|
Analysis and design of marketing communication for tourist destination - village Vinné and its surroundings
Marcin, Jakub ; Říha, David (vedoucí práce) ; Makeľ, Marián (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou aktuálního stavu marketingového mixu, komunikační strategie a jednotlivých aktivit obce Vinné souvísejících s cestovním ruchem. Součástí analýzy je také SWOT analýza a dotazníkové šetření. Jejím hlavním cílen je na základě zjištění navrhnout doporučení pro zlepšení a komunikační strategii obce s konkrétními taktikami, která by byla aplikovatelná okamžitě, tedy od června 2016. Součástí doporučení je i harmonogram jejich zavedení a návrh vizuální identity obce a sloganu. Jelikož atrakce obce mohou zaujmout všechny věkové kategorie, cílem práce je taktéž identifikovat rozdíly chování při výběru a plánování dovolené u lidí do a nad 30 let a doporučit čas a formu jejich oslovení marketingovou komunikací.
|
|
Komunikační strategie neziskové organizace
Crhová, Kateřina ; Musil, Martin (vedoucí práce) ; Sedláková, Jaroslava (oponent)
Hlavním cílem této práce je provést analýzu komunikační strategie neziskové organizace Otevřená OKNA, z. ú., včetně jejího zhodnocení, a na základě této analýzy navrhnout optimalizaci komunikační strategie. To vše při zohlednění reálných možností neziskové organizace a prostředí, v němž se nachází a působí. Teoretická část vymezuje a formuluje základní poznatky týkající se neziskového sektoru, nestátních neziskových organizací, managementu, konceptu strategického řízení, komunikace, marketingu, PR a komunikační strategie neziskové organizace. Praktická část zahrnuje představení neziskové organizace Otevřená OKNA, z. ú., analýzu současného stavu komunikace organizace, na jejímž základě je vytvořen návrh nové komunikační strategie.
|
|
Komunikační strategie a reklamní kampaně velkých českých pivovarů
Krulišová, Eliška ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Černý, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se věnuje analýze komunikačních strategií vybraných velkých českých pivovarů z hlediska zacílení na cílovou skupinu, volby konceptu oslovení této skupiny,výběru nástrojů a médií a především pak kreativity a originality komunikačních aktivit. Ověřovanou hypotézou je tvrzení, že velké české pivovary nevytvářejí mimořádně kreativní kampaně s výraznou a originální myšlenkou a že komunikují stále podobným, již vyzkoušeným stylem. Teoretická část práce analyzuje situaci pivovarnictví v České republice z hlediska jeho významu pro českou společnost a dále se věnuje tématům komunikace obecně, marketingové komunikace, komunikační strategie a reklamy. Praktická část spočívá v rozboru a porovnání komunikačních strategií konkrétních velkých českých pivovarů aplikovaných na jejich skutečných reklamních kampaních. Následně je vyvozeno obecné zhodnocení a shrnutí těchto komunikačních strategií.
|
|
Návrh komunikační strategie Národního sdružení fenylketonuriků a jiných DMP
Kusáková, Iva ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Puda, Radek (oponent)
Diplomová práce se zabývá Národním sdružením PKU a jiných DMP. V teoretické části je definován neziskový sektor, jsou stanovena teoretická východiska pro marketingovou komunikaci a představeny úspěšné komunikační kampaně neziskových organizací. Cílem diplomové práce je navrhnutí komunikační strategie pro NSPKU. Dosažení tohoto cíle je podpořeno vlastním výzkumem ve formě hloubkových rozhovorů a dotazníkového šetření určeným pro pacienty PKU. Na základě výsledků dotazníkové šetření je sestaven návrh komunikační strategie, který je zaměřen na rozšíření povědomí o PKU mezi širokou veřejností.
|
|
Interní komunikace jako součást komunikační strategie Národní galerie
Menclová, Eliška ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Práce se zabývá problematikou interní komunikace v Národní galerii v Praze. První část je věnována teoretickým konceptům, historickému vývoji a vymezení podstaty a prostředků interní komunikace. Podstatu práce tvoří analýza současného stavu Národní galerie z pohledu interní komunikace s důrazem na koncepční změny a komunikační strategii. Závěr analytické části je věnován vyhodnocení dotazníkového průzkumu, formulaci strategie a návrhu komunikačního plánu, konkrétních aktivit a doporučení v oblasti interní komunikace veřejné kulturní instituce.
