Název:
Individualizovaná podpora žáků s PAS v období základní školní docházky
Překlad názvu:
Individualized support of pupils with ASD in education
Autoři:
Skalová, Markéta ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zaměřuje na individualizaci vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra v období základní školní docházky. Diplomová práce je rozdělena na dvě části: část teoretickou a praktickou. V teoretické části práce jsou popsány a definovány poruchy autistického spektra, a to dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův a Rettův syndrom a Dezintegrační porucha v dětství. Teoretická část práce je také zaměřena na principy a metody využívané ve vzdělávání žáků s PAS. V teoretické části jsou také popsána podpůrná opatření, která úzce souvisejí se vzděláváním žáků s poruchami autistického spektra. Praktická část této diplomové práce se věnuje především na vzdělávání žáků s PAS v rámci povinné distanční výuky, která nastala v důsledku epidemie šíření onemocnění COVID-19. Teoretická část této diplomové práce využívá výzkumnou metodu kvalitativního výzkumu. Jako výzkumná strategie ke zpracování kvalitativního výzkumu byla využita strategie polostrukturovaných rozhovorů. Cílem praktické části bylo odpovědět na výzkumné otázky, které se dotýkají problematiky individualizace výuky žáků s PAS v rámci běžné prezenční výuky, a především v rámci povinné distanční výuky.This diploma thesis is focuses on the individualization of the education of pupils with autism spectrum disorder in the education. The diploma thesis is divided into two parts, a theoretical and practical part. The theoretical part of the thesis describes and defines autism spectrum disorders, nemely chilhood autism, atypical autism, Asperger's and Rett's syndrome and disintigration disorder in childhood. The theoretical part od the work is also focused on the principles and methods used in the education of pupils with ASD. The theoretical part also describes support measures that are closely related to the education of students with autism spectrum disorders. The practical part of this diploma thesis is focused mainly on the education of pupils with ASD in compulsory distance education, which occurred as a result of the epidemic of the spread of COVID-19. The theoretical part of this diploma thesis uses the research method of qualitative research. The strategy of semi-structured interviews was used as a research strategy for the processing of qualitative research. The aim of the practical part was to answer research questions that touch on the issue of individualization of teaching pupils with ASD in the framework of regular full-time teaching, and especially in the framework of compulsory...
Klíčová slova:
individualizace vzdělávání; podpůrná opatření; poruchy autistického spektra; principy a metody vzdělávání žáků s PAS; Autism spectrum disorder; individualization of education; principles and methods of education of pupils with ASD; support measures