Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Logopedická intervence v česko-anglických mateřských školách
Králová, Helena ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku logopedické intervence v česko- anglických mateřských školách. Hlavním cílem bakalářské práce je formulovat některá logopedická doporučení pro pedagogickou praxi v bilingvních mateřských školách. Logopedickou intervencí v česko-anglických mateřských školách se práce zabývá v širším teoretickém kontextu vývoje řeči dítěte předškolního věku a jeho charakteristiky, problematiky narušené komunikační schopnosti, která se vyskytuje u dětí předškolního věku, a samozřejmě problematiky bilingvismu a vývoje řeči bilingvního dítěte. Výzkumně praktická část práce je založena na kvalitativní metodě výzkumu pomocí polostrukturovaného rozhovoru s ředitelkami dvou česko- anglických mateřských škol, které poskytly relevantní informace o tom, jak probíhá logopedická intervence a jazyková výuka v jejich mateřských školách. Bakalářská práce vyúsťuje ve formulaci doporučení pro pedagogickou praxi v bilingvních mateřských školách.
Vliv Elkoninovy metody na fonologické schopnosti dětí v předškolním věku
Konopásková, Šárka ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem Elkoninovy metody na fonologické schopností dětí v předškolním věku. Obsahově je práce koncipována do dvou hlavních částí, teoretické a empirické. První hlavní část vytváří teoretický rámec zvoleného tématu a je dále dělena na čtyři kapitoly. Nejprve jsou vymezeny základní pojmy - řeč a jazyk a je podrobněji konceptualizována ontogeneze lidské řeči. V další kapitole jsou popsány fonologické schopnosti. Také je rozlišeno fonologické a fonematické uvědomování a uvedena možná diagnostika oblasti fonologického zpracování. Především je popsána Baterie testů fonologických schopností (od autorek Seidlové Málkové a Caravolas), která byla využita pro potřeby výzkumného šetření. Třetí kapitola charakterizuje metodiku D. B. Elkonina. V poslední kapitole je přiblížena školní zralost a její diagnostika. Empirická část má kvalitativní charakter a jejím hlavním cílem je analýza vlivu Elkoninovy metody na fonologické schopnosti dětí v předškolním věku. Z výzkumných metod byla využita analýza výsledků činnosti, analýza dokumentů, pozorování a zpracování případové studie. Pomocí Baterie testů fonologických schopností byly otestovány čtyři děti předškolního věku. Dvě z dětí prošly kurzem rozvoje jazykových schopností dle D. B. Elkonina, další dvě děti jsou nepoznamenané metodikou....
Alimentární příjem fluoridu u předškolních dětí v prevenci zubního kazu
Oganessian, Edgar ; Broukal, Zdeněk (vedoucí práce) ; Štípek, Stanislav (oponent) ; Veverka, Jan (oponent)
Primární prevence zubního kazu zahrnuje pravidelnou mechanickou redukci zubního mikrobiálního povlaku, plnohodnotnou výživu se sníženým příjmem sacharidů a podáváním fluoridů v podobě lokálních aplikací a alimentárního příjmu. Ochranný účinek fluoridů spočívá ve stabilizaci demineralizačních a podpoře remineralizačních procesů na povrchu zubu. Alimentární příjem fluoridu pochází z potravových zdrojů, z fluoridových suplementů a u mladších dětí také z nechtěně spolykaných fluoridových zubních past. Příjem fluoridu, vedle prokazatelného a významného příspěvku v omezení kariogenních podmínek v ústním prostředí, představuje v období vývoje stálé dentice určité riziko pro maturaci a mineralizaci tvrdých zubních tkání a z toho důvodu je nutné jeho příjem u dětí v přeškolním věku regulovat a správně nastavit, aby se docílilo maximálního ochranného účinku pro tvrdé zubní tkáně s minimem rizik pro jejich správný vývoj. V jednotlivých studiích byl stanoven obsah fluoridu v balených vodách vhodných pro mladší předškolní děti, v produktech instantní mléčné výživy, v granulovaných herbálních čajích a v instantních maso-zeleninových příkrmech a ovocných přesnídávkách. Sumární celodenní příjem fluoridu ve výživě dětí byl stanoven metodou double plate. V modelové kalkulaci příjmu fluoridu s příspěvkem nechtěně spolykané...
Dvacet let pořadu Kouzelná školka v České televizi
Procházková, Pavla ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Prázová, Irena (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Dvacet let pořadu Kouzelná školka v České televizi" ("Twenty Years of the TV Show Magic Kindergarten on the Czech Television") se zabývá pořadem pro děti předškolního věku Kouzelná školka ve vysílání veřejnoprávní České televize. Cílem práce je vysledovat a popsat základní proměny pořadu po dobu dvaceti let vysílání tohoto pořadu. Před vlastní výzkumnou částí seznamuje s problematikou vysílání pro děti a jeho specifiky, s historií komponovaných televizních pořadů pro děti v České republice a jejich současným stavem. Další část práce je věnována pořadu Kouzelná školka - základnímu popisu a charakteristikám tohoto komponovaného televizního pořadu, určeného pro nejmenší diváky. Výzkumným cílem je na vzorku čtyřiceti pořadů (dva díly za každý rok existence Kouzelné školky 1999-2019) vysledovat jak proměny formální stránky pořadu - jeho délky, formální struktury, podoby studia, hudební složky, grafiky, moderace, tak proměny obsahu - obsahové struktury pořadu, charakteristiky vysílaných pořadů, obsahu vstupů moderátorů. Výzkumnými metodami jsou rešerše odborné literatury, obsahová analýza pořadu a komparativní výzkum jednotlivých dílů pořadu.