|
|
Marketingová strategie vybrané firmy
Kouřimská, Klára ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá marketingovou strategií vybrané firmy. V rámci teoretické části jsou definovány základní východiska pro tvorbu marketingové strategie jako např. definování strategických cílů, vize či mise. Dále je také představen marketingový a komunikační mix, kde je dbáno na představení jednotlivých nástrojů komunikační strategie. V praktické části jsou pak teoretická východiska aplikována na největšího českého internetového prodejce Alza.cz a.s. Práce je završena vlastním zhodnocením marketingové strategie společnosti a souborem doporučení ke zlepšení, jež jsou podpořeny vlastním marketingovým šetřením.
|
|
Komunikační strategie měst, obcí a regionů
Honzík, Jiří ; Khendriche Trhlínová, Zuzana (vedoucí práce) ; Olšová, Petra (oponent)
Předmětem diplomové práce Komunikační strategie měst, obcí a regionů je představení teoretického konceptu marketingové komunikace obcí, měst a regionů a zhodnocení role komunikace v rozvoji obcí měst a regionů na příkladu města Lovosice. První část práce se věnuje problematice vlivu marketingové komunikace na rozvoj obcí, měst a regionů v teoretické rovině. Druhá část práce se zabývá zhodnocením komunikace města Lovosice směrem ke svým cílovým skupinám s důrazem na obyvatele města. V této části práce jsou analyzovány jednotlivé složky komunikace značky města Lovosice, a to prostřednictvím analýzy prostředí města, analýzy vnímání značky města obyvateli pomocí sondáže a analýzy jednotlivých komunikačních kanálů města. Město Lovosice nemá vypracovaný strategický dokument zastřešující komunikaci města, ani nemá tuto oblast dostatečně personálně zabezpečenou. Komunikace města směrem k obyvatelům není efektivní, schází jí integrita a konzistence. Pokud chce být město úspěšnější v budování svojí značky, mělo by vypracovat strategický plán komunikace a dostatečně personálně zabezpečit tuto oblast. Město by mělo provádět interaktivní komunikaci s občany založenou na pravidelné výměně informací, a následně se v rámci svých rozvojových aktivit takto získanými informacemi řídit.
|
|
Komunikační strategie obcí II. stupně
Králová, Lucie ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Musil, Martin (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je navrhnout vhodnou komunikační strategii vybrané obce, kterou je obec Jaroměřice nad Rokytnou. Teoretická část vymezuje základní pojmy v oblasti komunikace a komunikační strategie. Praktickou část tvoří analýza současného stavu komunikační strategie obce, která charakterizuje obci a analyzuje způsob komunikace s cílovými skupinami a používané komunikační nástroje. Součástí praktické části je také dotazníkové šetření, které se zaměřuje na spokojenost občanů s komunikací obce a v jeho rámci je stanoveno pět dílčích cílů. Na základě provedené analýzy komunikační strategie a dotazníkového šetření je vytvořena komplexní komunikační strategie Jaroměřic nad Rokytnou, která se skládá z analýzy SWOT, návrhu komunikační strategie a její realizace.
|
|
Analýza komunikační strategie uvnitř společnosti TNT Express spojené se změnou identity značky
Zezulka, Vojtěch ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Starý, Lukáš (oponent)
Cílem této práce je analýza komunikační strategie uvnitř společnosti TNT Express a její kritické zhodnocení. V teoretické části se věnuji marketingu a jeho nástrojům, značce a jejímu významu a firemní identitě a jejím složkám. V praktické části představím společnost TNT Express, strategii společnosti a provedu SWOT analýzu. Dále provedu analýzu jednotlivých komunikačních aktivit spojených se změnou identity společnosti. Na základě identifikovaných problémů, které vyvstaly se změnou ve firmě, navrhnu jejich řešení.
|
|
Komunikační strategie pro vybraný sortiment produktů společnosti Greiner v kategorii rychloobrátkového zboží
Horáková, Gabriela ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Mikulec, Petr (oponent)
V první teoretické části popisuji teoretická východiska, těmi jsou marketingový mix, SWOT analýza, následně komunikační strategie, definice ATL a BTL komunikačních aktivit, definice forem komerčních komunikací a jejich popis. V praktické části se pak věnuji představení firmy GP Slušovice, její historii, pravidlům a činnosti v ČR. Následuje kapitola o samotném terénním šetření, jeho vyhotovení a celkové shrnutí dotazníku. Práci zakončuji doporučením pro firmu, jak vylepšit dosavadní situaci její komerční strategie.
|