteristice jednotlivých druhů institucí, které zajišťují vzdělávání, výchovu a péči o dítě v předškolním věku, a to z hlediska jejich legislativního ukotvení, kurikulárních dokumentů i odborné přípravy pedagogů působících v předškolním vzdělávání. Empirická část bakalářské práce obsahuje dvě případové studie předškolních institucí ve Finsku. Práce sleduje specifika strukturního nastavení, ale také výchovně-vzdělávací procesy obou institucí. V případových studiích je užito metod pozorování, polostrukturovaných rozhovorů a analýzy dokumentů. V závěru autorka poukazuje na možné inspirace finského předškolního vzdělávání, které by byly řešením pro aktuální otázky předškolního vzdělávání v České republice. KLÍČOVÁ SLOVA Finsko, předškolní výchova, vzdělávání...
Manažerské kompetence v preprimárním vzdělávání
Ledecká, Veronika ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem manažerských kompetencí v preprimárním vzdělávání. Toto téma bylo zvoleno na základě stále se měnících a vyvíjejících se nároků na vedení mateřských škol a na potřebnost kvalitních a velmi obsáhlých kompetencí ředitelek mateřských škol. Cílem diplomové práce je komparace manažerských kompetencí a na základě těchto získaných informací návrh nejvhodnějšího modelu kompetencí ředitelek těchto příspěvkových organizací. V teoretické části jsou analyzovány jednotlivé kompetence v oblasti ekonomického, personálního a právního řízení školy. Praktická část je zaměřena na komparaci jednotlivých oblastí řízení z hlediska jejich náročnosti a posouzení manažerských kompetencí s ohledem na časovou zátěž. Práce vychází z odborné literatury, platných právních norem a z výsledků provedeného výzkumného šetření. KLÍČOVÁ SLOVA Management, manažer, personální řízení, organizace, kompetence, preprimární vzdělávání, ředitelka mateřské školy.
Vztah zřizovatele a ředitele preprimárního vzdělávání v Plzeňském kraji.
Bradová, Jana ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce, zabývající se problematikou vztahu zřizovatele a ředitele mateřské školy v Plzeňském kraji, si klade za cíl zhodnotit síť mateřských škol, které jsou samostatnými příspěvkovými organizacemi a jejichž zřizovatelem je obec. Zjistit, jaké má zřizovatel kompetence ve vztahu k mateřské škole, v jakých oblastech zřizovatel spolupracuje s ředitelem, jak hodnotí jeho práci, zda provádí kontrolní činnost a zda pracuje s výstupy kontrolních orgánů, zejména České školní inspekce. Zjistit, jaké jsou kompetence ředitele mateřské školy, zda je při své činnosti podporován zřizovatelem či nikoli. Zjistit, jak hodnotí spolupráci mezi zřizovateli a řediteli mateřských škol inspektoři České školní inspekce specializující se na oblast preprimárního vzdělávání a působící v Plzeňském inspektorátu ČŠI. Teoretická část práce vychází z odborné literatury, právních předpisů a strategických dokumentů týkajících se mateřských škol, jejich zřizovatelů a České školní inspekce, které byly platné v době vzniku této diplomové práce. Praktická část je vypracována na základě výsledků výzkumného šetření provedeného u ředitelů mateřských škol, u jejich zřizovatelů a u inspektorů České školní inspekce specializujících se na oblast preprimárního vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA Preprimární vzdělávání, mateřská škola,...
Preprimární vzdělávání ve srovnávací analýze právních norem vybraných evropských zemí
Navrátilová, Magda ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Název práce: Preprimární vzdělávání ve srovnávací analýze právních norem vybraných evropských zemí Vypracovala: Magda Navrátilová Cílem této práce je identifikovat rozdíly mezi právní úpravou preprimárního vzdělávání (0 - dle klasifikace ISCED) ve vybraných zemí EU - Anglie, Francie a Rakouska a právní úpravou ČR. Dílčím cílem této práce je - na základě výsledků shora zmiňované analýzy - navrhnout právní úpravy, které by mohl přijmout český zákonodárce za účelem zkvalitnění české právní úpravy. Tato kvalifikační práce sestává ze čtyř částí. První část je úvodní a jsou v ní vysvětleny cíle práce, jakož i použitá metodologie. Druhá část je věnována preprimárnímu vzdělávání ve vybraných zemí EU. Třetí část je soustředěna na komparaci zahraniční a české právní úpravy. Konečně závěry a doporučení jsou shrnuty v části čtvrté. V závěru je konstatováno, že česká právní úprava se nikterak dramaticky neliší od právní úpravy anglické, francouzské nebo rakouské. KLÍČOVÁ SLOVA preprimární (předškolní) vzdělávání, zákon, vyhláška, mateřská škola
Participativní řízení organizace v preprimárním vzdělávání
Capová, Renata ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Participativní řízení organizace v preprimárním vzdělávání Renata Capová ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá participativním řízením organizace v preprimárním vzdělávání. Teoretická část diplomové práce se zabývá v první kapitole managementem ve vzdělávacích institucích, styly manažerského řízení, rozhodováním individuálním a participativním a svobodnou firmou. V druhá kapitola v teoretické části diplomové práce se zabývá vedením v prerimárním vzdělávání, styly vedení v mateřské škole a vedoucím pracovníkem v Mateřské škole. Praktická část se formou nepřímého, standardizovaného pozorování a strukturovaných rozhovorů zaměřuje na řízení participativního řízení formou svobodné firmy v Mezinárodní soukromé mateřské škole a jeslích Bambíno Dejvice. Cílem diplomové práce je analyzovat specifika systému řízení v preprimárním vzdělávání organizace na základě principu svobodné firmy. KLÍČOVÁ SLOVA Management, participace, participační řízení, preprimárně vzdělávací organizace, spolurozhodování, svobodná firma.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.