Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Didaktické pomůcky a jejich využití v praxi pro žáky s autismem na 1. stupni základní školy
MAJEROVÁ, Markéta
Cílem diplomové práce je na základě výzkumného šetření zaměřeného na připravenost učitelů 1. stupně ZŠ na výchovu a vzdělávání žáků s autismem shrnout jejich zkušenosti s těmito žáky a s využíváním speciálních pomůcek, které jsou pro tyto děti určeny. Kladu si rovněž za cíl vytvoření souboru pomůcek, s jejichž využíváním mají pedagogové v praxi dobré zkušenosti. Teoretická část obsahuje kapitoly zabývající se definicí autismu, výskytem a příčinami, výchovou a vzděláváním žáků s autismem, didaktickými pomůckami, strukturovaným učením a TEACCH programem pro žáky s poruchou autistického spektra. Dále je zde uveden přehled školských a dalších poradenských zařízení, na které je možné se v případě potřeby obrátit se žádostí o pomoc. V praktické části řeším výzkumný problém: Jaké je povědomí pedagogických pracovníků 1. stupně ZŠ o problematice poruch autistického spektra a o práci se žáky s diagnózou PAS? Uvádím zde výsledky smíšeného výzkumného šetření. Pro kvantitativní část výzkumu jsem využila metodu dotazníkového šetření, kde výzkumný soubor tvoří pedagogičtí pracovníci 1. stupně základních škol. Pro kvalitativní část výzkumu jsem zvolila metodu rozhovoru. Rozhovor jsem vedla s vedoucí Speciálně pedagogického centra pro děti, žáky a studenty s poruchou autistického spektra, s asistentkou pedagoga ZŠ, která se věnuje žákovi s PAS a s vychovatelkou školní družiny, do které tento žák dochází. Praktická část obsahuje též soubor používaných pomůcek na 1. stupni ZŠ.
Mediální obraz učitele v českém filmu v období od roku 2000
Majerová, Markéta ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce "Mediální obraz učitele v českém filmu v období od roku 2000" je koncipována jako teoreticko-empirická. Teoretická část si klade dva cíle. Za prvé je zde popsán proces, jímž se média podílí na konstruování reality a utváření diskursu o současném učiteli. Druhým cílem je stručně nastínit aktuální stav učitelské profese a popsat akademický diskurs, který o učiteli předkládá pedagogika. Dále jsou zde prezentovány vybrané české filmy, které konstruují mediální obraz učitele, jež jsou v empirické části podrobeny kritické diskursivní analýze a v závěru popsány jednotlivé diskursy, které tyto filmy o učiteli předkládají. Klíčová slova média, učitel, sociální konstrukce reality, film, diskurzivní analýza, diskurs
Fyzioterapie po zlomeninách kostí horních končetin
Fantová, Ludmila ; Micková, Marie (vedoucí práce) ; Majerová, Markéta (oponent)
Tato práce je zaměřena na možnosti fyzioterapie u zlomenin kostí horních končetin. Zlomeniny jsou velmi časté především ve starším věku u pacientů s osteoporózou. Většina zlomenin je způsobená pádem na extendovanou horní končetinu. Léčba zlomenin může být konzervativní nebo operativní. Doba hojení kosti a úspěšnost fyzioterapie závisí na typu zranění, způsobu léčby, osobnosti a spolupráci pacienta. Významnou roli mají i režimová opatření. Účinnost teoretických poznatků jsem si mohla ověřit na dvou pacientech, kdy jsem zvolenými metodami dosáhla určitého stupně zlepšení.
Komplexní terapie skolióz
Křelovcová, Kateřina ; Šlapáková, Kateřina (vedoucí práce) ; Majerová, Markéta (oponent)
Obsahem teto práce je popis dostupných léčebných metod skolióz, tzn. léčebna tělesna výchova a speciální fyzioterapeutické metody. Práce dále obsahuje stručnou anatomii páteře, popis druhů skolióz, postup jejich vyšetřeni a v neposlední řadě i léčení.
Vliv sociálně znevýhodněného prostředí na lexikálně-sémantickou rovinu řeči u dětí předškolního věku
Majerová, Markéta ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Adámková, Ivana (oponent)
Bakalářská práce analyzuje vliv sociálně znevýhodněného prostředí na lexikálně-sémantickou rovinu řeči u předškolních dětí vyrůstajících v dětském domově. Sociální prostředí je jedním z klíčových faktorů, který významným způsobem podmiňuje správný vývoj řeči a absence rodičů či jejich nedbalá výchova může vyústit v narušenou komunikační schopnost dítěte. Teoretická část práce je rozdělena do tří kapitol, která blíže představují základní pojmy komunikace, popisují vývoj dětské řeči a legislativní rámec pro vzdělávání dětí s narušenou komunikační schopností. Je zde vymezen pojem sociálního znevýhodnění a jeho dopad na komunikační schopnost dítěte. Závěr teoretické části je věnován charakteristice prostředí dětského domova. Těžištěm empirické části práce je analýza lexikálně-sémantické jazykové roviny pěti dětí z dětského domova v Pyšelích. Výzkumné šetření využívá kvalitativní metodu, která se zakládá na analýze výsledků činnosti dětí, jejich osobní a rodinné anamnéze, zúčastněném pozorování a dotazníku. Výsledné hodnocení je zpracováno formou jednotlivých kazuistik a doporučení pro další rozvoj jazykových dovedností předškolních dětí v rámci lexikálně-sémantické roviny řeči.
Mediální obraz učitele v českém filmu v období od roku 2000
Majerová, Markéta ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce "Mediální obraz učitele v českém filmu v období od roku 2000" je koncipována jako teoreticko-empirická. Teoretická část si klade dva cíle. Za prvé je zde popsán proces, jímž se média podílí na konstruování reality a utváření diskursu o současném učiteli. Druhým cílem je stručně nastínit aktuální stav učitelské profese a popsat akademický diskurs, který o učiteli předkládá pedagogika. Dále jsou zde prezentovány vybrané české filmy, které konstruují mediální obraz učitele, jež jsou v empirické části podrobeny kritické diskursivní analýze a v závěru popsány jednotlivé diskursy, které tyto filmy o učiteli předkládají. Klíčová slova média, učitel, sociální konstrukce reality, film, diskurzivní analýza, diskurs
Pedagog v českém filmu
Majerová, Markéta ; Koťová, Magdalena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Bakalářská práce má analyticko-interpretační charakter. Převažující analytická část obsahuje rozbor čtrnáct děl české kinematografie, v nichž se objevuje postava pedagoga a které byly natočeny v letech 1937-2010. Vybrané filmy jsem rozdělila podle data natočení a zároveň je roztřídila do tří klíčových skupin - filmová produkce do roku 1945, filmová produkce 1945- 1989 a filmová produkce po roce 1989. Interpretační část postihuje problematiku reprezentace pedagoga v českém filmu, zejména se zaměřuji na nápadné shody ve vyobrazení postavy učitele, atributy patřící k učitelské profesi a interakci učitele s žáky, popřípadě širším sociálním okolím. Klíčová slova pedagog, naratologie, film, reprezentace

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 MAJEROVÁ, Markéta
5 MAJEROVÁ, Martina
1 MAJEROVÁ, Miroslava
4 MAJEROVÁ, Monika
3 Majerová, Marie
5 Majerová, Martina
4 Majerová, Michaela
2 Majerová, Miriam
4 Majerová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.