Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Překážky socializace osob s tělesným postižením
Jamrichová, Jana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Překážky socializace osob s tělesným postižením Cílem diplomové práce je zjistit, jaké jsou překážky v socializaci, s nimiž se setkávají dospělé osoby s tělesným postižením, překážky, které jim podle jejich názoru brání v plnohodnotné participaci ve společnosti ve všech oblastech života a podle jejich vlastních představ. Konkrétněji se autorka ve své práci zaměřila na zodpovězení otázky, zda tyto osoby s tělesným postižením v prvé řadě samy svůj život za odlišný od života osob bez postižení vůbec považují, v případě, že ano, v jakém je to ohledu. Dále práce mapuje oblasti života, které samy osoby s tělesným handicapem považují za problematické, tj. oblasti, kde jsou nuceny překonávat bariéry a setkávají se s překážkami. S tím souvisí otázka, zda podle nich došlo ve společnosti ohledně jimi specifikovaných problémových oblastí k posunu, ať už pozitivnímu nebo negativnímu. Práce dále zjišťuje v jakých oblastech života potřebují lidé s tělesným postižením pomoc a podporu a zda se jim této podpory dostává v dostatečné míře a mají k ní takový přístup, aby tak je případné bariéry neomezovaly v zapojení se do společnosti. V neposlední řadě se diplomová práce zabývá oblastí mezilidských vztahů osob s tělesným handicapem, jejich specifiky a odlišnostmi. Klíčová slova Socializace, sociální integrace, tělesné...
Význam sexuální výchovy pro život lidí s mentálním postižením a její výuka na základních školách
Jamrichová, Jana ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Klímová, Olga (oponent)
Ve své práci bych ráda ukázala, jaké jsou pro děti s mentálním postižením na základních školách obecné podmínky pro sexuální výchovu, tedy jak je zakotvena v rámcových vzdělávacích programech, a na příkladech ukázat, jak toto některé školy zahrnuly do svých školských vzdělávacích programů. Po obecném úvodu, co je nebo by mělo být obsahem sexuální výchovy na základních školách, se zaměřím na některá specifika sexuální výchovy dětí s mentálním postižením. Také podrobněji představím učebnice sexuální výchovy pro děti s mentálním postižením doporučené ministerstvem školství jako učební materiál. Poté shrnu jednotlivé principy, jimiž by se měla sexuální výchova řídit. Z předešlého vyvodím význam sexuální výchovy pro jednotlivé aspekty aktuálního i budoucího života dětí s mentálním postižením. Na závěr práce jsem v praktické části zpracovala rozhovory s lidmi s mentálním postižením, kterými bych chtěla dokreslit celou práci a ukázat úroveň jejich vědomostí a postojů z oblasti lidské sexuality a význam, jaký pro ně osobně sexuální výchova má. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Intervence zaměřené na podporu žáků s dyskalkulií v základní škole
Horská, Michaela ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Jamrichová, Jana (oponent)
Bakalářská práce pojednává o konkrétní specifické poruše učení - dyskalkulii. Teoretická část se zabývá obecnou otázkou specifických poruch učení, dělením a etiologií, definicí dyskalkulie a jejími klasifikacemi z hlediska vývoje dítěte a z hlediska matematických obsahů, a zaměřuje se na obecná doporučení při reedukaci a konkrétní popis prvků nápravy obtíží v matematice. Závěrem je ukotvena v aktuální legislativně, která prošla čerstvou změnou počátkem roku 2021. Jsou zde definovány pojmy pedagogická intervence a předmět speciálně pedagogické péče. Praktická část se zajímá o intervence poskytované žákům s dyskalkulií v základních školách na Jihlavsku, přesněji zjišťuje a popisuje stanovenou podporu žákům, kteří mají obtíže v matematice. Obsahuje výzkumné šetření kvalitativního rázu zaměřené na zjištění informací o realizaci intervencí v základních školách a v pedagogicko-psychologické poradně působící ve vybrané lokalitě a uvádí kazuistiky dvou žákyň. K získání dat byly využity metody polostrukturovaného rozhovoru a pozorování. K analýze dat byla využita metoda otevřeného kódování. Práce se blíže zaměřuje na popis hodin reedukace, využívané metody, formy a pomůcky. Závěr práce reaguje na novou legislativní úpravu, která přímo ovlivňuje poskytování intervencí ve školách. Praktická část nabízí...
