Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Domov jako místo rituálů / Nevstupovat prosím! / Zóna domova
Kubátová, Veronika ; Baráčková, Daniela (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Tématikou panelových domů a sídlišť jsem se zabývala ještě donedávna. Zajímala mě především jejich estetika. Řád, mřížka a jistá pravidelnost a opakovatelnost. Zároveň mě, ale vždy zajímaly i jeho sociální konotace a to především z důvodu, že v těchto místech sama bydlím. Postupně mě začaly mnohem více zajímat témata spojená s mým vlastním domovem. A tak jsem se od obecných témat přesunula ryze na půdu vlastní zkušenosti. Co však tvoří můj domov? Domov je místo, které v naší společnosti má naprosto zásadní význam. Domov tvoří lidé, rodina. Lidé jej mají spojený s mnoha rituály, které provází jejich život často bez toho aniž by je za ně skutečně považovali. Díky těmto rituálům mimo jiné zvládáme každodenní příval pozitivních i negativních vlivů okolí a vyrovnáváme se s nimi různými způsoby. Ranní káva, čištění zubů, zapálit si svíčku, utřít prach, napustit si vanu, rozprášit vodu na květiny apod. Rovnováha je klíčem ke všemu co děláme. A právě tyto rituály spojené s domovem a osobním prostorem bych chtěla v této práci analyzovat, dokumentovat a zpracovávat. Výsledná závěrečná diplomová práce bude složena z volné série maleb s možnými intervencemi a přesahy do videa či instalace apod.
Generace X a její mediální gramotnost
Elznicová, Veronika ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá úrovní mediální gramotnosti generace X. Mediální gramotnost jejích příslušníků sleduje prostřednictvím příbuzných témat, jako jsou mediální návyky generace X, důvěra v média nebo možnosti mediálního vzdělávání. Teoretická část uvádí do tématu mediální gramotnosti a historický vývoj mediálního vzdělávání, vysvětluje jejich význam pro jedince i společnost, představuje současnou nabídku mediálního vzdělávání v rámci celoživotního učení a nejnovější uskutečněné výzkumy v této oblasti. Praktická část je věnována kvalitativní analýze deseti hloubkových rozhovorů. Zkušenosti a postoje zástupců generace X jsou v ní sledovány ze dvou pohledů, první přístup se zaměřuje na každého respondenta zvlášť tak, aby zprostředkoval respondentovy odpovědi jako jedinečnou kombinaci jedinečných zkušeností, návyků a názorů. Další část analýzy poskytuje srovnání odpovědí respondentů a formuluje dílčí témata vhodná pro další výzkum v oblasti mediální gramotnosti a mediálního vzdělávání generace X. Těmi hlavními jsou např. role názorových vůdců v rozhodování, informační přetížení nebo sebereflexe v oblasti mediální výchovy.
Smart Task Planner
Zimola, Jan ; Tesařová, Alena (oponent) ; Hynek, Jiří (vedoucí práce)
This thesis aims to create a new planning application that combines various time management techniques. From in-depth research on time management combined with a survey of potential users, diverse techniques emerged that the application needs to provide to satisfy various users' needs. Current applications were insufficient for this purpose. The new implementation mainly combines a todo list and a calendar but also adds support for habits or the Pomodoro technique. On top of it, the user can assign values to projects, labels, or tasks such as priority, deadline, or estimate. These attributes are later used in a machine learning model to score elements, enabling the app to suggest the most relevant tasks to the user. The app was built using the multiplatform framework Flutter and released to App Store and Google Play. Own synchronization mechanism for the app's data is utilized between an Isar database and an Appwrite server. The user-defined events can also be reflected in the user-selected synchronization local calendar.
Znalosti v oblasti zdravé stravy a stravovací zvyklosti pedagogických pracovníků na vybraných školách
Jarošová, Karolína ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce "Znalosti v oblasti zdravé stravy a stravovací zvyklosti pedagogických pracovníků na vybraných školách" měla za cíl zjistit výživové znalostí pedagogů na vybraných základních a středních školách a také zjistit, do jaké míry se jim daří dodržovat zásady zdravé výživy během jejich pracovního dne. Výzkum k mé diplomové práci probíhal pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo dvě stě čtyřicet jedna vyučujících vybraných základních a středních škol. Veškeré školy, které jsem k dotazníkovému šetření vybírala, leží v nejlidnatějším městě středočeského kraje, v Kladně. Dotazník byl rozdělen na tři části, zjišťující identifikační údaje, znalosti a zvyklosti v oblasti zdravého stravování. Výsledky výzkumu byly dobré - celková úspěšnost všech respondentů byla 63,3 %. O něco lépe si vedli učitelé základních škol, oproti učitelům škol středních. Výsledky dodržování zásad zdravé výživy byly o něco horší. Dle předem stanovených kritérií učitelé dbají na zásady zdravé stravy pouze výjimečně. V této části na tom podstatně lépe byli učitelé středních škol. V poslední otázce jsem se zabývala potřebami učitelů. Učitelům by nejvíce pomohlo prodloužit přestávku, aby tak učitelé měli více času se nasvačit, případně doplnit tekutiny. Zájem vyjádřili i o prohloubení znalostí v oblasti výživy. Na...
