Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 629 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kompetence manažera v multikulturním prostředí firmy STUDENT AGENCY, s.r.o.
Kučera, Jaroslav ; Kopřiva, Martin (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o kompetencích manažera. O problémech, které mohou nastat v komunikaci v multikulturním prostředí firmy. Obsahuje základní souhrnné informace o tom, jaké jsou role manažera ve firmě. V praktické části se autor zabývá multikulturním prostředím firmy STUDENT AGENCY, s.r.o. Cílem je indetifikovat složky interkulturní kompetence manažera autobusové dopravy v této firmě.
Zvýšení efektivity vedení lidí
Čapková, Michaela ; Jednota, Ondřej (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Abstrakt Diplomová práce je zaměřena na osobnost manažera a jeho způsob vedení lidí. Popisuje teoretické znalosti o vlastnostech a dovednostech manažera a hodnotí aktuální situaci. Na závěr obsahuje návrh školení a dalšího vzdělávání, které přispěje ke zvýšení profesionality a efektivity manažera.
Návrh efektivnějšího využití lidského potenciálu v organizaci
Bučková, Kristína ; Tesař, Tomáš (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje problematice efektivního a kvalitního využití lidského potenciálu ve vybrané organizaci. Jedná se především o identifikaci potřeby zavedení komplexního systému hodnocení zaměstnanců, sestavení souvisejících procesů a jeho možná implementace. Důraz je kladen na využití výsledků z tohoto hodnocení pro zvýšení motivace, kvality a efektivity lidské práce.
Návrh na zlepšení vzdělávacího systému operátorů mobilních společností
Kučera, Jiří ; Karhanová, Lucie (oponent) ; Mikulec, Luděk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá oblasti vzdělávání zaměstnanců mobilních operátorů a faktory, které s tímto tématem souvisejí. Na základě analýzy dané firmy obsahuje návrh na zlepšení aktuální situace a následnou eliminaci rizik, které mohou nastat při zavedení.
Kompetence vedoucích pedagogických pracovníků mateřských škol
Šarochová, Helena ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Dvořáková, Danuše (oponent)
Bakalářská práce se zabývá pozicí vedoucího pedagogického pracovníka mateřské školy. Teoretická část vymezuje vedoucí pracovníky mateřských škol, a to hlavně ředitele školy, jeho legislativní ukotvení a jeho pracovní náplň. Dále teoretická část definuje pojem kompetence a zabývá se kompetencemi ředitelů mateřských škol a jejich kompetenčními modely, které vycházejí z jejich pracovní náplně. Empirická část zkoumá formou kvantitativního výzkumu, zda jsou vedoucí pedagogičtí pracovníci vybaveni dostatečnými kompetencemi, které jsou nezbytné pro řízení mateřských škol. Výzkum byl realizován za pomoci dotazníkového šetření, které bylo zasláno ředitelům mateřských škol se sídlem ve Středočeském kraji. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaké oblasti jednotlivých kompetencí považují ředitelé mateřských škol za nejdůležitější pro výkon jejich funkce. V empirické časti práce bylo zjištěno, že z oblasti manažerských kompetencí je pro ředitele nejdůležitější pro výkon jejich funkce ovládání manažerských kompetencí. Z lídrovských kompetencí je nejdůležitější oblastí řediteli mateřských škol považována schopnost sestavení a naplňování vize. U odborných kompetencí byla za nedůležitější oblast označena znalost právních předpisů. V rámci osobnostních kompetencí byla vybrána jako rozhodující oblast přijímání...
Získávání a rozvíjení profesních kompetencí advokátů
Maginec, Jan ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Advokáti, jakožto profesionální právní zástupci fyzických a právnických osob, musí z povahy své práce disponovat rozmanitými odbornými a digitálními dovednostmi, stejně jako měkkými kompetencemi. Cílem diplomové práce je analýza a identifikace profesních kompetencí, kterými disponují advokáti, zjištění způsobu jejich osvojení a rozvíjení. V teoretické části byl na základě rešerše odborné literatury představen advokát, jakožto svobodné povolání, které poskytuje právní služby. Dále byl prezentován obecný koncept kompetencí a kompetenčních modelů. Aplikovaná výzkumná metodologie je kvalitativního charakteru. Výzkumná (empirická) část je založena na technice polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s advokáty, které umožnily blíže vyhodnotit vztah advokátů k jednotlivým profesním kompetencím, včetně způsobu jejich osvojování a rozvíjení v pracovním životě. Na základě kvalitativní analýzy výzkumných zjištění, která byla provedena induktivní metodou, bylo zjištěno, že advokáti zobecňují profesní kompetence do 4 skupin. Advokáti jako primární způsob získávání a rozvíjení profesních kompetencí určili profesní praxi. Na základě bližšího rozpracování těchto dat byl zformován kompetenční model advokáta. Takto zformulované závěry, včetně nadefinovaného kompetenčního modelu, mohou sloužit advokátům samotným v...
