Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prognóza návštěvnosti škol města Šternberk pomocí časových řad
Steklá, Iva ; Kameníčková, Jana (oponent) ; Kropáč, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje jednak na analýzu demografických údajů a jednak na analýzu mateřských a základních škol ve městě Šternberk. Hlavním cílem je stanovení prognózy počtu dětí v těchto školských zařízeních v závislosti na počtu narozených dětí. Tato prognóza je porovnána se současným stavem ve školkách a školách. K dosažení cílů jsou použity statistické metody využitím časových řad.
Marketingový výzkum nového trhu pro společnost RYTMIK s.r.o.
Geyerová, Vladimíra ; Vaňková, Šárka (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá marketingovým výzkumem pro společnost XXX s.r.o.. Tato společnost poskytuje zájmové kroužky pro děti do mateřských škol. Konkrétně je tato práce zaměřena na marketingový výzkum nového trhu Hodonínsko. Tato diplomová práce obsahuje analýzy vnějšího a vnitřního okolí, srovnání plánu se skutečností a návrhy ke zlepšení chodu společnosti.
Využití pohádek při prevenci šikany v mateřských školách
Bürgerová, Nikola ; Koželuhová, Eva (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Cílem práce je navrhnout tematický celek vycházející ohádky zaměřený na prevenci šikany v předškolním věku. V teoretické části bude objasně šikana, její formy a možnosti její prevence s důrazem na předškolní věk. Dále bude objasněn význam pohádek v předškolním vzdělávání a možnosti práce s příběhem. praktické části bude navržen, realizován a reflektován tematický celek zaměřený na předcházení šikaně a rozvoj empatie u dětí předškolního věku. Bude využito designu akčního výzkumu, přičemž hlavní výzkumnou metodou bude polostrukturované pozorování s využitím pozorovacího archu, rozhovory s dětmi a učitelkami KLÍČOVÁ SLOVA šikana pohádky ateřská škola, předškolní vzdělávání
Literární text jako prostředek environmentální výchovy v pedagogice volného času
BENEŠOVÁ, Johana
Práce se zabývá literárním textem jako prostředkem environmentální výchovy v pedagogice volného času. Teoretická část popisuje pojetí environmentální výchovy a jejích cílů a environmentální výchovu a její pojetí v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Dále se teoretická část zabývá environmentální výchovou a její rolí v rozvoji osobnosti dětí předškolního věku, definuje lesní mateřské školy a jejich pedagogickou koncepci. Dále je teoretická část zaměřena na literární text jako prostředek rozvoje kompetencí v environmentální výchově a předkládá výčet a popis vybraných výukových metod vhodných pro práci s literárním textem v mateřských školách. Náplní praktické části je vytvoření sady pracovních a metodických listů a jejich ověření v prostředí lesní mateřské školy.
Uspokojování potřeb předškolních dětí v předškolních zařízeních
Švihálková, Monika ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem uspokojování potřeb předškolních dětí v předškolních zařízeních. Teoretická část práce vytváří náhled na situaci kurikulární reformy a proměny pohledu na potřeby dětí. Zmiňuje proměnu hodnot společnosti a současný trend slaďování pracovního a rodinného života, jenž vedl, kromě jiného, ke zřizování firemních mateřských škol. Shrnuje současné podmínky, za kterých je možné zřídit firemní mateřské školy. Dále se zabývá vztahem rámcového vzdělávacího programu k uspokojování potřeb dětí v mateřské škole. Důležitým bodem je přehled různých modelů potřeb a následně možností uspokojování vybraných potřeb v mateřské škole. Praktická část má za cíl zjistit v rámci kvalitativního výzkumného šetření, zdali jsou rozdíly v uspokojování potřeb předškolních dětí mezi firemními a státními mateřskými školami. Z výsledků vyplývá, že mezi oběma typy existují rozdíly ve vytvořených podmínkách pro uspokojování potřeb dětí, ale méně se rozcházejí v přístupech k uspokojování potřeb dětí.
