Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj kosmetické reklamy v lifestylových časopisech z pohledu diverzity
Bäumeltová, Klára ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Pojem diverzita neboli různorodost či rozmanitost je v posledních několika letech diskutovaným tématem, zvlášť ve spojení s krásou. Více značek se snaží ve své komunikaci a reklamních sděleních zobrazovat co nejširší a nejrůznorodější škálu lidí, kteří by se mohli s jejich filosofií ztotožnit. Nemění se jen obrazová stránka mediálních obsahů, ale také slovní komunikace, která je mířena k co nejširšímu publiku. Cílem této práce je zjistit, jak moc různorodé reklamní obsahy spojené s krásou se objevují v tradičních tištěných médiích, konkrétně v lifestylových časopisech Harper's Bazaar a Žena a život. Na základě provedení multimodální analýzy nabízí tato práce vhled do vývoje diverzity v kosmetických reklamách mezi lety 1994 až 2019. První část diplomové práce se věnuje teoretickým východiskům, které se vztahují k sociální a mediální konstrukci reality, reprezentaci krásy v médiích a problematice diverzity. Další část práce se zabývá výkladem metodologie výzkumu, na který navazuje prezentace výsledků provedené analýzy a jejich shrnutí. Z analýzy také vyplývají klíčová témata objevující se v reklamním obsahu obou těchto periodik. Výsledky ukazují, že ačkoliv je určitý vývoj v diverzitě patrný, tištěná média stále reprezentují spíše tradiční a stereotypní obraz společnosti. Mezi vybranými periodiky...
Prezentace lokální módy v českých lifestylových magazínech
Bártová, Tereza ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Zavadilová, Tereza (oponent)
Český módní průmysl se neustále vyvíjí, má však stále značné rezervy. Jedním z dlouhodobě zakořeněných problémů je skutečnost, že móda není dostatečně považována za součást kultury a je vnímána veřejností spíše jako bulvární téma. Cílem diplomové práce je za použití kvantitativní obsahové analýzy prozkoumat, v jaké míře a jakých souvislostech česká lifestylová média publikují články o lokální módě. Analýza je provedena na titulech Vogue CS, Elle, a Harper's Bazaar za období od srpna 2018 do prosince 2020. Teoretická část je zaměřena na úvod do problematiky, nejprve představuje historický vývoj módního průmyslu a módní žurnalistiky, poté přináší informace o současném stavu módního průmyslu a mediálního trhu s lifestylovými magazíny v ČR. Metodologická část je věnována výchozím teoriím, rešerši předchozího výzkumu a poté designu vlastního výzkumu. V rámci výzkumu byly stanoveny tři základní výzkumné otázky a formulovány čtyři hypotézy, z nichž dvě se podařilo potvrdit. Výsledky výzkumu naznačují, že nejčastěji se o lokální módě píše v souvislosti s projektem Mercedes-Benz Prague Fashion Week a žánrově téma nejvíce pokrývají online publikované redakční články.
Efektivita reklamních sdělení dle umístění v různých mediatypech z perspektivy mladých konzumentů médií
Sloupová, Barbora ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Ortová, Nina (oponent)
Přítomnost sociálních médií, stále rostoucí základna jejich uživatelů i čas, který na něm tráví, zásadně mění proces konzumace médií před vznikem webu 2.0. Právě Instagram je jednou z těchto sociálních sítí, jejíž obliba stále stoupá. Další z platforem, která byla primárně vytvořena za účelem propojit lidi mezi sebou a umožnit jim snadněji spolu komunikovat, nyní díky svému prokazatelnému potenciálu oslovit spoustu lidí představuje reklamní prostor, kterého zadavatelé reklam hojně využívají. Sociální média tak rozšířila dosud využívané reklamní kanály k oslovení cílového publika, mezi kterými jsou i lifestylové časopisy. Společně tato dvě média představují zástupce tradičních tištěných a nových médií, jejichž obsah i účel se podobají - mají čtenáře pobavit a nabídnout mu zábavu. Otázkou, na kterou se tato práce snaží najít odpověď, je, zdali mladí uživatelé, kteří se narodili, či částečně vyrůstali v době digitální a představují skupinu, jíž každodenní součástí je internet již od útlého věku, jsou kromě uživatelů sociálních médií také čtenáři tisku, v tomto případě konkrétně lifestylových časopisů, jak vnímají reklamu v obou typech těchto médií a který z těchto dvou kanálů je z hlediska efektivity vhodnější k umístění reklamy. Ačkoli mladí lidé prokazatelně tráví na sociálních sítích mnoho času a...
