Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výtvarně dramatické pojetí VV na 1.st.ZŠ
Dušková, Helena ; Špičková, Kateřina (vedoucí práce) ; Špičková, Kateřina (oponent)
Předkládaná diplomová práce zkoumá možnosti výtvarné dramatiky formou projektového vyučování na 1. stupni ZŠ. Teoretická část charakterizuje dítě mladšího školního věku, druhy komunikaci ve třídě a roli učitele. Zabývá se metodami a prostředky výtvarné a dramatické výchovy, které se v procesu výtvarné dramatiky propojují. Blíže vymezuje obor artefiletiky jako východiska alternativního výtvarného procesu. Praktická část podrobně popisuje jednotlivé části projektu využívající techniky výtvarné dramatiky k pochopení symboliky a obřadnosti lidových tradic. Autentický zážitek z dramatické hry nebo jiné tělesné akce by měl děti motivovat k vlastní výtvarné tvorbě. Měl by přispět k jejich estetickému, osobnostnímu a sociálnímu rozvoji. KLÍČOVÁ SLOVA: výtvarná dramatika, projektové vyučování, lidové tradice, symbolika, estetické cítění, sociální a osobnostní rozvoj
Etika a kultura v interakci s obtížnými klienty
DUŠKOVÁ, Helena
Ve své diplomové práci jsem se orientovala na etický a kulturní rozměr sociální práce, aplikaci etických principů a volbu postojů při práci s klientem, následně pak na změnu aplikace těchto etických principů a změnu postojů v zátěžových situacích v kontaktu s takzvaným obtížným klientem. Dále jsem se zaměřila na obranné mechanismy, které pracovník volí, aby zátěžové situace ustál a svou práci zvládal.V teoretické části jsem analýzou odborné literatury v jednotlivých kapitolách popsala teoretická východiska profesního vztahu mezi sociálním a zdravotně sociálním pracovníkem a klientem, zaměřila jsem se na naplnění tohoto vztahu a co tento vztah přináší pracovníkovi v zátěžových situacích při práci s takzvaným obtížným klientem.V empirické části jsem stanovila jeden hlavní cíl, kterým jsem se snažila zjistit, jak reagují sociální pracovníci v etické rovině na zátěžové situace v interakci s obtížnými klienty. Dílčími cíli bylo zjistit, jaké aplikují sociální pracovníci etické principy a jaké volí postoje, které klienty považují za obtížné a jaké obranné mechanismy volí pro zvládání zátěžových situací. V této souvislosti jsem stanovila jednu hlavní výzkumnou otázku a čtyři dílčí. Ke sběru dat jsem zvolila metodu kvalitativního výzkumu a použila metodu dotazování formou polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor jsem vybrala metodou prostého náhodného výběru. Pro zpracování dat výzkumu jsem zvolila metodu případové studie. Zpracováním rozhovorů a jejich analýzou jsem zjistila, že sociální pracovní v zátěžových situacích aplikaci etických principů nemění. Dále jsem zjistila, že volba postoje v zátěžové situaci se mění a pracovníci namísto rovnocenného partnerského postoje volí direktivnější až direktivní. Každý z oslovených respondentů se při své práci setkal s obtížným klientem a zvládání zátěžových situací jím přináší určité nepříznivé stavy, se kterými se musí vyrovnávat. Odpovědí na hlavní výzkumnou otázku je, že sociální pracovníci v etické rovině reagují na zátěžové situace změnou volby postoje a řešením etických dilemat. Do typologie klientů nejčastěji pracovníci zařadili hostilního klienta. Z rozhovorů bylo možné vyhodnotit, jaké volí sociální pracovníci obranné mechanismy, aby zátěžové situace zvládli. Diplomová práce může poskytnout informace laické i odborné veřejnosti.
Etika v díle T. G. Masaryka
DUŠKOVÁ, Helena
Tomáš Garrigue Masaryk je významnou osobností novodobých dějin. Lidem v současné společnosti je znám jako prezident Československé republiky. T. G. Masaryk nebyl však jenom politikem, ale také filozofem se silným mravním základem. Cílem mé práce bylo oživit některá z děl T. G. Masaryka, zaměřit se na etická hlediska, která jsou v jeho knihách obsažena. Odkaz T. G. Masaryka považuji za stále platný.Zaměřila jsem se na vybrané texty T. G. Masaryka, podrobnou analýzou z nich vybrala etická hlediska. Za stěžejní díla jsem si pro svou práci zvolila knihy Ideály humanitní, Sebevražda hromadným jevem společenské osvěty, O škole a vzdělání a přednášku O ženě. V praktické části jsem dotazníkovým šetřením zkoumala znalosti studentů Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulty, v souladu s tímto výzkumem jsem si stanovila tři hypotézy. Z výsledků mého šetření vyplývá, že studenti znají životopisné údaje T. G. Masaryka, chybují v identifikaci jeho knih, mají částečné znalosti o jeho životní filozofii a žádný ze studentů nečetl ani jedno z jeho děl.

Viz též: podobná jména autorů
4 DUŠKOVÁ, Helena
6 Dušková, Hana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.