Název:
Prezentace singles v lifestylových časopisech pro ženy (2002-2012)
Překlad názvu:
Presentation of singles in women lifestyle magazines (2002 - 2012)
Autoři:
Oratorová, Kateřina ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nováková, Petra (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce Prezentace singles v lifestylových časopisech pro ženy (2002-2012) se zabývá fenoménem singles a jeho prezentací ve vybraných časopisech životního stylu pro ženy v letech 2002-2012. Skládá se z teoretické a praktické části. Teoretická část se věnuje stěžejním tématům teorie médií, jakými jsou konstrukce mediální reality a vlivy a účinky médií na hodnoty a vzory chování publika, a dále sociologickému pohledu na společenskou skupinu označovanou anglickým výrazem singles. Samostatné podkapitoly jsou věnovány definici pojmu singles a problematice typologie singles. Je zde ve stručnosti nastíněn historický vývoj fenoménu singles a nechybí ani krátké pojednání o tom, jak je tento jev vnímán současnou českou společností. Empirická část je založena na kvantitativní obsahové analýze, která zkoumá četnost výskytu a charakter článků o singles ve vybraných časopisech (Cosmopolitan, Elle, Marianne). Formulované hypotézy vycházejí z obecných principů mediální produkce a zároveň reflektují zásadní policko-ekonomické, společenské a kulturní události, jež se odehrály ve sledovaném období. Výsledky analýzy jsou shrnuty v závěru práce.The bachelor thesis Presentation of singles in women's lifestyle magazines (2002 - 2012) deals with the phenomenon of singles and its presentation in selected lifestyle magazines for women in 2002 - 2012. It's divided into a theoretical and an analytical part. The theoretical part focuses on some core themes of media theory, such as the construction of media reality and media influences and effects on values and behavior patterns of the audience, and sociological perspective on the social group called singles. Separate sections are dedicated to the definition of singles and the issue of typology of singles. There is a brief outline of the historical development of the phenomenon of singles followed by a brief discussion on how this phenomenon is perceived by contemporary Czech society. The empirical part is based on a quantitative content analysis, which examines the frequency and character of articles about singles in selected magazines (Cosmopolitan, Elle, Marianne). The hypotheses are based on general principles of media production and at the same time reflect the fundamental political, economic, social and cultural events that took place during the examined period. The results of the analysis are summarized in the conclusion of the thesis.
Klíčová slova:
definice singles; fenomén singles; historický vývoj singles; konstrukce mediální reality; lifestylové časopisy; nevýhody života singles; singles; typologie singles; vlivy médií; výhody života singles; účinky médií; časopisy pro ženy; benefits of single life; definition of singles; desadvantages of single life; history of singles; lifestyle magazines; magazines for women; media impacts; media influences; media reality construction; phenomenon of singles; singles; typology of singles