Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti identifikace ohrožení dítěte v mateřské škole
Bělohradská, Tereza ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi včasné identifikace ohrožení dítěte v mateřské škole, definováním a vysvětlením pojmů primární prevence, ohrožené dítě, sociální vyloučení. Dále se práce zabývá ohrožením dítěte z důvodu sociálního vyloučení a v samém závěru navrhuje, jak tuto problematiku řešit. Hlavním výzkumným cílem práce je ověření funkčnosti vytvořeného detekčního nástroje určeného pedagogům mateřských škol. Vytvořený detekční nástroj poskytuje pedagogům mateřských škol pomoc při hodnocení dítěte a jeho situace tak, aby byly případné problémy včas odhaleny. Jsou zde popsány oblasti, kterými se detekční nástroj zabývá a jakým způsobem se vyvíjel. Dále navrhuje možné postupy řešení problémů na základě spolupráce pedagoga mateřské školy se speciálním pedagogem. S ohledem na problematiku sociální exkluze a včasnou identifikaci ohrožení dítěte jsou v diplomové práci popsané příklady dobré praxe prevence ohrožení dítěte ze zahraničí a diskuze nad možnostmi jejich implementace do našeho systému. Výzkumná část diplomové práce založená na kvalitativních i kvantitativních metodách, především rozhovorech a dotazníkových šetřeních, a klade si za cíl ověření funkčnosti vytvořeného detekčního nástroje prostřednictvím porovnání získaných dat s již existujícími daty. Výstupem práce je vytvořený detekční...
Primární prevence ohrožení dětí v mateřských školách
Bělohradská, Tereza ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá definováním a vysvětlením pojmů primární prevence, ohrožené dítě, sociální vyloučení a kontext sociálního vyloučení nebo ohrožení dítěte sociálním vyloučením s primární prevencí. Součástí práce je vytvořený detekční nástroj, který může pedagogům mateřských škol pomoci při hodnocení dítěte a jeho situace tak, aby byly případné problémy včas odhaleny. Jsou zde popsány oblasti, kterými se detekční nástroj zabývá a jakým způsobem se vyvíjel. Dále navrhuje možné postupy řešení problémů na základě spolupráce pedagoga mateřské školy se speciálním pedagogem. Poukazuje na nedostatky současného systému a navrhuje možné změny systému s ohledem na zefektivnění primární prevence ohrožení dětí (v mateřských školách). Součástí diplomové práce je výzkum založený na kvalitativních i kvantitativních metodách, především rozhovorech a dotazníkových šetřeních, jehož cílem bylo mimo jiné zmapování primární prevence ohrožení dětí v mateřských školách a zmapování povinné předškolní docházky. Primární prevenci ohrožení dětí v mateřských školách není možné zejména u dětí s handicapem sociálního vyloučení, nebo sociálním vyloučením ohrožené, realizovat a s ohledem na tuto problematiku je nutné věnovat se primární prevenci ohrožení dětí sociálním vyloučením také na jiných místech než jen v mateřských...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.