Jazyková podpora dětí s odlišným mateřským jazykem prostřednictvím práce s knihou v mateřské škole
Veihandová, Anna ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Doležalová, Eliška (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá jazykovou podporou dětí s odlišným mateřským jazykem prostřednictvím práce s knihou v mateřské škole. Jejím cílem bylo navrhnout a realizovat lekce zaměřené na jazykovou podporu dětí s odlišným mateřským jazykem prostřednictvím práce s knihou v mateřské škole a reflektovat jejich účinnost v jednotlivých jazykových rovinách řeči u tří skupin dětí s odlišnou úrovní jazykové podpory. Teoretická část obsahuje charakteristiku vývoje řeči a jazyka u dětí předškolního věku, teoretické údaje o čtenářské pregramotnosti a způsobech jejího rozvíjení prostřednictvím práce s knihou, specifika dětí s odlišným mateřským jazykem a možnosti jazykového rozvoje. V praktické části byly zkoumány tři skupiny dětí s odlišným mateřským jazykem, z nichž každá získala během tří měsíců jinou úroveň jazykové podpory. U všech dětí byla provedena vstupní a výstupní diagnostika, na základě které byly v závěru práce porovnány pokroky, kterých děti po tříměsíční jazykové podpoře dosáhly. Praktická část obsahuje dvanáct lekcí zaměřených na práci s knihou, které by měly jazykový rozvoj podporovat. Práce potvrdila, že čím je vyšší podpora v oblasti jazykového rozvoje, tím vyšších výsledků děti dosáhnou, a že je důležité, aby rodiče s mateřskou školou spolupracovali a podíleli se stejným dílem na rozvoji...
Vliv sociálně znevýhodněného prostředí na lexikálně-sémantickou rovinu řeči u dětí předškolního věku
Majerová, Markéta ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Adámková, Ivana (oponent)
Bakalářská práce analyzuje vliv sociálně znevýhodněného prostředí na lexikálně-sémantickou rovinu řeči u předškolních dětí vyrůstajících v dětském domově. Sociální prostředí je jedním z klíčových faktorů, který významným způsobem podmiňuje správný vývoj řeči a absence rodičů či jejich nedbalá výchova může vyústit v narušenou komunikační schopnost dítěte. Teoretická část práce je rozdělena do tří kapitol, která blíže představují základní pojmy komunikace, popisují vývoj dětské řeči a legislativní rámec pro vzdělávání dětí s narušenou komunikační schopností. Je zde vymezen pojem sociálního znevýhodnění a jeho dopad na komunikační schopnost dítěte. Závěr teoretické části je věnován charakteristice prostředí dětského domova. Těžištěm empirické části práce je analýza lexikálně-sémantické jazykové roviny pěti dětí z dětského domova v Pyšelích. Výzkumné šetření využívá kvalitativní metodu, která se zakládá na analýze výsledků činnosti dětí, jejich osobní a rodinné anamnéze, zúčastněném pozorování a dotazníku. Výsledné hodnocení je zpracováno formou jednotlivých kazuistik a doporučení pro další rozvoj jazykových dovedností předškolních dětí v rámci lexikálně-sémantické roviny řeči.
Úroveň vybraných motorických schopností a adipozity u dětí v předškolním věku.
Galář, Jakub ; Vokounová, Šárka (vedoucí práce) ; Musálek, Martin (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na prokázání zhoršující se úrovně tělesné zdatnosti nárůstem obsahu tuku v těle u dětí v předškolním věku. Obě tyto negativní změny jsou u dětí považovány za reakci na měnící se způsob života se snižováním pohybové aktivity. Tato zhoršená situace se projevuje zvýšeným výskytem obezity. Výzkum probíhal od dubna 2017 do července 2017 a bylo do něj zahrnuto 176 dětí (87 chlapců a 89 dívek) z mateřských škol ve věkovém rozpětí 4 - 6 let. První metodou bylo zjišťováno množství podkožního tuku v těle prostřednictvím měření kožních řas. U dětí byla měřena kožní řasa tricipitální (nad m. triceps brachii) a kožní řasa subscapulární (řasa nad lopatkou). Druhou metodou bylo provedení motorických testů. Běh na 20 metrů charakterizuje rychlostní schopnosti dítěte. Skok do dálky charakterizuje explozivní sílu dolních končetin, koordinaci a obratnost. Hod míčkem do dálky nám testuje explozivní sílu horních končetin spojenou s obratností a koordinací. Závěrem bylo u dětí zjištěno procento podkožního tuku metodou odhadu podílu tukové složky podle Slaughtera. Porovnání dlouhodobých změn bylo provedeno s dalšími dvěma studiemi, a to studií z roku 1977 (Pařízková, 1977) a studií z roku 2010 (Dvořáková, Baboučková, Justián, 2010). Výsledky našeho výzkumu nám prokázaly signifikantně...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.