Pracovní spokojenost učitelek mateřských škol
Češíková, Eva ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
V teoretické části závěrečná bakalářská práce předkládá poznatky z literatury týkající se definic, znaků, determinantů a teorií pracovní spokojenosti, a s ní souvisejících témat. Dále je zaměřena na analýzu skutečností souvisejících s výkonem povolání učitelky MŠ. Základní podstatou jsou mnou z literatury vybrané faktory pracovní spokojenosti. Praktická část prostřednictvím dotazníkového šetření určuje faktory, které nejvíce ovlivňují pracovní spokojenost učitelek, jak pozitivně tak negativně. Dále jde o zjišťování do jaké míry další skutečnosti ovlivňují jejich pracovní spokojenost, co jim chybí k pracovní spokojenosti. Výzkumné šetření přináší dílčí i celkový pohled na současnou pracovní spokojenost učitelek mateřských škol tří krajů ČR a jejich následné srovnávání. Výsledky práce mohou s dosavadními teoretickými poznatky poskytnout detailnější pohled na danou situaci a možnost posloužit vedoucím pracovníkům k zamyšlení a odpovědnému přístupu k této problematice. Klíčová slova: Práce, pracovní spokojenost, faktory pracovní spokojenosti, učitelka mateřské školy, mateřské školy, dotazníkový výzkum.
Primární prevence ohrožení dětí v mateřských školách
Bělohradská, Tereza ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá definováním a vysvětlením pojmů primární prevence, ohrožené dítě, sociální vyloučení a kontext sociálního vyloučení nebo ohrožení dítěte sociálním vyloučením s primární prevencí. Součástí práce je vytvořený detekční nástroj, který může pedagogům mateřských škol pomoci při hodnocení dítěte a jeho situace tak, aby byly případné problémy včas odhaleny. Jsou zde popsány oblasti, kterými se detekční nástroj zabývá a jakým způsobem se vyvíjel. Dále navrhuje možné postupy řešení problémů na základě spolupráce pedagoga mateřské školy se speciálním pedagogem. Poukazuje na nedostatky současného systému a navrhuje možné změny systému s ohledem na zefektivnění primární prevence ohrožení dětí (v mateřských školách). Součástí diplomové práce je výzkum založený na kvalitativních i kvantitativních metodách, především rozhovorech a dotazníkových šetřeních, jehož cílem bylo mimo jiné zmapování primární prevence ohrožení dětí v mateřských školách a zmapování povinné předškolní docházky. Primární prevenci ohrožení dětí v mateřských školách není možné zejména u dětí s handicapem sociálního vyloučení, nebo sociálním vyloučením ohrožené, realizovat a s ohledem na tuto problematiku je nutné věnovat se primární prevenci ohrožení dětí sociálním vyloučením také na jiných místech než jen v mateřských...
Strategie řízení lidských zdrojů v mateřských a základních školách
Pučelíková, Martina ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce nesoucí název Strategie řízení lidských zdrojů v mateřských a základních školách má hlavní cíl komparaci rozdílů ve strategickém řízení lidských zdrojů mateřských a základních škol. Práce vymezuje řízení lidských zdrojů jako moderní formu personální práce, zdůrazňuje význam strategického řízení a analyzuje standardní formy a metody řízení lidských zdrojů. Zabývá se strategickým řízením lidských zdrojů ve školství a v této souvislosti ukazuje specifika řízením lidských zdrojů v rámci mateřských a základních škol. Dále definuje řízení lidských zdrojů ve školství, jaké jsou předpoklady pro úspěšné řízení a vytvoření strategie. Pro empirický výzkum byly vybrány dvě výzkumné metody: dotazování a polostrukturované rozhovory. Metoda dotazníku byla doplněna o metodu polostrukturovaného rozhovoru z důvodu zpřesňujících a podrobnějších informacích k dané problematice strategického řízení lidských zdrojů v mateřských a základních školách. Praktickým cílem je získat přehled o strategickém řízení lidských zdrojů v mateřských a základních školách a eventuální využití získaných informací v rámci strategického řízení lidských zdrojů pro zefektivnění práce v oblasti řízení lidských zdrojů. Výzkum potvrdil, že neexistují významné rozdíly v náročnosti řízení lidských zdrojů v rámci mateřských a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.