|
Kompetence vedoucích pedagogických pracovníků mateřských škol
Šarochová, Helena ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Dvořáková, Danuše (oponent)
Bakalářská práce se zabývá pozicí vedoucího pedagogického pracovníka mateřské školy. Teoretická část vymezuje vedoucí pracovníky mateřských škol, a to hlavně ředitele školy, jeho legislativní ukotvení a jeho pracovní náplň. Dále teoretická část definuje pojem kompetence a zabývá se kompetencemi ředitelů mateřských škol a jejich kompetenčními modely, které vycházejí z jejich pracovní náplně. Empirická část zkoumá formou kvantitativního výzkumu, zda jsou vedoucí pedagogičtí pracovníci vybaveni dostatečnými kompetencemi, které jsou nezbytné pro řízení mateřských škol. Výzkum byl realizován za pomoci dotazníkového šetření, které bylo zasláno ředitelům mateřských škol se sídlem ve Středočeském kraji. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaké oblasti jednotlivých kompetencí považují ředitelé mateřských škol za nejdůležitější pro výkon jejich funkce. V empirické časti práce bylo zjištěno, že z oblasti manažerských kompetencí je pro ředitele nejdůležitější pro výkon jejich funkce ovládání manažerských kompetencí. Z lídrovských kompetencí je nejdůležitější oblastí řediteli mateřských škol považována schopnost sestavení a naplňování vize. U odborných kompetencí byla za nedůležitější oblast označena znalost právních předpisů. V rámci osobnostních kompetencí byla vybrána jako rozhodující oblast přijímání...
|
|
Vzdělávání seniorů v rámci U3V z pohledu lektorů
Havelková, Lucie ; Dostálová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Dvořáková, Danuše (oponent)
1 ABSTRAKT Tématem práce je vzdělávání seniorů v rámci univerzit třetího věku na Univerzitě Karlově z pohledu lektorů. Práce popisuje jejich získané zkušenosti, možnosti a vnímané bariéry ve vzdělávání této populace na U3V v rámci celoživotního učení. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část vymezuje základní pojmy pomocí odborné literatury. Pojednává o významu učení se populace seniorů a o specifikách tohoto edukačního procesu. Další kapitoly jsou zaměřeny na samotné lektory v souvislosti s didaktickým procesem a psychodidaktikou. Zabývají se osobností lektora, jeho rolí a jeho kompetencemi. Teoretická část je doplněna o data o vývoji U3V na Univerzitě Karlově. KLÍČOVÁ SLOVA celoživotní vzdělávání, motivace seniorů ke vzdělávání, stárnutí, senioři, Univerzita třetího věku, U3V, bariéry ve vzdělávání
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |