Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 111 záznamů.  začátekpředchozí48 - 57dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ergoterapie a aplikovaná behaviorální analýza Podtitul: Interprofesní spolupráce při nácviku personálních všedních denních činností u dětí s poruchou autistického spektra.
Kiss-Szemán, Borbála Sára ; Rodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Gerlichová, Markéta (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Jméno: Bc. Borbála Sára Kiss-Szemán Vedoucí práce: Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. Konzultant: Mgr. Lucie Schuma BCaBA Název diplomové práce: Ergoterapie a Aplikovaná behaviorální analýza: Interprofesní spolupráce při nácviku personálních všedních denních činností u dětí s poruchou autistického spektra Abstrakt diplomové práce: Cílem této diplomové práce je poukázat na možnosti interprofesní spolupráce ergoterapeuta s behaviorálním analytikem u vybraných každodenních činností u dětí s poruchou autistického spektra (PAS). Pomocí analýzy činnosti je demonstrován pohled obou odborníků s důrazem na popis užívaných terapeutických prvků při intervenci. Teoretická část pojednává o základní charakteristice PAS, která zahrnuje vybrané sebeobslužné činnosti, se kterými mohou mít děti s PAS obtíže. Následující kapitoly pojednávají o základních principech a cílech ergoterapie s představením analýzy činnosti, která je jednou z významných hodnotících metod v ergoterapii. Dále je popsána historie a charakteristika Aplikované behaviorální analýzy (ABA) se zaměřením na analýzu činnosti používanou v ABA programu. Samostatná kapitola pojednává i o společných oblastech profesí, sdílených prvcích a terapeutických přístupech. Poslední kapitola je věnována mezioborové spolupráci těchto profesí. Praktická část se...
Individualizovaná podpora žáků s PAS v období základní školní docházky
Skalová, Markéta ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na individualizaci vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra v období základní školní docházky. Diplomová práce je rozdělena na dvě části: část teoretickou a praktickou. V teoretické části práce jsou popsány a definovány poruchy autistického spektra, a to dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův a Rettův syndrom a Dezintegrační porucha v dětství. Teoretická část práce je také zaměřena na principy a metody využívané ve vzdělávání žáků s PAS. V teoretické části jsou také popsána podpůrná opatření, která úzce souvisejí se vzděláváním žáků s poruchami autistického spektra. Praktická část této diplomové práce se věnuje především na vzdělávání žáků s PAS v rámci povinné distanční výuky, která nastala v důsledku epidemie šíření onemocnění COVID-19. Teoretická část této diplomové práce využívá výzkumnou metodu kvalitativního výzkumu. Jako výzkumná strategie ke zpracování kvalitativního výzkumu byla využita strategie polostrukturovaných rozhovorů. Cílem praktické části bylo odpovědět na výzkumné otázky, které se dotýkají problematiky individualizace výuky žáků s PAS v rámci běžné prezenční výuky, a především v rámci povinné distanční výuky.
Rozvoj komunikačních schopností u dětí s poruchou autistického spektra
Wodere, Veronika ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Korandová, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce je speciálně pedagogického charakteru a zaměřuje se na logopedii. Zabývá se rozvojem komunikačních schopností u dětí s poruchami autistického (PAS). Cílem práce je seznámit s problematikou PAS, s komunikací obecně i v ohledu k osobám s PAS a s augmentativní a alternativní komunikací. Teoretická část je rozdělena do tří částí. První část definuje poruchy autistického spektra, zabývá se stručně příčinami vzniku, dělením a diagnostikou. Druhá část popisuje komunikaci jako takovou, vývoj řeči a narušenou komunikační schopnost. Třetí část se věnuje komunikaci u osob s poruchami autistického spektra, vývojem řeči a specifiky v komunikaci u těchto osob. Zmiňuje také možnosti, které nabízí augmentativní a alternativní komunikace. Výzkumné šetření se zaměřuje na to, jakým způsobem je rozvíjena komunikace u dětí s PAS v mateřské škole speciální, respektive ve speciální třídě určené výhradně pro děti s PAS. Cílem výzkumu je zjistit jak a jakými metodami je rozvíjena komunikace a jaký mají tyto metody vliv na pokrok v komunikaci u těchto dětí. Pro výzkum byla využita kvalitativní metoda sběru dat, konkrétně polostrukturovaný rozhovor. Rozhovory byly provedeny s 5 učitelkami, byly zpracovány pomocí otevřeného kódování, získaná data byla interpretována pomocí techniky "vyložení karet". Výsledky...