Mediální konstrukce ženství podle ženských lifestylových časopisů v letech 2006 a 2016
Kučerová, Lucie ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce Mediální konstrukce ženství podle ženských lifestylových časopisů v letech 2006 a 2016 se zabývá hodnotami, jaké ženské lifestylové časopisy svým čtenářkám prezentují. Takové hodnoty se týkají témat jako vztahy, sexualita, vzhled, postava, zdraví nebo úspěch v kariéře. Práce bude zkoumat, v jakých rolích žena v rámci těchto hodnot a témat v časopisech vystupuje. Cílem práce je tedy přinést obraz dokonalé ženy tak, jak ji zobrazují ženské lifestylové magazíny. Teoretická část je rozdělena do pěti kapitol. První se zaobírá historickým vývojem časopiseckého trhu v České republice od roku 1989. Ve druhé kapitole se píše o vývoji trendů v mediálních obsazích za posledních deset let. Třetí část se zabývá vlastnictvím médií a lifestylových časopisů. Další část přináší pohled na obsahovou stránku ženských lifestylových časopisů. Poslední kapitola se zaměřuje na roli žen a ženských lifestylových časopisů v současné společnosti. Pojednává například o pojmu "double burden" neboli "dvojí břemeno". Analytická část kombinuje kvalitativní a kvantitativní obsahovou analýzu a má za úkol zjistit, jak se proměňuje pojem ženství v ženských lifestylových časopisech a ženské hodnoty (vztahy, sexualita, vzhled, zdraví a kariéra) mezi lety 2006 a 2016. Zvolené srovnávané roky zohledňují krizi v roce 2008, která...
Jak matky a dcery vnímají a užívají tématiku módy v ženských lifestylových časopisech
Šimíková, Nikola ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Jiřina (oponent) ; Bednařík, Petr (oponent)
(abstrakt) Práce Jak matky a dcery vnímají a užívají tematiku módy v ženských lifestylových časopisech se zabývá tématem generačních rozdílů ve vnímání mediálních obsahů, konkrétně rozdílným vnímáním módy prezentované v lifestylových časopisech pro ženy (ELLE a Cosmopolitan) matkami a jejich dcerami. Novými technologiemi a formami mediálních obsahů jsou poznamenány jak jedinci samotní, tak také rodinné vazby, proto jsem se v práci zaměřila právě na rozdíly v konzumaci lifestylových časopisů mezi jednotlivými generacemi žen v rodině. Práce nejdříve představuje teorie týkající se sociální konstrukce reality, prezentace módy v těchto časopisech, jejího vnímání ženami jako čtenářkami, ovlivňováním identit čtenářek na základě konzumace těchto časopisů, vnímáním reklamy v nich uvedené apod. Teoretické předpoklady jsou poté zkoumány v praxi v rámci vlastního výzkumu. Jedná se o kvalitativní výzkum, který byl proveden na vzorku deseti dvojic matka - dcera formou hloubkových rozhovorů. Výsledky výzkumu ukázaly, že v dnešní době již lifestylové časopisy neslouží jako hlavní zdroj informací a inspirace týkající se módy. Dnes si mnoho mladých žen hledá informace o módě sama na internetu. Matky a dcery spolu tyto časopisy společně nečtou a módu v nich vnímají spíše jako přehlídku módních trendů, ne že by díky ní...
Obrazy partnerství, manželství a rodičovství v časopisech životního stylu pro ženy a pro muže
Mixová, Kristýna ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kandert, Josef (oponent)
Diplomová práce Bc. Kristýna Mixová Abstrakt Diplomová práce se zabývá zobrazením partnerství, manželství a rodičovství v časopisech životního stylu, přičemž pracuje s dvěma teoriemi. S konceptem Zygmunta Baumana - vztahu jako spotřebního zboží a vztahu dokud smrt partnery nerozdělí a s konceptem Gillese Lipovetského - postmoralistní společnost bez povinnosti. Pomocí kvalitativní obsahové analýzy ročníku 2012 nejčtenějšího českého lifestylového měsíčníku pro muže Maxim a ročníku 2012 nejčtenějšího českého lifestylového měsíčníku pro ženy Joy práce dochází k závěru, že vztahy prezentované v obou časopisech odpovídají modelu vztahů na jedno použití, ale texty v ženských časopisech vedle toho prezentují i model vztahu na věčnost. Povinnost v textech obou magazínů sice zobrazena je, ale v negativní konotaci, a místo ní nastupuje vykreslení prostého pečování o druhé. Sledované texty také zachycují svatbu jako očekávaný běh života. Dále v mužském časopise Maxim je rodičovství zobrazeno jako sebezapření, v ženském časopise Joy jako seberealizace související se sebezapřením. Témata se v obou typech magazínů shodují, ale v detailech je v mužském i v ženském časopise ve sledované oblasti překládán pokaždé jiný obraz.