Green purchasing: Case of Bottled Water Consumption in the Czech Republic
Hanusová, Klára ; Ščasný, Milan (vedoucí práce) ; Opatrný, Matěj (oponent)
Aby se tvůrci politik vypořádali s různými environmentálními problémy, z nichž mnohé pramení z neudržitelného chování spotřebitelů, usilují o přechod k oběhovému hospodářství. Jednou z iniciativ v České republice je snížení jednorázového plastového odpadu. Příkladem této kategorie odpadů jsou plastové lahve používané k balení nápojů. Následně si tato práce klade za cíl odhalit determinanty spotřeby balené vody v České republice, jelikož podobná studie v daném kontextu zřejmě nebyla provedena. Data (n=3 411) použitá pro analýzu jsou získána z dotazníkového šetření "TAČR Kohoutková". Použitá metóda zahrnuje Generalizovanou ordinální logistickou regresi a Multinomickou logistickou regresi. Výsledky odhalují sociodemografické charakteristiky, chuť, zdravotní důvody, konstrukty z teorie plánovaného chování a návyky jako prediktory spotřeby balené vody. Bylo zjištěno, že u vysoce vzdělaných lidí a lidí se silným návykem pít vodu z kohoutku existuje menší pravděpodobnost, že budou konzumovat balenou vodu. Hlavními spotřebiteli tohoto produktu se jeví ti, kteří negativně vnímají chuť a zdraví vody z kohoutku, nebo pozitivně vnímají takové vlastnosti u balené vody. Naopak, neexistuje dostatek důkazů pro určení vztahu mezi environmentálními hodnotami a konzumací balené vody.
Stravovací návyky středoškoláků
Chudárková, Pavlína ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Panáčková, Michaela (oponent)
Cíle: Cílem diplomové práce bylo zmapovat stravovací návyky studentů vybraného pražského gymnázia s ohledem sociální aspekty jídla a na příčiny vzniku nadváhy a obezity. Metody: Kvalitativní výzkum posloužil jako výchozí metoda zjištění cílů diplomové práce. Na základě literární rešerše byla vytvořena anketa, ve které respondenti subjektivně hodnotili soubor otázek týkajících se stravování a jídelním zvykům. Výsledky: Podle zjištění má zásadní vliv na stravování a stravovací návyky středoškoláků rodina nebo obecně domácnost, ve které studenti žijí. Trend vaření v domácnostech hraje významnou roli, i když statistiky mluví o rozmachu stravování v restauracích a rychlých občerstveních. Bez ohledu na příjem domácností, studenti nikterak často restaurace ani rychlá občerstvení nevyhledávají a nejčastěji se opravdu stravují doma (snídaně, večeře) a ve škole (oběd). Co se týká konzumace jídla samotného, respondenti tomuto procesu podle výzkumu nevěnují z drtivé většiny žádnou pozornost. A i když výsledky výzkumu ukázaly, že si studenti z velké většiny myslí, že se stravují zdravě, necelá polovina pak se svojí hmotností nebyla spokojena. Příjem domácností tedy nemá zásadní vliv na způsob stolování vybraných středoškoláků. Stravování a skladba jídla pak vychází převážně z domácích návyků. Jeden z důvodů,...