Role asistenčního psa u osob s poruchou autistického spektra
Cihlářová, Kristýna ; Jamrichová, Jana (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá rolí asistenčního psa u osob s poruchou autistického spektra a jeho přínosem. Cílem práce je zjistit, jaký vliv má pes na socializaci dětí s PAS a to v rámci školy, při zájmových činnostech a jaký vliv má na fungování v rámci celé společnosti. Práce shrnuje názory sociálních pracovníků a rodičů, kteří mohou vzhledem k vlastním zkušenostem zhodnotit komplexně přínos asistenčního psa pru tuto klientskou skupinu. Práce je rozdělená na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část se věnuje vymezení pojmu poruchy autistického spektra, etiologii, klasifikaci, diagnostice, oblasti rozvoje sociálních dovedností a socializace u osob s poruchami autistického spektra. Dále se věnuje tématice asistenčních psů, canisterapie, výcviku a výběru psa, organizacím, které se této skupině klientů věnují. Popisuje podrobněji činnost jedné vybrané organizace tak, aby v komplexním pohledu zachytila proces, jakým způsobem může fungovat asistenční pes a jeho výcvik u osob s PAS. Výzkumná část vymezuje cíl výzkumu, kterým je zjistit roli asistenčních psů na socializaci u osob s poruchami autistického spektra. Dále popisuje výzkumné otázky, kterými jsou: Jak přispívá asistenční pes k socializaci dítěte s PAS ve společnosti? Jak přispívá asistenční pes k socializaci dítěte s PAS ve škole? Jak...
Podpora čtenářství a rozvoj čtenářských kompetencí u žáků s poruchou autistického spektra
Drastilová, Melanie ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Jamrichová, Jana (oponent)
Tématem diplomové práce je podpora čtenářství a rozvoj čtenářských kompetencí u žáků s poruchou autistického spektra (PAS). Teoretická část se nejprve obecně zabývá jedinci s poruchou autistického spektra, charakteristickými rysy této diagnózy a vzděláváním žáků s PAS. V další části obecně shrnuje pojmy související se čtenářstvím. Také nahlíží na roli školy, učitele a literární výchovy při rozvoji a podpoře čtenářství. Zmiňuje vyučovací metody rozvíjející čtení s porozuměním. Poslední část se zaměřuje konkrétně na čtenářství u žáků s PAS. Vymezuje jejich deficity a zároveň nabízí intervenci a postupy při podpoře čtenářství. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jak učitelé rozvíjí čtenářství u žáků s PAS na základní škole. Data byla získána strukturovanými rozhovory s učiteli pracujícími s žáky s PAS. Výzkumné otázky byly zaměřeny na míru podpory čtenářství ze strany učitelů, specifika při práci s žáky s PAS a využití textů, které souvisí s žákovskými zájmy a zkušenostmi. Z výzkumů vyplývá, že učitelé o problematice čtenářství žáků s PAS nemají příliš informací. Vycházejí většinou pouze z vlastních zkušeností. Z těch vyplývá, že žáci s PAS mají určitá specifika, která omezují jejich rozvoj čtenářských kompetencí. Ta souvisí zejména s triádou narušených oblastí - komunikace, sociální chování a...
Vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra na škole pro žáky s tělesným postižením
Zwyrtek, Irena ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Jamrichová, Jana (oponent)
Práce se zabývá tématem vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra na základní škole pro žáky s tělesným postižením. Konkrétně se zaměřuje na metodické podmínky pro vzdělávání, které daná škola žákům s poruchami autistického spektra nabízí. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. První kapitola teoretické části přibližuje poruchy autistického spektra, od terminologie a klasifikace po charakteristické projevy této diagnózy. Druhá kapitola se věnuje tématu edukace žáků s poruchami autistického spektra, představuje možnosti vzdělávání těchto žáků a podpůrná opatření pro tyto jedince. Třetí kapitola teoretické části představuje metodiky, metody a intervence pro osoby s poruchami autistického spektra. Praktická část práce zahrnuje kvalitativní výzkumné šetření, které bylo uskutečněno prostřednictvím polostrukturovaných interview s třídními učiteli žáků s poruchami autistického spektra na základní škole pro žáky s tělesným postižením. Pomocí analýzy interview a školní dokumentace jsem dospěla k závěru, že prostředí této školy nabízí žákům s PAS prostředí výuku speciálními pedagogy, komplexní péči, výhodu malého kolektivu i individuální přístup, třídní učitelé však nejsou vyškoleni v některé z metodik a nemají s komplexní péčí, malým kolektivem spolužáků a individuálním...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 JAMRICHOVÁ, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.