Vzdělávání seniorů v rámci U3V z pohledu lektorů
Havelková, Lucie ; Dostálová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vronský, Jiří (oponent)
Tématem této diplomové práce je vzdělávání seniorů v rámci univerzit třetího věku na Univerzitě Karlově v Praze z pohledu lektorů. Práce se zabývá klíčovými aspekty tohoto tématu, a to jak z teoretického, tak i praktického hlediska. Hlavním cílem je porozumět procesu vzdělávání seniorů, jak ho vnímají lektoři. Práce popisuje jejich získané zkušenosti, možnosti rozvoje vzdělávání seniorů a vnímané bariéry ve vzdělávání této populace na U3V v rámci celoživotního učení. Teoretická část práce slouží jako základní rámec pro pochopení problematiky vzdělávání seniorů. Využívá odbornou literaturu k definování klíčových pojmů a konceptů. Důraz je kladen na význam celoživotního učení pro seniory a na specifika vzdělávacího procesu v tomto kontextu. Další kapitoly jsou zaměřeny na samotné lektory v souvislosti s didaktickým procesem a psychodidaktikou. Zabývají se osobností lektora, jeho rolí a jeho kompetencemi. Praktickou část práce tvoří samotný výzkum. Ten byl realizován formou polostrukturovaných rozhovorů autorky s lektory celoživotního vzdělávání. Kladené otázky se týkaly oblasti zkušeností lektorů se vzděláváním seniorů, možných bariér v této oblasti a také toho, jaké možnosti vidí v oblasti celoživotního vzdělávání. Získané odpovědi přinesly také užitečné informace o motivaci lektorů pro jejich...
Analýza a optimalizace vzdělávacího systému z hlediska zajištění efektivního firemního vzdělávání v konkrétní organizaci.
Bukovská, Simona ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Vaněček, David (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou a optimalizací firemního systému vzdělávání v konkrétní organizaci. Teoretická část práce vymezuje pomocí odborné literatury základní pojmy spojené se vzděláváním a rozvojem zaměstnanců, zaměřuje se na problematiku firemního vzdělávání a provázanost se strategií organizace a mimo jiného také na základní procesy a metody systémového vzdělávání. Dále s využitím dostupných interních dat a informací popisuje organizační strukturu a současný stav firemního vzdělávání zaměřeného na řadové zaměstnance a vedoucí pracovníky vybrané části organizace. V práci je představena metodologie kvalitativního výzkumu doplněna o kvantitativní metodu v podobě dotazníku, který byl využit v první fázi výzkumného šetření pro získání širokého a rozmanitého portfolia dat od co největšího počtu zúčastněných respondentů. Tato fáze má status předvýzkumu, neboť utváří podklad pro realizaci a konkretizaci výzkumných rozhovorů. Následně v dalších fázích výzkumu bylo přistoupeno k metodám kvalitativního výzkumu za využití polostrukturovaných rozhovorů s náhodně vybranými řadovými a vedoucími pracovníky s cílem vypozorovat a určit vliv, efektivitu a dopad doposud využívaných vzdělávacích aktivit vybrané skupiny pracovníků. Součástí výzkumu je také ucelená analýza dostupných interních...
Post-qualification education of urological nurses in Czechia and other EU countries
Potúčková, Pavlína ; Jirkovský, Daniel (vedoucí práce) ; Haluzíková, Jana (oponent)
Jedná sa o bakalársku prácu zameranú na zmapovanie možností postkvalifikačného vzdelávania sestier pracujúcich v odbore urológia v Českej republike a vo vybraných krajinách Európskej únie, ktorými sú Švédsko, Írsko, Dánsko, Holandsko, Nemecko a Poľsko. Dokumentuje históriu vzdelávania v ošetrovateľstve, ako aj históriu samotnej urológie. Podrobnejšie je opísaný súčasný systém vzdelávania sestier, ako aj možnosti špecializácie v postkvalifikačnom štúdiu v Českej republike aj vybraných šiestich krajinách. V závere práce je diskusia, v ktorej sú zhrnuté informácie získané z vedeckých štúdií a odborných zdrojov k danej problematike poukazujúce na benefity rozšírených možností postkvalifikačného vzdelávania sestier v urológii a na dôležitosť ich pokračujúceho vzdelávania.
Environmentální výchova jako průřezové téma RVP a jeho realizace ve školním vzdělávání na středních školách.
Minářová, Lucie
Bakalářská práce se zaměřuje na environmentální výchovu jako průřezové téma rámcového vzdělávacího programu a jeho implementaci ve školním vzdělávání na středních školách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je poskytnuta definice environmentální výchovy a popsány hlav-ní témata související s problémy životního prostředí. Dále jsou popsány vzdělávací programy a způsoby zavedení environmentální výchovy do vzdělávacího procesu. V praktické části jsem formou kvantitativního dotazníkového šetření analyzovala povědomí a postoj studentů k problémům spojených s životním prostředím.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 629 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.