Způsobilosti žáků primární školy řídit svůj čas
Tošnerová, Aneta ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Tématem diplomové práce je prokrastinace. Prokrastinací rozumíme "nelogické, ale zároveň záměrné odkládání plánované činnosti, jež je doprovázeno angažovaností v náhradních aktivitách." (Sliviaková 2010, s. 3). Od téměř neškodné situační, občasné prokrastinace je velmi blízko k prokrastinaci chorobné. Ta již poukazuje na nežádoucí stav, poruchu zdravého životního stylu a sebeřízení člověka. To je východiskem pro výzkumný problém práce, která šetří symptomy prokrastinace u žáků mladšího a středního školního věku. O prokrastinaci většinou uvažujeme ve vztahu k dospělým. My se ptáme, zda je relevantní uvažovat o prokrastinaci ve vztahu k dětem v primární škole. V teoretické části jsme tedy nejprve shromáždili a kompilovali dostupné poznatky o tématu z českých i zahraničních zdrojů, především abychom dobře vymezili předmět zkoumání (prokrastinaci) a porozuměli širšímu kontextu (time management, sebeřízení). Výzkumné šetření je založeno na polostrukturovaných rozhovorech s 6 rodiči a 30 žáky 1. - 5. ročníku. Nástrojem žákovského výzkumu byl autorský příběh, který jim umožňoval ztotožnit se vždy s určitým typem jednání. Výsledky přinesly hlubší vhled do problematiky, jaké povinnosti žáci vůbec mají, jaké používají strategie k řízení času, co odkládají a s jakými výmluvami. Na základě důkladné analýzy rozhovorů...
7 návyků - akční výzkum na 1. stupni ZŠ
Ioannidis, Lenka ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Název diplomové práce: ,,7 návyků - akční výzkum na 1. stupni ZŠ" Anotace: Téma diplomové práce je ,,7 návyků - akční výzkum na 1. stupni ZŠ". Text je rozdělen na dvě části. V první části objasňuje základní teoretickou terminologii užitou v této práci a poté se zaměřuje na klasifikaci 7 návyků. Soustředila jsem se na popis 7 návyků šťastných dětí a kriticky projednala dopad učení se jim na základní škole. Ve výzkumné části jsem vycházela z informací o 7 návycích šťastných dětí a z programu I ve mně je lídr s jeho didaktickým užitím v lekcích se skupinou. Klíčová slova: návyky, sebeřízení, leadership, akční výzkum, I ve mně je lídr
Tradice Českého Meránu
Hrušková, Šárka ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Podnětem k výběru tohoto tématu byl fakt, že jsem nikde nenalezla komplexně zpracovaný přehled místních tradic a zvyků a také to, že zde žiji od narození a tak mám řadu vlastních poznatků, které mohu při zpracování uplatnit. V posledních letech zde dochází ke vzniku nových tradic a částečně také k obnově tradic dřívějších. Cílem práce je zjistit a zaznamenat tradice, které se v oblasti Českého Meránu dodržovaly dříve, ale zejména ty, které se zde objevují dnes. Práce nejprve stručně popisuje oblast Českého Meránu, její přírodní charakteristiku, historii a významné osobnosti, které odtud pocházejí. Dále uvádí konkrétní tradice, které jsou rozděleny do skupin podle svého druhu - od historických tradic vycházejících z lidových a křesťanských svátků, po novodobé tradice. Připomíná také některé zaniklé tradice, které se do dnešní doby nedochovaly. Kromě toho se zmiňuje o místní kronice, která byla významným zdrojem informací. V závěru práce je uveden její možný praktický přínos a využití.
Mentální anorexie a její dlouhodobý vliv na bývalé pacientky
Štolfová, Lucie ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Mentální anorexie a její dlouhodobý vliv na bývalé pacientky AUTOR: Lucie Štolfová KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PeaDr. Eva Marádová, CSc. ABSTRAKT: Tato bakalářská práce je zaměřená na mentální anorexii, její příznaky a symptomy, které jsou charakteristické pro tento druh poruchy příjmu potravy. Hlavním cílem je potvrzení faktu, že mentální anorexie je onemocněním chronického rázu, trvající v řádech let i desetiletí. Životy bývalých pacientek jsou tak do jisté míry ovlivňovány i několik let poté, kdy byl jejich stav označen za vyléčení. Nabízí se tu tedy možnost, že na pojem "vyléčení" je možné nahlížet pouze jako na relativní stav. Teoretická část definuje mentální anorexii, odkrývá její historické pozadí, etiologii, epidemiologii, léčbu, zdravotní komplikace a prognózu. Praktická část se pak zaměřuje na získávání konkrétních informací od respondentek, které si mentální anorexií v minulosti prošly. Cílem bylo odhalit, jaké nestandardní návyky stále vykazují. Byla použita metoda kvalitativního charakteru v podobě písemného dotazníku s polootevřenými otázkami a následného individuálního rozhovoru. KLÍČOVÁ SLOVA: Mentální anorexie, příznaky, porucha příjmu potravy, jídlo, návyky, tělo, dieta.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.