Název:
Analýza a optimalizace vzdělávacího systému z hlediska zajištění efektivního firemního vzdělávání v konkrétní organizaci.
Překlad názvu:
Analysis and optimization of the education system in terms of ensuring effective corporate education in a particular organization.
Autoři:
Bukovská, Simona ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Vaněček, David (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá analýzou a optimalizací firemního systému vzdělávání v konkrétní organizaci. Teoretická část práce vymezuje pomocí odborné literatury základní pojmy spojené se vzděláváním a rozvojem zaměstnanců, zaměřuje se na problematiku firemního vzdělávání a provázanost se strategií organizace a mimo jiného také na základní procesy a metody systémového vzdělávání. Dále s využitím dostupných interních dat a informací popisuje organizační strukturu a současný stav firemního vzdělávání zaměřeného na řadové zaměstnance a vedoucí pracovníky vybrané části organizace. V práci je představena metodologie kvalitativního výzkumu doplněna o kvantitativní metodu v podobě dotazníku, který byl využit v první fázi výzkumného šetření pro získání širokého a rozmanitého portfolia dat od co největšího počtu zúčastněných respondentů. Tato fáze má status předvýzkumu, neboť utváří podklad pro realizaci a konkretizaci výzkumných rozhovorů. Následně v dalších fázích výzkumu bylo přistoupeno k metodám kvalitativního výzkumu za využití polostrukturovaných rozhovorů s náhodně vybranými řadovými a vedoucími pracovníky s cílem vypozorovat a určit vliv, efektivitu a dopad doposud využívaných vzdělávacích aktivit vybrané skupiny pracovníků. Součástí výzkumu je také ucelená analýza dostupných interních...This diploma thesis deals with the analysis and optimization of the corporate education system in a specific organization. The theoretical part of the work defines the basic terms associated with education and development of employees using professional literature, it focuses on the issue of corporate education and its connection with the organization's strategy and, among other things, on the basic processes and methods of system education. Furthermore, using the available internal data and information, it describes the organizational structure and the current state of corporate education aimed at rank-and-file employees and managers of selected parts of the organization. The thesis presents the methodology of qualitative research supplemented with a quantitative method in the form of a questionnaire, which was used in the first phase of the research investigation to obtain a wide and diverse portfolio of data from the largest possible number of participating respondents. This phase has the status of preliminary research, as it forms the basis for the implementation and concretization of research interviews. Subsequently, in the next phases of the research, the methods of qualitative research were approached using semi-structured interviews with randomly selected rank-and-file and senior workers...
Klíčová slova:
e-learning; evaluace; firemní vzdělávání; kompetence; metody a formy firemního vzdělávání; rozvoj zaměstnanců; strategie; systém vzdělávání; učení; competence; corporate education; e-learning; education system; employee development; evaluation; learning; methods and forms of corporate education; strategy