Možnosti využití metody alternativní a augmentativní komunikace VOKS u dětí s PAS v rámci rané péče a v období docházky do mateřské a základní školy
Neumannová, Lenka ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Práce se zabývá nastavením funkční komunikace prostřednictvím metody VOKS u osob s poruchou autistického spektra napříč jednotlivými stupni vzdělávání a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. S klíčovými pojmy objasňujícími problematiku autismu, významu komunikace a vzdělávání osob s poruchou autistického spektra seznamuje teoretická část práce, která je rozdělena do několika oblastí. Hlavním zastřešujícím tématem je metoda VOKS, která kompenzuje poruchu v dorozumívání se jedince s poruchou autistického spektra, a to buď přechodně, nebo trvale. Dále na základě rozhovorů s účastníky výchovně vzdělávacího procesu analyzuje práce aplikaci metody a vzájemnou spolupráci jednotlivých vzdělávacích institucí, ale i rodičů. V empirické části jsou rozhovory doplněny případovou studií, která dotváří obraz zkoumaného výzkumného problému. Výstupem práce jsou doporučení komparovaná s výsledky provedeného šetření. Oblast vzdělávání jedinců s poruchou autistického spektra je jedna z nejtěžších speciálně pedagogických disciplín s ohledem na pozornost, individuální přístup, úpravu prostředí a současně i značnou část trpělivosti ze strany pedagogů. Ti hrají klíčovou úlohu při jejich vzdělávání. Efektivita vzdělávacího procesu je především závislá na rozvíjení slabé stránky dítěte, aby nezpomalovala jeho výkon...
Rozvoj sociálních dovedností u žáků s poruchou autistického spektra
Muchová, Marta ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Navazování sociálních vztahů nás provází po celý náš život a jsou pro nás zdrojem uspokojení. Zatímco však tyto sociální kontakty přináší pro zdravé děti radost, dětem s diagnózou poruchy autistického spektra jsou často oblastí velmi neznámou, plnou nejistot a obav. Sociální oblast je komplex několika oblastí, které spolu navzájem souvisí, a pokud tyto oblasti nebo některé z nich dítě nezvládá a nechápe je, nedokáže dobře fungovat v interakcích s ostatními lidmi. Mezi oblasti, které napomáhají dítěti získat vhodné sociální kompetence, patří komplex kognitivních, percepčních, motorických i emočních schopností. Proto je vhodné se během nácviku sociálních dovedností zaměřit na všechny tyto oblasti, abychom dosáhli co nejlepších výsledků. Tato diplomová práce se zabývá rozvojem sociálních dovedností u žáků s poruchou autistického spektra (PAS). Cílem práce je popsat metody a možnosti při intervenci žáků s poruchou autistického spektra v oblasti rozvoje sociálních dovedností, imitace i jemné motoriky a zhodnotit vývoj v jednotlivých oblastech. Diplomová práce je rozepsána do čtyřech kapitol. První kapitola pojednává o historii a vývoji terminologie poruch autistického spektra. Druhá kapitola se zaměřuje na sociální vývoj, imitaci, jemnou motoriku a hru u dětí s poruchou autistického spektra. Třetí...