Obrazy partnerství, manželství a rodičovství v časopisech životního stylu pro ženy a pro muže
Mixová, Kristýna ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kandert, Josef (oponent)
Diplomová práce Kristýna Mixová Abstrakt Diplomová práce se zabývá zobrazením partnerství, manželství a rodičovství v časopisech životního stylu, přičemž pracuje s dvěma teoriemi. S konceptem Zygmunta Baumana - vztahu jako spotřebního zboží a vztahu dokud smrt partnery nerozdělí a s konceptem Gillese Lipovetského - postmoralistní společnost bez povinnosti. Pomocí kvalitativní obsahové analýzy ročníku 2012 nejčtenějšího českého lifestylového měsíčníku pro muže Maxim a ročníku 2012 nejčtenějšího českého lifestylového měsíčníku pro ženy Joy práce dochází k závěru, že vztahy prezentované v obou časopisech odpovídají modelu vztahů na jedno použití, ale texty v ženských časopisech vedle toho prezentují i model vztahu na věčnost. Povinnost v textech obou magazínů sice zobrazena je, ale v negativní konotaci, a místo ní nastupuje vykreslení prostého pečování o druhé. Sledované texty také zachycují svatbu jako očekávaný běh života. Dále v mužském časopise Maxim je rodičovství zobrazeno jako sebezapření, v ženském časopise Joy jako seberealizace související se sebezapřením. Závěrem je v práci provedena aktualizace studie Paulíny Tabery z roku 2007, která se zabývala podobným tématem.
Prezentace singles v lifestylových časopisech pro ženy (2002-2012)
Oratorová, Kateřina ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nováková, Petra (oponent)
Bakalářská práce Prezentace singles v lifestylových časopisech pro ženy (2002-2012) se zabývá fenoménem singles a jeho prezentací ve vybraných časopisech životního stylu pro ženy v letech 2002-2012. Skládá se z teoretické a praktické části. Teoretická část se věnuje stěžejním tématům teorie médií, jakými jsou konstrukce mediální reality a vlivy a účinky médií na hodnoty a vzory chování publika, a dále sociologickému pohledu na společenskou skupinu označovanou anglickým výrazem singles. Samostatné podkapitoly jsou věnovány definici pojmu singles a problematice typologie singles. Je zde ve stručnosti nastíněn historický vývoj fenoménu singles a nechybí ani krátké pojednání o tom, jak je tento jev vnímán současnou českou společností. Empirická část je založena na kvantitativní obsahové analýze, která zkoumá četnost výskytu a charakter článků o singles ve vybraných časopisech (Cosmopolitan, Elle, Marianne). Formulované hypotézy vycházejí z obecných principů mediální produkce a zároveň reflektují zásadní policko-ekonomické, společenské a kulturní události, jež se odehrály ve sledovaném období. Výsledky analýzy jsou shrnuty v závěru práce.
Komparativní studie obrazu ženské krásy v lifestylových časopisech pro ženy a pro muže: Analýza portrétů žen na fotografiích ve vybraných časopisech v první polovině roku 2012
Nunvářová, Petra ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Diplomová práce Komparativní studie obrazu ženské krásy v lifestylových časopisech pro ženy a pro muže stanovuje hypotézu, že obraz ženské krásy je modifikován pro cílové publikum daného média. Pro podpoření nebo vyvrácení této teze jsou v práci analyzovány vybrané fotografie žen ve čtyřech českých lifestylových magazínech v první polovině roku 2012, konkrétně v ELLE, ForMen, Cosmopolitan a Esquire. Zvolená metoda sémiotické analýzy a deskripce pomůže definovat odlišnosti v zobrazení žen na vybraných fotografiích. Pro co nejsprávnější interpretaci v širším kontextu je v první polovině práce nejprve nastíněn vývoj estetické teorie a různé aspekty pohledu na ženskou krásu, stejně tak jako teorie o předpokládaných účincích médií na publikum. Výsledky analýzy jsou interpretovány a vysvětleny na základě teoretického základu. Kromě vyhodnocení původní hypotézy jsou zaznamenány i další poznatky analýzy a práce je uzavřena vlastními poznatky na dané téma.
Pojetí otcovství v ženských lifestylových časopisech pro odlišné cílové skupiny definované výší příjmů ženy
Lukáš, Vojtěch ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
V této diplomové práci se pokoušíme zjistit, jak jsou v námi vybraných lifestylových časopisech reprezentováni muži v rolích otců. Záměrně jsme vybrali tituly, které jsou určeny pro ženy z různých socioekonomických skupin. Jako zástupci titulů pro ženy z vyšších socioekonomických skupin byly vybrány tituly Elle, Harper's Bazaar, Cosmopolitan a Marianne. Z titulů pro ženy z nižších socioekonomických skupin byly vybrány tituly Vlasta, Chvilka pro tebe, Žena a život a Překvapení. Ve všech titulech byly nalezeny články, které ve svém obsahu zmiňovaly muže v roli otce a popisovaly ho. Z každého článku byla na základě otevřeného kódování vytvářena hesla, která byla následně shlukována v kategoriích. Vzniklé kategorie následně posloužily jako výchozí nástroj k hodnocení reprezentace otce tak, jak byl popisován v různých časopisech. Od konkrétních titulů jsme následně přešli na celé skupiny časopisů, které byly určené pro stejné socioekonomické skupiny žen. Nalezené rozdíly a shody v popisech otce se nakonec projevovaly nejen v rámci porovnání mezi celými skupinami, ale také v rámci skupin samotných. Přesto se v naší práci podařilo především dokázat, že mezi popisem otce v časopisech pro různé socioekonomické skupiny žen se vyskytují výrazné rozdíly.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.