Děti s poruchou autistického spektra na Kladensku
Polidarová, Jiřina ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Tato diplomová práce je věnována problematice vzdělávání dětí a žáků s poruchou autistického spektra (PAS) na Kladensku. Ve své teoretické části odhaluje historii zkoumání tohoto závažného postižení, popisuje projevy chování u jednotlivých diagnóz v oblasti komunikace, socializace, sociální interakce, vývoje řeči, představivosti, hry. Stručně uvádí do problematiky diagnostiky a mnohostranné intervence. Praktická část je věnována kvalitativnímu šetření, které si klade cíle popsat na konkrétních případech, jak probíhá vzdělávání, pedagogická, psychologická a sociální intervence na Kladensku. Na třech případových studiích chlapců ve věku 13, 14 a 17 let je ukázáno, jak se potýkají se svými zdravotními problémy, se vzdělávacími potížemi, na jakých typech škol se vzdělávají, čeho dosáhli. Svoji budoucnost vidí zjednodušeně a leckdy naivně, přesto lze usoudit, že chtějí někde pracovat, být samostatní a soběstační. Rozhovory se třemi pedagogickými pracovníky jsou zpracovány do souvislého textu. 2 asistentky pedagoga a jedna třídní učitelka zmiňují některé aspekty své práce v souvislosti se žáky s PAS týkající se chování a učení. Problematika poradenství je stručně naznačena ve výpovědi krajské koordinátorky péče pro PAS a školní psycholožky. Práce podává výčet a stručnou charakteristiku školských poradenských...
Profesní vybavenost příslušníků pořádkové policie územního odboru Liberec pro komunikaci s člověkem s poruchou autistického spektra
Štrincl, Michal ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou profesní vybavenosti příslušníků pořádkové policie územního odboru Liberec pro komunikaci s člověkem s poruchou autistického spektra, především tím, nakolik jsou tito policisté informováni o specificích komunikace s danou cílovou skupinou a jak sami posuzují své kompetence v této oblasti. Práce má teoreticko-aplikační povahu. V teoretické části se autor podrobněji věnuje problematice poruch autistického spektra, především charakteristickým projevům v chování, komunikaci a sociální interakci handicapovaných osob s poruchou autistického spektra, mýtům spojeným s touto diagnózou a období dospělosti v životě lidí s PAS. Dále je pozornost stručně zaměřena na institut Policie České republiky a v neposlední řadě autor seznamuje čtenáře s Komunikačním souborem - Komunikace s lidmi s poruchou autistického spektra, vydaným Vládním výborem pro osoby se zdravotním postižením, který by policisté měli v ideálním případě ve své praxi používat. Cílem empirické části bylo zjistit, zdali jsou příslušníci pořádkové policie v rámci územního obvodu Liberec seznámeni s výše uvedeným Komunikačním souborem a jestli jej využívají v praxi. Dále se autor také snažil získat informace o tom, zdali tito policisté a policistky vnímají sami sebe jako schopné se s člověkem s PAS dorozumět a...
Komunikační schopnosti žáků s PAS v České republice a Velké Británii
Lauková, Štěpánka ; Hradilová, Tereza (oponent)
Speciálně-pedagogická praxe se liší v mnoha evropských zemích. V České republice je striktně předepsán a vymezen Rámcový vzdělávací program pro speciální vzdělávání, které spadá pod oblast speciálního vzdělávání. Ve Velkém Británii je naopak velmi rozšířena inkluze a žáci jsou vzděláváni podle Národního vzdělávacího programu, který je poté učitelem přizpůsoben dle potřeb žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Během své pracovní zkušenosti na pozici speciálního pedagoga, jak v České republice, tak Velké Británii, jsem si ověřila výhody obou vzdělávacích systémů. Téma práce jsme zaměřila na žáky s poruchou autistického spektra (PAS) a jejich komunikační schopnosti. Najít správný komunikační přístup ve výuce žáků s poruchou autistického spektra je stěžejním bodem. V průběhu procesu jsem zaznamenala, jaké komunikační přístupy byly ve výuce zvoleny a jak dále ovlivnily úspěšnost v dalším vzdělávání v rámci předmětů zaměřených na rozvoj komunikační schopnosti. Rigorózní práce je členěna do dvou částí teoretické a praktické. V teoretické části je popsána porucha autistického spektra, první historické zmínky o autismu, jeho symptomy, druhy, terapie a komunikační přístupy, které jsou doporučeny pro práci s žáky s poruchami autistického spektra. Praktická část popisuje práci s žáky s poruchou...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 111 záznamů.   začátekpředchozí48 - 57dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.